Rosuvastatine

rosuvastatine

Hoog cholesterol (41 meningen)

Simvastatine (1130 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

17-10-2019

17-10-2019

Aderverkalking

Ik merk dat Atorvastatine en de Rosuvastatine allebei ernstige pijnklachten geven aan mijn benen. Na lang gebruik zo erg dat ik bijna niet meer kan lopen.
04-10-2019

Aderverkalking

gebruik dit medicijn als Crestor al heel lang om het cholesterolnivo laag te houden, dat ligt nog steeds onder het kritische nivo. Nooit problemen gehad. Ter vermindering van het nogal ruime overig medicijngebruik is overgestapt naar 5 mg per 2 dagen. Ondanks dat er op het recept van de cardioloog tussen haakjes "Crestor" vermeld staat is door de apotheek "Teva" verstrekt[lees meer...]. Dit middel heeft onaanvaardbare bijwerkingen (duizeligheid, slopende vermoeidheid in de benen) en moest om voor verstrekking in aanmerking te komen (nog) meer expliciet op het recept vermeld worden. Dat is inmiddels gebeurd.
02-10-2019

Cholesterol

gebruik rosuvastatine 5 mg om de 2 dagen. de dag na die van de inname spierzwakte oa in de benen en gebrek aan energie
18-09-2019

Aortaklep aandoening

Nadat de apotheker weer die goedkope rotzooi leverde kreeg ik kriebelhoest die niet over ging. Ik heb 16 jaar Crestor geslikt en eigenlijk weinig last van bijwerkingen gehad tot de apotheker begon met rovustatine auro bindo zeer veel bijwerkingen nadat ik zelf had uitgezocht waarom blijkt volgens het farmacotherapeutisch kompas da de combinatie met Clopidogrel niet zo gelu[lees meer...]kkig is. Rosuvastatine blijft veel langer werkzaam dan zou moeten. Ben nu gestopt in overleg met de huisarts.
09-09-2019

Cholesterol

Ik heb ze gekregen omdat ik een hoog cholesterol had, maar wil her liefste stoppen, omdat het soms niet te houden is van de kramp!
03-09-2019

Allergische reactie

Of ik mijn eigen verhaal lees. Nu al 9 weken vreselijke pijnen. Medicijnen helpen niet de pijn te verlichten. De apotheker was niet op de hoogte dat je dit medicijn niet moet voorschrijven aan mensen boven 65jaar. Heel vreemd ik had binnen korte tijd googelen dit gevonden, maar is een geld kwestie ze krijgen een flinke korting van de pharmacie als ze dit medicijn voorschri[lees meer...]jven. Wat het doet met de patiënten is niet van belang. Ook ik kreeg in het ziekenhuis te horen dat dit troep is voor ouderen. Dus accepteer dit middel niet is mijn advies
03-09-2019

Angina pectoris

Heel lang met deze klachten gelopen. Apotheek geeft steeds van verschillende firma's.
01-09-2019

Diabetes type 1

Na gebruik van andere statines, dit middel. Las de bijsluiter en.....spierpijen. Toch geprobeerd. de klachten waren stukken erger dan de andere statines. Dus direct gestopt en doorgegeven aan de arts
31-08-2019

Hoog cholesterol

Sinds een maand heb ik Rosuvastatine Aurobindo 20mg voorgeschreven gekregen. Dit ging goed tot deze verhoogd werden na 40mg. Na enkele dagen begon ik spierpijn te krijgen Maar ik dacht dat het aan het sporten kwam wat ik sinds kort heb opgepakt. Tot ik op een gegeven moment aan het lopen en rennen was en ik telkens door mijn knieen zakte. Ik kon mijn benen niet meer o[lees meer...]ptillen en had verschrikelijke pijn in mijn knieen. Nu heb ik al een dag of 4 niet meer gesport,maar de pijn werd alleen maar heviger. Alsof mijn spieren gescheurd zijn. Zelfs slapen ging niet meer. Na hierdoor contact te hebben opgenomen met de specialist Heeft deze besloten om de dosis terug te brengen naar 20mg. Daarbij kreeg ik wel nog een nieuw medicijn voorgeschreven ter aanvulling op de 20mg rosuvastatine. Dit is Ezetimibe 10mg geworden. Sinds vanochtend ben ik dus begonnen met 20mg rosuvastatine en 10mg Ezetimibe in te nemen. Daarnaast gebruik ik ook nog Carbasalaatcalcium Cardio Mylan 100mg als bloedverdunner. Ik hoop van harte dat de bijwerkingen "spierpijn" nu gaan verdwijnen anders moet ik weer contact opnemen met de specialist. Want dit is zo echt niet vol te houden Op internet lees ik dat alle medicatie die op statine eindigen deze bijwerking vaak tot soms kunnen geven
27-08-2019

Hoog cholesterol

Had bijna elke nacht last van erge krampen in mijn benen. Stuk zeep in mijn bed gelegd en nu heb ik bijna nooit last meer van die verschrikkelijke krampen. Allicht te proberen.

Hoog cholesterol

Hiervoor simvastatine gebruikt met vreselijke spierpijn klachten als gevolg. Nu met rosuvastatine ben ik klachten vrij.

Hoog cholesterol

Te hoog cholesterol wat in de familie voorkomt. Ik gebruikte Inegy een simvastatine waar ik geen bijwerkingen van ondervond. Om een of andere reden kreeg ik andere medicatie waarvan ik vreselijke krampen in de benen kreeg dus ben ik daar mee gestopt. Huisarts en apotheker hebben in overleg toen rosuvastatine voorgeschreven . Na 10 dagen gebruik brak gordelroos uit waar ik[lees meer...] nu al 7 weken helse pijnen van ondervind . Even googelen en dan lees je dat dit medicijn 18% meer kans geeft bij ouderen boven 65 dat gordelroos wordt getriggerd door dit medicijn en dus absoluut niet moet worden voorgeschreven maar ja de kosten van dit medicijn zullen wel laag zijn. Ik zit daar nu al zeven weken mee en dit kan nog maanden duren. Bij de pijnpoli liet ik dit medicijn zien en ze waren daar verbaast dat deze troep nog überhaupt wordt voorgeschreven ze vonden het een schande. Dus ouderen zint eer ge begint met deze troep, want je wenst zelfs je eigen vijand gordelroos niet toe.
31-07-2019

Cholesterol

Mijn cholesterolwaarden zijn netjes maar omdat ik een bypass-operatie onderging moest het nog beter. Begon te lijden aan verschrikkelijke (branderige) pijn in mijn voorvoeten, waarvoor geen medische verklaring gevonden kon worden. Dunne vezelneuropathie zou het dan wel zijn. Of hallux valgus. Of iets anders waarvoor ik pijnstillers kreeg waarvan ik alleen maar in slaap vie[lees meer...]l en die de pijn niet verminderden. Omdat ik me gewoon niet lekker voelde met de statines stopte ik er na jaren mee. En wat blijkt? De pijn in mijn voeten is langzaam maar zeker aan het afnemen. Nu, anderhalf jaar later, hoef ik niets steeds weer mijn schoenen uit te doen en mijn voeten onder de koude kraan te houden omdat de pijn niet te harden is! Ik kan nu ook met warm weer gewoon een zo goed als pijnloos rondje golf spelen. Nooit meer statines voor mij dus. Het verband tussen pijnlijke voorvoeten en statines is voor mij duidelijk. Helaas was er geen huisarts, podoloog, orthopeed of neuroloog die dat kon bedenken.
30-07-2019

Hoog cholesterol

Ernstige spierkrampen in benen. Stop 10 dagen, alle krampen zijn weg, Start na een week beginnen de krampen weer.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum