Reuma (4 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Gewrichtsontsteking (0 meningen)
Peesontsteking been (0 meningen)

19-01-2010 | Vrouw
triamcinolonacetonide
O.a. allergie graspollen/bomen, dieren, huisstofmix
Ik wordt al jaren in de zomer 1 a 2 keer ingespoten, werkt bij mij perfect. Ondekte vorig jaar een grote deuk bovenaan in mijn bil alsof de huid eronder verkleefd is. Dit zou volgens de arts niet door spuiten kunnen komen. Laatste 2 heb ik in mijn bovenbeen laten zetten omdat de injectie daar sneller oplost, hier krijg ik nu ook een deukje te zien. Komen pas laat aan de op[lees meer...]pervlakte, laatste injectie is geweest eind september 2009. ( nu januari 2010 ) Ik weet nu zeker dat het van de injecties komt. Wat enigzins helpt is de huid waar de deuk zit proberen op te pakken en met rollende bewegingen te masseren. Dan maak je het los en komt de bloedsomloop daar weer wat beter op gang. Heeft bij mij wat geholpen. Wel blijven doen ! Ik wil eigenlijk gaan beginnen met de immunotherapie van ALK, de Grazax smelttablet voor onder de tong. Ruim een jaar of 3 proberen anti-stoffen op te bouwen. Hoop dat het werkt. Ik heb al 2 desensibilisatiekuren gehad van jááááren spuiten en 1 druppelkuur. Ik hoop er na 30 jaar toch eindelijk eens vanaf te komen. Ik heb vernomen dat Kenacort ook wordt toegediend bij mensen die een chemokuur hebben gehad. Dan moet het eigenlijk toch zwaar spul zijn, al helpt het goed bij mij. Heeft iemand een betere remedie tegen het hele jaar door snotteren ................... ?

16-12-2009 | Vrouw
Hooikoorts
2 keer een inectie met kenacort gehad. Ene jaar hielp het onmiddellijk. 2 Jaar later dezelfde injectie. Geen effect.. Daarnaast tabletten oogdruppels en neusspray gebruikt omdat de injectie niet hielp. 3 maanden nadat ik de injectie kreeg ontdekte ik een behoorlijke deuk in mijn bil w.s. veroorzaakt door de injectie. Blijkt wel vaker te komen alleen niet zo erg en het zou [lees meer...]weer wegtrekken als de behandeling gestaakt werd. Dit gebeurt echter niet.

21-06-2009 | Man
Spierpijn/gewrichten
Injectie werkt perfect; bij mij gedurende enige weken. Geen enkele pijn meer en alle bewegingen weer mogelijk (kreeg wel dubbele dosis). Nu 3x gehad in 1 jaar.

07-11-2012 | Man | 19
triamcinolonacetonide
Ik heb een Benigne "tumor", dat bij mij onder een steeds groeiende litteken is. Ik gebruik al 3jaar de KENAKORT, dus een Corticosteroide, 2 x per maand, ik ben van 90kg naar 110kg gegaan. Vroeger liep ik 20km per dag, maar door de nawerkingen van de corticosteroiden kan ik niet meer lopen door de pijn aan mijn beenspieren en botten.

16-04-2019 | Vrouw | 26
Morton neuroom
Ik heb een beknelde zenuw in mijn voet die flink ging klieren, met crps achtige toestanden erbij. Na het vinden van de zenuw kreeg ik de injectie, ik kon toen al drie kwart jaar niet meer normaal lopen. Anderhalve week later kon ik van de één op de andere dag m'n voet weer afrollen en twee maanden later is mijn voet centimeters slanker en veel minder pijnlijk. Jammer genoe[lees meer...]g kan ik niet meer injecties krijgen of een andere behandeling.. Ik zag een soort vlek de eerste paar dagen op de plek waar het was ingespoten en het prikken deed veel pijn, maar verder niks gemerkt qua bijwerkingen

27-07-2016 | Vrouw | 28
Artritis psoriatica
Omdat het bij mij op vervelende plekken (nagelriem) werd ingespoten had ik veel last van napijn. Het middel begon bij mij pas na enkele dagen te werken, iedere keer voor zo'n 4-8 weken.

12-06-2015 | Vrouw | 28
Hooikoorts
Ik heb elk jaar hevige hooikoortsklachten, waarbij de gewone medicijnen niet helpen. Nu voor het 3e jaar een injectie gehad omdat ik hier zeer tevreden over was. Klachten waren aanzienlijk minder tot weg. Geen last van bijwerkingen gehad. Wat betreft het 'deukje' waar mensen het over hebben; vraag om een Kenacort injectie met de stof Lidocaine. Deze stof voorkomt dat het v[lees meer...]et wegsmelt op de plaats van de injectie. Het 1e jr had ik dit namelijk ook, is gelukkig weggetrokken. Heb dit toen doorgegeven aan de huisarts en sindsdien krijg ik de injectie met Lidocaine en is ook dat probleem weg.

15-06-2020 | Vrouw | 32
triamcinolonacetonide (1)
Hooikoorts
Al 20 jaar last van heftige hooikoorts. Nu door de omstandigheden i.v.m. corona gevraagd of er toch nog wat anders was wat ik kon proberen, omdat de hooikoortsklachten nu extra vervelend zijn. Mijn huisarts gaf aan goede ervaring te hebben met kenacord en dat ik dat best zou mogen proberen. Na 2 dagen was ik compleet van mijn klachten af terwijl de pollen door de lucht zwe[lees meer...]efden. Nu afwachten hoeveel maanden ik er baat bij heb. Heerlijk om eindelijk een zomer geen klachten te hebben. Ik heb ook geen enkele last van bijwerkingen gehad.

08-02-2012 | Vrouw | 34
Allergie
2 jaar lang heb ik 2 x per jaar een injectie in mijn bil ingespoten gekregen tegen de allergie. Van de allergie had ik geen last meer. Maar na de laatste keer spuiten (maart 2011) ontstond er een deuk in mijn bil. Deze deuk werd steeds groter en is ondertussen een hele kuil geworden (doorsnede wel 4 cm). De huisarts zegt dat deze kuil (atrofie) niet meer zal verdwijnen. De[lees meer...] enige oplossing is plastische chirurgie. Heeft iemand ervaring met plastische chirurgie? Of heeft iemand een soortgelijke ervaring met een andere oplossing? Ik hoor het graag.

31-03-2011 | Vrouw | 34
Allergie / Hooikoorts
Ik haal al jaren 1x per jaar zo tegen april de injectie. Alhoewel ik hele jaar door last heb van allergieen (slik xyzal en gebruik neusspray) is de lente en de zomer de enige periode dat ik nergens last van heb, dankzij de kenacort. Nooit last van de injectie zelf gehad. Geen pijn, deukjes of andere nare dingen.

27-05-2018 | Man | 37
Hooikoorts
Ik heb heel erg last van hooikoorts, jaren lang met de pilken en neusflacon en oogdruppels, tot ik kenacort kreeg van de huisarts dit heeft mijn levrn veranderd en er voor gezorgd dat ik weer kan genieten met mijn gezin in de zomer en normaal kan functioneren op mijn werk zonder de pollen ellende

06-03-2019 | Vrouw | 42
Reuma
Ik heb dit middel 1 week kunnen gebruiken voor een ontsteking aan mijn linkerknie. Door Reumatoïde Artritis. De reumatoloog heeft een injectie in mijn gewricht gegeven. Maar het zou volgens hem lang moeten werken. Nou ik kan je vertellen, het is precies een week later compleet uitgewerkt. En ik voelde bij het opstaan vanmorgen gelijk al die walgelijke pijnen in mijn gewric[lees meer...]hten. De laatste keer had ik een injectie in mijn linkerpink gehad. Was met 3 weken uitgewerkt. Zou eigenlijk ook 3 maanden moeten werken maar helaas. Ik denk dat mijn lichaam het op de een of andere manier niet pakt. De ontsteking aan mijn knie is wel weg getrokken, maar zit nu weer met opvlammingen.

26-03-2018 | Man | 43
Allergie
Net als andere personen die gereageerd hebben, heb ik ook enkele jaren Kenacort-injecties gekregen van mijn vorige huisarts. Na zijn pensioen, was mijn nieuwe huisarts redelijk stellig geen voorstander i.v.m. risico van bijwerkingen op lange termijn (o.a. lever, botontkalking, etc.). Uiteindelijk ben ik ruim 3 jaar geleden gestart met desensibilisatie-therapie voor zowel b[lees meer...]oompollen (maandelijks één injectie in ziekenhuis) als graspollen (zg. korte kuur (ong. 10 wkn lang , wekelijks een spuit in ziekenhuis). Daarnaast medicatie (levocetirizine tabletten, Avamys neussspray, Flixotide discus inhalator). Ondanks alle inspanningen minimale verlichting van syptomen/klachten. Als ik op dit moment de keuze zou kunnen maken, zou ik direct en zonder twijfel kiezen voor Kenacort omdat ik dan nagenoeg probleemloos kan werken, sporten, etc, etc. Zaken die nu zeer moeizaam gaan (werken) of nauwelijks mogelijk zijn (sporten). Los daarvan is het wekelijks/maandelijk 'halen van een spuit in het ziekenhuis ook lastig ivm werk. En probeer maar eens uit te leggen op je werk dat je dit allemaal doet voor hooikoorts. Want snotteren en niezen, doen uiteraard wel meer mensen, maar niemand begrijpt de algehele 'malaise' zoals ik mij eigenlijk (van januari t/m juli) voel. De voortdurende bijholte- en oorontstekingen, koortsgevoel geven mijn een zodanig gevoel dat mijn vrouw lang gedacht heeft dat ik depressief aan het worden was. Voor 'buitenstaanders' kan ik me heel goed voorstellen dat het lastig voor te stellen/begrijpen is. Maar dat maakt het er niet makkelijker op, omdat je al snel als 'aansteller' wordt gezien. Algehele lusteloosheid/gebrek aan energie werd met Kenacort voorkomen en ik kon redelijk mijn leven leiden. Ik heb ook wel enigszins angst voor de lange termijnrisico's van Kenacort, maar de voordelen nu wegen voor mij zwaarder dan de eventuele gevolgen op latere leeftijd. Ik ga in elk geval hierover opnieuw in gesprek met mijn behandelende internist/allergoloog... NB. Ik weet niet welke dosering ik destijds van mijn huisarts kreeg (Injectie in bilspier). Ik had echter geen enkele last van (merkbare) bijwerkingen. Vandaar dat mijn 'frustratie' groot is.

03-06-2019 | Vrouw | 45
Hooikoorts
Heel veel verschillende medicatie gebruikt. Eénmaal deze gehad en meteen geholpen. Geen doorlopende medicatie meer voor mij. 1 x per jaar één spuit en ben hooikoorts vrij.

08-08-2017 | Vrouw | 46
Reuma
ik heb Reumatoïde artritis, aangezien het lijkt dat ik van de vorige medicatie heel ernstige bijwerkingen had (diarree, verhoging, slecht slapen, leverklachten) tijdelijk ermee gestopt (2 maanden). Om te voorkomen dat ontstekingen in die tijd terugkeren een kenacort injectie in de bil gehad. ben er erg blij mee, voel mij beduidend beter al na een paar dagen. ik slaap wee[lees meer...]r bijna de hele nacht door en heb dus meer energie, ook veel minder pijnen en ik beweeg veel soepeler.

26-06-2020 | Vrouw | 48
Hooikoorts
Het enige middel dat mij van mijn klachten afhelpt. Na de injectie duurt het een dag of 5 voordat ik effect merk. Vanaf dat moment heb ik de rest van de zomer geen klachten meer!

Thyrax Duotab (853) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum