ISO 27001

Pagina 1 van 4
14-01-2019

18-12-2018

Hoog cholesterol

ik heb Rosuvastatine 20 mg en ik gebruik het nu een half jaar. Nu zit ik onder de uit slag. Met heftige jeuk. Ik heb ook simvastatine gehad en atorvatatine daar kreeg ik lichte vlekjes van als alternatief rode rijst gist pillen dat duurt dan even langer voor dat je daar klachten van krijgt, maar daar heb ik spierpijn van gehad daar waar je benen beginnen, vreselijk. [lees meer...] Ik ben er nu wel klaar mee dit ik slik niet meer.
10-12-2018

Hartklachten

29-11-2018

Hoog cholesterol

Zeer veel spierpijnen , amper kunnen lopen. Geen mogelijkheden meer om conditie op pijl te houden. Onwillige apothekers en waardeloze alleen op geld beluste verzekeringsmij ondanks hoge premie
07-09-2018

Hartinfarct

Ik heb al meerdere statines uitgeprobeerd en kreeg telkens weer die vervelende pijn vooral in mijn kuiten. Aangezien ik al een hartinfarct heb gehad en niet graag een nieuwe wil krijgen wil ik toch graag een goede statine zonder bijwerking. Gelukkig ging het helemaal goed met de rosuvastatine. Ik ben blij met dit middel, het verkleint de kans op een nieuw hartinfarct en h[lees meer...]eeft nagenoeg geen bijwerkingen bij mij.
21-08-2018

Hoog cholesterol

Ik had eerst Crestor dat ging heel goed , maar de verzekering wilde dat ik Sandoz ging gebruiken , na 1 maand wist ik niet wat er met mij gebeurde, ik kon niet meer normaal mij bed uitkomen van de spierpijn , ik werd s nachts wakker van de spier en gewrichtspijnen ( de dokter dacht eerst nog aan artrose )maar nu blijkt dat het van deze rosuvastine Sandoz komt ! vreseli[lees meer...]jk wat medicijnen met je kunnen doen zeg!
22-07-2018

Hoog cholesterol

Eerst had ik Crestor (10mg) met nauwelijks bijwerkingen. Dit na een voorgeschiedenis met veel pijn en het uitproberen van andere medicijnen. Ik dacht eindelijk te zijn verlost van dat stramme gevoel. Nu wederom dit verrotte rotmiddel. Spierpijnen en idiote lusteloosheid ten gevolge van die zooi. Wat mankeren die geldzieke apothekers om op eigen houtje onder het mom van go[lees meer...]edkoper leveren het eerder voorgeschreven medicijn te veranderen? De huisarts gaan ze in deze voorbij. (Mijnmedicijn.nl : Tekst ingekort met persoonlijke ervaring)
06-07-2018

Allergische reactie

In ca. 1990 werd bij mij een te hoog cholesterolgehalte geconstateerd. Na een cholesterol beperkend dieet (30 kg. afgevallen) bleek dat mijn chlesterolgehalte niets was geslonken. Ik ben toen naar een specialist geweest en die schreef mij Zocor voor. Ook werd mijn bloed getest door het UMC in Amsterdam en daar werd geconstateerd dat het te hoge gehalte in mijn genen zit. [lees meer...]Na de Zocor kreeg ik Crestor en ik heb nooit problemen gehad met enige bijwerkingen. Ca. einde 2014, moest ik van de Crestor overstappen naar Atorvastatine van TEVA. (ik noem de namen omdat bij de verschillende merken ik verschillende bijwerkingen heb). Ook moest in die periode nog een ander middel nemen. Korte tijd na die wisselingen kreeg ik problemen met de ontlasting. Het was zo erg dat ik bijna altijd in de buurt van een toilet moest zijn. Het lukte niet om dit te veranderen. Na ca. 2 jaar. kreeg in de indruk dat dit van Atorvastatine van TEVA moest komen. Ik mocht weer overstappen naar de Rosuvastatine Crestor en na korte tijd waren de klachten passé. Ik kon me weer vrijuit bewegen. Begin juni 2018 moest ik weer overstappen naar de Rosuvastatine van TEVA. En ja hoor weer kreeg ik dezelfde klachten als de vorige medicijn van TEVA. Ik heb andere gekregen, nu van het merk SUN. Toen ik de morgen na de eerste inname uit bed stapte, was ik Duizelig, misselijk, tintelende wangen en had een onzettend drukkend gevoel in mijn hoofd. 's-middags werd het wat minder maar de volgende dag had ik weer dezelfde klachten, maar dan in iets mindere mate. Ik heb dit 5 dagen volgehouden en toen ben ik gestopt met deze medicatie. Ik heb contact opgenomen met de apotheker maar de Crestor krijg ik niet terug. Er zijn nog 6 merken en die moet ik eerst testen. Maar zoals u misschien zult begrijpen heb ik hier geen zin meer in en ben gestopt met het innemen van rosuvastatine. Ik wil nog even vermelden dat een familielid ook moest overschakelen en hij had jeuk over zijn hele lichaam.
Pagina 1 van 4

Mirena (2099) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (841) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (482) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (461) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (372) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!