Bestaat uit:
Polymyalgia rheumatica (9)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor spierreuma

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: spierreuma

31-03-2024 | Vrouw | 65

misselijkheid

Spierreuma diagnose.CRP verhoogd en bezinking. Gillende pijn , schouders, heulen, billen, armen,benen etc. Gaat niet weg met prednisolon..3 weken 15 mg nu 1 week 30 mg. Stijfheid iets minder maar pijn blijft! Ziek gevoel, moe, zweten ,geen eetlust.. wie heeft ervaring of dit zolang kan duren voor prednisolon werkt?? Of moet ik naar andere reumatoloog want ben bang dat he[lees meer...]t zo niet beter wordt..

RoActemra

13-02-2024 | Vrouw | 65
tocilizumab

huid problemen gewichtstoename

Ik gebruik tocilizumab omdat ik RCA( reuscel arteriitis) heb in combinatie met spierreuma. Het zelf injecteren is makkelijk en de bijwerkingen zijn goed te verdragen.

Lodotra

11-08-2023 | Man | 70
Spierreuma
Als reactie op het vorige verhaal : Uiteraard hoop ik dat de positieve lijn doorzet. Ben benieuwd wat een petscan laat zien bij spierreuma. Vooralsnog ga ik alleen af op het oordeel van mijn reumatoloog

08-03-2023 | Man | 70
Spierreuma
7 maanden geleden gestart met 15 mg nu inmiddels op 5 mg. Na 24 uur was de pijn weg. Weinig bijwerkingen tot nu toe.

16-11-2022 | Man | 76
Spierreuma
spier reuma gekregen het begon met pijn en kromme vingers bij slapen in rechterhand twee maanden erna pijn in beide bovenbenen kon ze niet meer optillen een week erna veel pijn in beide schouders en nek kon deze niet meer draaien slapen was een ramp begonnen met prednison 15 mg de tweede dag was ik van de pijn af en kon mij redelijk weer goed bewegen nu gaat het weer pri[lees meer...]ma met mij het is nu afwachten voorlopig 3maanden prednison en dan zien we verder bijwerkingen nog geen last van. altijd gezond geleefd en nooit gerookt heb een goede conditie dus daar lag het niet aan we wachten af.

Etoricoxib

21-08-2022 | Vrouw | 48
etoricoxib

08-07-2022 | Vrouw | 66
Spierreuma
Opvliegers, nachtzweten , ondanks ik goed oplet dat ik niet teveel eet toch een opgeklopt gevoel. Dikke maag en buik. Wel heb ik het ervoor over want mijn spierreuma is echt stukken minder op een doof gevoel in m’n schouders na.

Lodotra

22-07-2021 | Vrouw | 51
Spierreuma
Heb acute spierreuma gekregen. Een Petscan wees uit dat ik dit had over mijn gehele lichaam. Meestal komt dit alleen voor bij oudere mensen (einde 50 begin 60) en alleen in schouders en heupen. Ik ben begin 50 heb dit in mijn schouders, borstbeen, armen, polsen, heupen, billen en bovenbenen waardoor ik geheel niets meer kon. Begonnen met prednison met 60 mg. Nu na 3 maan[lees meer...]den zit ik op 20 mg. Mocht naar 15 mg maar de klachten kwamen terug dus weer terug naar 20 mg. Zonder deze medicijnen kan ik niets en heb heel veel pijn. Pijn zoals een hevige slijmbeursontsteking. Zelfs mijn voeten optillen voor een stoeprandje ging bijna niet. Nu op de goede weg maar zal nog wel een aantal jaar deze medicijnen nodig hebben

Nabumeton

12-05-2021 | Vrouw | 53
nabumeton
Spierreuma
Ik gebruik het voor ontstekingsreuma / spierreuma. Was al een tijdje geleden dat ik het gebruikt had, nu een kuur van 15 dagen en ik merk opnieuw dat ik op mijn armen en benen onverklaarbare kleine blauwe plekken heb, net alsof die met een vinger te duwen werden veroorzaakt. Had ik vroeger ook maar toen dacht ik niet dat het aan de Gambaram / Nabumeton lag, nu valt het o[lees meer...]p omdat ik al een hele tijd geen blauwe plekken meer had. Verder geen bijwerkingen opgemerkt.

RoActemra

07-03-2021 | Vrouw | 60
tocilizumab
Spierreuma
Heb nu bijna 2 jaar spierreuma en hiervoor prednison geslikt. Tocilizumab ter vervanging van prednison en dat werkt goed ( kon niet tegen methotrexate en imuran). Helaas geeft het wel gewichtstoename: werkt op interleukine-6 wat een sleutelrol speelt bij de vet verbranding.

Naproxen

02-03-2021 | Man | 75
naproxen
Spierreuma
Kreeg last van spier in bovenarm na kleine ingreep pink. Beneden arm en hand 1 week in gips. Gevolg ervan of toeval ??? Werd van kwaad tot erger. Ging over van de ene spier(gewricht) naar de ander. Uiteindelijk kon ik bij opstaan bijna niets. Gedurende dag minder last. Alleen bij strekken spieren pijnlijk. In rust geen pijn. Duurde lang voordat diagnose PMR uitkwam. Ge[lees meer...]lukkig geen prednison. Medicijn Naproxen hielp prompt en helpt prima. Slik het een aantal weken inmiddels. Lichte beperking nog linkerschouder bij opstaan. Is snel weg. Op dringend advies slik ik tevens maagbeschermer. Zonder last te hebben ook alcohol gedronken. ( soms eigenlijk echt te veel)Toch voor de zekerheid geheel gestopt. Naproxen neem ik altijd na het eten. Nooit op lege maag. Onbekend hoe lang ik het moet innemen. In nauw contact met reumatoloog. Volgende week nieuwe bloedtesten. Mag zelf bepalen om over te gaan naar 1 tablet per dag. Voordeel van deze medicijn is dat je acuut er mee mag stoppen. Neem ook vitamines maar dat deed ik al te voren. Als je wat ouder bent is dat wenselijk althans naar mijn mening. Gelukkig geen enkel bijverschijnsel ervaren. Tot nu toe slik ik verder geen enkel ander medicijn. Ook nooit operaties gehad.

Tramadol

11-09-2020 | Vrouw | 67
tramadol
Spierreuma
Ik spuit 8x per dag morfine,en 6x per dag slik ik tramadol 50mg Nog steeds ben ik niet zonder pijn,heb spierreuma,reumatische artrose,Me Cvs Fibromyalgie,hernia,spasmofilie,carpaal tunnel syndroom, enz.

18-08-2020 | Man | 64
Spierreuma
Ben op vakantie en heb een aanval zo klote. Het is ongeveer een half jaar geleden dat ik een injectie heb gehad. Moe pijn en hoofdpijn. Nek schouder en benen zij pijnlijk. Als ik terug ben ga ik snel weer een prik halen

Methotrexaat

01-05-2020 | Man | 73
methotrexaat
Spierreuma
Ik ben gestart met tabletten maar werd er misselijk van. Na 3 maanden ben ik overgegaan op een injectie per week. Ik ben door het medicijn beter gaan lopen en kan mijn armen beter bewegen. De bijwerkingen worden steeds erger. Onverwachte ontstekingsaanvallen over mijn hele lichaam. Deze duren kort (1 minuut) en zeuren daarna een tijdje door. De voorkant van mijn onderbene[lees meer...]n en voeten lijken in brand te staan. De meeste pijn als ik naar bed ga. Na 2/3 uur ben ik zo hondsmoe dat ik weer moet gaan rusten. Mijn energie is bijzonder snel op. De laatste weken ben ik steeds benauwder zonder verkouden te zijn, ook geen koorts. Opnieuw bloed laten onderzoeken. Als dit niets oplevert wil ik stoppen met mtx. Ik gebruik naast mtx 5 Mg prednison.

04-04-2020 | Vrouw | 48
Spierreuma
Al drie jaar gebruok ik prednison van 60 tot 5 gekomen.Door doe ziekten dermamiositys mijn longen waren ook minder.Laste tijd na afbuiwing mtx ging niet goed daroom moet ik weer op 20 prednison. Alweer ben ik heel erg moe .Alles wat ik doe kost me zo veel energie.

20-01-2020 | Man | 54

19-11-2019 | Vrouw | 68
Spierreuma
Pijn en slijmbeurs ontsteking in heupen schouders. Niet kunnen slapen van de pijn,altijd heel sportief geweest,veel in mijn grote tuin gewerkt,ga nu op handen en knieën door de tuin om toch wat afleiding te hebben.,want steeds gaan staan lukt niet. Ben nu weer met prednison begonnen,want de pijn kwam weer terug,naar het afbouwen.

21-06-2019 | Vrouw | 60
Spierreuma
Na een periode van helse pijn waarbij ik de hele dag op de bank lag omdat ik me een wrak voelde, nu met de prednison weer bijna de oude. Bijwerkingen vallen reuze mee. Ik gebruik 3 x daags 5 mg. Vermoeidheid en beetje dikker geworden wat niet opweegt tegen een tevreden resultaat. En om half 6 s'morgens klaar wakker. Maar dat vind ik niet erg want ik val s'avonds meteen in[lees meer...] slaap. Heb nauwelijks nog pijn

Oxycodon

28-05-2019 | Man | 65
oxycodon
Spierreuma
Alhoewel de pijn redelijk wordt onderdrukt, na enige belasting komt de pijn als doorbraakpijn direct terug en moet ik gaan liggen om de pijn weer te doen zakken. Ernstiger is dat er op geen enkel moment door medisch personeel gewezen werd op de ernstige kans op verslaving, gewenning en daardoor de kans op overdoses die dodelijke gevolgen hebben (zie America, waar deze d[lees meer...]ruk, samen met Fentanyl, nu de ernstigste oorzaak zijn van drug overdoses).

25-04-2019 | Man | 65
Spierreuma
Voorjaar 2018 spierreuma bij mij geconstateerd. Kon niks in het begin. S ochtends je kleren niet aankrijgen etc. Begonnen met 20 Mg, afgebouwd in 7 maanden naar 5 Mg. Van Jan 2019 tot April 5 Mg. Nagenoeg klachtenvrij. Vanaf half april 2,5 Mg, nu komen de klachten terug. Ik probeer dit nog een paar weken vol te houden, anders misschien toch terug naar 5. Bijwerkingen heb [lees meer...]ik geen enkele. Tot voor kort ook gesport, hardlopen, fietsen en ook wel zwaar werk gedaan( bomen zagen en versjouwen) met die 5 Mg dus.

Hydroxychloroquine

06-12-2018 | Man | 69
Hydroxychloroquine
Spierreuma
Al enkele jaren last van beginnende spierreuma: vooral pijnlijke handen, regelmatig opgezette vingers, vooral links. In september prednisoninjectie gekregen ivm gewrichtspijn in hele lichaam, kon nauwelijks bewegen. Werkte vanaf volgende dag, na ca 6 weken was de pret van de prednison over. Slik 2 x plaquenil 200 Mg per dag en zo nodig 1 of 2x meloxicam 7,5.

08-09-2018 | Man | 55
Spierreuma
heb sinds kort spierreuma en ben begonnen met 15 mg prednisolon. Pillen werken voor een gedeelte 60% minder pijn. Voel me sinds ik deze pillen slik niet echt op me gemak en val heel slecht in slaap. Had jaren bijna geen last van aangezichtspijn maar toen ik begon met prednisol kwam dat weer terug. Dus ben zelf naar 10mg gegaan waardoor de aangezichtspijn minder is geworden[lees meer...] alleen nu meer klachten PMR. Wordt zo een lange weg met spierreuma.

Cymbalta

06-05-2018 | Vrouw | 49
duloxetine
Spierreuma
5 jaar geleden begonnen met 60mg oa voor fybromyalgie. In wilde er vanaf door de enorme gewichtstoename en omdat ik merkte hoeveel bijwerkingen het gaf als ik het een keer vergat. Duizeligheid, elektrische schokjes in het hoofd, misselijkheid enz... Toen besefte ik pas wat voor vergif het eigenlijk was. Omdat ik van de huisarts het langzaam moest afbouwen ben ik vorig jaa[lees meer...]r begonnen met eerst 45 mg (laten maken door de apotheker), zo naar 30mg, dan om de 2 dagen, 3 dagen en sinds een week volledig gestopt. Meteen kwamen de elektrische schokjes in mijn hoofd in alle hevigheid terug. Ik heb de indruk dat het beter is op de dagen dat ik rhodiola neem. Zijn er nog mensen die afbouwen of gestopt zijn met Cymbalta? Wat zijn jullie ervaringen?

12-03-2018 | Vrouw | 74
Spierreuma
Plotselinge aanval van heftige pijn in de schouders. Kon me niet meer bewegen en liep te kermen in huis. Had al langere tijd pijnklachten in schoudergordel en nek maar werd op verkeerde been gezet door discushernia in de nek. Heb voor deze aandoening al eerder 5 prednison iinjecties gehad. Na 4 maanden nu dit erbij dus in zelfde omgeving. Was de dag voor de aanval al bij d[lees meer...]e huisarts geweest en had bloed laten prikken voor de bezinking. Arts wilde mij meteen al prednison geven , had kennelijk al diagnose. dit weigerde ik vanwegen de bijwerkingen. Na hevige aanval alsnog begonnen met 40 mg ! prednison. Dit hielp en ik kon me na ong. 6 uur weer bewegen. Echt een wondermiddel. Langzaam kuur afgebouwd naar 20 mg. Hier moest ik voorlopig mee doorgaan van HA. i.v.m. het opvlammen van de ziekte. Heb 3 dagen 15 mg geprobeert maar dit ging niet en kreeg weer meer pijn. Ga nu door met 20 mg voorlopig . Ben heel blij met dit medicijn !!! ondanks bijwerkingen. Ben wel benieuwd hoe het verder gaat.

08-03-2018 | Man | 56
Spierreuma
Sinds enkele weken terug is bij mij een vorm van spier reuma ontdekt. Waarschijnlijk Polymyalgia rheumatica. In het begin van de behandeling merkte ik nauwelijks iets ervan. Pas na een dag of 5 begon de prednison zijn werk te doen. De waarde in mijn bloed zijn weliswaar goed gezakt, echter het is een wisselwerking. De ene dag voel ik mij heel goed, en bv 2 dagen heb ik een[lees meer...] flinke terugval. Normaal merk ik dit goed aan de heupen en handen. Als ik al weet dat ik voor het naar bed ga in de heupen wat meer pijn is, dan is de volgende dag prijs. De reumatoloog had er geen verklaring voor. Is dit herkenbaar voor sommige?

Tramadol

06-01-2018 | Vrouw | 45
tramadol
Spierreuma
Tramadol werkte nauwelijks hoofd deed heel de dag zeer en zo duf

Fentanyl

06-01-2018 | Vrouw | 45
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Spierreuma
Nu een week bezig met fentanyl pleisters geen bijwerkingen en redelijk van de pijn af het zou 3 dagen moeten werken maar de avond voor ik plakken moet weer pijn

24-10-2017 | Vrouw | 51

18-10-2017 | Vrouw | 51
Spierreuma
De prednison helpt goed tegen de pijn van spierreuma. Maar... de prijs die ik betaal is hoog. bijna 8 kilo aangekomen in 2 maanden tijd. Dik gezicht. Buik alsof ik 7 maanden zwanger ben... Niet leuk. Maarja, de voordelen wegen nog steeds op tegen de nadelen. Alhoewel het lastig is gezien de tijd die je deze medicatie moet slikken voor spierreuma, wrsch jaren lang...

22-06-2017 | Man | 62
Spierreuma
Het onderdrukt de Spierreuma en andere ontstekingen, maar de bijwerkingen zijn rampzalig. Als laatste, sinds 2 weken, diabetes 2.