Ervaringen met Ezetimib

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

spierpijn verstopte neus

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

10-03-2024 | Man | 60

spierpijn verstopte neus

Na diverse statines te hebben geprobeerd en keer op keer hier hevige spierpijnen van kreeg nu op advies Nefroloog deze medicijnen gekregen. Deze gebruik ik nu ongeveer 2 weken en wederom hevige spierpijnen. Zelfs zo ernstig dat lopen bemoeilijkt wordt. Ga heel snel stoppenet deze troep.

17-01-2024 | Man | 63
Aortaklep aandoening
Heb al diverse statines gebruikt ,maar met heel veel klachten tot aan oorsuizen aan toe. Ook misselijk, spierpijn, opgeblazen en opgezette buik,spierzwakte , kortademig etc Vreemd want ik heb nog nooit bijwerkingen gehad van geen 1 medicijn, maar al die chloresterolverlagers zijn echt niet goed voor een mens, tenminste, dat is mijn bevinding.

08-12-2023 | Man | 64
Hoog cholesterol
Ik heb familiaire cholesterol, slik al 30 jaar statines en nu zo'n 10 jaar ezetimibe erbij. waardes blijven hetzelfde. maar na grondig onderzoek, door mij, blijkt nu dat het niet uitmaakt voor hartproblemen, maar dat je die juist krijgt door te lage cholesterol!!!! alle onderzoeken die daarover ( onafhankelijke) geweest zijn blijkt dat juist door deze medicijnen je veel va[lees meer...]tbaarder ben voor hartklachten. dus ik ga na overleg ermee stoppen.

06-12-2023 | Man | 62
Hoog cholesterol
30 MIN na inname hoofd en spierpijn in de hals schouder en bilspier 14H na is het beter ik begrijp niet dat ze dit in handel brengen

11-11-2023 | Vrouw | 60
Cholesterol
Ik heb ze nu ook gekregen omdat ik absoluut niet tegen de staties kan. Maar ben weer bang voor de bijwerkingen. Omdat ik deze allemaal zo lees ook weer voor dezelfde problemen zorgt. Nu durf ik deze medicatie niet te gebruiken bang voor kans op herhaling zoals bij de statines

01-11-2023 | Man | 62
ezetimibe (10mg)
Eerste week ging het goed daarna hoofd pijn en spierpijn in hals NA 3 weken pijn in bilspier en heup pols en enkel Er mee gestopt

28-07-2023 | Vrouw | 71
Cholesterol
Na eerst een hoge doses Crestor, nu Crestor en Ezetimibe. Begin was prima, maar nu na een jaar veel maagklachten. Slik nu dagelijks Rennes. Niet echt prettig. Heb ook het idee dat de werkzaamheid minder wordt. Cholesterol eerst onder de 2, maar bij laatste check toch weer iets er boven.

24-07-2023 | Vrouw | 52
Hoog cholesterol
Ik neem deze medicatie omdat de arts mij deze voorstelde ipv statines. Ik heb vooraf duidelijk aangegeven dat ik al veel onverklaarbare spierpijn heb . Deze zouden geen spierpijn veroorzaken. Ik lees hier overal wel het tegenovergestelde. Ik heb dus ook veel spierpijn ( maar had voor gebruik ook wel last) Opgeblazen gevoel en soms een korte flits van duizeligheid

12-06-2023 | Man | 72
Hartfalen
Slik het middellandse 2 jaar en het lijkt erop dat de klachten toenemen. M.n. Een opgeblazen gevoel de laatste tijd maar ook droge huid, spierpijnen (bij mij kuit en voeten) en geregeld depressies en gevoelens van overspannenheid (agressie )

21-05-2023 | Vrouw | 67
Hoog cholesterol
Binnen een week verergerde prikkelbare darm, daardoor hevige buikpijn, opgeblazen gevoel en diarree . Na 3 weken ermee gestopt, maar nog steeds diezelfde klachten (een week). Ook vermoeidheid en spierkramp ervaren. Ben nu aan de loperamide in de hoop dat de buikklachten stoppen.

13-05-2023 | Vrouw | 64
Hoog cholesterol
Ezetimibe verlaagt mijn cholesterol goed. Ik ontwikkel helaas een grote moeheid en spier en gewrichtspijn na 4 weken. Pijn in grote been en bilspieren, rond bekken en kruis. Dit beperkt ik dagelijks functioneren ondanks mijn sporten. Ook vaak last van krampen in kuiten. Dit had ik voorheen niet. Ik wil er mee stoppen totdat de pijn weg us en dan mss op halve dosering of[lees meer...] om de dag. Heb stents geplaats gekregen en door pech openhart operatie gehad. Mijn Cholesterol is voor mensen niet hartpatiënten normaal.

10-05-2023 | Man | 77
Hoog cholesterol
Mijn cholesterol is, als aanvulling op reeds te gebruiken cholesterol medicijnen, sterk verbeterd met dit medicijn. Na mijn openhartoperatie en voorgeschreven medicijnen heb ik last van; duizelingen bij het uit bed / stoel stappen, permanent/onverwachte evenwicht storingen.

10-04-2023 | Man | 69
Cholesterol
Open wondtje op gezicht puisten op het lichaam ,linkeroor grote zwellingen en vervelling en zware krampen in de benen en voet ,en midden borst veel puisten en erge jeuk ,heb alle statines gehad en ik ben er mee gestopt,ben nu bijna 70 .

31-03-2023 | Man | 75
Hoog cholesterol
Gebruikte tot tevredenheid rode gist rijst.Omdat de sterkte niet meer geleverd word ben ik op verzoek van de cardioloog over gestapt op Ezetimibe. Dit omdat ik al statines gebruik had in verleden met behoorlijke bijwerkingen. Begin ging goed. Toen lichte spierpijnen en duizeligheid Werd erger pijn in rug kuiten en nek. De nekpijn ging gepaard met hoofdpijn. Toen kree[lees meer...]g ik een pees onsteking erbij. Lopen ging al slecht door de vermoeidheid die je van deze tabletten krijgt. Liep altijd graag grote stukken nu nog amper rondje in de buurt. Opeens een zeer hete rug. Naar de dokter geweest en gezegd dat ik stop nadat ik ook op deze site had gekeken. Was een droge huid moest het met koelzalf insmeren. Hielp niets. U ook rug en benen branderig Heb zelf mentholzalf gehaald wat wel verlicht. .et rode gist rijst had ik nergens last van en mijn cholesterol was prima. Zal nu zeker een maand wachten en hopen dat dan alle bijwerkingen over zijn. Heb rode gist rijst poeder gehaald en ga zelf capsules vullen. Sterkte aan de mede lotgenoten.

15-03-2023 | Vrouw | 54
Hoog cholesterol
Na nu 3,5 maand dagelijks braaf de 10 mg te hebben geslikt is het LDL minimaal gedaald en de overige bloedwaarden zijn gelijk of zelfs verslechterd. Bizar dat had ik niet verwacht. Dit middel heeft voor mij dus geen enkel nut als stand alone medicijn en schijnt in combinatietherapie maar een aantal procentpunten verbetering te geven op het risico van cardiale ziekten.

10-02-2023 | Vrouw | 70
Hoog cholesterol
Ik wil beslist geen statines , heb al 3 familieleden die na gebruik van statines Diabeet werden , nee dank je het goedkoopste de mens in de maag splitsen en dan heb je de cholesterol naar beneden, maar ben je Diabeet, ach kassa voor de pharmaceut, nog een pilletje erbij. Ik heb hier 3 voorbeelden in mijn familie, dus nee voor mij geen Statines. Ik gebruik nu Ezemibime en w[lees meer...]erkt bij mij perfect, cholesterol op zeer goed niveau ,. Geen bijwerkingen merk ikzelf . Dus liever Ezemibime dan Diabeet worden door de goedkope troep die Statine heet. Ps. meningschuifjes voor hoeveelheid bijwerkingen en ernst bijwerkingen moet ik wat opschuiven en nu lijkt het of ik wel iets bijwerkingen heb , maar ik heb totaal geen bijwerkingen, dus deze schuifjes geven geen juist beeld (maar anders krijg ik mijn mening niet verstuurd) ==> red mijnmedicijn.nl - geen probleem - de 'meningschuifjes' zijn precies waar zij moeten zijn en weerspiegelen uw situatie.