Ervaringen met Prednisolon tabletten/ injecties

Prednisolon tabletten/ in...

Spierreuma (18 meningen)
Auto-immuunziekte (8 meningen)
Astma (5 meningen)
Colitis ulcerosa (4 meningen)
COPD (4 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Bronchitis (4 meningen)
Ziekte van Crohn (3 meningen)
Orgaantransplantatie (2 meningen)
Nefrotisch syndroom (2 meningen)
Systemische Lupus Erythematodes (SLE) (1 mening)
Bijholteontsteking (1 mening)

02-05-2018 | Vrouw | 68
Netelroos
Ik kreeg een stootkuur omdat Levocetirizine 5 mg; desloratadine 5 mg en daarna Rupafin 10 mg teveel bijwerkingen hadden gegeven en de netelroos hadden vergergerd. De Prednisolo zorgde ervoor dat mijn bloeddruk fors steeg en ik tijdens de wandeling bijna onderuit was gegaan. Hierna kreeg ik ook nog eens een ontsteking van mijn arm. Kortom: voor mij werkt dit middel absoluu[lees meer...]t niet.

22-06-2017 | Man | 62
prednisolon (20mg)
Spierreuma
Het onderdrukt de Spierreuma en andere ontstekingen, maar de bijwerkingen zijn rampzalig. Als laatste, sinds 2 weken, diabetes 2.

20-04-2016 | Vrouw | 63
prednisolon (150mg/g)
Eczeem
na stoppen van de stootkuur kwam de uitslag 10x zo heftig terug

05-04-2016 | Man | 60
prednisolon (30mg)
Erg buikpijn en erg misselijk. Door de pijn kan ik niet slapen. Morgen weer bellen of er geen ander pillen zijn. Dit trek ik niet.

28-03-2013 | Man | 34
Reumatoïde artritis
Kortdurende of een kuur is het een wondermiddel. Langdurig gebruik is de pil super slecht. Totaal niet te vergelijken of je een kuur krijgt, of heel lang. De eerste anderhalf jaar heb ik er wel wat aan gehad hoor..Natuurlijk wat bijwerkingen, maar valt echt wel mee te leven. maar als je eenmaal echt lang aan de prednison zit, gebeurt er iets: psychische bijwerkingen.ik be[lees meer...]n mezelf niet meer. Ik heb eens 3 maanden kunnen minderen met de prednison (van mijn jarenlange 15 mg naar 7,5 mg per dag): toen merkte ik en mijn vriend dat mijn nieuwe karakter enzow dus echt van de prednison kwamen. Ik moest helaas weer terug naar de 15 mg. Sommige artsen beweren nog steeds dat dit niet kan, omdat het een lage dosering is. Ieder lichaam is anders. Als het een simpele bloeduitslag was hadden ze het wel geloofdt Misschien moeten ze zelf eens 3 jaar lang aan de prednison?

09-02-2013 | Vrouw | 44
prednisolon
Ik krijg dit medicijn tegen ernstige netelroos.De netelroos is weg,dat is het enige positieve,zo gauw ik ga afbouwen begint steeds de ellende ik lig weken (6 momenteel) plat met hartkloppingen,trillen door heel mijn lijf, paniekaanvallen en spierzwakte (ik kan niet lopen)heb 4. Stootkuren gehad en momenteel gebruik het enkele maanden.Bij stoot kuren geen bijwerkingen.ik b[lees meer...]en blij als ik er vanaf ben en nooit meer!

19-07-2012 | Vrouw | 29
prednisolon
Zeer ernstige bijwerkingen. Zonder de prednisolon ging ik dood. Maar met de prednison wil ik dood: zeer ernstige psychiatrische bijwerkingen, nooit eerder last van gehad. Verder diabetes, acne, osteoperose, 23 kg aangekomen hoewel ik nog steeds "te weinig" eet, ga zo door. Afbouwen kan niet, want als je er eenmaal aan vast zit blijft dat wel zo blijkbaar. Wat begon met a[lees meer...]lleen een lichamelijke ziekte bij 1 specialist, met 1 pil van 20 mg per dag, is nu na anderhalf jaar heel veel specialisten en heel veel pillen erbij. Als ik dit had geweten was ik er nooit aan begonnen.

27-05-2009 | Vrouw
Acute ooraandoening
Vreselijk medicijn, en natuurlijk hielp het niets. De bijwerkingen waren doodeng. Ik kreeg vrijwel direct hallucinaties, nachtmerries, koorts en een uittreding uit mijn lichaam (!). Ben dus al na enkele dagen gestopt en durf het mijn leven niet meer te nemen. Afgrijselijk.

20-04-2009 | Man
Morbus Crohn

21-08-2022 | Vrouw | 68
COPD
Stootkuur van 1 week Hielp meteen tegen kortademigheid,maar wat voelde ik me naar (slaperig,bozig,intens moe,blauwe plekken,depresieve gevoelens, spierspasme in handen, oedeem, onrust. Veel bijwerkingen in die week en nu na 1week gestopt te zijn nog enkele bijwerkingen zoals blauwe plekken, nog wat moe, Wil dit niet nog eens meemaken. Vreselijk, hoe naar ik me voelde[lees meer...]. Was enkele dagen ervoor met nieuwe "puffers" gestart die heel goed hielpen (kortademigheid) Dokter wilde vanaf t " 0punt" starten vandaar de stootkuur. Pas over 7weken opnw een blaastest en nadien telf bespreken met arts hoe/wat

27-12-2019 | Vrouw | 30
prednisolon (60mg)
Nefrotisch syndroom
Gestart met prednison 60 mg per dag voor Minimal Change Disease (Nefrotisch syndroom) waarbij eiwit terecht komt in je urine door niet goed werkend nierfilter. Direct veel bijwerking met name slaaploosheid (soms maar 2 uur slaap per nacht), hart kloppingen, dorst, licht in hoofd, vermoeidheid en spierkrampen. Zelfs even betablokkers geslikt. Veel kracht uit beenspieren ve[lees meer...]rloren en daardoor last van knieën en hielspoor gekregen. Na een maand was ziekte in remissie en mocht ik langzaam afbouwen naar 50, 40, 35, 30,25,20 mg voor 2 weken. Rond 20 mg begonnen de bijwerkingen gelukkig echt minder te worden. Daarna naar 17,5 mg en toen is ziekte weer terug gekomen. Direct terug naar 60mg en ellende begon weer opnieuw. Bijwerkingen weer terug en nu zelfs heftiger met vollemaansgezicht, gewichtstoename, haaruitval en ook depressie. Pas na 3,5 maand weer begonnen met afbouwen. In begin nog redelijk snel 60,40,30,25 mg per 2 weken. Rond 25 mg kwam menstruatie weer op gang. Maar daarna veel slomer 5mg afbouwen per 4 weken om te voorkomen wat met ronde 1 was gebeurd. Uiteindelijk half jaar bezig geweest met 2x afbouwen en nu medicijn vrij! Haar groeit weer terug en heel veel klachten verdwenen. Helaas nog wel vrij heftige afkickverschijnselen gehad met name weer heel erg emotioneel (veel huilen), moe en ook heel veel last van spieren en gewrichten (nog steeds geval 6 weken na stoppen). Hopelijk gaat dit snel weer beter.

14-08-2019 | Vrouw | 54
prednisolon (12,5mg/ml)
Polymyalgia rheumatica
na chemo en bestraling ontwikkelde ik PMR kon amper bewegen na inname prednison 30 mg heerlijk ik kon na 5 min lopen afbouwen ging niet klachten kwamen terug vele andere medicijnen geprobeerd ben ik doorverwezen naar Maastricht. na 3 jaar en afbouwen prednison niet lukte naar de pijn arts heel veel verschillende pin stiller gehad niet hielp bleek ik een Gen afwijking[lees meer...] in mijn lever te hebben dat komt veel voor blijkt nu met mensen die immuunziekte hebben ( Polymorfisme Cytochroom P450) de pij medicatie werkt dus niet zo dan . ik was al begonnen met RoActemra mijn mijn leverwaarde was erg hoog dus leveronderzoek daar kwam de gen afwijking te voor zijn .even zwaar afgezien met prednison af te kicken in het verleden veel schema's gebruikt nu moest ik zo meteen stoppen we wisten dat de klachten kwamen maar zo het snelste er van af ( 9 wkn ) op advies van de pij arts moest even op de tanden bijten omdat pijnstillers niet zo werken bij mij. ook moest ik 8 kg afvallen nu zijn de leverwaarde acceptabel, nu alleen RoActemra en lyrica ( tegen zenuwpijn )

16-07-2017 | Vrouw | 44
prednisolon (40mg)
Colitis ulcerosa

21-07-2016 | Man | 78
prednisolon (60mg)
Myasthenia gravis
Door bovengenoemde spierziekte kon ik niet meer kauwen, slikken, spreken. Opname ziekenhuis 5 weken. Op braincare afd. begonnen met 60 mg. prednisolon per sondevoeding. Langzaam ging alles toen weer functioneren. Thuis begonnen langzaam de bijwerkingen te komen. Momenteel zit ik in de afbouwfase . Om de 14 dagen 5 mg minder. Nu zit ik op 25 mg. Over 14 dagen op 20mg. tot 2[lees meer...]9 aug. De specialist neemt contact op. Hoop dat de ziekte stabiel blijft. We hebben geen keuze. Wachten maar af wat er gaat gebeuren.

13-06-2016 | Vrouw | 58
prednisolon (5mg)
Spierreuma
Ik gebruik nu 1½ jaar prednisolon. Ik loop er nu bij als een Michelinmannetje. Ik ben behoorlijk aangekomen. Ik ben begonnen met 60 mg en slik nu 15 mg. Toch heb ik nog steeds die pijn in mijn nek en hamstrings. Steeds weer zegt de dokter dat in de bloed waarden geen ontstekingen te zien zijn.

09-09-2015 | Vrouw | 11
prednisolon (20mg)
Nefrotisch syndroom
Mijn dochter van 11 jaar heeft dit medicijn 3,5 maand gebruikt ivm minimal nefrotisch syndroom. Eerste 2 weken 70 mg per dag, daarna 6 weken 40 mg per dag, daarna 2 weken 20 mg per dag, daarna 2 weken 10 mg per dag en als laatste 2 weken 10 mg om de dag. Na twee weken gebruik was eiwitverlies gestopt. Hierna begonnen de bijwerkingen. Te beginnen met netelroos. Daarna ge[lees meer...]wichtstoename, drang naar eten, vollemaansgezicht, vermoeidheid, somberheid, hoofdpijn, spierpijn, spierslapte, overbeharing in gezicht en rug, puistjes, vocht vasthouden, benauwdheid en striae op de bovenbenen en heupen. Nu, vier weken nadat ze gestopt is met de Prednisolon, begint onze dochter weer de oude te worden en herinneren alleen de striae ons nog aan een hele nare periode. Hopelijk heeft ze dit medicijn voorlopig niet meer nodig.