Ervaringen met Prednison tabletten

prednison

Bij  SpierreumaX

misselijkheid

Astma (9 meningen)
Ziekte van Crohn (9 meningen)
COPD (7 meningen)
Longontsteking (6 meningen)
Sarcoïdose (6 meningen)
Gewrichtsontsteking (3 meningen)
Longkanker (1 mening)
Bronchitis (1 mening)
Netelroos (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)

Prednison

Bojan Nikolik (05-07-2015)

31-03-2024 | Vrouw | 65

misselijkheid

Spierreuma diagnose.CRP verhoogd en bezinking. Gillende pijn , schouders, heulen, billen, armen,benen etc. Gaat niet weg met prednisolon..3 weken 15 mg nu 1 week 30 mg. Stijfheid iets minder maar pijn blijft! Ziek gevoel, moe, zweten ,geen eetlust.. wie heeft ervaring of dit zolang kan duren voor prednisolon werkt?? Of moet ik naar andere reumatoloog want ben bang dat he[lees meer...]t zo niet beter wordt..

08-09-2018 | Man | 55
Spierreuma
heb sinds kort spierreuma en ben begonnen met 15 mg prednisolon. Pillen werken voor een gedeelte 60% minder pijn. Voel me sinds ik deze pillen slik niet echt op me gemak en val heel slecht in slaap. Had jaren bijna geen last van aangezichtspijn maar toen ik begon met prednisol kwam dat weer terug. Dus ben zelf naar 10mg gegaan waardoor de aangezichtspijn minder is geworden[lees meer...] alleen nu meer klachten PMR. Wordt zo een lange weg met spierreuma.

10-10-2014 | Vrouw | 60
prednison
Spierreuma
Sinds bijna 3 jaar aan de prednison. Volgens specialist moest ik me na 2 weken gebruik geweldig voelen maar helaas... vervelende bijwerkingen. Nog steeds aan de prednison vanwege regelmatige terugval spierreuma. Bijwerkingen lijken meer te worden, maar kan niet zonder. Afbouwen is elke keer moeilijk.

08-03-2018 | Man | 56
prednison (20)
Spierreuma
Sinds enkele weken terug is bij mij een vorm van spier reuma ontdekt. Waarschijnlijk Polymyalgia rheumatica. In het begin van de behandeling merkte ik nauwelijks iets ervan. Pas na een dag of 5 begon de prednison zijn werk te doen. De waarde in mijn bloed zijn weliswaar goed gezakt, echter het is een wisselwerking. De ene dag voel ik mij heel goed, en bv 2 dagen heb ik een[lees meer...] flinke terugval. Normaal merk ik dit goed aan de heupen en handen. Als ik al weet dat ik voor het naar bed ga in de heupen wat meer pijn is, dan is de volgende dag prijs. De reumatoloog had er geen verklaring voor. Is dit herkenbaar voor sommige?

24-10-2017 | Vrouw | 51

22-12-2015 | Man | 60
Spierreuma
Na toenemend krachtsverlies, vermoeidheid en onwillige spieren via de neuroloog bij de reumatoloog beland. Uit geen enkele uitgevoerde test, spier en bloedtesten, kwam hard bewijs van de aanwezigheid van spierreuma. Echter de symptomen wezen, volgens de reumatoloog wel heel sterk naar spierreuma. Na 2 weken proefbehandeling trad er een verbetering op van ca. 50%, met een v[lees meer...]erlenging van 3 weken tot gevolg. Er treedt nu amper verbetering op en mijn lichaam reageert maar heel langzaam op de Prednison. De 31e december terug naar de reumatoloog en verder kijken.

14-10-2014 | Man | 57
Spierreuma
Reeds 4 1/2 jaar Prednisolone wegens spierreuma, bij het afbouwen (onder 6 mg) telkens zware (pijnlijke) opstoten, nu weer verhoogd naar 9 mg hopelijk met snel resultaat.

16-11-2022 | Man | 76
Spierreuma
spier reuma gekregen het begon met pijn en kromme vingers bij slapen in rechterhand twee maanden erna pijn in beide bovenbenen kon ze niet meer optillen een week erna veel pijn in beide schouders en nek kon deze niet meer draaien slapen was een ramp begonnen met prednison 15 mg de tweede dag was ik van de pijn af en kon mij redelijk weer goed bewegen nu gaat het weer pri[lees meer...]ma met mij het is nu afwachten voorlopig 3maanden prednison en dan zien we verder bijwerkingen nog geen last van. altijd gezond geleefd en nooit gerookt heb een goede conditie dus daar lag het niet aan we wachten af.

04-04-2020 | Vrouw | 48
Spierreuma
Al drie jaar gebruok ik prednison van 60 tot 5 gekomen.Door doe ziekten dermamiositys mijn longen waren ook minder.Laste tijd na afbuiwing mtx ging niet goed daroom moet ik weer op 20 prednison. Alweer ben ik heel erg moe .Alles wat ik doe kost me zo veel energie.

12-03-2018 | Vrouw | 74
Spierreuma
Plotselinge aanval van heftige pijn in de schouders. Kon me niet meer bewegen en liep te kermen in huis. Had al langere tijd pijnklachten in schoudergordel en nek maar werd op verkeerde been gezet door discushernia in de nek. Heb voor deze aandoening al eerder 5 prednison iinjecties gehad. Na 4 maanden nu dit erbij dus in zelfde omgeving. Was de dag voor de aanval al bij d[lees meer...]e huisarts geweest en had bloed laten prikken voor de bezinking. Arts wilde mij meteen al prednison geven , had kennelijk al diagnose. dit weigerde ik vanwegen de bijwerkingen. Na hevige aanval alsnog begonnen met 40 mg ! prednison. Dit hielp en ik kon me na ong. 6 uur weer bewegen. Echt een wondermiddel. Langzaam kuur afgebouwd naar 20 mg. Hier moest ik voorlopig mee doorgaan van HA. i.v.m. het opvlammen van de ziekte. Heb 3 dagen 15 mg geprobeert maar dit ging niet en kreeg weer meer pijn. Ga nu door met 20 mg voorlopig . Ben heel blij met dit medicijn !!! ondanks bijwerkingen. Ben wel benieuwd hoe het verder gaat.

18-10-2017 | Vrouw | 51
prednison (10mg)
Spierreuma
De prednison helpt goed tegen de pijn van spierreuma. Maar... de prijs die ik betaal is hoog. bijna 8 kilo aangekomen in 2 maanden tijd. Dik gezicht. Buik alsof ik 7 maanden zwanger ben... Niet leuk. Maarja, de voordelen wegen nog steeds op tegen de nadelen. Alhoewel het lastig is gezien de tijd die je deze medicatie moet slikken voor spierreuma, wrsch jaren lang...

08-07-2022 | Vrouw | 66
Spierreuma
Opvliegers, nachtzweten , ondanks ik goed oplet dat ik niet teveel eet toch een opgeklopt gevoel. Dikke maag en buik. Wel heb ik het ervoor over want mijn spierreuma is echt stukken minder op een doof gevoel in m’n schouders na.

19-11-2019 | Vrouw | 68
Spierreuma
Pijn en slijmbeurs ontsteking in heupen schouders. Niet kunnen slapen van de pijn,altijd heel sportief geweest,veel in mijn grote tuin gewerkt,ga nu op handen en knieën door de tuin om toch wat afleiding te hebben.,want steeds gaan staan lukt niet. Ben nu weer met prednison begonnen,want de pijn kwam weer terug,naar het afbouwen.

21-06-2019 | Vrouw | 60
Spierreuma
Na een periode van helse pijn waarbij ik de hele dag op de bank lag omdat ik me een wrak voelde, nu met de prednison weer bijna de oude. Bijwerkingen vallen reuze mee. Ik gebruik 3 x daags 5 mg. Vermoeidheid en beetje dikker geworden wat niet opweegt tegen een tevreden resultaat. En om half 6 s'morgens klaar wakker. Maar dat vind ik niet erg want ik val s'avonds meteen in[lees meer...] slaap. Heb nauwelijks nog pijn