Ervaringen met Prednisolon tabletten/ injecties

Prednisolon tabletten/ in...

Spierreuma (18 meningen)
Auto-immuunziekte (8 meningen)
Astma (5 meningen)
Colitis ulcerosa (4 meningen)
COPD (4 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Bronchitis (4 meningen)
Ziekte van Crohn (3 meningen)
Orgaantransplantatie (2 meningen)
Nefrotisch syndroom (2 meningen)
Systemische Lupus Erythematodes (SLE) (1 mening)
Bijholteontsteking (1 mening)

20-10-2013 | Vrouw | 50
COPD

10-08-2012 | Man | 50
prednisolon
nadat er geconstateerd was dat mijn aorta ontstoken was kreeg ik direct 100 mg Prednisolon te slikken. ik heb alle bijwerkingen die in de bijsluiter vermeld staan ondergaan tot ik op een zeker moment mijn hart een slag voelde missen. Dit werd steeds regelmatiger. Volgens de cardioloog kon dit alleen worden opgelost door een zgn pacemaker. De chirurg vond dat ik eerst maar[lees meer...] eens minder prednisolon moest gaan gebruiken... Na een 3 tal maanden van afbouw van de medicijnen waren ook alle bijwerkingen verdwenen al is de gewichtstoename niet geheel verdwenen.

11-04-2012 | Man | 15
prednisolon
Ik had een ontsteking achter mijn oog en de enigste oplossing was gebruik maken van prednisolon , dit heb ik zojuist gedaan. Ik begon met tabletten te slikken van 50 mg , na 2 weken kreeg ik de werking te voelen en ook te zien. Ik zag langzaam hoe ik transformeerde naar een ongelofelijk dik mens , ik ben 15 jaar , en had dus nog een leuke jeugd voor dit medicijn , op mij[lees meer...]n school keken de mensen en zelfs de leraren mij met grote ogen aan , ik voelde me niet op mijn gemak. Na een maand mocht ik beginnen met afbouwen , dit duurde immers nog langer , ik kon niet wachten tot ik klaar was met deze medicatie, het verwoestte mijn leven. Mijn maten werden telkens groter en belandde uiteindelijk op maat 36 wat voor deze medicatie 32. was . Ik ben nu eindelijk gestopt met de medicatie en ga nu over naar de medicatie MTX . bedankt voor het lezen

14-02-2012 | Vrouw | 40
Ziekte van Crohn
Ik heb inmiddels 5 kuren prednison achter de rug. Elke kuur duurde drie maanden, beginnend bij 30mg en per twee weken afbouwen met 5 mg. De calprotectinewaarde zakten en dat was goed. de bijwerkingen waren erger dan de klachten van de ziekte, hartkloppingen, hyper, rusteloos en altijd maag en slokdarmzweren ondanks pillen die de maag dienen te beschermen. En chronisch ca[lees meer...]lciumtekort. het ziet er naar uit dat er een volgende stap gezet moet worden, remicade.

10-03-2010 | Vrouw
prednisolon
Afstoting huid, darmen na transplantatie

13-12-2009 | Vrouw
PMR
last van jeuk oprispingen, pijn aan slokdarm

03-03-2023 | Vrouw | 53
prednisolon (30mg)
Ik heb een heftige reactie gehad, mijn hele lijf zat onder de uitslag en heb een kuur van 7 dagen a 30 mg gekregen. Na deze 7 dagen kreeg ik maagpijn. Nu al 5 dagen.

18-09-2021 | Vrouw | 81
Gewrichtsontsteking
na een week 30 mg prednison heb ik een prik in mijn knie gekregen na dat ik een cyste in mijn knie had die is gesprongen

05-04-2021 | Vrouw | 50
prednisolon (10mg)
Orgaantransplantatie
Ik slik 10 mg na longtransplantatie. Ivm afstoting 3 dagen 1000 mg gekregen via infuus. Dat nu weer aan het afbouwen naar 10. Het valt me zwaar, erg moe, dik gezicht. Veel pijntjes en kwaaltjes, waaronder hoofdpijn en nekpijn.

22-12-2020 | Vrouw | 68
Hernia

04-09-2019 | Man | 61
prednisolon (20mg)
Spierpijn
ik heb 30 jaar lang Prednisolon geslikt. nu een paar maanden er van af .ik heb sarcoïdose . nu heb ik na 10 meter lopen al spierpijn. het maakt niet uit of ik veel of weinig loop.

19-07-2019 | Vrouw | 63
prednisolon (15mg)
Polymyalgia rheumatica
Ik gebruik sinds 3 weken Prednisolon tabl. 15 mg wegens Spierreuma. Na een paar dagen waren de heftigste pijnen weg en na 1 week nauwelijks nog pijn. De meeste bijwerkingen zoals hoofdpijn en vermoeidheid zijn dragelijk. Waar ik echter heel veel last van heb zijn nachtelijke spierkrampen, deze beginnen meestal na een paar uur en duren met tussenpozen van een uurtje de [lees meer...]hele nacht. De kramp ontstaat vaak in de voeten en breid zich uit naar de zijkant van mijn kuiten. ik moet hier dan echt mijn bed voor uit en krijg dan amper mijn voeten weer plat op de grond. Ik slaap hierdoor natuurlijk steeds slechter en de laatste paar dagen schiet de kramp ook overdag in mijn handen. Het is wel zo dat ik al een paar jaar kramp gevoelig ben in mijn benen maar dat gebeurde hooguit één maal per nacht. Ik kan deze "bijwerking " eigenlijk niet terug vinden in het gebruik van prednison. Volgende week weer afspraak met reumatoloog en dan vraag ik dat natuurlijk wel maar misschien is er hier iemand die deze klachten herkent?

28-02-2018 | Man | 77
Bronchitis
Ik ga niet gauw naar m'n huisarts, de meeste klachten verdwijnen vanzelf wel weer. Maar als ik langer dan een week niet kan slapen omdat ik me kapot hoest, dan bezoek ik de dokter toch maar even. Ik ben in lichte mate COPD patiënt. Bronchitis komt jaarlijks één á twee keer voor. Ik kreeg nu een Prednisolon stootje voor 5 dagen. 's Morgens 1 tablet. Dit is m'n derde dag en [lees meer...]ik ben opgescheept met een stevige hoofdpijn bij m'n linkerslaap. Van enige verbetering voor wat betreft de Bronchitis merk ik nog niets. Ik ben 77 en hoofdpijn heb ik in m'n hele leven zelden gehad. Het zou een reactie kunnen geven met andere medicatie welke ik sinds enkele jaren gebruik: Acenocoumarol, Losartankalium em Metoprololtartraat. Ik wacht maar af, maar ik wil reuze graag van m'n hoestbuien en hoofdpijn af.

29-04-2017 | Vrouw | 78
prednisolon (5mg)
Spierreuma
Begonnen met 15mg. Na afbouw kwam reuma weer terug, dus weer naar 12.5 mg. Weet iemand een medicijn tegen de puistjes hiervan, die pijnlijk zijn en jeuken?

25-11-2016 | Vrouw | 23
prednisolon (5mg)
Eczeem
Ik had last van een enorme uitbraak van eczeem. Daarom besloot de dermatoloog naast hormoonzalven een stootkuur prednisolon voor te schrijven om het herstel een boost te geven. Ik had wel last van wat bijwerkingen (was moe, maar toch kon ik niet goed slapen door een erg onrustig gevoel en ik had het erg koud). Heb het middel 12 dagen gebruikt (begonnen met 30mg per dag en [lees meer...]afgebouwd naar 5mg per dag). Binnen een week was mijn huid al veel rustiger. Hopelijk kan ik na deze kuur mijn eczeem onder controle houden.

05-10-2016 | Vrouw | 18
prednisolon (60mg)
MS (multiple sclerose)
Ik heb NMO, net zoiets als MS. Op eerste kerstdag vorig jaar werd ik wakker en toen waren mijn benen verlamd. Ik begon met 60 Mg per dag, nu zit ik nog op 2,5 MG om de dag. Ik denk dat de medicijnen wel werken, maar het heeft lang geduurd. Eerst 3 week infuus prednisolon. Toen plasmaferese en toen pas prednisolon in pil vorm. Na de plasma ferese begon het pas te verbeteren[lees meer...]. Volgende week nog een MRI scan en dan hoplijk 1 November stoppen met alle medicijnen. Het lopen gaat nu wel weer. Ik kan alleen nog niet m'n benen helemaal op slot strekken en mijn evenwicht is nog heel slecht. Ik hoop dat het nog meer verbeterd..