Ervaringen met Nifedipine

nifedipine

slaapgebrek spierkramp zweten

Syndroom van Raynaud (22 meningen)
Winterhanden en -voeten (5 meningen)
Angina pectoris (2 meningen)

12-10-2023 | Vrouw | 52
Hoge bloeddruk
Ik kreeg nifidipine samen met eplerenon plastablettren Bètablokker lisinopril van alle kreeg ik bijwerkingen nifidipine is het enige wat ik nog slik maar al die troep heb bijwerkingen bah bah 🤢 Ik dacht hé hé fijn nu alleen deze nog maar pfffff ik krijg het benauwd ervan reumatische klachten en dikke benen en doodmoe en slecht slapen 😴 schiet mijn maar lek

26-05-2023 | Vrouw | 33
Hoge bloeddruk
Met 27 weken zwangerschap opgenomen in het ziekenhuis, diabetes, lage nierfunctie (30% na de bevalling) en een hoge bloeddruk 170/100. Dit medicijn (ook via infuus) de geboorte weten te rekken naar 32 weken, het beste bloeddruk verlagende medicijn en werkte prima in combinatie met plaspillen op vocht beperking en insuline. Het vervolg recept van Enalapril had ook t[lees meer...]ijdens de zwangerschap beperkte invloed.

12-02-2023 | Vrouw | 63
nifedipine (10mg)
Hoge bloeddruk
Nifedipine creeert een soort verslaving omdat de bloeddruk na de ochtend inname, s’avonds gigantisch stijgt zodat je de volgende pil gewoon moet nemen. Nu ben ik geswitched naar amlopidine 5 mg (naast kaliumlosartaan (2x50 mg) en metroprolol 25 mg die ik daarvoor naast nifedipine ook heb geslikt). Nu heb ik deze bijwerkjingen niet meer maar ben erg bezorgd over de sc[lees meer...]hadelijke bijeffecten door vervuiling van kaliumlosartaan, wat ik zo in de pers lees.

23-12-2022 | Vrouw | 71
Hoge bloeddruk
Dit medicijn helpt mij volledig. Is uit de handel krijg andere medicijnen ,maar heb veel bijwerkingen

15-12-2022 | Vrouw | 69
Hoge bloeddruk
Ik gebruik dit medicijn naast hydrochloortiazine en losatankalium . Ondanks dat ik me twee maal per dag was en een goede deodorant gebruik , meen ik telkens dat ik mezelf onaangenaam ( zweterig) vind ruiken.

14-12-2022 | Vrouw | 71
Hoge bloeddruk
Gebruikte het samen met andere medicijnen...sinds de nefipine niet meer leverbaar is gaat mijn bloeddruk weer omhoog. Heb vervangende medicijnen gehad maar krijg er steeds vervelende bijwerkingen v an

27-10-2021 | Vrouw | 54
Hoge bloeddruk
Ik kreeg nifedipine ipv amlodipine vanwege de bijwerkingen. In het begin daalde mijn bloeddruk meteen en de klachten werden minder. Na een paar maanden gebruik ben ik weer terug bij af. Ik ben pas 54 jaar maar strompel als een oude vrouw. Kan bijna de trap niet op en af van de pijn. Voor mijn overgewicht moet ik veel wandelen maar door de pijn kost dat te veel moeite. Daa[lees meer...]rbij moet ik 's nachts 4 á 5x plassen en haal vaak net op tijd de wc. Precies dezelfde bijwerkingen als ik van de amlodipine had. Nu ik zelfs angstige dromen krijg en me steeds depressiever voel ben ik er klaar mee. Ik ben gisteren gestopt met nifedipine en wacht het een paar dagen af voor ik weer naar de dokter ga. De Losartan en Bisoprolol blijf ik wel gebruiken en ik hoop dat dit voorlopig voldoende is.

16-07-2021 | Vrouw | 48
Hoge bloeddruk
troep troep......Ben van kastje naar de muur gestuurd. Inmiddels ook bekend dat er kankerverwekkende stoffen inzitten. Zelf gaan zoeken....gestopt met alle medicijnen. Nu aan Kyolic (EPA en K2) Selenium en Q10. Bloeddruk gaat nog wat op en neer. Het zakt af met de dag.

24-04-2021 | Vrouw | 25
Hoge bloeddruk
Paar uur na inname een knalrood en warm gezicht/hals krijgen. Ook voelt het alsof er heet water door de benen stroomt. Tevens ook veel plassen.

22-03-2021 | Vrouw | 41
nifedipine (10mg)
Hypertensie
Ik gebruik Nifedipine gereguleerde afgifte 2x daags 10mg. Nu is het tijdelijk niet meer bestelbaar en heb ik daarvoor in de plaats Coracten SR capsules gekregen. Dit zijn dus geen tabletjes maar gevulde capsules met gereguleerde afgifte. Nu heb ik het gevoel dat mijn bloeddruk gedurende de dag sneller weer wat omhoog gaat dan met het gebruik van tabletjes. Ik kan ook ge[lees meer...]en enkele review vinden en heb daar niet zo'n goed gevoel bij. Is er iemand met dit medicijn bekend?

14-03-2021 | Vrouw | 68
Hoge bloeddruk
Veel onrust door voortdurend last van hartkloppingen te hebben. Daardoor moeite om in slaap te komen een rust te ervaren zowel in de nacht als overdag.

13-01-2021 | Vrouw | 74
Hoge bloeddruk
Erg veel last van opstepatie en moet er op advies van de huisarts vezels bij slikken.

09-10-2020 | Vrouw | 31
nifedipine (60mg)
Hypertensie
Heb het 7 jaar gebruikt zonder problemen gewisseld van leverancier en ik heb allemaal bijwerkingen..

25-03-2024 | Man | 56
nifedipine (60mg)

slaapgebrek zweten spierkramp

Eerste paar dagen daalde de bloeddruk maar na een paar dagen ging de bloeddruk weer omhoog. Hooguit maar 4 uurtjes slaap in de nacht. Overdag moe. In de nacht soms wakker worden van spierkramp in de kuiten en in de nacht wakker worden badend in het zweet.

28-06-2023 | Man | 62
Hoge bloeddruk
Dit middel heb ik bijna 4 weken gebruikt. Ben er totaal niet tevreden over.. Mijn tinnitus, al lang geleden veroorzaakt door een hoge dosis van het anti-depressiva Nortrilen, is met factor 10 verergerd.. Ook hardnekkige verstopping . Verder doorgaan met dit rotmiddel was geen optie meer! Heb nu Elanapril 10 mG. Tot nu toe weinig tot geen bijwerkingen.

18-06-2023 | Man | 62
Hoge bloeddruk
Dit medicijn heb ik 4 weken gebruikt. Omdat met name het bestaande oorsuizen door dit middel met factor 10 is verergerd, en de verstopping erg hinderlijk is, per direct gestopt met deze pilletjes..