Reuma (4 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Gewrichtsontsteking (0 meningen)
Peesontsteking been (0 meningen)

24-08-2020 | Vrouw | 64
Artrose
Ben 64, heb ca. 15x een injectie gehad in heupgewricht en tussen de schouderbladen kwam de huisarts niet eens. Pijnpoliarts durft hem niet te geven. Heb polyartrose en ook op mijn ruggenmerg. Heb nu 2 triggerfingers en assistente revalidatie en ergotherapeuten zeiden beiden, daar kan een Kenacort injectie wel tegen helpen, maar ik heb er meer dan genoeg van. Géén Kena[lees meer...]cort A meer in mijn gewrichten.

10-02-2020 | Vrouw | 64
Heupslijtage
Een paar keer per jaar van de vorige huisarts een injectie, 3-4x per jaar, soms sloeg ik over tot ik niet meer kon lopen, want zo’n lekker spul is deze prednison met Lidocaïne ter verdoving niet. Bij huidige huisarts kreeg ik een vervangster en ook zij gaf een injectie, maar helaas, ook deze hielp niet. Uiteindelijk weer terug Nasr huisarts en zij wilde een echo en foto. G[lees meer...]één slijtage heup, maar verkalkingen pezen en peesschede ontsteking. Dus in ziekenhuis onder echo-geleiding 2 injecties. Ik ben niet flauw, piep nooit, maar nog nooit zo’n pijn gehad. Ja als het niet zeer doet, werkt het niet. Het zou gaan werken na 1,5 week. Ik heb nog een paar dagen te gaan, maar vrees dat ook deze weer niet gaan werken. Meer pijn dan voorheen. Blijkt bij de huisarts een naald can 5 cm te zijn, hier werd een naald van 8-9 cm gebruikt, die er helemaal inging. Voor mij de eerste keer en de laatste keer.

05-03-2019 | Vrouw | 55
triamcinolonacetonide (10mg/ml)
Deze medicatie wordt vaak gebruikt bij o.a. schouderklachten (bursitis, inklemming). Bij mij hielp het niet, maar ik relateer wel vaginaal bloedverlies (in de postmenopauzale fase) ermee. Dit is een bijwerking die ik zelf bij elkaar heb gegoogled, de relatie is niet door een arts gelegd. (Ik heb een medische opleiding). Wat ik zoals over deze medicatie heb gelezen is terug[lees meer...]houdendheid in het gebruik zeker geen slecht inzicht.

08-02-2012 | Vrouw | 34
Allergie
2 jaar lang heb ik 2 x per jaar een injectie in mijn bil ingespoten gekregen tegen de allergie. Van de allergie had ik geen last meer. Maar na de laatste keer spuiten (maart 2011) ontstond er een deuk in mijn bil. Deze deuk werd steeds groter en is ondertussen een hele kuil geworden (doorsnede wel 4 cm). De huisarts zegt dat deze kuil (atrofie) niet meer zal verdwijnen. De[lees meer...] enige oplossing is plastische chirurgie. Heeft iemand ervaring met plastische chirurgie? Of heeft iemand een soortgelijke ervaring met een andere oplossing? Ik hoor het graag.

06-03-2019 | Vrouw | 42
Reuma
Ik heb dit middel 1 week kunnen gebruiken voor een ontsteking aan mijn linkerknie. Door Reumatoïde Artritis. De reumatoloog heeft een injectie in mijn gewricht gegeven. Maar het zou volgens hem lang moeten werken. Nou ik kan je vertellen, het is precies een week later compleet uitgewerkt. En ik voelde bij het opstaan vanmorgen gelijk al die walgelijke pijnen in mijn gewric[lees meer...]hten. De laatste keer had ik een injectie in mijn linkerpink gehad. Was met 3 weken uitgewerkt. Zou eigenlijk ook 3 maanden moeten werken maar helaas. Ik denk dat mijn lichaam het op de een of andere manier niet pakt. De ontsteking aan mijn knie is wel weg getrokken, maar zit nu weer met opvlammingen.

07-11-2012 | Man | 19
triamcinolonacetonide
Ik heb een Benigne "tumor", dat bij mij onder een steeds groeiende litteken is. Ik gebruik al 3jaar de KENAKORT, dus een Corticosteroide, 2 x per maand, ik ben van 90kg naar 110kg gegaan. Vroeger liep ik 20km per dag, maar door de nawerkingen van de corticosteroiden kan ik niet meer lopen door de pijn aan mijn beenspieren en botten.

16-12-2009 | Vrouw
Hooikoorts
2 keer een inectie met kenacort gehad. Ene jaar hielp het onmiddellijk. 2 Jaar later dezelfde injectie. Geen effect.. Daarnaast tabletten oogdruppels en neusspray gebruikt omdat de injectie niet hielp. 3 maanden nadat ik de injectie kreeg ontdekte ik een behoorlijke deuk in mijn bil w.s. veroorzaakt door de injectie. Blijkt wel vaker te komen alleen niet zo erg en het zou [lees meer...]weer wegtrekken als de behandeling gestaakt werd. Dit gebeurt echter niet.

17-04-2020 | Man | 54
Hooikoorts
Ik heb al zeer lange tijd last van hooikoorts en het enige medicijn dat echt werkt is Kenacort. Het slechte slapen voor nu neem ik op de koop toe.

16-04-2019 | Vrouw | 26
Morton neuroom
Ik heb een beknelde zenuw in mijn voet die flink ging klieren, met crps achtige toestanden erbij. Na het vinden van de zenuw kreeg ik de injectie, ik kon toen al drie kwart jaar niet meer normaal lopen. Anderhalve week later kon ik van de één op de andere dag m'n voet weer afrollen en twee maanden later is mijn voet centimeters slanker en veel minder pijnlijk. Jammer genoe[lees meer...]g kan ik niet meer injecties krijgen of een andere behandeling.. Ik zag een soort vlek de eerste paar dagen op de plek waar het was ingespoten en het prikken deed veel pijn, maar verder niks gemerkt qua bijwerkingen

22-04-2018 | Man | 65
Hooikoorts
Geweldig middel zonder dit middel was ik al in het crematorium

30-05-2017 | Man | 55
Hooikoorts
Geeft verlichting in de maanden juni, juli en deel augustus

27-07-2016 | Vrouw | 28
Artritis psoriatica
Omdat het bij mij op vervelende plekken (nagelriem) werd ingespoten had ik veel last van napijn. Het middel begon bij mij pas na enkele dagen te werken, iedere keer voor zo'n 4-8 weken.

07-03-2015 | Vrouw | 49
Allergie
Vrouw, 49, zware hooikoorts. Ik krijg deze injectie 1 keer per jaar, nu al sinds een jaar of 5. Het werkt goed, meestal onmiddelijk, alhoewel ik hem nu gisteren heb gekregen, ben ik toch wel een beetje aan het snuffen en niezen. Ik heb ook een keer een blauw plekje en een deukje in mijn bil gehad op de plaats van de injectie dit heeft er een tijd gezeten misschien langer [lees meer...]dan een half jaar, maar is uiteindelijk toch weggetrokken, gelukkig!!

19-01-2010 | Vrouw
triamcinolonacetonide
O.a. allergie graspollen/bomen, dieren, huisstofmix
Ik wordt al jaren in de zomer 1 a 2 keer ingespoten, werkt bij mij perfect. Ondekte vorig jaar een grote deuk bovenaan in mijn bil alsof de huid eronder verkleefd is. Dit zou volgens de arts niet door spuiten kunnen komen. Laatste 2 heb ik in mijn bovenbeen laten zetten omdat de injectie daar sneller oplost, hier krijg ik nu ook een deukje te zien. Komen pas laat aan de op[lees meer...]pervlakte, laatste injectie is geweest eind september 2009. ( nu januari 2010 ) Ik weet nu zeker dat het van de injecties komt. Wat enigzins helpt is de huid waar de deuk zit proberen op te pakken en met rollende bewegingen te masseren. Dan maak je het los en komt de bloedsomloop daar weer wat beter op gang. Heeft bij mij wat geholpen. Wel blijven doen ! Ik wil eigenlijk gaan beginnen met de immunotherapie van ALK, de Grazax smelttablet voor onder de tong. Ruim een jaar of 3 proberen anti-stoffen op te bouwen. Hoop dat het werkt. Ik heb al 2 desensibilisatiekuren gehad van jááááren spuiten en 1 druppelkuur. Ik hoop er na 30 jaar toch eindelijk eens vanaf te komen. Ik heb vernomen dat Kenacort ook wordt toegediend bij mensen die een chemokuur hebben gehad. Dan moet het eigenlijk toch zwaar spul zijn, al helpt het goed bij mij. Heeft iemand een betere remedie tegen het hele jaar door snotteren ................... ?

02-09-2020 | Vrouw | 53
triamcinolonacetonide (4mg)
Acnes is nog vrij onbekend maar geeft helse pijn in de buikwand. Bij mij rechts onderin de buik en langs de heup. Artsen denken al snel dat het blindedarm is. Je kan v de pijn niet lopen en staat letterlijk krom v de pijn. Na 1 injectie Kenacort gelijk duidelijkheid. Nu 4 weken pijnvrij na 5 maanden platliggen. Bijwerking: 2 dagen rood warm gezicht en zo nu en dan hartklop[lees meer...]pingen. En na die 2 dagen ineens weer menstratie na 2 jaar niet.

26-06-2020 | Vrouw | 48
Hooikoorts
Het enige middel dat mij van mijn klachten afhelpt. Na de injectie duurt het een dag of 5 voordat ik effect merk. Vanaf dat moment heb ik de rest van de zomer geen klachten meer!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum