Ervaringen met Lipitor

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Hoog cholesterol (200 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

20-07-2015 | Vrouw | 61
atorvastatine (20mg)
Diabetes type 2
Gans mijn lijf trekt tegen! Spierpijnen tot en met, alhoewel ik moet zeggen dat het nu veel verbeterd is. Heeft mijn lichaam zich aangepast???

03-02-2012 | Man | 68
Diabetes type 2
Getroffen door diabetes type 2 en een familiare dyslipidemie, neem ik veel medicijnen. De resultaten op mijn cholesterol waren niet genoeg met 20mg Lipitor per dag, dus ben ik 40mg gaan nemen. Ontstaan van erg zware spierpijnen (krampen en brandend gevoel) in mijn bovenbenen en kuiten na 10 dagen. Ik ga deze behandeling stoppen om te kijken hoe het gaat....

02-06-2015 | Man | 53
atorvastatine (40mg)
Diabetes type 2
Ik neem het al vier jaar in, maar als men heel lang in pakt dan zijn er rugklachten en dat komt ineens op, maar het kan heel pijn doen da ik een tijd moet rusten en dan is het weg, maar men weet niet wanneer het goed werkt of niet goed werkt dat weten de dokters ook niet, maar ja bij iedereen heeft het bijwerkingen, maar heeft men dat getest daar stel ik mij wel vragen bij[lees meer...].

20-06-2012 | Man | 68
Diabetes type 2
Bij gebruik Lipitor bijna geen bijwerkingen,maar heb enkele jaren terug vervanger gehad daar veel bijverschijnselen gehad (spierpijnen)i.o.m.huisarts weer originele Lipitor gehad en klachten zijn verdwenen,Maar vandaag nieuwe medicijnen gehad voor 3 maanden krijg nu te horen van apotheek dat Lipitor niet meer gemaakt wordt,heb andere gehad ook van zelfde fabriekant (Pfizer[lees meer...] atotvastatiene)apotheek beweerd dat het precies het zelfde is.Ben benieuw

29-10-2019 | Man | 61
atorvastatine (20mg)
Diabetes type 2
Heel goede ervaring ermee. Jammer je kan het niet meer vergoed krijgen.

10-10-2012 | Man | 51
Diabetes type 2
NOOD OPROEP Wie kan mij vertellen waar ik de originele lipitor {wit met blauwe letters]nog kan krijgen????????????????????? Ik slik dit al jaren om dat ik van vervangers ernstige bijwerkingen krijg,heb nu weer een vervanger gekregen atorvastatine pfizer 10 mg.,de bijwerkingen zijn zo erg dat ik op mijn werk niet kan functoneren en naar huis ben gegaan,maar volgens apot[lees meer...]heker kan dit niet omdat er de zelfde stoffen in zitten.dus niet. Ben al naar div.andere apotheken geweest maar is nergens te krijgen. Hoop dat iemand mij kan helpen

20-06-2012 | Man | 64
Diabetes type 2
ik hebt sinds 8 jaar lipitor 10 mg nooit klachten gehad, sinds een jaar is de apotheek aan het sodemieteren met lipitor hebt nu atorvastine ranbaxy 10 mg, krijg er enkel last van overal luchtwegen spierpijn , net of je griep het hele dag hoesten, en dan zegt de apotheker ze worden door de verzekering niet meer vergoed, contyact opgenomen metd e huisarts , en ze worden wel [lees meer...]vergoed als je aan je tax zit van de bijbetaling nou als je 7 a 8 soorten medicijnen hebt ben je in feb , al aan je tax rotzooi de hele atorvastatine.