Ervaringen met Prednison tabletten

prednison

Bij  AllergieX

Spierreuma (20 meningen)
Astma (9 meningen)
Ziekte van Crohn (9 meningen)
COPD (7 meningen)
Longontsteking (6 meningen)
Sarcoïdose (6 meningen)
Gewrichtsontsteking (3 meningen)
Longkanker (1 mening)
Bronchitis (1 mening)
Netelroos (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)

Prednison

Bojan Nikolik (05-07-2015)

03-10-2023 | Vrouw | 55
prednison (30)
Allergische reactie
paar dagen geslikt ivm heftige reactie op insectensteek. De pijn en zwelling namen snel af, maar ik kreeg er duizeligheid en slapeloosheid van en na de 2e dag werd ik opvliegend en katterig. Een paar dagen later huilerig en labiel. ik was toen al 3 dagen gestopt! Wel ben ik in de overgang en voel ik me wel vaker niet zo goed, maar dit was wel heel heftig en plotseling.

06-01-2020 | Vrouw | 16
prednison (20)
Allergische reactie
Hi, Ik ben een meisje van 16 jaar en heb de afgelopen dagen ook te maken gehad met prednison. Ik had een heftige allergische reactie. Verschillende medicijnen gehad maar niks hielp. 3 keer in 2 dagen bij de dokter geweest om hulp te zoeken. Toen heeft de dokter me toch maar prednison gegeven omdat er geen andere opties meer waren. Ik had een kuur van 3 dagen en daarna was[lees meer...] alles bijna helemaal weg. Ik heb verder ook geen bijwerkingen gehad. 2 dagen na de kuur werd ik wakker en was mijn allergie terug en nog veel heftiger. Bij de eerste allergie was mijn gezicht helemaal dik en mijn ogen zwollen op. Ook had ik rare bultjes en heel erge jeuk. Hoe het komt zijn we nog niet uit (ik heb al ooit laten testen waar ik allemaal allergisch voor ben maar dat gaan we waarschijnlijk opnieuw doen). De 2e allergie leek toch anders. Ik kreeg dit keer ook een dik gezicht en mijn ogen zaten weer helemaal dicht. Dit keer zat ook mijn keel dicht en kreeg ik rare vlekken en blaasjes. We zijn weer snel naar de dokter gegaan en die gaf me een nieuwe kuur maar dit keer voor 10 dagen. Ik moest nog 2 dagen en alles leek goed te gaan, maar de jeuk kwam terug en er ontstonden weer vlekken, bultjes en blaasjes. Ik werd er gewoon niet meer goed van omdat het leek of het steeds opnieuw terug zou komen. Nu een afspraak bij het ziekenhuis gemaakt en verder kijken hoe het nu afloopt. Ik ben zelf erg positief over de prednison omdat het echt snel verbetering bracht in mijn gezicht. En ik heb ook geen last van bijwerkingen gehad, maar ik heb veel gelezen dat anderen dat wel hebben dus het scheelt denk ik per persoon. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben en ik vind het fijn om mijn ervaring te kunnen delen. :)

15-06-2017 | Vrouw | 21
prednison (30mg)
Ik kwam laatst in het ziekenhuis terecht voor een heftige allergische reactie en heb een Prednisolon kuur van 5 dagen gekregen. Het heeft tegen de allergie op zich wel aanzienlijk geholpen maar de bijwerkingen vind ik toch wel echt heel vervelend, al zijn ze niet echt gevaarlijk: Een zwaar drukkend gevoel op mijn hoofd, Geen eetlust/ moeite met eten, Last van erge buikk[lees meer...]rampen na het eten, Afgrijselijk chagrijnig en lichtgeraakt de hele dag door, Af en aan benauwd gevoel/ minder energie.

07-07-2015 | Vrouw | 16
prednison (20mg)
Ik heb al enige maanden last van een heftige allergische aanval. De oorzaak is tot dusverre onbekend. Na Prednison kuren van 3, 5 en 7 dagen zijn de klachten nog steeds niet verdwenen. Na het slikken van de prednison ( één maal daags 20 mg) verdwenen de klachten (Netelroos over het gehele lichaam + gezicht) binnen enkele uren. Twee dagen na de kuur afgelopen was begonnen d[lees meer...]e klachten echter weer. De kuur van Prednison zorgde voor rust. Een bijwerking was prikkelbaarheid. Over het algemeen ben ik erg tevreden over Prednison. Het is dan ook een paardenmiddel maar je klachten blijven uit.

23-06-2013 | Vrouw | 56
prednison
Ik heb sinds anderhalf jaar ernstige last van astma in combinatie met een langdurige neusbijholteontsteking waaraan ik geopereerd ben...... Bleef hoesten en op advies van de longarts gestart met een kuur ciprofloxacine en een prednisonkuur van 30 mg per dag. Wat heb ik me goed gevoeld!! geen verstopte bijholtes meer en geen gehoest. Na stoffen van de prednison veel bijwerk[lees meer...]ingen ondervonden: hartkloppingen, misselijkheid, rugpijn en zwakte in mijn spieren..... hopelijk hersteld dit snel!!!