ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 2
09-10-2018

Gemfibrozil (gemfibrozil)

Te hoog cholesterol, Triglyceride. Na ongeveer 1,5 maand begon ik te merken dat mijn haar dunner werd. Dit gaat maar door. Niet alleen fysiek vreselijk maar mentaal een aanslag! Ben door chemo al een periode mijn haar kwijt geweest! Heb morgen overleg met mijn huisarts. Ga zeker met dit medicijn stoppen. Overweeg om op mezelf te vertrouwen en streng op mijn voeding te blij[lees meer...]ven letten.
23-04-2017

Hoog cholesterol

Na 4 dagen en halve dosis (300 mg) zeer ernstige krampen in maag en darmen. Daarna volledige obstipatie. Gestopt na 1,5 week. Problemen na 3 dagen weg. Na zoveel cholesterol medicijnen en nog meer problemen ga ik nooit meer gebruiken. Troep vind ik het. Bovendien is er nog nooit iemand aan cholesterol dood gegaan, wel aan de bijwerkingen. Lees je maar in op het onderwerp e[lees meer...]n de door de fabrikanten betaalde (slechte) wetenschappelijke onderzoeken.
23-04-2016

Cholesterol

Ik gebruikte reeds enkele jaren Ezetrol 10mg, waarna de specialist deze dosering erbij heeft gedaan.
07-01-2016

Hoog cholesterol

Veel te hoog cholesterol, kan niet tegen de voorgeschreven medicatie. Heb crestor en nog 5 andere soorten gebruikt, na één dag al problemen. Rode huid, schilvers, droge ogen, huid irritatie's op lichaam, pijnlijke spieren, ik voelde mij of alsof ik een joint had gerookt! Zweverig en instabiel op benen. etc.
22-12-2015

Hoog cholesterol

na een week 1 tablet, overgestapt op 2 tabletten a 600 mg. Na 5 dagen kreeg ik ontzettende spier- zenuwpijn op plekken waar je het niet verwacht. Hoog in de bil met uitstraling naar knie, later ook in de lies en voet. Eveneens pijnlijke handen. Pijn was zo heftig dat ik er wakker van lag en ook tijdens zitten erge last van had. Niet tijdens lopen. Door de oververmoeidhei[lees meer...]d lukte het niet meer in mijn dagelijkse ritme te komen en moest om de haverklap even liggen. Na 5 dagen geheel gestopt. Wacht nu af tot mijn lijf weer normaal werkt en neem daarna contact op met de specialist.
17-12-2015

Hoog cholesterol

In het begin lichte hoofdpijn, welke na een paar dagen overging, vermoeidheid die plots komt opzetten maar geen drama, enig krachtverlies in benen te merken bij fietsen. Ook aantasting libido. Na een week toch gestart met 2x 600 mg op verzoek van Nefroloog. Klachten zijn hierdoor niet versterkt en heb het idee dat bijwerkingen licht afnemen. Vergeleken bij alle vreselijk[lees meer...]e bijwerkingen van de statines die ik heb geslikt, is met dit middel na 10 dagen redelijk vol te houden. Hopelijk dat het ook effectief is.
23-02-2015

Hoog cholesterol

Ruim 1 jaar ervaring mee, effect goed geen last van bijwerkingen. zijn wel grote pillen en s morgens ruim voor ontbijt innemen (!)
12-12-2011

Gemfibrozil (gemfibrozil)

bijwerkingen: obstipatie, bijsmaak. erg grote pillen. werkt wel goed.
Pagina 1 van 2

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (485) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (463) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (373) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!