Ervaringen met Salazopyrine

oorsuizen

Colitis ulcerosa (5 meningen)
Artritis psoriatica (5 meningen)
Ziekte van Crohn (4 meningen)
Gewrichtsontsteking (3 meningen)
Juveniele artritis (0 meningen)

Humira (276 meningen)

14-01-2009 | Man
Arthritis

27-11-2008 | Man
Ziekte van Crohn
Gebruik Salazopyrine voor de ziekte van Crohn én de ziekte van Bechterew! Gebruik het nu als onderhoudsmiddel om opvlammingen tegen te gaan. Het mesalazine-deel helpt tegen opvlammingen van Crohn, het sulfapyridine-deel helpt tegen Bechterew. Geen last van bijwerkingen. Wel is mijn urine donkerder en heeft een wat scherpere geur.

19-02-2024 | Man | 61

oorsuizen

27-05-2023 | Man | 63
Reumatoïde artritis
Ik ben 09-03-2023 begonnen met dit middel omdat methotrexaat onvoldoende werkt. In de afgelopen 2 weken heb ik Fentanyl pleisters geplakt omdat de pijn in mijn handen( gewrichten) niet meer dragelijk was. Nu is het 28 mei en ik heb het idee dat de sulfasalazine begint te werken, ik heb vrijwel geen bijwerkingen gehad van het middel. Word vervolgd.....

11-08-2021 | Man | 56
Artritis psoriatica
Na een half jaar MTX spuiten (25 mg/week) zonder effect, nu over op sulfasalazine (sulfapyridine). Tot nu toe (4e week), zonder effect (zou ook nog te snel zijn) en ook zonder bijwerkingen. Zit sinds deze week op de einddosering van 6 tabletten (3 's morgens en 3 's middags) per dag.

18-03-2015 | Man | 60
Artritis psoriatica
Wegens artritis psoriatica sinds een half jaar moet ik medicijnen gebruiken. Cortisone in afnemende mate en daarbij eerst Arcoxia. Dat hielp niets en werd vervangen door Salazopyrine. Ik heb 2x erg vervelende buikkrampen gekregen, maar verder geen bijwerkingen, helaas tot nu toe ook nog echte verbetering van de artritis. Mogelijk moet dat nog komen want de werking kan pas [lees meer...]optreden na meer dan 10 weken inname. Daar hopen we dan nog op....

16-02-2013 | Man | 48
sulfasalazine
Na een 5-tal jaar gesukkeld te hebben met talrijke ontstekingen per jaar, waarbij ook een chronische prostaat ontsteking, uiteindelijk een reumatoloog gevonden die wist waar ik aan leed. Spondylarthritis (variant Bechterew). Eerst moest ik 2x2 pillen p/dag innemen.NA een tijdje geen ontstekingen meer, maar telkens ik een verkoudheid kreeg was ik doodziek. Blijkt dat dit [lees meer...]medicijn een invloed heeft op het immuunsysteem. Dosis aangepast naar 2 pillen p/dag en alles terug normaal nu. Geen ontstekingen meer en terug 'normaal' verkouden.

05-12-2012 | Man | 65
Ziekte van Crohn
na melding van mij, kwam er een bijwerking bij in de bijsluiter: invloed op de spermatogenese.

10-05-2012 | Man | 70
Colitis ulcerosa
Ik had last van diarree, bloed afgaan, mijn huisdokter dacht aan een darmontsteking en bestreed dat met antibiotica, daar had ik maaglast van, mijn huisdokter wist dat nochthans op voorhand, maar het hielp dan nog niet ook, later bleek dat ik ook divertikels had. Ik ging terug naar de dokter, het was een stagiaire, deze keek in haar boek en vond SALAZOPYRINE, op een paar [lees meer...]dagen was ik verlost van een wekenlange bloedende stoelgang. Als nu iemand in de familie zich niet kan helpen met bvb instant imodium, tegen een hevige diarree, dan laat ik hen 3 x 2 Salazopyrine nemen voor een paar dagen, dan afbouwen en het is over. Het probleem is nu, als iemand zijn dokter vraagt om dit voor te schrijven dan wordt dit meestal geweigerd ?? ik begrijp niet waarom want het werkt perfect. Omdat ik las dat het ontstekingwerend is, en dus ook goed voor reuma blijf ik dagelijks 1 s'morgens en 1 s'avonds nemen. Als iemand een beter vervangend middel ken, graag advies, ik weet wel zeker dat Salazopyrine werkf, het heeft mij gered, ik moest steeds naar toilet, alleen om wat bloed te lossen, alles OK nu met antibiotica gingen mijn ingewanden nog meer kapot.

03-05-2012 | Man | 32
Ziekte van Crohn
Heeft enige tijd gewerkt maar naar mijn inziens een te verouderd medicijn met beperkte mogelijkheden.

04-01-2011 | Man | 53
Reumatoïde artritis
Dit middel heb ik gekregen ter vervanging van MTX (Methotrexaat), waarvan ik veel bijwerkingen kreeg.

03-02-2023 | Vrouw | 49
Reumatoïde artritis
Eerste keer gebruik moeten stoppen, keelpijn, grieperig, depressieve gevoelens. Daarna opnieuw gestart op advies. Buikklachten, Voelde me onrustig. Kon moeilijk ontspannen. Werd steeds erger. Depressieve gevoelens. Stemmingswisselingen. Gestopt. Vraag mij af hoe lang het duurt voordat dit weer normaal wordt en deze klachten verdwijnen na het stoppen.

19-08-2022 | Vrouw | 38
Artritis psoriatica
Medicijn werkt tegen mijn klachten maar ik ben heel erg moe en krijg erg depressieve gevoelens.

18-10-2019 | Vrouw | 28
Artritis psoriatica
Schimmelinfectie in combinatie van blaas ontsteking kon 3 dagen niet plassen waardoor ik buikpijn kreeg.... gestopt met medicatie... pijnen 10x erger terug gekomen plus vermoeidhedabklachten

13-01-2019 | Vrouw | 44
Artritis psoriatica
Stinkende tabletten. De eerste 8 maanden lichte verbetering van mijn klachten, daarna weer meer klachten en de laatste 6 maanden geen effect. In de eerste 2 maanden zonder andere aanleiding 18 kilo bijgekomen.

12-12-2018 | Vrouw | 48
Reumatoïde artritis
Na diverse andete medicatie salasopyrine voorgeschreven gekregen. Erg veel last van de bijwerkingen, her zijn redelijk grote tabletten dus moeite me t slikken en ze kwamen er vaak weer uit door de misselijkheid. Hielpen niet goed .