Ervaringen met Entocort

budesonide

Ziekte van Crohn (43 meningen)
Colitis ulcerosa (8 meningen)
Collagene colitis (6 meningen)
Darmproblemen - diarree (4 meningen)

18-04-2009 | Vrouw
Crohn
Zelf heb ik dit medicijn een tijdje gebruikt en geen last gehad van bijwerkingen. Helaas werkte dit medicijn onvoldoende bij mijn ziekte

17-02-2024 | Vrouw | 18
Ziekte van Crohn
Eerste maand 3 stuks per dag daarna 2 daarna 1. Bij de 3 stuks geen last meer van mijn klachten. Ook weer veel meer energie. Bij de 2e maand had ik heel af en toe wel weer een beetje last maar dat niet voor lang. Was erg bang voor de bijwerkingen, vooral het aankomen maar door niet slechter te gaan eten zelfs afgevallen. Verder ervaar ik geen bijwerkingen.

30-08-2023 | Vrouw | 20
Ziekte van Crohn
Sinds 3 jaar is bij mij de Ziekte van Crohn vastgesteld. Ik wilde niet aan de medicijnen en ging zelf mijn eetpatroon aanpassen, helaas zonder resultaat. Toen is er door mijn arts 2x 3mg Entocort voor geschreven. Dit heeft fantastisch gewerkt. Ik wist niet dat ik zoveel last ervaarde tot dat de klachten met dit medicijn verdwenen.

13-12-2022 | Man | 12
Ziekte van Crohn
3 oktober begonnen met 3 capsules per dag. Op 21 november naar 2 capsules per dag. Op 5 december naar 1 capsule per dag. Stop 18 december. 6 Januari weer afspraak bij arts in ziekenhuis.

14-09-2022 | Vrouw | 18
Ziekte van Crohn
paar maanden geleden ziekte van Crohn gesteld, na een aantal weken gelijk in remissie en bloedwaardes dalen, bezinking stond ooit op 60 nu nog op 30 etc. de autoantistoffen zijn niet eens meer aan te tonen en m'n klachten zijn weg. Na 4 weken gebruik begon ik in remissie te komen. De bijwerkingen zijn voor mij spierzwakte en gewichtstoename. Gewichtstoename blijft echter b[lees meer...]eperkt tot maar 3 kg maar ik geef niet zo vaak toe aan de hogere eetlust.

06-08-2020 | Man | 73
budesonide (2mg/do)
Artrose
Mijn knoken en gevrichten hebben veel geleden ,maar van de andere kant mijn darm blijft mijn darm,maar ik ben tevreden.

22-02-2019 | Man | 55
Ziekte van Crohn
Goed medicijn bijna geen bijwerkingen

18-09-2018 | Vrouw | 20
budesonide (2mg/do)
Colitis ulcerosa
Ik mocht dit medicijn 8 weken gaan slikken, samen met mijn pentasa/mesalazine , puri-nethol en Metamucil poederzakjes. Binnen 2 weken veranderde mijn ontlasting van zachte diarree met bloed/slijm naar hardere ontlasting. Zonder opvlamming heb ik last van obstipatie, dus nu ook weer. Fijn was dat mijn ontlasting veranderde, alsnog had/heb ik nog wel veel pijn in mijn[lees meer...] buik en een opgeblazen gevoel. Het heeft in die 8 weken de ontsteking wel goed geremd. Bij mijn vorige opvlamming kreeg ik Prednison. Hierbij had ik veel meer bijwerkingen, zoals moodswings en wazig zien, dus in vergelijking met prednison vind ik dit een aanrader.

29-07-2017 | Vrouw | 27
budesonide (9mg)
Colitis ulcerosa
Twee maanden entocort geslikt. Enige nadeel is dat de capsules vroeg in de ochtend moeten worden ingenomen. En voordeel bij mij was dat ik de eerste maand (9mg) veel energie had; dit was ik niet gewend!! Dit verdween weer toen ik ging afbouwen naar 6mg per dag. Verder last van misselijkheid en af en toe lichte hoofdpijn. Mbt klachten colitis: na ongeveer 4/5 dagen merkt[lees meer...]e ik duidelijk verbetering; ontlasting werd wat dikker en had minder last van buikpijn. Prednison werkt wat dat betreft sneller, maar entocort schijnt milder te zijn.

21-08-2015 | Vrouw | 42
Crohn
Ik heb heel veel baat bij Entocort als het gaat om de rugklachten die ik ondervind agv de Crohn. Die zijn helemaal weg! Ben wel iets in gewicht aangekomen en heb een erg droge huid door de medicatie.

12-07-2013 | Vrouw | 27
Ziekte van Crohn
Van de entocort kreeg ik een opgeblazen gezicht, wat erg vervelend is, omdat je er dagelijks mee geconfronteerd wordt.

02-06-2013 | Vrouw | 45
Ziekte van Crohn
Ik neem sinds 2 maanden Entocort in,het hielp vrijwel meteen.Geen ernstige buikpijn meer en geen diarree.! vervelende bijwerking is stijfheid.Vooral s'nachts en als ik wakker word.Ik kan mij dan amper bewegen.Maar het is niet zo erg als buikpijn...

14-08-2011 | Vrouw | 50
Ziekte van Crohn
Vond dit wel een prettig medicijn vergeleken met de Remicade hadden deze geen bijwerking. Alleen bleef naar wc rennen en dat is nu wel iets minder.

27-07-2010 | Man

06-06-2010 | Vrouw
Collagene colitis
bijwerkingen: acne, pigmentvlekken (als gevolg van invloed hormonen pillen op geslachtshormonen), frequenter en heviger menstruatie, kalknagels, bij gebruik van 1 capsule per dag bij gebruik van 2 capsules per dag hoofdpijn misselijk duizelig opgejaagd gevoel, heb dosering moeten verlagen naar 1 per dag

15-03-2010 | Man
Chronische darmontsteking