Ervaringen met Betnesol Lavement

betamethason

Colitis ulcerosa (5 meningen)
Ziekte van Crohn (1 mening)

29-11-2012 | Vrouw | 48
Colitis ulcerosa
na proberen van veel medicijnen bleek deze klysma het te zijn voor mij..ik heb altijd een doosje thuis en bij de eerste signalen van bloed of slijm. neem ik 2/3 x een klysma.. klachten zijn dan weg.. enigste bijwerking die ik heb is een zeer onrustig gevoel en hartkloppingen., dit verergert als ik actie heb.. dan maar even rustig aan..

25-02-2011 | Vrouw | 23
Colitis ulcerosa
Ik heb dit medicijn 1 maand gebruikt, met veel bijwerkingen. Het ging omdat ik me ingesteld had op een zware maand en omdat 1 van de bijwerkingen een lichte roes was. Ik had heel veel bijwerkingen (slapeloosheid, gewichtstoename (5kg in 1 maand) vermoeidheid, uitslag, schimmel in mn mond,..). Het heeft redelijk gewerkt, Maar na 1 maand mocht ik zonder afbouw stoppen, waarn[lees meer...]a ik binnen 4 dagen een vollemaan gezicht en vreselijke gewrichtspijn kreeg, oncontroleerbare huilbuien had en veel moest overgeven. Het was ook weer ineens over. Nu, 2 maanden later, zijn mn symptomen weer terug aan het komen, dus wil mijn dokter me permanent aan een lage dosis, terwijl deze dosis volgens mij al niet heel hoog was. Ik heb er weinig vertrouwen in in ieder geval.

07-01-2011 | Vrouw | 34
Collitis Ulcerosa
Helpt direct. Wel last van bijwerkingen, m'n hart knalt m'n lijf uit, onrustig gevoel, slapeloze nachten, zeer veel zweten 's nachts en 's nachts steeds plassen. Ondanks deze zeer korte nachtjes slaap ga ik overdag als een speer, zoveel energie ik ervan krijg.

24-04-2010 | Vrouw

11-01-2012 | Man | 73
Ziekte van Crohn

08-11-2010 | Man
Colitis Ulcerosa
Na onvoldoende effect van Salofalk klysma's kreeg ik Betnesol voorgeschreven. Werkte meteen prima! Na dagelijks gebruik nu nog 1x per week en binnenkort over op iets lichters. Toediening wel onhandig vind ik, groot klysma ipv de Salofalk die zeer gebruiksvriendelijk is. Vervelende bijwerking vond ik (en mijn omgeving) dat je een korter lontje krijgt. Het middel werkt bij m[lees meer...]ij echter wel prima. Sterkte allemaal.

26-08-2010 | Man
Colitus ulserosa
dunne huid veel blauwe plekken,altijd bloeden bij geringe beschadiging bij handen en armen en benen,huid uitslag voornamelijk op de billen en de voeten

15-06-2009 | Man
Ontsteking in darm
Betnesol levert zeer snel resultaat. Al na 2 dagen ben ik van een hoop ongemak verlost. In overleg met arts gebruik ik Betnesol slechts 1 week waarna ik overstap op Entocort (4 weken). Daarna hoop ik situatie weer onder controle te hebben voor een tijdje. Nadeel Betnesol voor mij is de slaaploosheid. Slaap slechts 3 a 4 uur per nacht en lig daarna gewoon wakker.