Ervaringen met Chloortalidon

chloortalidon

Hoge bloeddruk (21 meningen)
Oedeem (1 mening)

15-11-2022 | Vrouw | 70
Hoge bloeddruk
het is voor mijn een hel steeds ontstekingen in mond pijn onderbenen haaruitval.De bloeddruk komt steeds te ver onder 120/80 en dan kun je niets meer ben al drie kiezen getrokken en als ik stop met deze medicatie zit ik in 'no time ' weer over de 200 bovendruk in afwachting wat er gaat gebeuren met de bloeddruk moet ik contact opnemen met de huisarts.

23-06-2020 | Man | 56
Hoge bloeddruk
Jaren trichloortalidon geslikt zonder wezenlijke controle totdat ik ernstige klachten kreeg. Met name extreme vermoeidheid en vergeetachtigheid. Na bloedonderzoek ernstig nierfalen, nog 20% over. Na een biopt een allergische reactie op de trichloortalidon. Na een aantal maanden prednison geslikt te hebben weer terug op 45 tot 50%. iets meer dan een jaar goed ziek geweest.

21-05-2020 | Vrouw | 70
Hoge bloeddruk
Ik heb er last van. Vandaar dat ik op deze site ben gaan kijken of er bijwerkingen zijn van de chloortalidon die ik sinds ettelijke maanden neem. Ben net herstellende van serieuze rugklachten en nu dit, kan soms niet lopen vanwege de pijn in mijn onderbenen! Mijn bloeddruk is wel met sprongen lager geworden.

09-11-2013 | Man | 62
Hoge bloeddruk
Mijn bloeddruk steeg ca. 12 uur na inname van het eerste tablet plotseling tot boven de 220. Ik ben dus gelijk gestopt. De dag er na was mijn bloeddruk wel weer iets lager. Ik heb mij toch zeker nog 1 week erg moe gevoeld.

29-10-2013 | Man | 62
Hoge bloeddruk
Na ongeveer 12 uur liep mijn bloeddruk op tot boven de 220. Dit effect had ik ook al met hydrochloorthiazide en nifdedipine, maar de dokter wilde dit ook nog proberen om mijn bloeddruk lager te krijgen. Ik ben er maar gelijk mee gestopt. Ik heb er toen nog ongeveer 2 weken een zeer vermoeid gevoel van overgehouden.

03-02-2011 | Man | 79
Verhoogde bloeddruk.
Kreeg gezwollen voorvoeten en mede daardoor ingegroeide nagels van beide grote tenen. Ook de gewrichten van de grote tenen waren zeer pijnlijk. Voor mij: nooit meer!! Heb nu enalapril en heb alleen nog iets hinder bij het opstaan. Maar kan in ieder geval weer redelijk lopen.

27-04-2010 | Vrouw
Hoge bloeddruk
ik gebruikte dit middel tegen hoge bloeddruk. Echter al snel werden er eiwitten in de urine gevonden en later een verminderde nierwerking. Gauw gestopt met dit middel en overgegaan naar Triamtereen. Alle bijwerkingen weer over, gelukkig

19-08-2022 | Vrouw | 48
Hoge bloeddruk
Ik reageer nogal heftig op medicijnen, al kan dit absoluut niet volgens de internist en apotheek. Ik slik nu een halve chloortalidon en een halve coversyl per dag en 100mg Q10 (hopelijk tegen de bijwerkingen). Ik heb de hele dag het gevoel of ik met een zware rugzak op loop. Stijve spieren en gewrichten , dus sporten wat gezond voor je bloeddruk zou zijn, lukt bijna niet.[lees meer...] Verder last van nachtmerries, oorsuizen en een down humeur en zweet aanvallen. Heb nu bijna alle groepen bloeddruk pilletjes geprobeerd en overal bijwerkingen van. Word er onderhand wanhopig van.

11-08-2019 | Man | 70
Hoge bloeddruk
Na zes verschillende soorten bloeddrukverlagers te hebben gehad waar ik echt niet tegen kon nu chloortalidon. Heel moe zwaar gevoel.veel haaruitvalveel jeuk met vochtbulten, hartslag in oor horen onstekingen mond. Droge huid alsof spinnen op huid lopen geen dorst soms benauwd ,steken in in borst. Idee dat borsten bOller worden. Kan door moeheid niets, misselijk helemaal mo[lees meer...]e veel rode vlekken enz enz uiteindelijk gestopt. Na 2 jaar weer te hoge bloeddruk 180 85 nu chloortalidon 12,5. Ook veel bijwerkingen. Omdat ik geen zin heb nu weer wat anders te gebruiken valt niet nee de hele dag beroerd gebruik ik ze maar. Wat moet je anders? Het bepaalt wel mijn dag. Echt niet prettig.

01-05-2015 | Man | 54
chloortalidon (25mg)
Hoge bloeddruk
Na een maand hiermee gestopt. Al na een week verminderde mijn zin in sex. Ook als het eenmaal wel tot sex kwam viel de potentie heel erg tegen. Stap nu maar over naar een alternatief in de hoop dat het weer herstelt. Bloeddruk verlaging werkt prima. Mijn hoofdklacht was hoofdpijn, die is vrijwel geheel verdwenen. Als verdere bijwerking heb ik heel snel last van dode vinger[lees meer...]s, heesheid en duizelingen bij plotseling opstaan. Had ik voorheen nooit last van.

19-09-2012 | Man | 61
Hypertensie
Wie heeft er na gebruik van chloortalidon ook last van een irritante hoestprikkel.

26-07-2010 | Vrouw
Rr verhoogd /oedeem inbeide benen

15-07-2010 | Vrouw
Hoge bloeddruk
Ik heb dit middel 3 weken aaneengesloten gebruikt. De bloeddruk ging gestaag omlaag, maar ik voelde me moe, duizelig en had veel last van concentratiestoornissen. Ik kon op mijn werk (kantoor) minder goed functioneren. Volgens de bijsluiter kan het middel tot kalium verlies leiden en genoemde verschijnselen veroorzaken. Van mijn huisarts heb ik nu een ander middel (betablo[lees meer...]kker) voorgeschreven gekregen, Ik hoop dat het nieuwe middel minder bijwerkingen heeft.

15-08-2020 | Vrouw | 66
Hartritmestoornis
Goed werkend medicijn alleen de moeheid speelt parten. Ben wel bang om te wisselen. Ik reageer extreem op veranderingen

25-06-2019 | Vrouw | 64
chloortalidon (25mg)
Niersteen / -stenen
sinds een maand of 4 gebruik ik chloortalidon 25 mg. Ik kreeg eerst lichte haaruitval wat nu een ernstiger vorm aanneemt... Lees het niet als bijwerking in de bijsluiter daarom mijn vraag: heeft iemand er ook last van?

23-08-2016 | Vrouw | 58
Hoge bloeddruk
door specialist 2x dgs 25 mgr. voorgeschreven i.v.m. hoge bloeddruk, na enige tijd geen specialistbezoek meer, na jaren bleek dat mijn nieren wat bloed lekken, dus enige beschadiging, nu gebruik ik nog maar 1x dgs 12.5 mgr.