Ervaringen met Salazopyrine

oorsuizen

Colitis ulcerosa (5 meningen)
Artritis psoriatica (5 meningen)
Ziekte van Crohn (4 meningen)
Gewrichtsontsteking (3 meningen)
Juveniele artritis (0 meningen)

Humira (276 meningen)
Entocort (84 meningen)
Pentasa (66 meningen)
Salofalk (60 meningen)
Sulfasalazine (58 meningen)

27-01-2010 | Vrouw
Colitis ulcerosa
geen bijwerkingen, wel is het zo dat de opstoten van de ziekte niet geheel verdwijnen. Wel heel effectief tegen de gewrichtspijn, een nevenwerking van colitis ulcerosa. Een aan te raden medicament daarvoor!

09-01-2010 | Vrouw
Ziekte van Bechterew
Door het gebruik van Salazopyrine had ik 2 bijwerkingen: verkleurde urine, maar daar had ik geen last van, en depressie. Ik had helemaal niet door dat de depressie door de medicatie kwam, ik heb zowiezo wel een aanleg, maar het was wel heel hevig. Nu ben ik een kleine week gestopt met Salazopyrine en ik voel me uitgelaten, dat is lang geleden! Bovendien heeft de Salazopy[lees meer...]rine geen enkel positief effect op mijn ziekteverloop gehad. De reumatoloog had me gewaarschuwd dat ik niet teveel moest verwachten voor mijn rug (ik neem ook dagelijks Brexine, dat houdt de rug-ontstekingen een beetje in bedwang), maar de perifere gewrichten zouden er wel op vooruit gaan. Uiteindelijk heb ik in die drie maand dat ik Salazopyrine nam een heel zware opstoot gehad, die ik psychologisch ook niet aan kon, hoe meer pijn hoe minder ik het leven zag zitten en ook omgekeerd (ik geloof dat pijn en psychische kracht in twee richtingen op elkaar inwerken). Naast schouders, nek en knieën, zijn nu ook een pols en een ellenboog ontstoken (slijmbeurzen). Ik heb drie maand die rommel geslikt en het heeft me alleen maar kwaad gedaan. Van Brexine daarentegen ben ik wel tevreden. Ik heb veel pijn, ook al neem ik het elke dag, maar als ik het niet neem, dan kan ik niet meer stappen, dus het werkt wel degelijk! maar hier dus mijn raad: heb je een aanleg tot depressie, neem dan zeker geen salazopyrine!

25-09-2009 | Vrouw

14-01-2009 | Man
Arthritis

27-11-2008 | Man
Ziekte van Crohn
Gebruik Salazopyrine voor de ziekte van Crohn én de ziekte van Bechterew! Gebruik het nu als onderhoudsmiddel om opvlammingen tegen te gaan. Het mesalazine-deel helpt tegen opvlammingen van Crohn, het sulfapyridine-deel helpt tegen Bechterew. Geen last van bijwerkingen. Wel is mijn urine donkerder en heeft een wat scherpere geur.

20-10-2008 | Vrouw
Colitis ulcerosa
heb dit medicijn 5 jaar gebruikt,daarna zes maanden gestopt, klachten kwamen langzamerhand weer terug,buikpijn,diarree,ziek voelen,moe enz. iom mld arts weer gestart en zal dit moeten blijven slikken, na herstarten voelde ik me langzaam maar zeker weer de oude....fijn dat dit relatief onschuldige medicijn weer zijn werk doet.

15-07-2014 | Vrouw | 18
Reumatoïde artritis
Sinds een jaar neem in deze medicijnen om ontstekingen in mijn elleboog tegen te gaan. Deze werkten goed met momenten. Het eerste jaar had ik nooit last van ontstekingen of pijn tenzij ik verkouden was. De laatste tijd voelt mijn elleboog weer warm aan en voelt het als een ontsteking. Qua bijwerkingen had ik de eerste zes maanden ongeveer last van zeer wisselende gemoedere[lees meer...]n, maar dit is gelukkig verdwenen.

27-08-2015 | Vrouw | 20
Ziekte van Bechterew
Ik gebruik Salazopyrine (3x daags) al zo'n 2 jaar. Wanneer ik mijn medicatie inneem, heb ik geen last meer van perifere ontstekingen. Heb 1x mijn medicatie stopgezet en enkele weken nadien had ik terug een ontsteking. Wanneer ik een ontsteking heb, is Salazopyrine niet voldoende. Dan heb ik nog cortisone injecties nodig in het gewricht zelf. Buiten wat verkleurde urine heb[lees meer...] ik geen last van bijwerkingen. Ik kan eindelijk terug volleyballen op competitieniveau.

18-10-2019 | Vrouw | 28
Artritis psoriatica
Schimmelinfectie in combinatie van blaas ontsteking kon 3 dagen niet plassen waardoor ik buikpijn kreeg.... gestopt met medicatie... pijnen 10x erger terug gekomen plus vermoeidhedabklachten

01-02-2013 | Vrouw | 32
Artritis
Deze week heeft men artritis bij mij vastgesteld (32 jaar) en de reumatoloog schreef me onmiddelijk Salazopyrine voor. Hij melde niets van mogelijke bijwerkingen, maar gisteren had ik plots na 3 dagen s'avonds een heel ongemakkelijk gevoel in de maag met daarna een misselijkheid waardoor ik s'avonds niet kon eten of drinken. Tegen de nacht ging dit over, maar mijn maag voe[lees meer...]lt wat 'verzeerd' aan. Tevens heb ik op dit moment een lichte verhoging en lichte keelpijn, maar met de heoveelheid zieken rondom mij weet ik niet of dit door de medicatie komt of dat ik misschien effectief ziek ben. Het is vervelend om niet te weten of ik nu tegen de pillen kan of niet.

03-05-2012 | Man | 32
Ziekte van Crohn
Heeft enige tijd gewerkt maar naar mijn inziens een te verouderd medicijn met beperkte mogelijkheden.

08-04-2014 | Vrouw | 33
Reumatoïde artritis
Ik heb hier vorig jaar reeds een ervaring vermeld toen ik het medicijn pas nam, toen Reumatoïde Artritis bij mij was vastgesteld. Ik had toen lichte verhoging en maagpijn. Dit is snel over gegaan en sindsdien heb ik geen bijwerkingen meer gehad. Ik heb recent nog ontstekingen gehad en moet sinds vandaag 1 pil meer nemen (nu dus 2x2 per dag). Volgens de arts is dit een van [lees meer...]de meest onschuldige medicijnen tegen reuma. Ik hoop dan ook dat 4 tabletten per dag mijn klachten zullen genezen.

02-03-2011 | Vrouw | 33
Bechterew
ik moest de salazopyrine nemen voor mijn bechterew. Aangezien ik makkelijk last heb van bijwerkingen moest ik al langzaam opbouwen, te beginnen met 2x daags 1 tablet. na 3 dagen al last met mijn darmen en maag,2 dagen later hevige darmkrampen,diarree,braken,koorts en hartkloppingen. Ik moest meteen stoppen met het middel. Nu2 dagen later nog steeds ziek ervan, het duur[lees meer...]t even voor het uit je lijf is

19-08-2022 | Vrouw | 38
Artritis psoriatica
Medicijn werkt tegen mijn klachten maar ik ben heel erg moe en krijg erg depressieve gevoelens.