ziekte

Bestaat uit:
Polymyalgia rheumatica (3)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor spierreuma

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: spierreuma

21-06-2019

Spierreuma

Na een periode van helse pijn waarbij ik de hele dag op de bank lag omdat ik me een wrak voelde, nu met de prednison weer bijna de oude. Bijwerkingen vallen reuze mee. Ik gebruik 3 x daags 5 mg. Vermoeidheid en beetje dikker geworden wat niet opweegt tegen een tevreden resultaat. En om half 6 s'morgens klaar wakker. Maar dat vind ik niet erg want ik val s'avonds meteen in[lees meer...] slaap. Heb nauwelijks nog pijn
28-05-2019

Oxycodon (oxycodon)
Spierreuma

Alhoewel de pijn redelijk wordt onderdrukt, na enige belasting komt de pijn als doorbraakpijn direct terug en moet ik gaan liggen om de pijn weer te doen zakken. Ernstiger is dat er op geen enkel moment door medisch personeel gewezen werd op de ernstige kans op verslaving, gewenning en daardoor de kans op overdoses die dodelijke gevolgen hebben (zie America, waar deze d[lees meer...]ruk, samen met Fentanyl, nu de ernstigste oorzaak zijn van drug overdoses).
25-04-2019

Spierreuma

Voorjaar 2018 spierreuma bij mij geconstateerd. Kon niks in het begin. S ochtends je kleren niet aankrijgen etc. Begonnen met 20 Mg, afgebouwd in 7 maanden naar 5 Mg. Van Jan 2019 tot April 5 Mg. Nagenoeg klachtenvrij. Vanaf half april 2,5 Mg, nu komen de klachten terug. Ik probeer dit nog een paar weken vol te houden, anders misschien toch terug naar 5. Bijwerkingen heb [lees meer...]ik geen enkele. Tot voor kort ook gesport, hardlopen, fietsen en ook wel zwaar werk gedaan( bomen zagen en versjouwen) met die 5 Mg dus.
06-12-2018

Hydroxychloroquine (Hydroxychloroquine)
Spierreuma

Al enkele jaren last van beginnende spierreuma: vooral pijnlijke handen, regelmatig opgezette vingers, vooral links. In september prednisoninjectie gekregen ivm gewrichtspijn in hele lichaam, kon nauwelijks bewegen. Werkte vanaf volgende dag, na ca 6 weken was de pret van de prednison over. Slik 2 x plaquenil 200 Mg per dag en zo nodig 1 of 2x meloxicam 7,5.
08-09-2018

Spierreuma

heb sinds kort spierreuma en ben begonnen met 15 mg prednisolon. Pillen werken voor een gedeelte 60% minder pijn. Voel me sinds ik deze pillen slik niet echt op me gemak en val heel slecht in slaap. Had jaren bijna geen last van aangezichtspijn maar toen ik begon met prednisol kwam dat weer terug. Dus ben zelf naar 10mg gegaan waardoor de aangezichtspijn minder is geworden[lees meer...] alleen nu meer klachten PMR. Wordt zo een lange weg met spierreuma.
06-05-2018

Cymbalta (duloxetine)
Spierreuma

5 jaar geleden begonnen met 60mg oa voor fybromyalgie. In wilde er vanaf door de enorme gewichtstoename en omdat ik merkte hoeveel bijwerkingen het gaf als ik het een keer vergat. Duizeligheid, elektrische schokjes in het hoofd, misselijkheid enz... Toen besefte ik pas wat voor vergif het eigenlijk was. Omdat ik van de huisarts het langzaam moest afbouwen ben ik vorig jaa[lees meer...]r begonnen met eerst 45 mg (laten maken door de apotheker), zo naar 30mg, dan om de 2 dagen, 3 dagen en sinds een week volledig gestopt. Meteen kwamen de elektrische schokjes in mijn hoofd in alle hevigheid terug. Ik heb de indruk dat het beter is op de dagen dat ik rhodiola neem. Zijn er nog mensen die afbouwen of gestopt zijn met Cymbalta? Wat zijn jullie ervaringen?
12-03-2018

Spierreuma

Plotselinge aanval van heftige pijn in de schouders. Kon me niet meer bewegen en liep te kermen in huis. Had al langere tijd pijnklachten in schoudergordel en nek maar werd op verkeerde been gezet door discushernia in de nek. Heb voor deze aandoening al eerder 5 prednison iinjecties gehad. Na 4 maanden nu dit erbij dus in zelfde omgeving. Was de dag voor de aanval al bij d[lees meer...]e huisarts geweest en had bloed laten prikken voor de bezinking. Arts wilde mij meteen al prednison geven , had kennelijk al diagnose. dit weigerde ik vanwegen de bijwerkingen. Na hevige aanval alsnog begonnen met 40 mg ! prednison. Dit hielp en ik kon me na ong. 6 uur weer bewegen. Echt een wondermiddel. Langzaam kuur afgebouwd naar 20 mg. Hier moest ik voorlopig mee doorgaan van HA. i.v.m. het opvlammen van de ziekte. Heb 3 dagen 15 mg geprobeert maar dit ging niet en kreeg weer meer pijn. Ga nu door met 20 mg voorlopig . Ben heel blij met dit medicijn !!! ondanks bijwerkingen. Ben wel benieuwd hoe het verder gaat.
08-03-2018

Spierreuma

Sinds enkele weken terug is bij mij een vorm van spier reuma ontdekt. Waarschijnlijk Polymyalgia rheumatica. In het begin van de behandeling merkte ik nauwelijks iets ervan. Pas na een dag of 5 begon de prednison zijn werk te doen. De waarde in mijn bloed zijn weliswaar goed gezakt, echter het is een wisselwerking. De ene dag voel ik mij heel goed, en bv 2 dagen heb ik een[lees meer...] flinke terugval. Normaal merk ik dit goed aan de heupen en handen. Als ik al weet dat ik voor het naar bed ga in de heupen wat meer pijn is, dan is de volgende dag prijs. De reumatoloog had er geen verklaring voor. Is dit herkenbaar voor sommige?
06-01-2018

Tramadol (tramadol)
Spierreuma

Tramadol werkte nauwelijks hoofd deed heel de dag zeer en zo duf
06-01-2018

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)
Spierreuma

Nu een week bezig met fentanyl pleisters geen bijwerkingen en redelijk van de pijn af het zou 3 dagen moeten werken maar de avond voor ik plakken moet weer pijn
24-10-2017

18-10-2017

Spierreuma

De prednison helpt goed tegen de pijn van spierreuma. Maar... de prijs die ik betaal is hoog. bijna 8 kilo aangekomen in 2 maanden tijd. Dik gezicht. Buik alsof ik 7 maanden zwanger ben... Niet leuk. Maarja, de voordelen wegen nog steeds op tegen de nadelen. Alhoewel het lastig is gezien de tijd die je deze medicatie moet slikken voor spierreuma, wrsch jaren lang...
22-06-2017

Spierreuma

Het onderdrukt de Spierreuma en andere ontstekingen, maar de bijwerkingen zijn rampzalig. Als laatste, sinds 2 weken, diabetes 2.
29-04-2017

Spierreuma

Begonnen met 15mg. Na afbouw kwam reuma weer terug, dus weer naar 12.5 mg. Weet iemand een medicijn tegen de puistjes hiervan, die pijnlijk zijn en jeuken?
27-11-2016

Tramadol (tramadol)
Spierreuma

Vanwege reuma eerst de 500 voorgeschreven gekregen nadat dit niet meer aansloeg de 1000. Pijn is direct weg helpt bij mij helaas maar 3/4 uur en mag maar 1 keer per 24 uur nieuwe pakken. Geen enkele last van bijwerkingen. Ook al werkt deze minder gebruik dit liever dan de echte morfine want dan hang ik heel de dag boven de wc.
08-11-2016

Depo-Medrol (methylprednisolon)
Spierreuma

hallo. ik krijg deze injectie iedere 3 maanden 120 mg. De injectie werkt al na een uur of 6 en werkt bij mij 6 tot 8 weken goed, dan 2 weken met draagbare pijn en dan de laatste 2 weken kan ik niks meer. nou mag ik het iedere 3 maanden en soms ga ik na 10 weken. voor mij is dit het enige middel wat echt werkt, en ik heb toch al 15 verschillende geprobeerd.
08-11-2016

Diazepam (diazepam)
Spierreuma

gebruik deze alleen als ik helemaal stuk ga van de pijn, 1 tot 5x per maand. hierdoor onspannen de spieren en slaap ik redelijk goed, geen bijwerkingen, behalve 1 , de volgende dag heb ik 1 uurtje nodig om weer echt helder te zijn.
13-06-2016

Spierreuma

Ik gebruik nu 1½ jaar prednisolon. Ik loop er nu bij als een Michelinmannetje. Ik ben behoorlijk aangekomen. Ik ben begonnen met 60 mg en slik nu 15 mg. Toch heb ik nog steeds die pijn in mijn nek en hamstrings. Steeds weer zegt de dokter dat in de bloed waarden geen ontstekingen te zien zijn.
12-06-2016

Spierreuma

Spierreuma is een ernstig, pijnlijke ziekte, die nauwelijks is te diagnosticeren. Sterk verhoogde bloedbezinksel kan aanleiding zijn om spierpijnen in verband te brengen met spierreuma. Zo ook systatine (hartmedicatie) kan oorzaak zijn van de openbaring van spierreuma. Deze ziekte, die bij veel mensen voorkomt, maar zelden herkent, heelt pas na 1 tot 3 jaar en alleen door [lees meer...]gebruik van Prednison onder strikte leiding van de arts. Vooral het afbouwen van de hoeveelheid Prednison is een zeer nauwkeurig proces. Na 4 maanden slik ik nog steeds 20 mg tabletten, terwijl ik begon met 25 mg, maar zelfs een periode 50 mg tabletten moest slikken om uit bed te kunnen komen.
22-12-2015

Spierreuma

Na toenemend krachtsverlies, vermoeidheid en onwillige spieren via de neuroloog bij de reumatoloog beland. Uit geen enkele uitgevoerde test, spier en bloedtesten, kwam hard bewijs van de aanwezigheid van spierreuma. Echter de symptomen wezen, volgens de reumatoloog wel heel sterk naar spierreuma. Na 2 weken proefbehandeling trad er een verbetering op van ca. 50%, met een v[lees meer...]erlenging van 3 weken tot gevolg. Er treedt nu amper verbetering op en mijn lichaam reageert maar heel langzaam op de Prednison. De 31e december terug naar de reumatoloog en verder kijken.
14-07-2015

Diclofenac (diclofenac)
Spierreuma

Werkt goed tegen de pijn. Bijwerkingen zijn nu wel vervelend, maagpijn, borrelende buik, brandende slokdarm.Voorheen had ik diclofenac Mylan, en damen met maagbeschermer (pantoprozol) nergens last van! Nu Diclofenac Centrafarma en deze bijwerkingen! Apotheek gebeld en gelukkig mag ik weer het oude merk. Hopelijk gaan de maag en andere klachten dan weer weg, want ik kan ni[lees meer...]et zonder diclo functioneren.
17-05-2015

Prednisolon minims (prednisolon)
Spierreuma

Slik sinds ongeveer 1mnd prednison ivm spierreuma. 15 mg per dag. Wat de bijwerkingen betreft vind ik de slapeloosheid het ergste. Dan als ik slaap droom ik erg en lig dan waarschijnlijk erg gespannen. dat betekent dat mijn spieren 's morgens erg stijf en pijnlijk zijn. Wie kan mij vertellen hoe lang ik de medicijnen moet slikken? B.v.d, voor het antwoorden, Ina
17-05-2015

Alendroninezuur (alendroninezuur)
Spierreuma

Gebruik sinds september 2014 dit medicijn. Veel bijwerkingen, zoals gewrichtspijn, bot-en spierpijn. Ondragelijk. Gevolg is een slechte kwaliteit van leven.
16-05-2015

Spierreuma

3,5 jr prednisontab gebruikt met redelijke bijwerkingen. Nu sinds 2 weken gestopt ivm heftige pijn en stijfheid in onderbenen. maar heb er nog steeds last van. W.s had ik veel eerder met prednison moeten stoppen want de andere bijwerkingen - vocht vasthouden, prikkende ogen en moeheid zijn nog steeds aanwezig. Heb ergens gelezen dat de afbreektijd ong. 24 u is voor 1 tabl [lees meer...](1 dag). Zal ik er nog meer dan een jaar last van houden??!!
29-04-2015

Sulfasalazine (sulfasalazine)
Spierreuma

Ik werd ziek en had elke dag verhoging en meer pijn. Heb spierreuma.
13-03-2015

Naproxen (naproxen)
Spierreuma

na langdurig gebruik van jaren pas bijwerkingen gekregen daar voor nergens last van gehad. kon niet meer eten heftige buikpijn problemen, alles wat ik at liep er aan de onderkant waterdun uit. geen honger en dorst gevoel.
13-03-2015

Zaldiar (paracetamol / tramadol)
Spierreuma

heb jaren 2x pd naproxen 500 mg geslikt, maar kreeg hier problemen van door langdurig gebruik acuut moeten stoppen. van alles verder geprobeerd, gebruik het nu samen met celebrex 100 mg 2x pd.
22-02-2015

Spierreuma

15 mg 's morgens en 5mg 's avonds is het meest effectief. Bijwerkingen zijn: lichte evenwichtsstoornis, trillende handen, stijve kuitspieren, soms stijve handen.
11-02-2015

Paracetamol (paracetamol)

03-02-2015

Lisinopril (lisinopril)
Spierreuma

Ik kreeg i.v.m een hoge bloeddruk lisinopril tabletten voorgeschreven.Na ca. 3 maanden ging ik naar mijn huisarts met de volgende klachten:kriebelhoest,spier/gewrichtspijnen die hevig waren. en extreme moeheid. In eerste instantie dacht ik dat ik griep had. Bij de huisarts bleek dat ik ook koorts had. Na een bloedonderzoek werd er een leverontsteking geconstateerd en moest[lees meer...] ik stoppen met het slikken van lisinopril. Na 2 weken waren mijn leverfuncties aan de betere hand en mijn moeheid vermindert. Mijn spierpijnen zijn helaas nog niet verdwenen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2143)
Depressie (1756)
Angst & paniekstoornis (1594)
Hoge bloeddruk (1232)
Acne/puistjes (842)