Enalapril / Lercanidipine

enalapril / lercanidipine

Hoge bloeddruk (1 mening)

21-10-2019

Bloedarmoede

Gebruik Lercanidipine een maand en heb veel bijwerking er van zoals piepende ademhaling en pijn in de rug en borst. ben er nu meteen mee op gehouden.
01-02-2017

Enalapril / Lercanidipine (enalapril / lercanidipine)

Ik heb heel veel last van jeuk over mijn hele lichaam , vooral s'nachts, maar ook overdag. Heel vervelend.
20-03-2013

Diabetes type 2

Ik heb diabetes en omdat mijn bloeddruk te hoog was volgens de internist kreeg ik dit medicijn voorgeschreven samen met amplodine en allupurinol voor de jicht en netformine om de insuline die ik 4 x daags injecteer beter te laten werken. Na een tijdje werd it omgezet naar een tablet met tevens een plastmedicijn, omdat mijn nierfunctie achteruit ging. Na weer een jaar werd[lees meer...] de dosis verdbubbeld omdat de bleoddruk te hoog werd. Na enkele weken kreeg ik last van mijn ogen. Ze werden branderig en ik zag steeds slechter. In eerste instantie dacht ik dat dit aan mijn contactlens lag, maar ook met een nieuwe contactlens werd de klacht alleen maar erger. Ik ben nu een week gestopt met alle medicijnen op allupurinol en insuline na, en de klachten zijn nu stukken minder. De bleoddruk is iets hoger, maar dat pak ik nu aan met het eten van 3 kiwi's per dag. Toen ik me verdiept had in de bijwerkingen van alle medicijnen verschoot ik wel. Oorsuizen, impotentie, nierproblemen, leverproblemen , rode vlekken en ik maar denken dat het aan de jicht en de diabetes lag.
10-11-2011

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase