Gemfibrozil

Ezetrol (142 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

23-04-2017

Hoog cholesterol

Na 4 dagen en halve dosis (300 mg) zeer ernstige krampen in maag en darmen. Daarna volledige obstipatie. Gestopt na 1,5 week. Problemen na 3 dagen weg. Na zoveel cholesterol medicijnen en nog meer problemen ga ik nooit meer gebruiken. Troep vind ik het. Bovendien is er nog nooit iemand aan cholesterol dood gegaan, wel aan de bijwerkingen. Lees je maar in op het onderwerp e[lees meer...]n de door de fabrikanten betaalde (slechte) wetenschappelijke onderzoeken.
23-04-2016

Cholesterol

Ik gebruikte reeds enkele jaren Ezetrol 10mg, waarna de specialist deze dosering erbij heeft gedaan.
07-01-2016

Hoog cholesterol

Veel te hoog cholesterol, kan niet tegen de voorgeschreven medicatie. Heb crestor en nog 5 andere soorten gebruikt, na één dag al problemen. Rode huid, schilvers, droge ogen, huid irritatie's op lichaam, pijnlijke spieren, ik voelde mij of alsof ik een joint had gerookt! Zweverig en instabiel op benen. etc.
22-12-2015

Hoog cholesterol

na een week 1 tablet, overgestapt op 2 tabletten a 600 mg. Na 5 dagen kreeg ik ontzettende spier- zenuwpijn op plekken waar je het niet verwacht. Hoog in de bil met uitstraling naar knie, later ook in de lies en voet. Eveneens pijnlijke handen. Pijn was zo heftig dat ik er wakker van lag en ook tijdens zitten erge last van had. Niet tijdens lopen. Door de oververmoeidhei[lees meer...]d lukte het niet meer in mijn dagelijkse ritme te komen en moest om de haverklap even liggen. Na 5 dagen geheel gestopt. Wacht nu af tot mijn lijf weer normaal werkt en neem daarna contact op met de specialist.
17-12-2015

Hoog cholesterol

In het begin lichte hoofdpijn, welke na een paar dagen overging, vermoeidheid die plots komt opzetten maar geen drama, enig krachtverlies in benen te merken bij fietsen. Ook aantasting libido. Na een week toch gestart met 2x 600 mg op verzoek van Nefroloog. Klachten zijn hierdoor niet versterkt en heb het idee dat bijwerkingen licht afnemen. Vergeleken bij alle vreselijk[lees meer...]e bijwerkingen van de statines die ik heb geslikt, is met dit middel na 10 dagen redelijk vol te houden. Hopelijk dat het ook effectief is.
23-02-2015

Hoog cholesterol

Ruim 1 jaar ervaring mee, effect goed geen last van bijwerkingen. zijn wel grote pillen en s morgens ruim voor ontbijt innemen (!)
12-10-2010
Vrouw

Hoog cholesterol

Na de avondinname van Gemfibrozil : de hele avond opboeren en winderigheid. Gedurende de nacht : zuurbranden,een vol gevoel,misselijkheid en zwelling van tong,lippen en binnenkant van de wangen met als gevolg een paniekaanval door de benauwdheid daarvan!!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum