triamcinolonacetonide

Reumatoïde artritis (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)
Peesontsteking been (0 meningen)

07-03-2015 | Vrouw | 49
triamcinolonacetonide (10mg/ml)
Allergie
Vrouw, 49, zware hooikoorts. Ik krijg deze injectie 1 keer per jaar, nu al sinds een jaar of 5. Het werkt goed, meestal onmiddelijk, alhoewel ik hem nu gisteren heb gekregen, ben ik toch wel een beetje aan het snuffen en niezen. Ik heb ook een keer een blauw plekje en een deukje in mijn bil gehad op de plaats van de injectie dit heeft er een tijd gezeten misschien langer [lees meer...]dan een half jaar, maar is uiteindelijk toch weggetrokken, gelukkig!!

08-02-2012 | Vrouw | 34
Allergie
2 jaar lang heb ik 2 x per jaar een injectie in mijn bil ingespoten gekregen tegen de allergie. Van de allergie had ik geen last meer. Maar na de laatste keer spuiten (maart 2011) ontstond er een deuk in mijn bil. Deze deuk werd steeds groter en is ondertussen een hele kuil geworden (doorsnede wel 4 cm). De huisarts zegt dat deze kuil (atrofie) niet meer zal verdwijnen. De[lees meer...] enige oplossing is plastische chirurgie. Heeft iemand ervaring met plastische chirurgie? Of heeft iemand een soortgelijke ervaring met een andere oplossing? Ik hoor het graag.

31-03-2011 | Vrouw | 34
Allergie / Hooikoorts
Ik haal al jaren 1x per jaar zo tegen april de injectie. Alhoewel ik hele jaar door last heb van allergieen (slik xyzal en gebruik neusspray) is de lente en de zomer de enige periode dat ik nergens last van heb, dankzij de kenacort. Nooit last van de injectie zelf gehad. Geen pijn, deukjes of andere nare dingen.

19-01-2010 | Vrouw
triamcinolonacetonide
O.a. allergie graspollen/bomen, dieren, huisstofmix
Ik wordt al jaren in de zomer 1 a 2 keer ingespoten, werkt bij mij perfect. Ondekte vorig jaar een grote deuk bovenaan in mijn bil alsof de huid eronder verkleefd is. Dit zou volgens de arts niet door spuiten kunnen komen. Laatste 2 heb ik in mijn bovenbeen laten zetten omdat de injectie daar sneller oplost, hier krijg ik nu ook een deukje te zien. Komen pas laat aan de op[lees meer...]pervlakte, laatste injectie is geweest eind september 2009. ( nu januari 2010 ) Ik weet nu zeker dat het van de injecties komt. Wat enigzins helpt is de huid waar de deuk zit proberen op te pakken en met rollende bewegingen te masseren. Dan maak je het los en komt de bloedsomloop daar weer wat beter op gang. Heeft bij mij wat geholpen. Wel blijven doen ! Ik wil eigenlijk gaan beginnen met de immunotherapie van ALK, de Grazax smelttablet voor onder de tong. Ruim een jaar of 3 proberen anti-stoffen op te bouwen. Hoop dat het werkt. Ik heb al 2 desensibilisatiekuren gehad van jááááren spuiten en 1 druppelkuur. Ik hoop er na 30 jaar toch eindelijk eens vanaf te komen. Ik heb vernomen dat Kenacort ook wordt toegediend bij mensen die een chemokuur hebben gehad. Dan moet het eigenlijk toch zwaar spul zijn, al helpt het goed bij mij. Heeft iemand een betere remedie tegen het hele jaar door snotteren ................... ?

16-12-2009 | Vrouw
Hooikoorts
2 keer een inectie met kenacort gehad. Ene jaar hielp het onmiddellijk. 2 Jaar later dezelfde injectie. Geen effect.. Daarnaast tabletten oogdruppels en neusspray gebruikt omdat de injectie niet hielp. 3 maanden nadat ik de injectie kreeg ontdekte ik een behoorlijke deuk in mijn bil w.s. veroorzaakt door de injectie. Blijkt wel vaker te komen alleen niet zo erg en het zou [lees meer...]weer wegtrekken als de behandeling gestaakt werd. Dit gebeurt echter niet.

21-06-2021 | Man | 34
Hooikoorts
Na vele lentes en zomers mega last te hebben van Hooikoortsklachten ben ik mij gaan inlezen over de Kenacort injectie. In het begin was ik redelijk sceptisch maar naar uitvoerig onderzoek waar ik er ook achter ben gekomen dat het in Verenigd Koninkrijk en Scandinavië deze methode heel gangbaar is, ben ik gezwicht. Mijn huisarts kon de injectie niet zetten en dus ben ik [lees meer...]naar de Hooikoorts Kliniek gegaan in Amsterdam Zuid-Oost. Ik werd behandeld door een deskundig arts. Letterlijk 24 uur later was ik van al mijn klachten af en het is heerlijk om weer klachtenvrij door het leven te gaan. Nooit meer die ellendige pillen en neussprays . Wat een verademing!

10-06-2021 | Man | 25
Hooikoorts
Sinds een aantal jaar gebruik ik 1x per jaar een injectie op advies van mijn huisarts. Na alle beschikbare pillen, oogdruppels en neussprays te hebben geprobeerd is mijn injectie het enige wat nog helpt. En hoe, want ik heb na 1 injectie de hele zomer geen last meer van mijn hooikoorts klachten. Hoe fijn is het om de hele zomer op het terras te kunnen en te kunnen zwemmen [lees meer...]als je altijd gewend was om zoveel mogelijk binnen te blijven.

01-03-2021 | Man | 36
Hooikoorts
Het enige date echt helpt tegen mijn heftige hooikoorts en allergieën. Slik ernaast dagelijks het hele jaar door wel nog een tabletje tegen allergie omdat ik ook veel klachten heb door huisstofmijt etc. Met alleen een tabletje had ik nog heel veel last van hooikoorts. Sinds 8 jaar jaarlijks 2 Kenacort-A injecties en vrijwel geen klachten meer tijdens het hooikoorts seiz[lees meer...]oen!

17-04-2020 | Man | 54
triamcinolonacetonide (10mg/ml)
Hooikoorts
Ik heb al zeer lange tijd last van hooikoorts en het enige medicijn dat echt werkt is Kenacort. Het slechte slapen voor nu neem ik op de koop toe.

25-02-2019 | Man | 57
Hooikoorts
Al heel wat jaren krijg ik 1 injectie (1 ml) als de eerste flinke hooikoorts aanvallen zich aandienen. Meestal eind februari/begin maart. Heel af en toe heb ik een tweede injectie nodig na 6 weken maar meestal is 1 injectie voldoende. Het helpt geweldig en heeft een enorme positieve invloed op mijn kwaliteit van leven. Zware allergie verpest echt je dagelijkse doen en la[lees meer...]ten. Ik hoor van anderen, aan wie ik het ook aanbeveel, dat niet elke huisarts het wil geven tegen de hooikoorts. Mijn huisarts is gelukkig niet zo en heeft me hiermee echt enorm geholpen.

25-07-2018 | Man | 56
triamcinolonacetonide (80mg)
Reumatoïde artritis
Zeer stijve knieen pijnlijke schouders blaren in mond (dit verdwijnt snel na injactie)

27-05-2018 | Man | 37
Hooikoorts
Ik heb heel erg last van hooikoorts, jaren lang met de pilken en neusflacon en oogdruppels, tot ik kenacort kreeg van de huisarts dit heeft mijn levrn veranderd en er voor gezorgd dat ik weer kan genieten met mijn gezin in de zomer en normaal kan functioneren op mijn werk zonder de pollen ellende

25-05-2018 | Man | 69
triamcinolonacetonide (40mg/ml)
Geweldig middel heeft mijn huwelijk gered. 24 uur keihard niessen was niet meer uit te houden. Altijd rond 1 juni 1 injectie en ik ben hele jaar weer super. Dank aan de huisarts in Groenlo.

23-05-2018 | Man | 48
Hooikoorts
Gebruik het al jaren, dit is voor mij het beste middel tegen zware hooikoorts. De voordelen van dit medicijn zijn voor mij belangrijker dan de eventuele bijwerkingen(nooit last van gehad). Ik kan het een ieder aanraden ook al zijn huisartsen hierover van mening verdeeld.

02-05-2018 | Man | 56
triamcinolonacetonide (80mg)
Reumatoïde artritis
Krijg eens per 3 maanden injectie in het bil en voel mij SUPER, kom ander als een mannetje van 90 van het bed !

22-04-2018 | Man | 65
Hooikoorts
Geweldig middel zonder dit middel was ik al in het crematorium

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum