Reuma (4 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Gewrichtsontsteking (0 meningen)
Peesontsteking been (0 meningen)

16-12-2009 | Vrouw
Hooikoorts
2 keer een inectie met kenacort gehad. Ene jaar hielp het onmiddellijk. 2 Jaar later dezelfde injectie. Geen effect.. Daarnaast tabletten oogdruppels en neusspray gebruikt omdat de injectie niet hielp. 3 maanden nadat ik de injectie kreeg ontdekte ik een behoorlijke deuk in mijn bil w.s. veroorzaakt door de injectie. Blijkt wel vaker te komen alleen niet zo erg en het zou [lees meer...]weer wegtrekken als de behandeling gestaakt werd. Dit gebeurt echter niet.

17-04-2020 | Man | 54
Hooikoorts
Ik heb al zeer lange tijd last van hooikoorts en het enige medicijn dat echt werkt is Kenacort. Het slechte slapen voor nu neem ik op de koop toe.

25-02-2019 | Man | 57
Hooikoorts
Al heel wat jaren krijg ik 1 injectie (1 ml) als de eerste flinke hooikoorts aanvallen zich aandienen. Meestal eind februari/begin maart. Heel af en toe heb ik een tweede injectie nodig na 6 weken maar meestal is 1 injectie voldoende. Het helpt geweldig en heeft een enorme positieve invloed op mijn kwaliteit van leven. Zware allergie verpest echt je dagelijkse doen en la[lees meer...]ten. Ik hoor van anderen, aan wie ik het ook aanbeveel, dat niet elke huisarts het wil geven tegen de hooikoorts. Mijn huisarts is gelukkig niet zo en heeft me hiermee echt enorm geholpen.

25-07-2018 | Man | 56
triamcinolonacetonide (80mg)
Reuma
Zeer stijve knieen pijnlijke schouders blaren in mond (dit verdwijnt snel na injactie)

27-05-2018 | Man | 37
Hooikoorts
Ik heb heel erg last van hooikoorts, jaren lang met de pilken en neusflacon en oogdruppels, tot ik kenacort kreeg van de huisarts dit heeft mijn levrn veranderd en er voor gezorgd dat ik weer kan genieten met mijn gezin in de zomer en normaal kan functioneren op mijn werk zonder de pollen ellende

25-05-2018 | Man | 69
triamcinolonacetonide (40mg/ml)
Geweldig middel heeft mijn huwelijk gered. 24 uur keihard niessen was niet meer uit te houden. Altijd rond 1 juni 1 injectie en ik ben hele jaar weer super. Dank aan de huisarts in Groenlo.

23-05-2018 | Man | 48
Hooikoorts
Gebruik het al jaren, dit is voor mij het beste middel tegen zware hooikoorts. De voordelen van dit medicijn zijn voor mij belangrijker dan de eventuele bijwerkingen(nooit last van gehad). Ik kan het een ieder aanraden ook al zijn huisartsen hierover van mening verdeeld.

02-05-2018 | Man | 56
triamcinolonacetonide (80mg)
Reuma
Krijg eens per 3 maanden injectie in het bil en voel mij SUPER, kom ander als een mannetje van 90 van het bed !

22-04-2018 | Man | 65
Hooikoorts
Geweldig middel zonder dit middel was ik al in het crematorium

26-03-2018 | Man | 43
Allergie
Net als andere personen die gereageerd hebben, heb ik ook enkele jaren Kenacort-injecties gekregen van mijn vorige huisarts. Na zijn pensioen, was mijn nieuwe huisarts redelijk stellig geen voorstander i.v.m. risico van bijwerkingen op lange termijn (o.a. lever, botontkalking, etc.). Uiteindelijk ben ik ruim 3 jaar geleden gestart met desensibilisatie-therapie voor zowel b[lees meer...]oompollen (maandelijks één injectie in ziekenhuis) als graspollen (zg. korte kuur (ong. 10 wkn lang , wekelijks een spuit in ziekenhuis). Daarnaast medicatie (levocetirizine tabletten, Avamys neussspray, Flixotide discus inhalator). Ondanks alle inspanningen minimale verlichting van syptomen/klachten. Als ik op dit moment de keuze zou kunnen maken, zou ik direct en zonder twijfel kiezen voor Kenacort omdat ik dan nagenoeg probleemloos kan werken, sporten, etc, etc. Zaken die nu zeer moeizaam gaan (werken) of nauwelijks mogelijk zijn (sporten). Los daarvan is het wekelijks/maandelijk 'halen van een spuit in het ziekenhuis ook lastig ivm werk. En probeer maar eens uit te leggen op je werk dat je dit allemaal doet voor hooikoorts. Want snotteren en niezen, doen uiteraard wel meer mensen, maar niemand begrijpt de algehele 'malaise' zoals ik mij eigenlijk (van januari t/m juli) voel. De voortdurende bijholte- en oorontstekingen, koortsgevoel geven mijn een zodanig gevoel dat mijn vrouw lang gedacht heeft dat ik depressief aan het worden was. Voor 'buitenstaanders' kan ik me heel goed voorstellen dat het lastig voor te stellen/begrijpen is. Maar dat maakt het er niet makkelijker op, omdat je al snel als 'aansteller' wordt gezien. Algehele lusteloosheid/gebrek aan energie werd met Kenacort voorkomen en ik kon redelijk mijn leven leiden. Ik heb ook wel enigszins angst voor de lange termijnrisico's van Kenacort, maar de voordelen nu wegen voor mij zwaarder dan de eventuele gevolgen op latere leeftijd. Ik ga in elk geval hierover opnieuw in gesprek met mijn behandelende internist/allergoloog... NB. Ik weet niet welke dosering ik destijds van mijn huisarts kreeg (Injectie in bilspier). Ik had echter geen enkele last van (merkbare) bijwerkingen. Vandaar dat mijn 'frustratie' groot is.

08-07-2017 | Man | 63
Allergie
Beste mensen, Ik kreeg Kenacort-A 1 keer per jaar voor ernstige allergie. (hooikoorts) Het hielp perfect. Nu opeens weigert de huisarts dit voor te schrijven. Met alle gevolgen van dien. Vuur rode ogen, niezen en kortademigheid. Extra Desloratadine helpt niet. Ik ben ten einde raad en durf haast niet meer op straat te komen.

30-05-2017 | Man | 55
Hooikoorts
Geeft verlichting in de maanden juni, juli en deel augustus

02-03-2017 | Man | 51
triamcinolonacetonide (4mg)
Hooikoorts
Gebruikte dit medicijn al jaren tegen de hooikoorts (pollen). Werkte bij mij 2,5 maand lang meestal enkele dagen na de injectie. Alhoewel dit middel een wondermiddel tegen hooikoorts is begonnen ze al vorig jaar moeilijk te doen, ik kreeg 3 a 4 spuiten per jaar. Nu zegt een nieuwe huisarts die in de praktijk zit dat dit middel zeer slecht is voor de gezondheid en wi[lees meer...]l het niet meer geven. Wat een ellende. Het middel werkt goed en ik mis het...

30-01-2017 | Man | 75
Allergie
Geweldig medicijn! Ik ben redelijk zwaar astmatisch en erg gevoelig voor allergieën, zoals hooikoorts- pollen -hazelaar enz. Vorig jaar een keer overgeslagen met als gevolg, het hele voorjaar en zomer, tranende ogen, snotteren en kortademig. Nu vandaag weer een spuit laten zetten, voor het vijfde jaar, met onmiddellijk merkbaar resultaat.

26-03-2013 | Man | 66
Allergie
al ruim 40 jr vanaf half jan. tot mei allergisch -en dus ziek- voor ik weet niet wat precies. jarenlange desensilib.kuur + dure injecties (geen effect) daarna van alles wat gedaan, niets hielp. uiteindelijk kenacort; bingo! na 2 dagen nergens (!) last meer van! Ook geen deuken in bil of heup, geen pijn bij injectie. Maar gestopt op advies dokter ivm mindere nierfunctie. ni[lees meer...]ets helpt echter, pillen, druppels, spray, gek word je ervan, de hele dag dichte neus, lopende en rode ogen, huilend gezicht, slecht slapen... ga morgen nulmeting van nierfunctie doen, dan kenacort en na 6 weken weer meten om eventueel nadelig verschil te zien. Indien geen gevaar, dan voortaan meteen kenacort.

07-11-2012 | Man | 19
triamcinolonacetonide
Ik heb een Benigne "tumor", dat bij mij onder een steeds groeiende litteken is. Ik gebruik al 3jaar de KENAKORT, dus een Corticosteroide, 2 x per maand, ik ben van 90kg naar 110kg gegaan. Vroeger liep ik 20km per dag, maar door de nawerkingen van de corticosteroiden kan ik niet meer lopen door de pijn aan mijn beenspieren en botten.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (505) - Antibiotica - penicillines breedspectrum