Ervaringen met Prednisolon tabletten/ injecties

Prednisolon tabletten/ in...

Spierreuma (18 meningen)
Auto-immuunziekte (6 meningen)
Astma (5 meningen)
Colitis ulcerosa (4 meningen)
COPD (4 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Bronchitis (4 meningen)
Ziekte van Crohn (3 meningen)
Orgaantransplantatie (2 meningen)
Nefrotisch syndroom (2 meningen)
Systemische Lupus Erythematodes (SLE) (1 mening)
Bijholteontsteking (1 mening)

23-09-2009 | Man
Polymialgie
Blijf niet met de huisarts "modderen", maar raadpleeg zo spoedig mogelijk een reumatoloog. Die kan de juiste dosering uitvogelen en dan bent u er binnen de kortste keren vanaf. Het gebruik van het medicijn kan vele maanden duren, het "afbouwen"gaat langzaam, volgens een rooster.

27-05-2009 | Vrouw
Acute ooraandoening
Vreselijk medicijn, en natuurlijk hielp het niets. De bijwerkingen waren doodeng. Ik kreeg vrijwel direct hallucinaties, nachtmerries, koorts en een uittreding uit mijn lichaam (!). Ben dus al na enkele dagen gestopt en durf het mijn leven niet meer te nemen. Afgrijselijk.

20-04-2009 | Man
Morbus Crohn

20-04-2009 | Vrouw
Crohn

18-04-2009 | Man
Colitis ulcerosa
Zeer goed werkend middel, verslavend, op langere duur bijwerkingen, zeker bij hogere dosis. Lastig af te bouwen.

18-04-2009 | Vrouw
Longontsteking bij SLE
behalve hyper / gejaagdheid ook het idee cijfers om te draaien,onzorgvuldigheid terijl extra oplettend- ook bijverschijnsel-arts zegtbdat niet te kennen

18-04-2009 | Vrouw
Crohn
Een goed medicijn wat de crohn snel terug brengt. Nadeel wel veel bijwerkingen en met name een bol gezicht en uitslag.

11-02-2009 | Man
Ziekte van Rotteberger

30-11-2008 | Vrouw
Ziekte van Crohn
Ik gebruik dit middel al meer dan 20 jaar in soms hoge maar meestal (na langzaam afbouwen) lage dosering. Het lukt mij niet om, ondanks het gebruik van andere middelen voor mijn ziekte, helemaal te stoppen. Ik heb bij lage dosering vrijwel geen bijwerkingen. Bij hogere dosering heb ik last van hartkloppingen en slecht slapen. In de loop der jaren heb ik wel een zeer dunne [lees meer...]huid gekregen. De botscan geeft tot nu toe ook geen ontkalking aan. Voor mij is Prednisolon een ideaal middel om de ziekte onder controle te houden.

20-07-2008 | Vrouw
Polymyalgia reumatica + artrtis temporalis
Spierreuma en artritis temporalis; prednisolon werkt goed. Wel veel last van toch ernstige bijwerkingen door langsurig gebruik (meer dan 2,5 jaar al). Ben begonnen met 20 mg en langzaam afgebouwd to 7,5 mg. Ga nu naar 5 mg. Probeer er vanaf te komen maar dat gaat moeilijk. Bijwerkingen: hartproblemen, te hoge bloeddruk, cholesterol te hoog, oogdruk te hoog, gewichtstoename[lees meer...]: allemaal ernstig dus. Al met al toch blij dat het bestaat, anders kon ik niet meer lopen.

01-08-2011 | Man | 8
prednisolon
mijn zoon neemt prednisolon in met andere medicijnen. Hij moet het enkele jaren slikken. We zijn zeer tevreden. Toen hij nog 30 mg p dag nam enorme honger, daardoor aangekomen. Ook het volle maansgezicht. Sinds we aan het afbouwen zijn (nu onderhoudsdosis van 5 mg) beide verdwenen, ook lichaam weer zoals het was. Verder geen last van bijwerkingen. Het werkt als een speer. [lees meer...]Zeer tevreden dus.

09-09-2015 | Vrouw | 11
prednisolon (20mg)
Nefrotisch syndroom
Mijn dochter van 11 jaar heeft dit medicijn 3,5 maand gebruikt ivm minimal nefrotisch syndroom. Eerste 2 weken 70 mg per dag, daarna 6 weken 40 mg per dag, daarna 2 weken 20 mg per dag, daarna 2 weken 10 mg per dag en als laatste 2 weken 10 mg om de dag. Na twee weken gebruik was eiwitverlies gestopt. Hierna begonnen de bijwerkingen. Te beginnen met netelroos. Daarna ge[lees meer...]wichtstoename, drang naar eten, vollemaansgezicht, vermoeidheid, somberheid, hoofdpijn, spierpijn, spierslapte, overbeharing in gezicht en rug, puistjes, vocht vasthouden, benauwdheid en striae op de bovenbenen en heupen. Nu, vier weken nadat ze gestopt is met de Prednisolon, begint onze dochter weer de oude te worden en herinneren alleen de striae ons nog aan een hele nare periode. Hopelijk heeft ze dit medicijn voorlopig niet meer nodig.

11-04-2012 | Man | 15
prednisolon
Ik had een ontsteking achter mijn oog en de enigste oplossing was gebruik maken van prednisolon , dit heb ik zojuist gedaan. Ik begon met tabletten te slikken van 50 mg , na 2 weken kreeg ik de werking te voelen en ook te zien. Ik zag langzaam hoe ik transformeerde naar een ongelofelijk dik mens , ik ben 15 jaar , en had dus nog een leuke jeugd voor dit medicijn , op mij[lees meer...]n school keken de mensen en zelfs de leraren mij met grote ogen aan , ik voelde me niet op mijn gemak. Na een maand mocht ik beginnen met afbouwen , dit duurde immers nog langer , ik kon niet wachten tot ik klaar was met deze medicatie, het verwoestte mijn leven. Mijn maten werden telkens groter en belandde uiteindelijk op maat 36 wat voor deze medicatie 32. was . Ik ben nu eindelijk gestopt met de medicatie en ga nu over naar de medicatie MTX . bedankt voor het lezen

05-10-2016 | Vrouw | 18
prednisolon (60mg)
MS (multiple sclerose)
Ik heb NMO, net zoiets als MS. Op eerste kerstdag vorig jaar werd ik wakker en toen waren mijn benen verlamd. Ik begon met 60 Mg per dag, nu zit ik nog op 2,5 MG om de dag. Ik denk dat de medicijnen wel werken, maar het heeft lang geduurd. Eerst 3 week infuus prednisolon. Toen plasmaferese en toen pas prednisolon in pil vorm. Na de plasma ferese begon het pas te verbeteren[lees meer...]. Volgende week nog een MRI scan en dan hoplijk 1 November stoppen met alle medicijnen. Het lopen gaat nu wel weer. Ik kan alleen nog niet m'n benen helemaal op slot strekken en mijn evenwicht is nog heel slecht. Ik hoop dat het nog meer verbeterd..

29-09-2015 | Vrouw | 20
prednisolon (30mg)
Ziekte van Crohn
Omdat ik de ziekte van Crohn heb en vaak genoeg van 'het uiteindelijke' medicijn gewisseld heb, moest ik mijn darmen ontstekingvrij maken. Dit hebben ze met 30 mg prednison per dag gedaan, afbouwend tot 0. In het begin werkte het echt als een 'paardenmiddel'. Ik voelde mijzelf snel opknappen qua buikpijnen, maar kreeg wel gewrichtsklachten. En zoals ieder ander een opgebla[lees meer...]zen gezicht en lichaam. Het was geen leuke tijd voor mij, en hier wil ik ook niet graag aan terug denken. Onder de 20 mg begon ik alweer kleine buikkrampjes te krijgen. Maar dat kan vast komen omdat ik het langer op 30 mg heb moeten gebruiken.

24-03-2018 | Vrouw | 23
prednisolon (60mg)
Astma
Heb een aantal dagen injecties prednisolon en cortisol gehad tijdens mijn ziekenhuisopname. dit ivm onbehandelbaar astma en sarcoidose. Ik kreeg 1x per dag een shot van beide medicijnen. werking is goed, voelde me snel beter qua benauwdheid. wel last van down momenten. nergens zin aan, emotioneel, negatief... noem maar op. Dit doordat ik hiervoor al langere tijd een predni[lees meer...]son kuur in tabletvorm had (30mg).