Ervaringen met Kenacort-A

triamcinolonacetonide

acute hoofdpijn

Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Peesontsteking been (0 meningen)

04-01-2024 | Vrouw | 61
Gewrichtsontsteking
Injectie in schouder gehad. Deed niet echt pijn. 2 dagen opvliegers en rode vlek in mijn nek. Maar super blij mee,want voor nu( het is nu 1 week geleden gezet) geen pijn meer. Nog beetje gevoelig van waar ik pijn had,maar is niets vergeleken bij de pijn die ik had.

28-11-2023 | Vrouw | 55
triamcinolonacetonide (4mg)
Grote dikke harde keloid in litteken navel. Elke 2 maanden injectie via chirurg om gezwel zachter, kleiner en einde aan de heftige pijn te maken.

14-07-2023 | Vrouw | 48
Hooikoorts
Ontzettend blij ben met de werking van de kenacort-injectie. Afgelopen avonden hebben alle ramen en deuren opengestaan en kon ik lekker buiten eten zonder ook maar een kriebeltje in mijn neus, zonder andere hulpmiddelen zoals cetirizine, neussprays, oogdruppels etc. Ik durfde zelfs mijn lenzen weer in te doen, dus kon ik ook mijn gewone zonnebrillen weer dragen. En van eve[lees meer...]ntuele bijwerkingen merk ik niets. Hooguit soms een 'opvlieger', maar dat mag geen naam hebben. Echt zeer fijn om op een normale manier de zomerse dagen door te kunnen komen, er was namelijk geen houden meer aan met die hoeveelheid pollen. Ik kon niets meer doen zonder nies-episodes, jeukende, branderige, rode ogen en flinke vermoeidheid. Werd er gillend gek van. Nu niets meer van dat alles! Heerlijk.

19-06-2023 | Vrouw | 48
Allergische reactie

27-05-2023 | Vrouw | 72
triamcinolonacetonide (80)
Na inspuiting Verward braken aanvallen van angst depressief en hoofd pijn

16-03-2022 | Vrouw | 34
Slijmbeursontsteking
Na mijn zwangerschap heb ik last gekregen van een chronische slijmbeursontsteking. Kenacord erin en we konden er weer tegen aan. Ik werd steeds dikker en mijn gezicht steeds ronder. Mijn migraine kwam weer terug. Ik voelde me steeds vaker boos of verdrietig. Mijn spierkracht werd minder. Mijn buikvet werd meer. En mijn regelmatige menstruatie werd plots onregelmatig.. In 1[lees meer...] jaar 5x injectie gehad wv 4x in mijn schouder. Nooit gedacht dat deze injectie voor zulke klachten kon zorgen, tot ik bij de internist kwam. Nu nog 3 maanden wachten voor het uit m'n lichaam is. Daarna nooit geen kenacord meer voor mij. Dan maar pijn enzo.

22-10-2021 | Vrouw | 69
triamcinolonacetonide
Gewrichtsontsteking
Na paar uur eerst hoofd knalrood en heel warm, daarna verder lichaam. Duur paar dagen. Wie opvliegers kent, opvlieger van paar dagen. Middel erger dan kwaal.

21-08-2021 | Vrouw | 55
Reumatoïde artritis
Ik krijg 1x in de 3 maanden een injectie van 80mg in bil of bovenbeen. Binnen een paar dagen vrijwel geen pijn meer, veel meer energie

25-02-2021 | Vrouw | 52
Slijmbeursontsteking
Ik ben enorm vermoeid en flink aangekomen

29-12-2020 | Vrouw | 34
Haaruitval
Door mijn haarziekte LPP werd ketacorte injectie aangeraden. Ik stopte met doxy na toediening injecties en dit ging 2,5 week goed. Hierna begon mijn haar af te breken en uit te vallen. Ook werd ik opeens in het midden van mijn menstruatie cyclus ongesteld en zat ik onder de acne. De injecties zouden elke 6 weken gedaan worden maar ben hier meteen mee gestopt. Nu 9 weken na[lees meer...] de injecties heb ik enorme deuken waar de injecties geplaatst zijn. Circa 5mm diep en zo breed als je duim. Voor mij nooit meer. De injecties plaatsen deed geen zeer en dat is ook het enige pluspunt.

02-09-2020 | Vrouw | 53
triamcinolonacetonide (4mg)
Acnes is nog vrij onbekend maar geeft helse pijn in de buikwand. Bij mij rechts onderin de buik en langs de heup. Artsen denken al snel dat het blindedarm is. Je kan v de pijn niet lopen en staat letterlijk krom v de pijn. Na 1 injectie Kenacort gelijk duidelijkheid. Nu 4 weken pijnvrij na 5 maanden platliggen. Bijwerking: 2 dagen rood warm gezicht en zo nu en dan hartklop[lees meer...]pingen. En na die 2 dagen ineens weer menstratie na 2 jaar niet.

24-08-2020 | Vrouw | 64
Artrose
Ben 64, heb ca. 15x een injectie gehad in heupgewricht en tussen de schouderbladen kwam de huisarts niet eens. Pijnpoliarts durft hem niet te geven. Heb polyartrose en ook op mijn ruggenmerg. Heb nu 2 triggerfingers en assistente revalidatie en ergotherapeuten zeiden beiden, daar kan een Kenacort injectie wel tegen helpen, maar ik heb er meer dan genoeg van. Géén Kena[lees meer...]cort A meer in mijn gewrichten.

26-06-2020 | Vrouw | 48
Hooikoorts
Het enige middel dat mij van mijn klachten afhelpt. Na de injectie duurt het een dag of 5 voordat ik effect merk. Vanaf dat moment heb ik de rest van de zomer geen klachten meer!

15-06-2020 | Vrouw | 32
triamcinolonacetonide (1)
Hooikoorts
Al 20 jaar last van heftige hooikoorts. Nu door de omstandigheden i.v.m. corona gevraagd of er toch nog wat anders was wat ik kon proberen, omdat de hooikoortsklachten nu extra vervelend zijn. Mijn huisarts gaf aan goede ervaring te hebben met kenacord en dat ik dat best zou mogen proberen. Na 2 dagen was ik compleet van mijn klachten af terwijl de pollen door de lucht zwe[lees meer...]efden. Nu afwachten hoeveel maanden ik er baat bij heb. Heerlijk om eindelijk een zomer geen klachten te hebben. Ik heb ook geen enkele last van bijwerkingen gehad.

10-02-2020 | Vrouw | 64
Heupslijtage
Een paar keer per jaar van de vorige huisarts een injectie, 3-4x per jaar, soms sloeg ik over tot ik niet meer kon lopen, want zo’n lekker spul is deze prednison met Lidocaïne ter verdoving niet. Bij huidige huisarts kreeg ik een vervangster en ook zij gaf een injectie, maar helaas, ook deze hielp niet. Uiteindelijk weer terug Nasr huisarts en zij wilde een echo en foto. G[lees meer...]één slijtage heup, maar verkalkingen pezen en peesschede ontsteking. Dus in ziekenhuis onder echo-geleiding 2 injecties. Ik ben niet flauw, piep nooit, maar nog nooit zo’n pijn gehad. Ja als het niet zeer doet, werkt het niet. Het zou gaan werken na 1,5 week. Ik heb nog een paar dagen te gaan, maar vrees dat ook deze weer niet gaan werken. Meer pijn dan voorheen. Blijkt bij de huisarts een naald can 5 cm te zijn, hier werd een naald van 8-9 cm gebruikt, die er helemaal inging. Voor mij de eerste keer en de laatste keer.

03-06-2019 | Vrouw | 45
Hooikoorts
Heel veel verschillende medicatie gebruikt. Eénmaal deze gehad en meteen geholpen. Geen doorlopende medicatie meer voor mij. 1 x per jaar één spuit en ben hooikoorts vrij.