Ervaringen met Primperan

Maagklachten (6 meningen)
Zwangerschap (3 meningen)

30-06-2012 | Vrouw | 36
metoclopramide
Ik kreeg Primperan voorgeschreven voor de misselijkheid/braken bij mijn migraineklachten maar ik kreeg klachten als dikke tong en stijfheid in de kaken en nek,enorme spierspanning en slissend praten, de huisarts vertelde mij dat deze reactie niet van Primperan kan maar nu ik dit forum en ervaringen van anderen lees ben ik er bijna van overtuigd dat de bijverschijnselen wel[lees meer...] zeker kunnen komen van Primperan overgevoeligheid, ik ga meteen weer een afspraak maken met de huisarts, bedankt allen voor delen van jullie ervaring, ik voel me nu serieus genomen en begrepen.

06-03-2012 | Vrouw | 30
metoclopramide
Ik kreeg Primperan zetpillen 20 mg voor de misselijkheid bij Migraine. Na gebruik van de zetpillen kreeg ik hevige bewegingsonrust. Daarop volgend ernstige paniekaanvallen. Tegen de misselijkheid helpt het matig, soms bijna niet.

17-02-2012 | Vrouw | 41
Epilepsie
Mijn moeder nam primperan toen ze zwanger was van mij, maar in de vorm van siroop, maar dat hielp niets. dus kreeg ze injecties toen ze vier maanden zwanger was en nu ben ik het die problemen heeft. Ik heb aanvallen gehad zoals die beschreven staan op meerdere fora, waardoor ze me afdeden als epileptisch, dus 28 jaar Gardenal, en toen heb ik een professor gezien die zei da[lees meer...]t ik niet epileptisch was, dus gestopt met gardenal. Ik heb opnieuw twee aanvallen gehad. Ze hebben me een andere behandeling gegeven. Maar ik wil alleen maar zeggen dat ik geen proefkonijn van de wetenschap ben. Al deze ervaringen hebben me er in gesterkt te vechten en niet te accepteren dat ze me iets toeschrijven wat ik niet heb.

17-10-2011 | Vrouw | 15
Misselijkheid na narcose
Mijn dochter van 15 kreeg deze zetpil tegen de misselijkheid na een narcose, de misselijkheid zakte inderdaad en ze mocht naar huis. 's avonds laat kreeg ze hele grote pupillen en begon ze te klappertanden en werd erg onrustig, na enige minuten ging haar hals scheef trekken haar kin naar voren in een enorme kramp en dit ging maar door.Haar tanden knarsten over elkaar en de[lees meer...] kaak trok enorm scheef en dat terwijl ze net was geopereerd aan een halscyste.Dit ging heel lang door tot een noodarts een diazepaminjektie gaf en ze enigszins ontspande. Na een uur of negen begon het overnieuw toen we net in het ziekenhuis waren gearriveerd om dit te laten checken.Gelukkig herkende de neuroloog deze bijwerking en gaf haar een infuus met Akineton, waardoor het gelijk beter ging.Traumatische ervaring voor een puber en haar gebit en tandvlees is hier en daar beschadigd.Gevaarlijk zetpilletje tegen misselijkheid, een lauw glas cola had misschien ook de misselijkheid verminderd?!?

05-09-2011 | Vrouw | 35
Borstkanker
1 op de 10.000 mensen kunnen her last van krijgen.inderdaad een hele vervelende klacht nek gezicht mond gaat scheef staan het lijkt wel op heftige kramp in je kuiten maar dan vanuit je nek. vreselijk gewoon. mag dit nooit meer gebruiken. krampen net als de persoon hierboven beschrijft. had er maar 2 zetpillen gebruikt maar enorm vervelend dus altijd eerst de bijsluite[lees meer...]r lezen en anders eerst maar 1 zetpil gebruiken.

21-02-2011 | Vrouw | 32
Misselijkheid
Ik heb primperan voorgeschreven gekregen voor mijn zwangerschapsmisselijkheid. De eerste dag twee zetpillen gebruikt, zoals voorgeschreven. Savonds voelde mijn lijf onrustig. De volgend ochtend weer en zetpil genomen. Mijn lijf bleef onrustig aanvoelen en ik vertrouwde het niet. Dokter gebeld, vertelde mij dat ik er misschien aan moest wennen. Advies was om verder te gaan [lees meer...]met gebruik van dit medicijn. In de middag het idee dat ik een dikke tong had. Eind van de middag begon mijn kaak scheef te staan. Direct door naar de huisarts, hier door verwezen naar de eerste hulp. Hier werden mijn klachten erger, kramp en spasme in nek en gezicht. Mijn hoofd werd naar mijn rug getrokken, kaak stond scheef of wijd open met tong uit mijn mond. Conclusie: allergische reactie op primperan. Ze konden mij geen medicatie geven vanwege mijn zwangerschap. Ze konden ook niet vertellen hoelang dit ging duren. Ik werd dus opgenomen in het ziekenhuis. De krampen en spasme hebben 9 uur aangehouden. Daarna was het ineens over. Nog dagen last gehad van spierpijn, hoofdpijn en misselijkheid,

27-12-2010 | Vrouw | 19
Misselijkheid
Ik heb deze medicijnen genomen op een avond,e n de volgende ochtend heb ik er weer 2 genomen. Na 1 uur begonnen mijn kaken te verstijven en begon mijn mond scheef te staan. De pijn was echt ondragelijk, ik was op vakantie en ben daar toen naar de dokter gegaan, ik heb daar Prednison gehad, slaappillen en nog een antibioticakuur. De volgende dag was het wel over, maar ik he[lees meer...]b mijn hele gebit kapot gekauwt en mn vullingen van mn tanden eruit geknarts. Verder was ik heel moe en had ik telkens een te lage bloeddruk waardoor ik 3x aan het infuus heb gezeten. Dat medicijnen zo een impact kunnen hebben, nooit meer Primperan voor mij!

22-11-2010 | Vrouw
Misselijkheid bij tramal gebruik
Ik heb dezelfde nare ervaring als hierboven al staat beschreven. Ik heb de primperan 5 dagen zonder problemen gebruikt totdat de ellende begon. Een half uur na de inname van een tablet begonnen m'n kaken scheef te trekken, iets wat ik niet kon doorbreken, even later begon ook m'n nek te trekken, een soort spasme die heel vervelend en pijnlijk waren, zonder tussenpozen. Na [lees meer...]een uurtje naar de huisartsenpost geweest waar ik 2x 5mg diazepam kreeg voorgeschreven, dit zonder resultaat. Sávond in paniek weer naar de huisartsenpost gegaan, dit keer een arts die wat doortastender was en heeft overlegd met de internist in het ziekenhuis. Het bleek een vrij bekenden zeer vervelende bijwerking te zijn die vooral bij jonge mensen optreed en die na 3 tot 4 dagen vanzelf moet overgaan na het staken van de primperan. Ik heb voor de spierspanning baclofen 5mg 3x dgs gekregen wat eigenlijk vrij snel werkte. De spierspasme's verdwamen en ik kon weer rustig slapen. Mijn mening: primperan werkt prima tegen de misselijkheid maar er is dus kans op zeer nare bijwerkingen, er zijn genoeg andere med als domperidom of zofran die ook goed tegen de misselijkeid werken maar op een andere manier zonder kans op deze nare bijwerkingen! Voor mij geen primperan meer!!

10-06-2010 | Vrouw
Misselijkheid
1e keer in het ziekenhuis gehad na een operatie, mijn benen werden onrustig en uiteindelijk draaiden mijn ogen naar boven, mijn nek op mijn rug klappen en spasme in mijn handen en voeten. Werd niet serieus genomen. uiteindelijk met slaappil in slaap gevallen, volgende ochtend ging het wel weer redelijk. Heeft vanaf 8 uur savonds tot sochtends 8 uur aangehouden, daarna werd[lees meer...] het minder. 2e keer gekregen door misselijkheid van de antibiotica. 3 dagen gebruikt 2x per dag, werd al wat afwezig. uiteindelijk voelde ik weer spanningen opkomen, en uiteindelijk een nog heftigere aanval gehad dan de vorige keer. Ouders waren doodsbang, met spoed naar de EHBO en daar gefilmd omdat ik de 2e bekende in NL bleek die dit had en dit kon goed op congressen gebruikt worden. Uiteindelijk antiparkinson spuit gekregen en zakte het snel af!! Aanval heeft van 6 tot half 12 geduurt. NOOIT MEER PRIMPERAN VOOR MIJ!! Ik kan er nu in blijven hangen.. Tegen de misselijkheid werkt het super! Maar verder kom ik er niet meer aan!!

13-01-2010 | Man
Galreflux
Op aanraden van een huisarts heb ik Primperan geprobeerd om mijn galreflux onder controle te krijgen. De eerste dag heb ik 2x 10mg genomen zonder problemen, de 2e dag kreeg ik onrustige armen en benen na 2x 10mg maar ik bracht dit niet in verband met dit medicijn. Na nog 10mg begonnen mijn kaken dicht te klemmen en kreeg ik oncontroleerbare rillingen in mijn armen en benen[lees meer...]. Na een tijdje stond ik bijna helemaal stijf van de spierspanning en kon ik bijna niet meer praten vanwege de (pijnlijke) spanning op mijn kaken. Uiteindelijk begon ik met mijn ogen altijd automatisch naar boven te kijken en boog mijn nek zich helemaal naar achteren. Heel dit gedoe heeft waarschijnlijk zo'n 4 uur geduurd. 2mg Alprazolam bracht me dan uiteindelijk in slaap en de volgende dag was ik heel de dag suf. Geen Primperan meer voor mij dus..

27-05-2009 | Vrouw
Zwangerschapsbraken
Middel gebruikt bij zwangerschapsbraken. Het werkte absoluut niet. Komt natuurlijk omdat zwangerschapsbraken helemaal niets met de spijsvertering te maken heeft. Ik moest er onmiddellijk mee stoppen ivm mogelijke gevaren voor de baby.

06-05-2021 | Vrouw | 40
Braken
Mij werd verteld het medicijn nog een paar dagen door te slikken. Mijn advies is om voortdurend te monitoren of het nog echt nodig is. Anders bij voorkeur stoppen. Bij klachten/ bijwerkingen zeker stoppen.

10-09-2017 | Vrouw | 20
Misselijkheid
Omwille van erge misselijkheid was ik bij de huisarts om medicatie gaan vragen tegen de misselijkheid. Ik had stage de week erop en wou deze absoluut doen (ik ben student vroedkunde). Ik kende dit middel en wist dat heel veel vrouwen die last hebben van hyperemesis gravidarium (extreme misselijkheid tijdens de zwangerschap) hier geholpen mee waren. Ik had deze medicatie ze[lees meer...]lf al toegediend bij zwangere vrouwen. Daarom had ik het volste vertrouwen dat dit ging werken. En dat was ook zo, de misselijkheid was bijna instant verdwenen. Maar de dag erop was ik zo enorm moe na een lange en goede nachtrust kon ik toch overal in slaap vallen, zelfs tijdens een wandeling in de bossen. Ik dacht dat ik gewoon oververmoeid was en dat wel over zou gaan. Nu op weg naar huis begon mijn tong in kramp te gaan en ik had hier geen controle meer over en kon niet meer fatsoenlijk praten. Tegen de tijd dat ik thuis was waren mijn tanden op elkaar geklemd en mijn kaak helemaal scheef op elkaar geklemd, dit ging gepaard met vreselijke pijn. Dus belogen we om naar een dokter te gaan, op dat moment had ik al door dat ik bijwerkingen had van de medicatie. Onderweg naar de arts van wacht kreeg ik erboven krampen die ik niet kon tegengaan in mijn nek. Mijn hoofd draaide regelmatig naar links of naar rechts zonder precies een limiet te hebben en zo de controle hierover te hebben. Dit was verschrikkelijk pijnlijk. Even hebben we overwogen om naar spoed te gaan. Uiteindelijk zijn we gewoon naar de arts van wacht geweest. De arts gaf me valium 5mg. Op dat moment waren al mijn spieren in mijn lichaam opgespannen en was er geen manier waarop ik ze ontspannen kreeg. Na nog valium in de apotheker te zijn gaan halen werden de klachten alleen erger. Nu ging ook mijn nek oncontroleerbaar naar achteren. Tegen dat ik thuiskwam had ik al 15mg valium in mijn systeem zitten. Alles deed pijn soms was er een kleine rustpauze tussen de twee spierkrampen in, maar de spierkrampen werden alleen langer en erger, nu ging alles in krampen van mijn tanden tot mijn nek, rug en tenen. De dokter nog eens gebeld en die gaf nog een voorschrift voor Parkinson medicatie. Uiteindelijk heb ik dit niet moeten innemen. De klachten zijn na 6-7 uur na begin van de klachten weggegaan. Ik ben de week erop heel erg suf geweest, precies een zombie en stage kon ik natuurlijk vergeten. Dit jaar heb ik geleerd dat deze klachten kunnen voorkomen bij adolecenten. Dus primperan is een heel goed middel, maar er moet opgelet worden bij geven van primperan in hoge dosis aan jongeren. Ik denk (en dat ga ik toch zeker doen) dat andere medicatie voor jongeren (zoals motilium (domperidone)) een betere oplossing is. Want geloof mij het is een hel om door zo een bijwerking te gaan. Daarbuiten werkt primperan ongelooflijk goed, alleen af te raden bij adolecenten in hoge dosis.

07-07-2015 | Vrouw | 21
Maagontsteking
Ik ben dus naar de dokter gegaan om dat ik al een week last had van m'n maag. Blijkbaar had ik dus een maagontsteking dus ben ik naar de apotheker gegaan en gaf die me 'primperan' dat moest de pijn verzachten en mijn eetlust opwekken. Niets van waar, de pijn blijft en ik heb nog steeds geen honger als ik die pilletjes in neem! Ik snap niet dat ze het nog verkopen .. trekt [lees meer...]op niets!

18-04-2013 | Vrouw | 28
metoclopramide
Gezien ik tracht zwanger te worden en last had van misselijkheid, had mijn huisarts me Primperan siroop voorgeschreven. Echter vrij snel begon ik mij vrij onwel te voelen. Had echter niet de link gelegd met Primperan. Het leek mij een onschuldige siroop. Het hele weekend voelde ik mij zo lastig, zenuwachtig en kon gewoon niet rustig blijven zitten. Heel de tijd beweging[lees meer...]sdrang, en tegelijk heel suf. Depressief gevoel, echt verschrikkelijk! Enkele dagen later begon ik enorm veel pijn te krijgen aan mijn kaakgewrichten. Enkele minuten later stond mijn kaak helemaal scheef. Mijn kaak wou de hele tijd toebijten, echter doordat die scheef stond, beet ik dus verkeerd toe, ontzettend pijnlijk! Langs mijn huisarts geweest, die wist vrij snel dat het een reactie op Primperan was, en dus snel naar spoed om tegenmiddel te krijgen. Ze hebben akineton moeten inspuiten, had echter 2 dosissen nodig om er vanaf te zijn. Het waren de meest helse uren die ik heb gekend! Heel pijnlijk! Het zou zogezegd niet vaak voorkomen dat deze reactie bestaat, echter internet zegt toch wat anders!

21-09-2010 | Vrouw
metoclopramide
Misselijkheid en overgeven bij migraine
Voor het eerst een migraine aanval meegemaakt. Het was echt een hel, heel heftig. Ik voelde me totaal hulpeloos. Begon 's ochtends met een bonzend hoofd aan een kant achter rechteroog. Daarna steeds erger en veel overgeven. Kon na 2 uur niet meer praten, gezicht voelde bijna verlamd. Met iedere beweging enorme pijnen en weer overgeven. Van huisartsenpost uiteindelijk Maxal[lees meer...]t smelttablet tegen de hoofdpijn en zetpillen primperan tegen de misselijkheid gekregen. De Primperan hielp ook maar zeer matig. Ik voelde me minder misselijk als ik stillag, maar na iedere beweging volgde nog steeds accuut overgeven. Na 28 uur ellende (geen seconde kunnen slapen ook, niets kunnen drinken) Van huisarts uiteindelijk gewoon ordinaire zetpillen diclofenac 50 en paracetamol 1000 gekregen in combinatie met domperidon... en na 45 minuten eindelijk iets beter en 15 minuten in slaap gevallen, na paar uur wat kunnen drinken, niet meer gespuugd.