Ervaringen met Amiloride - Hydrochloorthiazide

amiloride / hydrochloorthiazide

Oedeem (2 meningen)

01-11-2018 | Vrouw | 25
Hypertensie
Ivm hypertensie en oedeem dit medicijn gebruikt. Door de hydrochloortiazide heb ik langere tijd kalium te kort gehad. Hierdoor heeft de nefroloog een ander kalium sparende “plastablet” voorgeschreven.

29-11-2018 | Man | 53
amiloride / hydrochloorthiazide (25mg)
Hoge bloeddruk
Er zijn 2 redenen waarom ik dit medicijn gebruik, doordat ik ander werk kreeg die nauwelijks lichamelijke activiteit inhield, begon ik meer vocht vast te houden. Ik werd wat dikker en had last van dikke enkels en polsen, daarbij was ook mijn bloeddruk toegenomen. Op dat moment woog ik ca. 90 kg. Na 3 jaar gebruik van dit middel is mijn vochthuishouding meer in balans, geen[lees meer...] dikke enkels en polsen, ik weeg nu rond de 80 kg. Mijn huisarts zegt dat mijn bloeddruk ook beter is. Ik heb nooit enige bijwerking gemerkt.

30-03-2015 | Man | 53
Hoge bloeddruk
Na het stoppen van dit medicijn werd mijn potentie als vanouds. Eerder was ik al gestopt met een bètablokker. Dat veranderde niet veel. Nu ben ik weer een blij mens. Eens kijken of de bloeddruk op peil blijft.

05-07-2014 | Vrouw | 57
Hypertensie
Ik ga enorm zweten als ik dit middel gebruik, ook regelmatig gevoel van koorts. Het helpt me wel goed overtollig vocht kwijt te raken, als ik niet slik heb ik er in 2 dagen 4 kilo bij.

20-02-2018 | Vrouw | 58
Hoge bloeddruk
Dit is het vijfde medicijn dat ik probeer tegen hoge bloeddruk; bovendruk is nu mooi, de onderdruk blijft tussen de 90 en 100. Maar heb van de arts begrepen dat de bovendruk belangrijker is dan de onderdruk, in tegenstelling wat men eerder altijd dacht. Ik weet niet goed of ik door moet slikken of stoppen ivm de spierpijn en zere ogen.

05-07-2020 | Man | 60
amiloride / hydrochloorthiazide (12,5)
Hoge bloeddruk
Voor mijn gevoel werkte de hydrochloorthiazide goed, de combinatie met amlodipine is er een waar ik niet blij van wordt gezien de bijwerkingen

13-10-2022 | Man | 62
Hoge bloeddruk
Ik heb nieuwe infomatie over deze medicijn waneer ik deze medicijn neemt krijg ik steken bij mijn hartstreek punt twee steken in het hoofd oorsuisen moerlijk ademen geen gevoel meer in sex ben erg onrustig ik heb het niet aan me hart zo ik ben gestopt met deze gevaarlijke medicijnen wat ik heb het gevoel dat deze medicijn heel erg slecht is voor het lichaam en ik voel mij[lees meer...] nu 100% beter dan wanneer ik deze medicijn slikte vandaag mijn bloeddruk gemeten dat was een vooruit gang het was 127,81,52-en 1`28,82,55, een goede bloeddruk met zonder de medicijn

25-10-2021 | Vrouw | 63
Hoge bloeddruk
Middel helpt goed maar vreselijke bijwerkingen. Ogen, mond en slijmvliezen helemaal uitgedroogd. Loop jaren bij de gynaecoloog met klachten. Allerlei crème,s en zalven gehad. Tot dat de reumatoloog ( waar ik ook terecht was gekomen) zei stop met de plastabletten hydrochloorthiazide. Met de dag verbeterde het. Toen kreeg ik een ander middel tegen hoge bloeddruk lercanid[lees meer...]ipine waar ook het middel hydrochloor in zit. Meteen begonnen de klachten opnieuw. Wat een rotzooi.

20-10-2021 | Vrouw | 63
Hoge bloeddruk
Ben gestopt met dit medicijn

20-07-2015 | Vrouw | 64
amiloride / hydrochloorthiazide (12.5)
Hoge bloeddruk
helpt wel alleen rugklachten als bijverschijnsel

26-06-2021 | Man | 65
Hoge bloeddruk
Jaren hydrochloor geslikt. Had wat zonschade op het gezicht. Arts melde een ( nieuwe) connectie mogelijke huidkanker / Hydrochloor. Besloten om er mee te stoppen. Overgestapt op Spironolacton. Onmiddellijk een hevige allergische reactie tot gevolg. Gestopt met het laatste medicijn in afwachting gesprek met arts.

04-01-2016 | Man | 65

10-09-2021 | Vrouw | 67
Hoge bloeddruk
Gewricht en spierpijn si da het oranje tabletje wat 2 in 1 was meer bijwerking met de nieuwe variant dit zijn 2 aparts tabletjes . Sinds ik die heb transpireren ik zo maar hevig uit het niets

10-10-2020 | Vrouw | 67
Hoge bloeddruk
Ik krijg veel pijn bij mij heupen nu heel veel pijn aan mijn rug . Zwaar geworden .voel niet prettig ieder dag pijn .

22-01-2024 | Man | 68
amiloride / hydrochloorthiazide (12,5)
Een bak ellende na hartoperatie in 2016 alleen maar achteruit gegaan

10-10-2017 | Man | 69
Hoge bloeddruk
ik heb geen negatieve ervaringen