14-02-2020 | Man | 68
perindopril / amlopdipine (5/5mg)
Drie jaar geleden had ik een ablatie wegens hartkloppingen. Drie maanden gelden stelde de huisarts hoge bloeddruk vast (boven 150/100) en moest ik starten met Coveram 5. Het duurde +- een maand voor de bloeddruk daalde onder 140/90). Maar hoe langer ik die Coveram neem hoe meer jeuk ik krijg. Eerst een weinig op mijn hoofd, daarna op de rug. Op mijn rug is het nu om g[lees meer...]ek te worden van de jeuk.

03-04-2019 | Man | 76
perindopril / amlopdipine (10/5mg)
Vroeger nam ik Coversil en dat hielp me niet. Nu voorschrift van de dokter en overgestapt naar Coveram 10/5 en bloeddruk terug normaal ... ongeveer 13 over 8

23-03-2019 | Man | 58
perindopril / amlopdipine (10/10mg)
is het enige medicament dat werkt momenteel om men bloeddruk naar beneden te krijgen vorige medicatie werkte onvoldoende nml coversyl

20-08-2018 | Vrouw | 71
perindopril / amlopdipine (10/5mg)
Na een week ziekenhuis met 14/22 bloeddruk overgestapt op Coveram. Na enkele maanden veel kuchen, ook 's nachts en benen die vermoeid zijn na enkele inspanningen. Kriebelhoest wordt erger, maar huisarts wil geen andere medicatie geven.

12-05-2018 | Vrouw | 52

30-10-2017 | Man | 60
perindopril / amlopdipine (5/5mg)
Sinds het gebruik van Coveram is niet alleen de bloeddruk onder controle, maar ben ik ook totaal van mijn migraine af. Nooit meer een migraine aanval gehad.

10-08-2017 | Vrouw | 63
perindopril / amlopdipine (5/5mg)
Plots had ik een hoge bloeddruk, mijn huisarts schreef Coveram voor. Op dat moment nam ik geen enkele bloeddruk regulerende medicatie. De huisarts zei iets van een bijwerking 'kuchen' maar hij vond dit het meest accurate middel voor de plotseling stijgende bloeddruk. (ik eet vegan en zeer gezond) Daar de hoestbuien feller werden en vervelend, stopte ik met de medicatie n[lees meer...]a 2 maanden. Het resultaat van mijn bloeddruk 24h meting bleef slecht, vooral s' nachts in rust. Nu neem ik andere medicatie die ik ooit jaren geleden nam. (Nobiretic )

08-01-2017 | Man | 52
perindopril / amlopdipine (10/5mg)
Neem het nu 6 weken maar totaal geen effect ervaren, had eerst Busoprolol en Ramiprill wat ook totaal niets geholpen heeft, hoop dus op een middel dat wel werkt.

29-05-2015 | Man | 52
perindopril / amlopdipine (10/5)
Prima medicijn, werkte bij mij zeer snel, bloeddruk nu perfect.

14-05-2015 | Vrouw | 63
perindopril / amlopdipine (10/2,5mg)
Mijn bloeddruk is weer normaal, maar ik heb steeds die kriebelhoest en voel mij altijd slaperig. Soms moet ik mijn benen slepen als ik wil stappen, soms, niet altijd.

06-11-2013 | Man | 65
perindopril / amlopdipine (10/5mg)
ik had eerst coveram 5/5 daarna 10/5 die heb ik sinds een maand en heb nu flinke spierpijn in de rug, armen en bovenbenen is dat normaal?

30-09-2013 | Vrouw | 44

07-05-2013 | Vrouw | 57
perindopril / amlopdipine
Het medicijn werkt goed, na een paar weken was de hoge bloeddruk goed onder controle. Ik voel me meestal moe overdag. Na 2 maanden kreeg ik gezwollen enkels en onderbenen. Nu moet ik overschakelen op een medicijn zonder "amlor".

27-01-2013 | Man | 64
perindopril / amlopdipine
In het begin, kriebelhoest, gaat later over. Werkt al drie jaar goed, maar zoals dat met hoge bloeddrukmedicatie altijd gaat...: plots zal dat dan niet meer lukken (niemand weet waarom!) en dan moet je met vallen en opstaan zoeken naar een ander medicament. Als "ervaringsdeskundige" kijk ik hier al lang niet meer van op! Ik neem dit 's avonds in voor het slapengaan, en d[lees meer...]at bevalt me prima.

03-12-2012 | Man | 58
perindopril / amlopdipine
Bloeddruk terug normaal maar wel moeten overgaan naar 1/2 pil per dag t.g.v. te grote vermoeidheid en slaperigheid de gehele dag door. Wel nog altijd last van kriebelhoest.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (506) - Antibiotica - penicillines breedspectrum