Ervaringen met Furosemide

furosemide

Oedeem (13 meningen)
Hartfalen (7 meningen)
Hoge bloeddruk (6 meningen)

Bojan Nikolik (11-08-2015)

13-10-2022 | Vrouw | 82
Oedeem
Hoge bloeddruk en vocht vasthouden, dikke enkels. Het vermindert nu goed en de bloeddruk is inmiddels onder controle.

25-08-2022 | Vrouw | 71
Hartfalen
Sinds de wisseling van de plas medicatie naar het ziekenhuis voor vier dagen om te ontwateren daarna continu aan de bel bij huisarts en cardioloog. Door de spierpijn en daarbij mijn andere aandoeningen geen leven meer. 1 september afspraak cardioloog voor overleg.

14-08-2022 | Vrouw | 60
Hoge bloeddruk
Mijn gehoor ging met sprongen achteruit nadat ik met de medicatie gestart was. Na een week gestopt.

22-07-2022 | Vrouw | 77
Hartfalen
kreeg fucimiede voor hartfalen, geen enkel resultaat. nu weer ander middel, vier dagen gebruikt, na inname uren niet hoeven plassen, klachten blijven.

09-10-2021 | Vrouw | 74
Hartklep aandoening
Jeuk , overal. Vooral hoofdhuid, om gek van te worden. Neem voor de nacht antijeuk pil anders slaap ik niet. Bij opstaan moet ik meteen krabben, hoofd, armen, buik, rug, borst, het onbehaaglijk jeukende gevoel is er constant. Het beheerst je leven. Ik slik het sinds augustus 2021 in combinatie met vochtbeoerking(1,5 liter p.dag ) en lanoline in afwachting oproep ope[lees meer...]ratie datum nieuwe mitralis hartklep. Hoop dat ik na operatie geen plaspillen meer hoef te slikken.

05-01-2019 | Vrouw | 66
COPD
Ik slik 1 x daags 40 mg en het doet zijn werk goed. Te goed als je het mij vraagt! Ik moet zeker de eerste uren erg vaak naar het toilet, soms zelfs wel 3 x in een half uur. Het is een ontzettend sociaal beperkend middel want ik durf de deur niet uit als ik het genomen heb. Daarom sla ik een keer of twee week een dag over als ik afspraken of andere verplichtingen heb. Het[lees meer...] liefst wil ik er helemaal mee stoppen! Last van bijwerkingen heb ik gelukkig niet.

06-11-2018 | Vrouw | 39
Oedeem
Smorgens begonnen met dit medicijn, plassen om de 10 min en is ook niet op te houden. Na een paar uur werd dat gelukkig wel wat minder. Wel heb ik echt vréselijke maag krampen gehad zo erg dat ik bijna flauw viel omdat het dik een uur aanhield. Zelfs de dokter gebeld en die is langs gekomen. Gelijk gestopt met het medicijn, maar maag (spier) nog steeds gevoelig. Wil dit e[lees meer...]cht nooooit meer meemaken.

22-10-2018 | Vrouw | 65
Oedeem
Na het innemen werd ik binnen een paar uur echt doodziek van de bijwerkingen. Na die eerste pil verloor ik 1 liter vocht, het werkte wel. Toch ben ik na die eerste pil gestopt. Nu, na twee dagen zonder het medicijn, ben ik nog altijd ziek, doodmoe, slaperig, duizelig, hoofdpijn, mijn eetlust is weg. Ik lig te trillen in bed van de ijzige, innerlijke kou. Dan heb ik 40 gr[lees meer...]aden koorts. Verder overal pijn en astmatische hoestaanvallen. Ik slik het samen met een betablokker. Maar Furosemide slik ik dus echt niet meer. Vals spul.

25-06-2018 | Vrouw | 75

16-07-2017 | Vrouw | 65
Oedeem
Hoi Mensen, Mijn moeder kreeg eerst furosemide voorgeschreven. Het hielp wel, vocht werd afgedreven maar zij zat 6 uur per dag op de wc. Voornamelijk 's nachts. Er was geen goed toezicht op haar medicatie. Zij kreeg jeuk over haar hele lichaam en een metaal smaak in de mond en vreselijke maagpijn. Ze kreeg maagbeschermers, ze nam haar medicatie trouw in, altijd op voorges[lees meer...]chreven tijdstip. Een arts schreef haar toen lasix voor en metformine door beginnende diabetes, wat ze nooit had ervoor uit bloedonderzoek. Ze is overleden door verslechterde nierfunctie. Je kunt niks bewijzen maar hoe kun je zonder nierziekte te hebben van 70% nierfunctie (65) jarige naar 17% gaan?

23-03-2017 | Vrouw | 81
Hartinfarct
Ik gebruik al jaren Furosemide en andere medicijnen, maar kreeg 2 jaar geleden last van hevige jeuk op hele lichaam, ben toen zelf veel medicijnen af gaan bouwen, omdat de oorzaak niet duidelijk was. Nu alleen nog Carvedilol en Lisinopril en Furosemide. Nu ben ik er eindelijk achter gekomen dat het door Furosemide komt, omdat het nu galbulten worden. Precies zoals het in d[lees meer...]e bijsluiter staat. Moet nu wel een ander middel zoeken, want ik kan niet zonder.

21-07-2016 | Vrouw | 57
Hoge bloeddruk
Ik kreeg dit middel voor het eerst voorgeschreven toen ik (meen ik) pas 16 jaar was omdat mijn bloeddruk wat aan de hoge kant was bij anticonceptie/pilgebruik, en ik heb het vervolgens 40 jaar trouw geslikt omdat elke arts steeds weer zei dat ik het gewoon moest blijven slikken. Als ik het over kon doen zou ik dit nooit meer doen. In al die jaren werd nooit door geen een a[lees meer...]rts, mijn bloedsuiker of kalium geprikt, terwijl ik veel klachten had. Ik was altijd moe, kreeg last van oedeem in mijn benen, hartfalen en hartritmestoornissen. Totdat ik een jaar geleden bij een nieuwe cardioloog terecht kwam, nadat ik al 4 keer in het ziekenhuis was opgenomen geweest wegens hartritmestoornissen. Ik ging er vanuit dat mijn leven zo goed als voorbij was, zo voelde ik me elke dag. Uitgeput en meer dood dan levend door die hartritmestoornissen. De cardioloog zei: 'hé, je kalium is blijkbaar nog nooit gemeten, laten we dat eerst maar eens doen.' Mijn kalium bleek veel te laag. Kaliumtekort veroorzaakt hartritmestoornissen en Furosemide verlaagt je kalium. Mijn nieren werkten ook al 10% minder. Ze raadde mij aan de Furosemide af te bouwen. Aldus geschiedde. Mijn klachten zijn nu verdwenen. Ik gebruik ook geen ander type plastablet want mijn lichaam blijkt het prima zelf aan te kunnen. Het gekke is dat ik nu veel beter vocht afvoer als voorheen. 's Morgens weer een volle blaas, net als 40 jaar geleden. Ook ben ik niet zo moe meer, en ik heb in een jaar tijd nog maar 1 x last gehad van ritmestoornis, terwijl ik het voorheen dagelijks had. Ik kan alleen maar zeggen: als je zelf Furosemide gebruikt laat dan regelmatig je kalium in je bloed testen. Mijn moeder is overleden aan hartstilstand op haar 59e, ze slikte dit middel ook al jaren. Ik zal nooit weten of er een verband is tussen haar plotselinge dood en kaliumtekort door dit middel. Jaarlijks sterven er in Nederland sowieso al minimaal 3500 mensen aan de bijwerkingen van medicijnen. Denk goed na voordat je klakkeloos slikt wat je wordt voorgeschreven, lees bijsluiters en lees ervaringen van anderen, en ga in gesprek met je arts als je je vaak niet goed voelt. Onthou dat artsen, apothekers en farmaceuten, hun geld verdienen door ons vol te stoppen met pillen. In die zin zijn ze helaas niet objectief te noemen. Men houdt ons m.i. liever op chronische medicatie, dan te genezen, want aan genezing wordt geen geld verdiend maar aan jaar in jaar uit medicijngebruik verdient je huisarts, apotheek en specialisten wel geld.

04-03-2016 | Vrouw | 89
Aangeboren hartafwijking
furasemide gaat niet goed samen met Lanoxin . Nu hebben ze Lanoxin 2 x door de helft gedaan en is pompkracht van mijn hart heel zwak geworden. Na 5 stappen begin ik al naar adem te snakken . Ik vraag me af of er plaspillen bestaan die geen problemen met Lanoxin hebben. Ik ben wel oud, maar nog erg actief .

08-01-2016 | Vrouw | 69
Oedeem
veel vocht in de enkels en benen. Gewichtsvermeerdering binnen enkele dagen met 7 kg! Gebruik tabletten na 5 dagen 4 kg minder. Arts geeft aan nu halve tablet, maar na 2 dagen weer gewichtsvermeerdering met 2 kg! Helpt dus niet! Tot slot ook nog bloed in de urine, en nu? Stoppen en cranberries gaan eten of sap drinken? Kost minder, helpt als natuurmiddel ws beter, maar da[lees meer...]ar wordt minder aan verdiend!

02-09-2015 | Vrouw | 47
Oedeem
gaat goed, alleen veel blaren. dermatoloog denkt dat het aan dit medicijn ligt.

19-04-2015 | Vrouw | 70
Hartinfarct
Furosemide is een sterke plaspil, die lang nawerkt. Zonder maagwandbeschermer krijg ik er maagpijn van. Plassen gaat zelfs minder goed. Ik moet persen. Aanvankelijk moest ik daags 2x 4 mg slikken, later 1x daags 4 mg; nu om de dag 4 mg.Na 7 mnd slikken krijg ik ernstige darmklachten, maar dat kan ook zijn omdat de clopidogrel ( 6 md) mijn slijmvliezen heeft aangepakt en i[lees meer...]k niets meer kan velen. Ik heb al een andere plaspil gevraagd, daar gaat de specialist niet op in. Ik zal dus moeten stoppen, wil ik mijn darmslijmvlies niet al te zeer beschadigen. Kortom, een scherp middel, waarvan de interacties terdege in de gaten moeten worden gehouden. Vooral in de protocollen kan dit een probleem zijn.