Rosuvastatine

rosuvastatine

Hoog cholesterol (33 meningen)

Simvastatine (1125 meningen)
Crestor (385 meningen)
Lipitor (331 meningen)
Atorvastatine (269 meningen)
Ezetrol (139 meningen)

31-07-2019

Cholesterol

Mijn cholesterolwaarden zijn netjes maar omdat ik een bypass-operatie onderging moest het nog beter. Begon te lijden aan verschrikkelijke (branderige) pijn in mijn voorvoeten, waarvoor geen medische verklaring gevonden kon worden. Dunne vezelneuropathie zou het dan wel zijn. Of hallux valgus. Of iets anders waarvoor ik pijnstillers kreeg waarvan ik alleen maar in slaap vie[lees meer...]l en die de pijn niet verminderden. Omdat ik me gewoon niet lekker voelde met de statines stopte ik er na jaren mee. En wat blijkt? De pijn in mijn voeten is langzaam maar zeker aan het afnemen. Nu, anderhalf jaar later, hoef ik niets steeds weer mijn schoenen uit te doen en mijn voeten onder de koude kraan te houden omdat de pijn niet te harden is! Ik kan nu ook met warm weer gewoon een zo goed als pijnloos rondje golf spelen. Nooit meer statines voor mij dus. Het verband tussen pijnlijke voorvoeten en statines is voor mij duidelijk. Helaas was er geen huisarts, podoloog, orthopeed of neuroloog die dat kon bedenken.
30-07-2019

Hoog cholesterol

Ernstige spierkrampen in benen. Stop 10 dagen, alle krampen zijn weg, Start na een week beginnen de krampen weer.
18-07-2019

Hoog cholesterol

Volgens mij ga je eerder dood van de rosuvastatine van de pijn dat het geeft dan zonder het te slikken en aan een hartaanval doodgaan. Je krijgt doodverlangens van de rosuvastatine.
11-07-2019

Hoog cholesterol

Zie man 68 maand mei 2019 en nu na gebruik 3 1/2 mnd. vandaag controle bloeduitslag en suiker bij de Diabetiste controle.(huisartsenpraktijk) Uitslag volgt hierop over een paar uur.
29-05-2019

Cholesterol

Ik ben begonnen op mn 18 de met zocor. Last van spierklachten. Nu al jaren aan de crestor wel 20mg want het blijven toch statines. Gaat goed. Mn cholesterol staat op 6 5. 6.8. Is netjes ondanks mijn familiaire aandoening.
27-05-2019

Hoog cholesterol

Ik gebruikte 12 jaren Atorvastatine 40 mg met altijd een kleine bijwerking stijfheid spieren gewrichten. Bij controle laatste perioden geen effect op verlaging door gewenning. Advies en medicijn toegewezen door Diapetiste verbonden aan Huisartsenpraktijk , start overgaan naar Rosuvastatine tabl 20 mg om de overgang bijwerkingen zo gering mogelijk te maken. na 3 weken om e[lees meer...]n om 20-40-20-40 en 4e week tot nu 40mg. Effect op resultaat bloed nog even wachten tot half juni 2019. Bijwerking gering beetje spierstijfheid rugstijfheid en verstopping. Soms been kramp onderbeen R L en een keer boven kuit R. verstopping ik heb hiervoor poeders van de apotheek. En wat ook helpt water drinken en soms 1/4 flesje drop siroop op drinken met water.
19-05-2019

Hoog cholesterol

NA eerder Simvastatine en Atorvastatine te hebben gebruikt, nu Rosuvastatine voorgeschreven gekregen. De andere statines gaven na verloop van tijd spierp;ijn in metname schouder en armen. Direct na start van Rosuvastatine al het gevoel dat het niet lekker ging. Na 1 dag al optredende spierpijnen in metname schouder, bovenarm en onderarm. Ook beginnende last van pijn in de [lees meer...]kuiten en scheenbeen. Dit had ik met de andere statines niet. Ook veel last van maagpijn en vreemde ontlasting. Ne 1 week gestopt, omdat ik volkomen futloos was en niet helder in het hoofd. Ook de spierpijnen maakten van mij een wrak. Wil graag mijn cholesterol verlagen, maar kwaliteit van leven is ook wat waard.
19-05-2019

18-05-2019

Cholesterol

Heb Rosuvastatine gekregen ipv simvastatie. Gebruik het nu een paar dagen. Iedere dag hoofdpijn. Ga terug naar huisarts voor andere statine. Kreeg van Sim nachtelijke spierkrampen. Daar had ik al een aantal jaren veel minder last van door middel van maat steunkousen.
15-05-2019

Herseninfarct

Op 32 jarige leeftijd herseninfarct gehad( 95% zeker door anticonceptie) maar sindsdien aan de statines dus 17 jaar. Eerst Simva, doordat je klachten hebt van infarct merk je niet de klachten van de medicijnen ook aanwezig zijn, vermoeidheid, lusteloos ect. wijd je aan infarct. Maar na verdieping gestopt met simva, voelde me een stuk beter, maar moest doordat chol.gehalte [lees meer...]toch iets steeg aan statines toen Crestor omdat dat minder bijwerkingen gaf. Moet toegeven dat het toen beter ging en conditioneel vooruitgang boekte. Maar sinds vorig jaar moest Crestor vervangen worden, door goedkoper merk, nu is het elke maand afwachten welk merk weer gegeven word. Iemand geeft aan in reacties dat merknamen anders zijn maar product hetzelfde ,nou daar ben ik het niet mee eens. Elke 3 maand een ander merk geeft onrust , opnieuw spierpijn, moeheid en diarree, nu gebruik ik een week Teva , ben weer terug bij af grr. Daarvoor Aerobinde weinig klachten en Sandoz wil ik geen enkel medicijn meer van.... Conditie en bewegen word geadviseerd bij hart en vaat ziekte maar gebruik van dit medicijn geeft dat je juist dat niet doet i.v.m alghele malaise.
03-05-2019

Hartinfarct

22-04-2019

Hoog cholesterol

onlangs is de Crestor die ik voorheen slikte vervangen door een zogenaamd gelijkwaardig doch goedkoper product. Goedkoper zal wel, maar gelijkwaardig zeker niet gelet op de enorme spierpijen die ik weer heb. Ik blijk allergisch voor bijna alle producten die er op dit gebied bestaan. Vandaar dat na veel uitproberen ik met 10 mg Ezetrol en 5 mg Crestor nog net uit de proble[lees meer...]men bleef, maar sinds de twee merken vervangen zijn voor respectievelijk Ezetimide en Rosuvastine zijn alle problemen weer in volle heftigheid terug. Daarnaast doe ik mee aan een onderzoek met een nieuw middel (inclineren) dat wordt ingespoten en een zeer geweldig resultaat zonder enige bijwerking
31-03-2019

Hoog cholesterol

Makkelijk in gebruik geen bijverschijnselen. Cholesterol mooi verlaagd
01-02-2019

24-01-2019