ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3
15-10-2018

Cholesterol

Na diverse andere cholesteroltabletten te hebben geprobeerd eindelijk een tablet zonder bijwerkingen |(tenminste in mijn geval). Op advies van mijn specialist in sept 2018 overgegaan naar Praluent 75MG, dit schijnt de LDL waardes te halveren, ben benieuwd of dit werkt. 1 ding stoot me tegen de borst, het is waanzinnig duur (ook al betaald de verzekering het) dus...
16-12-2017

CVA (cerebrovasculair accident)

na mijn CVA verhoogde bloeddruk en een te hoog cholesterol daarna alle statines gebruikt die er zijn allemaal met de zelfde nare bijwerkingen. vandaag ermee gestopt maandag maar weer afspraak maken met de huisarts .
21-09-2017

Hoog cholesterol

ik heb alle statines gehad. fluva duurde wat langer eer de bijwerkingen kwamen, maar toen kwamen ze ook goed en in alle hevigheid, slecht slapen, bultjes in het gezicht, verkleurde huid roze /rood, pijn aan de gewrichten, problemen met opstaan uit de stoel. Ik ben gestopt en na 2 weken alles al veel beter, wat een rotzooi zit er toch in dat spul.
03-08-2016

Hoog cholesterol

Bij langer gebruik neemt slapeloosheid toe en enkele spierkramping
03-07-2016

Hoog cholesterol

Eind 2015 met hartritmestoornis in ziekenhuis beland en na inspanningstest plus catheterisatie bleek ik vernauwing in een kransslagader te hebben. Artsen zeiden dat met cholesterolverlagers,want cholesterol was te hoog, de vernauwing grotendeels kon worden opgelost. Kreeg alleen enorm veel last van nagenoeg alle bijwerkingen die stonden in de bijsluiter van de medicatie di[lees meer...]e begon met simvastatine, gevolgd door Atorvastatine en Pravastatine. Eind januari met die medicatie gestopt in overleg met de huisarts. Uit onderzoek is gebleken dat ik een enzym in m'n systeem heb die er voor zorgde dat ik zo heftig reageerde op de eerder genoemde medicatie. Uit datzelfde onderzoek bleek dat er een cholesterolverlager is waar ik wel tegen zou kunnen en daar ben ik vorige maand mee begonnen en in het begin leek het ook goed te gaan, alleen lijkt de ellende van eind 2015 weer opnieuw te beginnen: spierpijn, slaapproblemen, depressieve klachten, beenkrampen, vergeetachtigheid,problemen met de stoelgang, etc. Uit eigen beweging gestopt met het gebruik van Fluvastatine en benieuwd hoe dat zal gaan. Wordt vervolgd
14-06-2016

Hartinfarct

Na een lichte hartinfarct, gedotterd (4 stents), eerst Atorvastatine gehad. Na veel klachten, vooral kuiten, Crestor voorgeschreven, wat nog ergere bijwerkingen had in spierpijnen, spierzwakte, erge oedeem benen, heel kortademig werd en borstvergroting kreeg zelfs! Uit eigen beweging een maand gestopt om te kijken wat er zou gebeuren. En ja hoor, alle pijn weg en energie t[lees meer...]erug! Maar helaas moest i.v.m. uitslag meting cholesterol van 5 naar 7.1 (zo snel al omhoog!), ook LDL te hoog 3.5. Moest toen na overleg weer een ander middel proberen. Cardioloog, ontkende eerst de klachten, heeft nu Fluvastatine 40 mg voorgeschreven. Met huisatrs nog over alternatieven gehad zoals gefermenteerde rode rijstpillen, was hier niet bekend mee. Nu na 3 weken, begint weer heel erg mijn heup, bilspier, bot? op te spelen, veel pijn uitstralend naar de kuiten. Ben weer moeten stoppen met fitness (lopende band en fietsen), terwijl ik voor mijn hart minstens een uur per dag moet bewegen! Voel me moedeloos en heel depri, zo hoeft het voor mij ook niet meer. Ben nu wel met Q 10 30 mg gestart erbij, om hopelijk de bijwerkingen te minderen.
21-08-2014

Hoog cholesterol

Bijna alle soorten cholesterolverlagers geprobeerd, ernstige bijwerkingen. Als laatste Fluvastatine, 9 mnd gebruikt. In het begin geen last van bijwerkingen. De laatste maanden, doodmoe, misselijk, dikke buik, vergeetachtigheid, slapeloosheid, ernstige beenkrampen. Totaal verlies van persoonlijkheid. Vorige week zeer ernstige maagpijn en hoofdpijn. Nu gestopt, nergen[lees meer...]s meer last van..... heerlijk. Alleen hoe krijg je nu de cholesterolwaarde omlaag?
19-07-2014

Hoog cholesterol

Ongemerkt kreeg ik last van mijn slijmvliezen, in neus en keel en op de borst. In het begin ging het goed, maar ik kreeg steeds meer last van mijn slijmvliezen. Geen moment gedacht aan de fluvastatine. Mijn hele hoofd zat verstopt van het slijm. Na gedotterd te zijn kreeg ik het medicijn Brillique. Toen begon de ellende pas goed. In overleg met mijn cardioloog gestopt m[lees meer...]et de Fluvastatine. Ik ben nu een paar dagen verder en voel me een ander mens. Stukken beter. Ik laat me geen enkele statine meer aansmeren.
Pagina 1 van 3

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (485) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (463) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (373) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!