Kenacort-A

triamcinolonacetonide

Reuma (4 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Gewrichtsontsteking (0 meningen)
Peesontsteking been (0 meningen)

03-06-2019

Hooikoorts

Heel veel verschillende medicatie gebruikt. Eénmaal deze gehad en meteen geholpen. Geen doorlopende medicatie meer voor mij. 1 x per jaar één spuit en ben hooikoorts vrij.
16-04-2019

Morton neuroom

Ik heb een beknelde zenuw in mijn voet die flink ging klieren, met crps achtige toestanden erbij. Na het vinden van de zenuw kreeg ik de injectie, ik kon toen al drie kwart jaar niet meer normaal lopen. Anderhalve week later kon ik van de één op de andere dag m'n voet weer afrollen en twee maanden later is mijn voet centimeters slanker en veel minder pijnlijk. Jammer genoe[lees meer...]g kan ik niet meer injecties krijgen of een andere behandeling.. Ik zag een soort vlek de eerste paar dagen op de plek waar het was ingespoten en het prikken deed veel pijn, maar verder niks gemerkt qua bijwerkingen
06-03-2019

Reuma

Ik heb dit middel 1 week kunnen gebruiken voor een ontsteking aan mijn linkerknie. Door Reumatoïde Artritis. De reumatoloog heeft een injectie in mijn gewricht gegeven. Maar het zou volgens hem lang moeten werken. Nou ik kan je vertellen, het is precies een week later compleet uitgewerkt. En ik voelde bij het opstaan vanmorgen gelijk al die walgelijke pijnen in mijn gewric[lees meer...]hten. De laatste keer had ik een injectie in mijn linkerpink gehad. Was met 3 weken uitgewerkt. Zou eigenlijk ook 3 maanden moeten werken maar helaas. Ik denk dat mijn lichaam het op de een of andere manier niet pakt. De ontsteking aan mijn knie is wel weg getrokken, maar zit nu weer met opvlammingen.
05-03-2019

Kenacort-A (triamcinolonacetonide)

Deze medicatie wordt vaak gebruikt bij o.a. schouderklachten (bursitis, inklemming). Bij mij hielp het niet, maar ik relateer wel vaginaal bloedverlies (in de postmenopauzale fase) ermee. Dit is een bijwerking die ik zelf bij elkaar heb gegoogled, de relatie is niet door een arts gelegd. (Ik heb een medische opleiding). Wat ik zoals over deze medicatie heb gelezen is terug[lees meer...]houdendheid in het gebruik zeker geen slecht inzicht.
08-08-2017

Reuma

ik heb Reumatoïde artritis, aangezien het lijkt dat ik van de vorige medicatie heel ernstige bijwerkingen had (diarree, verhoging, slecht slapen, leverklachten) tijdelijk ermee gestopt (2 maanden). Om te voorkomen dat ontstekingen in die tijd terugkeren een kenacort injectie in de bil gehad. ben er erg blij mee, voel mij beduidend beter al na een paar dagen. ik slaap wee[lees meer...]r bijna de hele nacht door en heb dus meer energie, ook veel minder pijnen en ik beweeg veel soepeler.
27-07-2016

Artritis psoriatica

Omdat het bij mij op vervelende plekken (nagelriem) werd ingespoten had ik veel last van napijn. Het middel begon bij mij pas na enkele dagen te werken, iedere keer voor zo'n 4-8 weken.
12-06-2015

Hooikoorts

Ik heb elk jaar hevige hooikoortsklachten, waarbij de gewone medicijnen niet helpen. Nu voor het 3e jaar een injectie gehad omdat ik hier zeer tevreden over was. Klachten waren aanzienlijk minder tot weg. Geen last van bijwerkingen gehad. Wat betreft het 'deukje' waar mensen het over hebben; vraag om een Kenacort injectie met de stof Lidocaine. Deze stof voorkomt dat het v[lees meer...]et wegsmelt op de plaats van de injectie. Het 1e jr had ik dit namelijk ook, is gelukkig weggetrokken. Heb dit toen doorgegeven aan de huisarts en sindsdien krijg ik de injectie met Lidocaine en is ook dat probleem weg.
07-03-2015

Allergie

Vrouw, 49, zware hooikoorts. Ik krijg deze injectie 1 keer per jaar, nu al sinds een jaar of 5. Het werkt goed, meestal onmiddelijk, alhoewel ik hem nu gisteren heb gekregen, ben ik toch wel een beetje aan het snuffen en niezen. Ik heb ook een keer een blauw plekje en een deukje in mijn bil gehad op de plaats van de injectie dit heeft er een tijd gezeten misschien langer [lees meer...]dan een half jaar, maar is uiteindelijk toch weggetrokken, gelukkig!!
08-02-2012

Allergie

2 jaar lang heb ik 2 x per jaar een injectie in mijn bil ingespoten gekregen tegen de allergie. Van de allergie had ik geen last meer. Maar na de laatste keer spuiten (maart 2011) ontstond er een deuk in mijn bil. Deze deuk werd steeds groter en is ondertussen een hele kuil geworden (doorsnede wel 4 cm). De huisarts zegt dat deze kuil (atrofie) niet meer zal verdwijnen. De[lees meer...] enige oplossing is plastische chirurgie. Heeft iemand ervaring met plastische chirurgie? Of heeft iemand een soortgelijke ervaring met een andere oplossing? Ik hoor het graag.
31-03-2011

Allergie / Hooikoorts

Ik haal al jaren 1x per jaar zo tegen april de injectie. Alhoewel ik hele jaar door last heb van allergieen (slik xyzal en gebruik neusspray) is de lente en de zomer de enige periode dat ik nergens last van heb, dankzij de kenacort. Nooit last van de injectie zelf gehad. Geen pijn, deukjes of andere nare dingen.
19-01-2010
Vrouw

Kenacort-A (triamcinolonacetonide)
O.a. allergie graspollen/bomen, dieren, huisstofmix

Ik wordt al jaren in de zomer 1 a 2 keer ingespoten, werkt bij mij perfect. Ondekte vorig jaar een grote deuk bovenaan in mijn bil alsof de huid eronder verkleefd is. Dit zou volgens de arts niet door spuiten kunnen komen. Laatste 2 heb ik in mijn bovenbeen laten zetten omdat de injectie daar sneller oplost, hier krijg ik nu ook een deukje te zien. Komen pas laat aan de op[lees meer...]pervlakte, laatste injectie is geweest eind september 2009. ( nu januari 2010 ) Ik weet nu zeker dat het van de injecties komt. Wat enigzins helpt is de huid waar de deuk zit proberen op te pakken en met rollende bewegingen te masseren. Dan maak je het los en komt de bloedsomloop daar weer wat beter op gang. Heeft bij mij wat geholpen. Wel blijven doen ! Ik wil eigenlijk gaan beginnen met de immunotherapie van ALK, de Grazax smelttablet voor onder de tong. Ruim een jaar of 3 proberen anti-stoffen op te bouwen. Hoop dat het werkt. Ik heb al 2 desensibilisatiekuren gehad van jááááren spuiten en 1 druppelkuur. Ik hoop er na 30 jaar toch eindelijk eens vanaf te komen. Ik heb vernomen dat Kenacort ook wordt toegediend bij mensen die een chemokuur hebben gehad. Dan moet het eigenlijk toch zwaar spul zijn, al helpt het goed bij mij. Heeft iemand een betere remedie tegen het hele jaar door snotteren ................... ?
16-12-2009
Vrouw

Hooikoorts

2 keer een inectie met kenacort gehad. Ene jaar hielp het onmiddellijk. 2 Jaar later dezelfde injectie. Geen effect.. Daarnaast tabletten oogdruppels en neusspray gebruikt omdat de injectie niet hielp. 3 maanden nadat ik de injectie kreeg ontdekte ik een behoorlijke deuk in mijn bil w.s. veroorzaakt door de injectie. Blijkt wel vaker te komen alleen niet zo erg en het zou [lees meer...]weer wegtrekken als de behandeling gestaakt werd. Dit gebeurt echter niet.
25-02-2019

Hooikoorts

Al heel wat jaren krijg ik 1 injectie (1 ml) als de eerste flinke hooikoorts aanvallen zich aandienen. Meestal eind februari/begin maart. Heel af en toe heb ik een tweede injectie nodig na 6 weken maar meestal is 1 injectie voldoende. Het helpt geweldig en heeft een enorme positieve invloed op mijn kwaliteit van leven. Zware allergie verpest echt je dagelijkse doen en la[lees meer...]ten. Ik hoor van anderen, aan wie ik het ook aanbeveel, dat niet elke huisarts het wil geven tegen de hooikoorts. Mijn huisarts is gelukkig niet zo en heeft me hiermee echt enorm geholpen.
25-07-2018

Reuma

Zeer stijve knieen pijnlijke schouders blaren in mond (dit verdwijnt snel na injactie)
27-05-2018

Hooikoorts

Ik heb heel erg last van hooikoorts, jaren lang met de pilken en neusflacon en oogdruppels, tot ik kenacort kreeg van de huisarts dit heeft mijn levrn veranderd en er voor gezorgd dat ik weer kan genieten met mijn gezin in de zomer en normaal kan functioneren op mijn werk zonder de pollen ellende
25-05-2018

Kenacort-A (triamcinolonacetonide)

Geweldig middel heeft mijn huwelijk gered. 24 uur keihard niessen was niet meer uit te houden. Altijd rond 1 juni 1 injectie en ik ben hele jaar weer super. Dank aan de huisarts in Groenlo.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (514) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum