Ervaringen met Primperan

Maagklachten (6 meningen)
Zwangerschap (3 meningen)

18-04-2013 | Vrouw | 28
metoclopramide
Gezien ik tracht zwanger te worden en last had van misselijkheid, had mijn huisarts me Primperan siroop voorgeschreven. Echter vrij snel begon ik mij vrij onwel te voelen. Had echter niet de link gelegd met Primperan. Het leek mij een onschuldige siroop. Het hele weekend voelde ik mij zo lastig, zenuwachtig en kon gewoon niet rustig blijven zitten. Heel de tijd beweging[lees meer...]sdrang, en tegelijk heel suf. Depressief gevoel, echt verschrikkelijk! Enkele dagen later begon ik enorm veel pijn te krijgen aan mijn kaakgewrichten. Enkele minuten later stond mijn kaak helemaal scheef. Mijn kaak wou de hele tijd toebijten, echter doordat die scheef stond, beet ik dus verkeerd toe, ontzettend pijnlijk! Langs mijn huisarts geweest, die wist vrij snel dat het een reactie op Primperan was, en dus snel naar spoed om tegenmiddel te krijgen. Ze hebben akineton moeten inspuiten, had echter 2 dosissen nodig om er vanaf te zijn. Het waren de meest helse uren die ik heb gekend! Heel pijnlijk! Het zou zogezegd niet vaak voorkomen dat deze reactie bestaat, echter internet zegt toch wat anders!

27-06-2017 | Vrouw | 29
metoclopramide (20mg)
Zwangerschap
Heel de zwangerschsp gebruikt en weining tot geen klachten

16-01-2015 | Man | 29
Braken
Wanneer ik buikloop heb (braken + diarree) kom ik vrij snel met een ernstig vochttekort. Mijn lichaamsgewicht is laag (BMI<19). Vocht in de vorm van water houd ik niet meer binnen, dus ORS en al die middelen zijn niet meer effectief. Ik bel de dokter wanneer hallucinaties optreden. De dokter heeft 2x met 3jr ertussen op het punt gestaan om mij op te nemen vanwege uitdrogin[lees meer...]g maar eerst Pimperan voorgeschreven. Hierdoor houd ik weer water binnen, en kan mijn herstel beginnen. Ik neem 1 zetpil, en dan is het klaar. 24u uitzieken en dan ben ik weer de oude. Zonder Pimperan zou ik nu al 4x zijn opgenomen in het ziekenhuis in 10jr tijd. Bijwerkingen zijn spierpijn en hoofdpijn, maar dat komt hoogstwaarschijnlijk door het vochttekort.

28-10-2014 | Vrouw | 29
metoclopramide (20mg)
Maagontsteking
Na 1 dag gebruik en mij aan de dosering houdende, kreeg ik spastische verkrampingen van de kaakspieren. Het voelde echt vreselijk daar ik eerst niet wist wat er gebeurde. Gelukkig legde mijn moeder direct de link. 20 jaar geleden had mijn tante namelijk ook zo gereageerd op het gebruik van Primperan. De HAP hebben direct alles uitgezocht en de raad gegeven de Primperan na[lees meer...]tuurlijk uit te laten werken. Na 7 uur afzien gingen de symptomen dan eindelijk weg. Dit medicijn zou in mijn ogen niet zonder uitdrukkelijke vermelding van deze enorm ernstige bijwerking mogen worden verkocht.

06-03-2012 | Vrouw | 30
metoclopramide
Ik kreeg Primperan zetpillen 20 mg voor de misselijkheid bij Migraine. Na gebruik van de zetpillen kreeg ik hevige bewegingsonrust. Daarop volgend ernstige paniekaanvallen. Tegen de misselijkheid helpt het matig, soms bijna niet.

04-06-2022 | Vrouw | 32
Zwangerschap
Deze gekregen aan het begin van mijn zwangerschap ivm de zwangerschapsziekte Hyperemesis Gravidarum. Ik was 24/7 kotsmisselijk en gaf regelmatig over. Eerst emesafene gekregen en toen dit middel. Eén keer en ik ben er acuut mee gestopt! Wat een vreselijke rommel! Voelde me nog veel ellendiger door de bijwerkingen en de misselijkheid bleef hetzelfde. Ik leek wel een zombie [lees meer...]toen ik dit had genomen. Nooit meer!

21-02-2011 | Vrouw | 32
Misselijkheid
Ik heb primperan voorgeschreven gekregen voor mijn zwangerschapsmisselijkheid. De eerste dag twee zetpillen gebruikt, zoals voorgeschreven. Savonds voelde mijn lijf onrustig. De volgend ochtend weer en zetpil genomen. Mijn lijf bleef onrustig aanvoelen en ik vertrouwde het niet. Dokter gebeld, vertelde mij dat ik er misschien aan moest wennen. Advies was om verder te gaan [lees meer...]met gebruik van dit medicijn. In de middag het idee dat ik een dikke tong had. Eind van de middag begon mijn kaak scheef te staan. Direct door naar de huisarts, hier door verwezen naar de eerste hulp. Hier werden mijn klachten erger, kramp en spasme in nek en gezicht. Mijn hoofd werd naar mijn rug getrokken, kaak stond scheef of wijd open met tong uit mijn mond. Conclusie: allergische reactie op primperan. Ze konden mij geen medicatie geven vanwege mijn zwangerschap. Ze konden ook niet vertellen hoelang dit ging duren. Ik werd dus opgenomen in het ziekenhuis. De krampen en spasme hebben 9 uur aangehouden. Daarna was het ineens over. Nog dagen last gehad van spierpijn, hoofdpijn en misselijkheid,

12-10-2013 | Vrouw | 33
Misselijkheid
Het leek goed te werken, ik werd zeker minder misselijk. Maar de volgende dag kon ik niet meer bewegen van de kramp in mijn nek. Het deed echt gigantisch pijn. De huisarts zei dat het kwam door vocht te kort en dat zou een logische verklaring kunnen zijn. Echter na de bovenstaande ervaringen met dit medicijn ben ik er van overtuigd dat het een bijwerking van Primperan [lees meer...]moet zijn. Nu een dag later nog enorm veel pijn bij elke beweging.

02-09-2016 | Vrouw | 35

05-09-2011 | Vrouw | 35
Borstkanker
1 op de 10.000 mensen kunnen her last van krijgen.inderdaad een hele vervelende klacht nek gezicht mond gaat scheef staan het lijkt wel op heftige kramp in je kuiten maar dan vanuit je nek. vreselijk gewoon. mag dit nooit meer gebruiken. krampen net als de persoon hierboven beschrijft. had er maar 2 zetpillen gebruikt maar enorm vervelend dus altijd eerst de bijsluite[lees meer...]r lezen en anders eerst maar 1 zetpil gebruiken.

23-10-2012 | Vrouw | 36
Darmproblemen - diarree
Hoeveelheid ...ml weet ik niet, moest 'iets' invullen, mocht het niet leeg laten... ook de dag weet ik niet precies, wel dat het dec. 2002 was... verplicht dag verschil te invullen... Aandoening anders pakte hij echt niet.... .... Pas ook op met Migrafin & stofnaam Metoclopramide ! Ik werd in UZ Gent opgenomen vanwege uitdroging door gebruik van het anti-diabet[lees meer...]es medicijn Metformine. Ik was insuline resistent al, heel dik in gewicht toen. Door deze pillen ging ik ernstig aan de diarree en werd heel misselijk. Ik was toen 36 jr... nu aankomend dec is dat 10 jr geleden Nu nog 45 jr. Opgenomen werd ik op een afdeling waar nog plek was, huidaandoeningen. (woon(de) in Zeeuws VL). Ik was bekend in het UZ, veel ondergaan operatief en een prima chirurge daar. Pech was dat ik op een verkeerde afdeling lag, en de arts de hele dag in bespreking was. Primperan had ik al via infuus gehad in veel kleinere dosis, maar nu siroop te drinken, schijnt sterker te zijn qua dosis. Als snel kreeg ik epileptische aanvallen, raakte weg, ijlde, nek verkrampte, mijn hoofd werd zo naar achter getrokken, echt vanaf toen heb ik dat nog af en toe. Spastische bewegingen. Alles trok samen. Volgens mijn huidige neurologe kan dat daar niet van komen dat het na jaren nog zo is... Maar ik heb wel een neurologische aandoening, sensorisch en motorisch. Als ik zie hoe het werkt lijkt het mij dus een foute combinatie. De afdeling wist niet was ze doen moesten, ja in de gaten houden, opmeten van mijn bloeddruk en mijn temperatuur... die gingen heel sterk op en neer, van heel hoog naar heel laag.... als ik wegviel amper bloeddruk en temp. En zij kregen niet de intentie een arts te halen? Mijn arts kreeg mijn man niet te pakken, verbonden me niet door, en de afdeling heeft ook geen andere chirurg of neuroloog gebeld... Echt grove fout, waarvoor mijn chirurg ze ook een enorm standje heeft gegeven. Toen zij eenmaal aan mijn bed kwam, lag ik al 12 uur lang met die epileptische aanvallen en wegzakken, echt eng vertelde mijn man later. Dacht echt dat ik dood ging, en ik ervaarde dat ook zo heftig. Nooit eerder en later ben ik ZO enorm ziek geweest als toen... Mijn chirurg zei, stelletje stommerds hier, er is een tegen-middeltje had men dat gegeven, was je binnen 5 min. beter geweest! Dit had men moeten weten of een andere arts waarschuwen, niet zo laten liggen en proberen op te peppen. Heel idioot! Chriruge zei hen dan ook de afdeling had mij moeten storen met dit! Heel laks, heb dik 12 enorme slechte uren meegemaakt van half 10 's morgens tot na 22 uur 's avonds. Jaren later moest ik in eigen woonplaats een onderzoek van de darmen. Kreeg allerlei middelen mee en ook pillen. Ik kijk en lees de naam, en zie staan: Metoclopramide! Er ging meteen een belletje bij mij rinkelen, die naam.... op internet gekeken, ja hoor hetzelfde als Primperan... en dat geeft röntgen me zo mee! Als ik niet dat inwendige alarm had gehad, dat iets niet klopte, had ik weer zo'n aanval gehad en wie weet met welke gevolgen. in de bijsluiter zojuist nog gelezen staat niet heel erg veel te lezen over deze bijwerkingen. Zeer zelden.... staat er dan, maar niet precies wat ik hier lees en wat ik zelf heb meegemaakt. Voor sommige mensen is dit echt een zeer gevaarlijk medicijn! TIP om te voorkomen: Zelf heb ik altijd een lijst bij me, die ik regelmatig bijwerk, medicatie, operaties, aandoeningen, artsen en gegevens en allergiën. Daarop bij allergiën ook aangegeven NOOIT Primperran siroop (dus ook op GEEN Metoclopramide en Migrafin) ivm HMSN maakt mij dit enorm ziek! Dit kan ik een ieder aanraden, elk zh of arts wil gegevens, moet je invullen, dan moet je zo denken en vergeet je iets. Dit is heel belangrijk als je 1x ervaren hebt dat je er op zijn zachts gezegd niet tegen kunt, want na een operatie geeft men vaak standaard Primperan! tegen misselijkheid. Pas dus ook op met Migrafin en Metoclopramide, dat is dezelfde stof! (Red; URL verwijderd ivm werkwijze van deze website. Mvg, MijnMedicijn )

30-06-2012 | Vrouw | 36
metoclopramide
Ik kreeg Primperan voorgeschreven voor de misselijkheid/braken bij mijn migraineklachten maar ik kreeg klachten als dikke tong en stijfheid in de kaken en nek,enorme spierspanning en slissend praten, de huisarts vertelde mij dat deze reactie niet van Primperan kan maar nu ik dit forum en ervaringen van anderen lees ben ik er bijna van overtuigd dat de bijverschijnselen wel[lees meer...] zeker kunnen komen van Primperan overgevoeligheid, ik ga meteen weer een afspraak maken met de huisarts, bedankt allen voor delen van jullie ervaring, ik voel me nu serieus genomen en begrepen.

03-01-2018 | Vrouw | 37
Misselijkheid
Het medicijn op vakantie in portugal bij de apotheek gekregen, dit hielp meteen en de misselijkheid zakte. Nu het product meegenomen naar nl en als ik misselijk ben gebruik ik t minimaal. geen bijwerkingen gehad.

23-06-2022 | Vrouw | 40
Misselijkheid
Ik kreeg dit middel jaren geleden voorgeschreven en het had bij mij een heftig onvoorzien effect (bijwerking kwam niet in de bijsluiter voor). De paniekaanvallen en slapeloosheid kwamen plots opzetten en verdwenen ook snel na het stoppen met dit medicijn. Zo kwam ik er ook achter. Het was geen toeval want ik had me 2 jaar na de eerste ervaring laten overhalen om het toch [lees meer...]weer een kans te geven. En hetzelfde gebeurde weer. Voor mij nooit meer dit medicijn.

06-05-2021 | Vrouw | 40
Braken
Mij werd verteld het medicijn nog een paar dagen door te slikken. Mijn advies is om voortdurend te monitoren of het nog echt nodig is. Anders bij voorkeur stoppen. Bij klachten/ bijwerkingen zeker stoppen.

17-02-2012 | Vrouw | 41
Epilepsie
Mijn moeder nam primperan toen ze zwanger was van mij, maar in de vorm van siroop, maar dat hielp niets. dus kreeg ze injecties toen ze vier maanden zwanger was en nu ben ik het die problemen heeft. Ik heb aanvallen gehad zoals die beschreven staan op meerdere fora, waardoor ze me afdeden als epileptisch, dus 28 jaar Gardenal, en toen heb ik een professor gezien die zei da[lees meer...]t ik niet epileptisch was, dus gestopt met gardenal. Ik heb opnieuw twee aanvallen gehad. Ze hebben me een andere behandeling gegeven. Maar ik wil alleen maar zeggen dat ik geen proefkonijn van de wetenschap ben. Al deze ervaringen hebben me er in gesterkt te vechten en niet te accepteren dat ze me iets toeschrijven wat ik niet heb.