Salazopyrine

sulfasalazine

Colitis ulcerosa (5 meningen)
Reuma (5 meningen)
Ziekte van Crohn (4 meningen)
Ziekte van Bechterew (4 meningen)
Gewrichtsontsteking (3 meningen)
Artritis psoriatica (2 meningen)
Juveniele artritis (0 meningen)

Humira (220 meningen)
Entocort (60 meningen)
Pentasa (53 meningen)
Sulfasalazine (50 meningen)
Salofalk (47 meningen)

13-01-2019

Artritis psoriatica

Stinkende tabletten. De eerste 8 maanden lichte verbetering van mijn klachten, daarna weer meer klachten en de laatste 6 maanden geen effect. In de eerste 2 maanden zonder andere aanleiding 18 kilo bijgekomen.
12-12-2018

Reuma

Na diverse andete medicatie salasopyrine voorgeschreven gekregen. Erg veel last van de bijwerkingen, her zijn redelijk grote tabletten dus moeite me t slikken en ze kwamen er vaak weer uit door de misselijkheid. Hielpen niet goed .
31-01-2018

Reuma

Na herhaaldelijke ontstekingen reuma vastgesteld. Na 3 cortisone inspuitingen tegen de pijn in lies (kwam van heup) nu nieuwe heup, ben amper 49, maar de avasculaire necrose was te wijten van die inspuitingen! In januari niets op foto's te zien, in juni heupkop weg! In september heup vervangen.....
28-02-2017

Ziekte van Crohn

Ik slik al wel 5 jaar Sulfazine. En nu was er iets met de fabriek en werden er geen pillen meer gemaakt dus kreeg ik dit medicijn salazopyrine. Maar ik heb ontzettend veel buikpijn en bloed bij de ontlasting. Ik heb ook geen eetlust
23-09-2015

Ziekte van Bechterew

27-08-2015

Ziekte van Bechterew

Ik gebruik Salazopyrine (3x daags) al zo'n 2 jaar. Wanneer ik mijn medicatie inneem, heb ik geen last meer van perifere ontstekingen. Heb 1x mijn medicatie stopgezet en enkele weken nadien had ik terug een ontsteking. Wanneer ik een ontsteking heb, is Salazopyrine niet voldoende. Dan heb ik nog cortisone injecties nodig in het gewricht zelf. Buiten wat verkleurde urine heb[lees meer...] ik geen last van bijwerkingen. Ik kan eindelijk terug volleyballen op competitieniveau.
18-03-2015

Artritis psoriatica

Wegens artritis psoriatica sinds een half jaar moet ik medicijnen gebruiken. Cortisone in afnemende mate en daarbij eerst Arcoxia. Dat hielp niets en werd vervangen door Salazopyrine. Ik heb 2x erg vervelende buikkrampen gekregen, maar verder geen bijwerkingen, helaas tot nu toe ook nog echte verbetering van de artritis. Mogelijk moet dat nog komen want de werking kan pas [lees meer...]optreden na meer dan 10 weken inname. Daar hopen we dan nog op....
15-07-2014

Reuma

Sinds een jaar neem in deze medicijnen om ontstekingen in mijn elleboog tegen te gaan. Deze werkten goed met momenten. Het eerste jaar had ik nooit last van ontstekingen of pijn tenzij ik verkouden was. De laatste tijd voelt mijn elleboog weer warm aan en voelt het als een ontsteking. Qua bijwerkingen had ik de eerste zes maanden ongeveer last van zeer wisselende gemoedere[lees meer...]n, maar dit is gelukkig verdwenen.
08-04-2014

Reuma

Ik heb hier vorig jaar reeds een ervaring vermeld toen ik het medicijn pas nam, toen Reumatoïde Artritis bij mij was vastgesteld. Ik had toen lichte verhoging en maagpijn. Dit is snel over gegaan en sindsdien heb ik geen bijwerkingen meer gehad. Ik heb recent nog ontstekingen gehad en moet sinds vandaag 1 pil meer nemen (nu dus 2x2 per dag). Volgens de arts is dit een van [lees meer...]de meest onschuldige medicijnen tegen reuma. Ik hoop dan ook dat 4 tabletten per dag mijn klachten zullen genezen.
03-02-2014

Salazopyrine (sulfasalazine)

heb ontstekingen in mijn hand die maar niet weg willen. Via de reumatoloog Salazopyrine voorgeschreven gekregen. Langzaam opgebouwd, begonnen met 1x p/d 1 tablet en inmiddels 2x 2 tabletten. Heb het idee constant verkouden te zijn, last van zeer gevoel in mijn neus en keel en ook mijn maag voelt niet als anders. Voor de ontstekingen merk ik nog niet echt veel verschil. De [lees meer...]reumatoloog wil nu dat ik er Humira bij ga gebruiken, maar ik ben ontzettend bang voor spuiten en minstens zo bang voor allerlei bijwerkingen. Als ik de verhalen hier zo lees dan denk ik ook dat ik het niet moet doen. Zeker niet omdat ik gevoelig ben voor luchtweginfecties en in het verleden al meerdere malen een maagslijmvliesontsteking heb gehad, net zoals een longontsteking en ook mijn lever is niet helemaal ongeschonden uit de strijd gekomen. Als het aan mij zou liggen zou ik liever willen stoppen met de Salazopyrine en ook niet eens willen beginnen met de Humira. Ik ben bang dat het middel erger is dan de kwaal (zeker momenteel). De pijn is redelijk te doen (heb een hoge pijngrens) en als ik me een beetje rustig hou is het met de dikte en de ontstekingen in mijn hand ook te doen.
18-11-2013

Arthritis

Ernstige medicijn vergiftiging gehad. In shock geraakt, waarschijnlijk toen ook hersenbloeding gehad. Uitval verschijnselen.
16-02-2013

Salazopyrine (sulfasalazine)

Na een 5-tal jaar gesukkeld te hebben met talrijke ontstekingen per jaar, waarbij ook een chronische prostaat ontsteking, uiteindelijk een reumatoloog gevonden die wist waar ik aan leed. Spondylarthritis (variant Bechterew). Eerst moest ik 2x2 pillen p/dag innemen.NA een tijdje geen ontstekingen meer, maar telkens ik een verkoudheid kreeg was ik doodziek. Blijkt dat dit [lees meer...]medicijn een invloed heeft op het immuunsysteem. Dosis aangepast naar 2 pillen p/dag en alles terug normaal nu. Geen ontstekingen meer en terug 'normaal' verkouden.
01-02-2013

Arthritis

Deze week heeft men artritis bij mij vastgesteld (32 jaar) en de reumatoloog schreef me onmiddelijk Salazopyrine voor. Hij melde niets van mogelijke bijwerkingen, maar gisteren had ik plots na 3 dagen s'avonds een heel ongemakkelijk gevoel in de maag met daarna een misselijkheid waardoor ik s'avonds niet kon eten of drinken. Tegen de nacht ging dit over, maar mijn maag voe[lees meer...]lt wat 'verzeerd' aan. Tevens heb ik op dit moment een lichte verhoging en lichte keelpijn, maar met de heoveelheid zieken rondom mij weet ik niet of dit door de medicatie komt of dat ik misschien effectief ziek ben. Het is vervelend om niet te weten of ik nu tegen de pillen kan of niet.
05-12-2012

Ziekte van Crohn

na melding van mij, kwam er een bijwerking bij in de bijsluiter: invloed op de spermatogenese.
17-05-2012

Colitis ulcerosa

Ik slik dit medicijn al meer dan 25 jaar met een pauze na ongeveer 10 jaar van een jaar of 5. 2 x daags 2 tabletten. Al die tijd heeft dit medicijn prima zijn werk gedaan en heb ik maar zelden een opvlamming. Steeds weer moet ik MDL artsen vertellen dat ik niet wil veranderen. Ze willen steeds dat ik overstap naar wat anders. Ik wil dat niet want dit gaat prima zo en dat w[lees meer...]il ik graag zo houden. Op de donkergele kleur van de urine na heb ik geen bijwerkingen.
10-05-2012

Colitis ulcerosa

Ik had last van diarree, bloed afgaan, mijn huisdokter dacht aan een darmontsteking en bestreed dat met antibiotica, daar had ik maaglast van, mijn huisdokter wist dat nochthans op voorhand, maar het hielp dan nog niet ook, later bleek dat ik ook divertikels had. Ik ging terug naar de dokter, het was een stagiaire, deze keek in haar boek en vond SALAZOPYRINE, op een paar [lees meer...]dagen was ik verlost van een wekenlange bloedende stoelgang. Als nu iemand in de familie zich niet kan helpen met bvb instant imodium, tegen een hevige diarree, dan laat ik hen 3 x 2 Salazopyrine nemen voor een paar dagen, dan afbouwen en het is over. Het probleem is nu, als iemand zijn dokter vraagt om dit voor te schrijven dan wordt dit meestal geweigerd ?? ik begrijp niet waarom want het werkt perfect. Omdat ik las dat het ontstekingwerend is, en dus ook goed voor reuma blijf ik dagelijks 1 s'morgens en 1 s'avonds nemen. Als iemand een beter vervangend middel ken, graag advies, ik weet wel zeker dat Salazopyrine werkf, het heeft mij gered, ik moest steeds naar toilet, alleen om wat bloed te lossen, alles OK nu met antibiotica gingen mijn ingewanden nog meer kapot.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum