Perindopril / Indapamide

perindopril / indapamide

15-09-2018

Perindopril / Indapamide (perindopril / indapamide)

Ik gebruik inmiddels ca. 3 jaar deze combinatie van Indapamide en Periondpril en na enige opstart issues (soms kriebelhoest en soms effect op stem (moeilijker kunnen spreken)) ervaar ik al jaren geen bijwerkingen meer en houdt dit middel mijn bloeddruk netjes onder controle (gemiddeld 82/135 over 35 metingen (s'ochtends en 's middags). Ik ben dus een zeer tevreden gebruik[lees meer...]er. Het is jammer dat momenteel de combinatie niet meer in 1 tablet wordt geleverd.
16-10-2017

Perindopril / Indapamide (perindopril / indapamide)

Ik kreeg er hevige jeuk, zeer snelle hartslag, kriebelhoest en prop in de keel van. Gestopt.
13-12-2016

Perindopril / Indapamide (perindopril / indapamide)

Ik heb last van erg hoge bloeddruk. Het zit in de familie. Daarnaast heb ik een stressvolle job. Op sommige momenten kon ik niet meer slapen van de druk op mijn hoofd en mijn onrustige hart. Ik ben begonnen met Beta-blokkers. die hielpen wel maar zorgden ervoor dat ik niet meer kon sporten zoals ik wilde. Daar werd ik niet gelukkig van. Daarom gewisseld naar deze ACE-remme[lees meer...]r. Ze doen voor mij precies wat ze moeten doen en geven me mijn nachtrust terug. Daarbij kan ik - na een gewenningsperiode van enkele maanden - weer sporten.
29-05-2016

03-03-2016

Perindopril / Indapamide (perindopril / indapamide)

Als zanger raad ik iedereen deze pillen ten zeerste af. 1 niet alleen je keel zwelt op maar ook je stembanden en je raakt de controle en volume van je stem voor 30% kwijt,,de klank van je stem verandert zeer sterk ten nadele, brokken in de keel gevoel blijft voor altijd aanhouden ondanks zangoefeningen en opwarm sessies. plotseling volume en klank verlies bij het zingen is[lees meer...] nog maar 1 van deze bijwerkingen .. verdien je je geld als achtergrondzanger op professionele wijze, zeg je baan maar op en professioneel niveau zul je nooit meer kunnen handhaven. daarbij komt dat de werking van dit middel zeer miniem is...
28-02-2013

Duizeligheid

Constant wordt er veranderd van levenanciers! Er werd vorig jaar een goedkope bloeddrukpil voorgeschreven, had voorheen de duurdere pillen, ging altijd goed. Maar nu is dit dus Perindopril tert/Butylamine/Indapamide Glenmark 4/1 25 mg en mijn bloeddruk was een maand geleden weer hoog. Advies van huisarts: Ik zou deze pillen eerst opmaken en hierna mijn bloeddruk laten met[lees meer...]en bij de huisarts. Helaas kan ik pas dinsdag 5-3-13 terecht. Toch maar weer b.g. pillen bij besteld (1 doosje) en kreeg ineens van de apotheek weer een ander doosje nu Perindopril tert.etc. van Mylan - fabrikant in Polen en Slovenie...toch erg vreemd...ik ben nu erg duizelig..! Ik baal er goed van en ga morgen de huisarts bellen...ik moet dit wel slikken maar dat doe ik echt tegen mijn zin. Je bent gewoon overgeleverd! Andere bijwerking: heel erge kriebelhoest midden in de nacht! veel slijmvorming.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum