Ervaringen met Prednisolon tabletten/ injecties

Prednisolon tabletten/ in...

Spierreuma (18 meningen)
Auto-immuunziekte (6 meningen)
Astma (5 meningen)
Colitis ulcerosa (4 meningen)
COPD (4 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Bronchitis (4 meningen)
Ziekte van Crohn (3 meningen)
Orgaantransplantatie (2 meningen)
Nefrotisch syndroom (2 meningen)
Systemische Lupus Erythematodes (SLE) (1 mening)
Bijholteontsteking (1 mening)

09-02-2013 | Vrouw | 44
prednisolon
Ik krijg dit medicijn tegen ernstige netelroos.De netelroos is weg,dat is het enige positieve,zo gauw ik ga afbouwen begint steeds de ellende ik lig weken (6 momenteel) plat met hartkloppingen,trillen door heel mijn lijf, paniekaanvallen en spierzwakte (ik kan niet lopen)heb 4. Stootkuren gehad en momenteel gebruik het enkele maanden.Bij stoot kuren geen bijwerkingen.ik b[lees meer...]en blij als ik er vanaf ben en nooit meer!

08-01-2012 | Man | 45
Astma
Ik heb het syndroom van churgg strauss en moet daarvoor 100 mg prednisoln intravinuus ingespoten krijgen en nog 150 mg endoxan [chemo], ik kan me voorstellen dat je er bijwerkingen van hebt, maar in mijn geval moet ik wel. Ik zou zeggen positief blijven denken en niet te veel naar de nare kijken.

06-03-2012 | Man | 49
Auto-immuunziekte
Effectief middel, reageer goed op behandeling, maar na aantal dagen komen de bijwerkingen om de hoek kijken: opgejaagd gevoel (beetje veel ADHD), slapeloosheid en de hele dag honger. Vanaf 1 maart per dag met 5 mg afbouwen, tot aan 20 mg en dat voorlopig een hele maand blijven innemen. Afhankelijk van de resultaten dan nog verder afbouwen of als onderhoudsdosis slikken.

05-04-2021 | Vrouw | 50
prednisolon (10mg)
Orgaantransplantatie
Ik slik 10 mg na longtransplantatie. Ivm afstoting 3 dagen 1000 mg gekregen via infuus. Dat nu weer aan het afbouwen naar 10. Het valt me zwaar, erg moe, dik gezicht. Veel pijntjes en kwaaltjes, waaronder hoofdpijn en nekpijn.

20-10-2013 | Vrouw | 50
COPD

19-01-2013 | Vrouw | 50
prednisolon
ik slikte dit middel bij een staaroperatie om ontstekingen te voorkomen omdat ik ook uveitus heb. Heb echter wel veel last van de bijwerkingen. Vooral moe, benauwd en hartkloppingen, voel me dan echt niet lekker. Dit wordt geleidelijk minder wanneer ik gestopt ben, heb eerder bij een glasvochtoperatie ook dit medicijn gebruikt waarbij ik dezelfde klachten kreeg. Slik nu oo[lees meer...]k mtx.

10-08-2012 | Man | 50
prednisolon
nadat er geconstateerd was dat mijn aorta ontstoken was kreeg ik direct 100 mg Prednisolon te slikken. ik heb alle bijwerkingen die in de bijsluiter vermeld staan ondergaan tot ik op een zeker moment mijn hart een slag voelde missen. Dit werd steeds regelmatiger. Volgens de cardioloog kon dit alleen worden opgelost door een zgn pacemaker. De chirurg vond dat ik eerst maar[lees meer...] eens minder prednisolon moest gaan gebruiken... Na een 3 tal maanden van afbouw van de medicijnen waren ook alle bijwerkingen verdwenen al is de gewichtstoename niet geheel verdwenen.

13-02-2011 | Vrouw | 50
prednisolon
Chronische bijholteonsteking en onstekingen aan de longen
Ben op een onderhoudsdosering van prednisolon van 10 mg. Voelde me er niet echt goed bij, veel trillen en enigzins zwak en snel ziek. Nu sinds een paar weken volg ik een dieet niet vanwege mijn gewicht (ben slank) maar vanwege mijn gezondheid.Gaat nu stukken beter, voel me sterker worden en verwacht dat ik over een tijdje zelf miscchien kan stoppen met prednisolon. Ben ove[lees meer...]rgegaan op biologisch eten wat veel lekkerder is ook. Dieet is samen gesteld bij de Health en Food clininc in Amsterdam, een echte aanrader. Je kunt meer bereiken met goed eten dan je denkt, het verbetert echt je gezondheid al gebruik je prednisolon. Ik kan nu ook zieke mensen in mijn omgeving verdragen zonder zelf meteen ziek te worden. Misschien is dit ook een idee voor andere mensen. Ivonne K.

19-09-2012 | Man | 51
Auto-immuunziekte
ben nog bezig. kan geen zinnigs overzeggen. Bij effectiviteit heb ik niet juist ingevuld, ik weet het nog niet.

03-03-2023 | Vrouw | 53
prednisolon (30mg)
Ik heb een heftige reactie gehad, mijn hele lijf zat onder de uitslag en heb een kuur van 7 dagen a 30 mg gekregen. Na deze 7 dagen kreeg ik maagpijn. Nu al 5 dagen.

16-11-2017 | Man | 53
prednisolon (100)
Na uitgebreide onderzoeken de diagnose Tolosa Hunt (soort pseudotumor in het hoofd) gekregen. Enige medicatie waarop ik reageerde was Prednison. Kuren beginnende bij 100mg, afbouwend na weken met 20 mg tot onderhoudsdosis van 20 mg. Deze dosis enkele jaren gebruikt. Daarna afbouwen tot 10mg en daarna bleek dat verder afbouwen niet mogelijk was. Via een Reumatoloog afbouwsc[lees meer...]hema gehad van ca. 8 maanden (om de zoveel dagen 1 dagje met 1 mg minder en daarna weer de gewone dosis, dit herhalend in steeds kortere periodes). Nu, 2 jaar na stoppen gebruik, nog steeds zeer veel last van spierzwakte, gewrichten, vermoeidheid en emotioneel instabiel. Prednison heeft mijn leven gered maar de tol is hoog. Voel mij 15 jaar ouder dan mijn kalenderleeftijd.

12-02-2015 | Man | 53
prednisolon
Vooral de bijwerkingen bij hoge dosis zijn vervelend: trillen van handen maar ook voordurend een gespannen gevoel in je hele lijf. Ook het cushing syndroom (dik worden van gezicht en toenemen van buikvet) vond ik erg vervelend. Het toenemen van mijn gewicht kon ik goed inde hand houden. Gezond en regelmatig eten maar geen tussendoortjes en een beetje streng zijn voor jeze[lees meer...]lf lukte mij goed. Bij afbouwen verdwijnen ook de bijwerkingen. Ik zit nu nog op 5 mg zonder bijwerkingen.

27-10-2013 | Vrouw | 53
Ziekte van Graves
Ik zag t.g.v. de Ziekte van Graves ernstig dubbel. Na een prednison infuuskuur, kreeg ik gedurende ruim een jaar van mijn oogarts eens in de 6 weken bij elk oog een injectie met 10 mg prednison. Geen pijnlijke behandeling. Heeft zeker effect gehad! Het dubbelzien is gelukkig weg!

20-01-2020 | Man | 54
prednisolon (10mg)
Spierreuma

14-08-2019 | Vrouw | 54
prednisolon (12,5mg/ml)
Polymyalgia rheumatica
na chemo en bestraling ontwikkelde ik PMR kon amper bewegen na inname prednison 30 mg heerlijk ik kon na 5 min lopen afbouwen ging niet klachten kwamen terug vele andere medicijnen geprobeerd ben ik doorverwezen naar Maastricht. na 3 jaar en afbouwen prednison niet lukte naar de pijn arts heel veel verschillende pin stiller gehad niet hielp bleek ik een Gen afwijking[lees meer...] in mijn lever te hebben dat komt veel voor blijkt nu met mensen die immuunziekte hebben ( Polymorfisme Cytochroom P450) de pij medicatie werkt dus niet zo dan . ik was al begonnen met RoActemra mijn mijn leverwaarde was erg hoog dus leveronderzoek daar kwam de gen afwijking te voor zijn .even zwaar afgezien met prednison af te kicken in het verleden veel schema's gebruikt nu moest ik zo meteen stoppen we wisten dat de klachten kwamen maar zo het snelste er van af ( 9 wkn ) op advies van de pij arts moest even op de tanden bijten omdat pijnstillers niet zo werken bij mij. ook moest ik 8 kg afvallen nu zijn de leverwaarde acceptabel, nu alleen RoActemra en lyrica ( tegen zenuwpijn )

26-04-2019 | Vrouw | 55
prednisolon (50mg)
Bij dreigende allergische reactie ( wespensteek bijvoorbeeld) als noodgeval medicatie, krijg laatste tijd rood heet gezicht vrij kort na inname. Deze reactie treedt eigenlijk pas op sinds mijn Chemotherapie. (toen hoge doseringen Cortison). Gaat na een halve tot hele dag weer weg.