Ervaringen met Entocort

budesonide

Ziekte van Crohn (43 meningen)
Colitis ulcerosa (8 meningen)
Collagene colitis (6 meningen)
Darmproblemen - diarree (4 meningen)

27-03-2023 | Vrouw | 67
Collagene colitis
Heb al 25 jaar de diagnose callogene Colitis . Na 10 jaaronderzoek eindelijk de oorzaak gevonden. Na een zoektocht van een paar jaar ben ik goed ingesteld door combinatie Van Volcolon, Entocort , Omeprazol en calcium D2. Bijna geen opvlamming meer van de ontsteking. Op advies van MDL-arts gestopt met de medicatie. Echter binnen 4 weken weer terug bij af. Ga weer [lees meer...]starten en zodra alles onder controle is weer op 3 mg Entocort per dag.

28-01-2022 | Man | 51
Ziekte van Crohn
Toen ik mocht beginnen met entocort was ik bang voor de bijwerkingen, maar na 2 dagen merkte ik al direct verschil en na 4 dagen was ik geheel van mijn buikklachten af. Ik gebruik ze alleen met 3 x 3mg indien ik erg last van mijn Crohn heb en dan bouw ik af tot ik geen klachten meer heb.

14-06-2021 | Vrouw | 56
Collagene colitis
Hoi ik wil vanwege colagene colitis starten met ern nieuwe kuur nu moet ik zondag mijn 2e enting tegen corona halen mijn mdl ards zecht dat ik gewoon kan starten iemand ervaring hiermee

06-11-2019 | Vrouw | 58
budesonide (3mg)
'S morgens inname bij ontbijt, geen misselijkheid of ander ongemak. Werkt geweldig goed tegen de ontsteking van de lever. Tevreden.

25-11-2018 | Vrouw | 52
budesonide (3mg)
Blijk microscopische dikke darm ontsteking te hebben. Dit is alleen te vinden met endoscopie. Had al jaar heel dunne ontlasting, leek alsof het voedsel het lichaam te vroeg verliet. Na gebruik 1 dag Entocort ontlasting weer normaal. Geweldig! Van 3 (6 weken)naar 2(6 weken) naar 1 (6weken) per dag, leek alles goed maar was ik binnen 5 dagen weer terug bij af. Ben nu gestart[lees meer...] met 1 per dag (Gelijk ontlasting weer prima) en slik nu om de dag. Dit gaat tot nu toe goed. Ik houd niet van medicijnen en zoek ook naar oorzaak en andere factoren voorlopig ben ik heel blij met Entocort en ga het verder afbouwen. Wie weet kan de darm het op een dag weer zelf.

07-10-2018 | Man | 20
budesonide (9mg)
Goed medicijn

20-09-2018 | Vrouw | 30
Crohn
Ik gebruik Entocort als mijn Puri-nethol het alleen niet meer aan kan. Volgens de gebruiksaanwijzing werkt Entocort binnen enkele uren, dat zal best maar het duurt wel een paar dagen voor dat de pijn en de bloederige diarree over gingen. Ben blij met het spul! Zodra ik klachten heb begin ik met 3 capsules, deze bouw ik met 2 weken af naar 2 capsules, dan (als het goed gaat[lees meer...]) weer na 2 weken over op 1 capsule en dat hou ik een maand vast. Ik ben wel wat zwaarder volgens de weegschaal maar in mijn gezicht zie ik geen verschil. Je schijnt wel brose botten te krijgen van langdurig gebruik, geen maaaanden achter elkaar gebruiken dus. Mooi spul, heb het een paar keer per jaar nodig en dan ben ik met 2 a 3 dagen weer klachten-vrij!

23-11-2016 | Man | 84
Darmproblemen - diarree
Jarenlang problemen, maar oorzaak bij darmonderzoek niet te vinden, behalve twee antibioticakuren zonder resultaat, geen medicijnen voorgeschreven wegens ontbreken diagnose. Tot na een endoscopie zonder geconstateerde afwijkingen (gefeliciteerd, geen darmkanker, geen crohn en geen poliepen) de behandelend arts naar mijn relaas gehoord te hebben, zei: ik zal je wel een rece[lees meer...]ptje geven. Daarmee probleem opgelost, klok 15 jaar teruggezet wat betreft mijn darmen.

04-05-2013 | Vrouw | 62
Darmproblemen - diarree
Eigenlijk vanaf dag 1 een geweldig resultaat: na enkele dagen al geen diarree meer! Een schot in de roos.

12-03-2013 | Man | 56
Colitis ulcerosa
heb sinds januairi cs, zit wel in een moeilijk proces in veel bladen lees je ook medisch, dat roken positief efect heeft op de darmen, maar nu heb ik er ook sinds kort ook een geringe longemfyzeem bij, wat moet ik nu?

23-05-2012 | Man | 51
Auto-immuunziekte
Heb er veel baad bij,bloedwaardes zeer goed ..beter dan pretnison. Minder agressief (wel nog soms)heb 1 kalknagel maar weet pas sinds kort dat dit bijwerking is.

12-06-2010 | Vrouw

06-04-2010 | Vrouw
budesonide
Ziekte van crohn- colits darmontsteking.
Ik gebruik dit medicijn in plaats van Prednisolon omdat je hier niet dik van wordt, en geen hongergevoel hebt.Een klein nadeel het begint pas na 4 weken te werken ,maar je kunt dan snel weer afbouwen ,dus het bevalt prima Je gebruikt het ongeveer 3 maanden in totaal..

05-12-2009 | Man
Ziekte van Crohn
Met de medicatie begonnen na Prednison. Om een onsteking in het laatste deel van de dunne en het begin van de dikke darm de kop in te drukken, en sindsdien stabiel. Na stooppen met Roken kon ik 3 maanden later ook stoppen met de medicatie.

25-09-2009 | Man
Crohn