Ervaringen met Salofalk

opgezette buik

Colitis ulcerosa (44 meningen)
Ziekte van Crohn (10 meningen)

Humira (276 meningen)
Entocort (84 meningen)
Pentasa (66 meningen)
Sulfasalazine (58 meningen)
Mesalazine (43 meningen)

18-10-2012 | Vrouw | 55
mesalazine
op altijd je rust nemen en regelmatig.

24-02-2011 | Vrouw | 62
Colitis ulcerosa
Krampen ( in armen en benen) Begin geen klachten, later wel. Alleen dit middel gebruiken....geen effect. In combinatie met prednison beter effect

31-05-2010 | Man
Colitus ulsa rosa
Werkt om de klachten te stabiliseren, geen genezende werking. Gemiddeld tevreden.

17-12-2009 | Man
Darmontsteking

16-12-2009 | Vrouw
Colitus Ulserosa
Mijn vriend heeft colitus ulserosa. nou lees ik onderstaande berichten dat veel patienten capsules slikken. Mijn vriend gebruikt zetpillen. Zijn arts in Sophia ziekenhuis Zwolle zei dat dit veel effectiever is omdat het medicijn dan gelijk bij die onsteking komt. Als je medicijnen slikt, dan heeft het eerst een hele weg te gaan voordat het bij de darm is. Misschien een ti[lees meer...]p voor jullie? In het begin was het even wennen voor hem om zetpillen te gebruiken, maar na een week kreeg hij er steeds meer handigheid in en hij is het onderhand nu gewend.

23-09-2009 | Vrouw

20-04-2009 | Man
Crohn

26-04-2024 | Man | 57
mesalazine (500mg)
Colitis ulcerosa
Manlief al 26 jaar CU en ook al die tijd aan de mesaline salofalk tabletten. Nu al een half jaar iedere dag extra vit c en d3/k2 en psyllium en 2 keer per dag een gember/kurkuma/zwarte peper/citroen shot (vers bereid voor een week iedere keer) Niet een flare up gehad, perfecte ontlasting en van 6naar 1 tablet salofalk, binnenkort weer waarden meten. Kregen nu ipv salofalk [lees meer...]aurobindo, hij gaat dus nu maar even helemaal stoppen, geen zin in bijwerkingen van weer een nieuw medicijn.

05-04-2024 | Vrouw | 33
mesalazine (1g)

opgezette buik

Sinds een paar maanden gebruik ik deze zetpillen. Helaas door het niet leverbaar zijn van de 500 mg werden mijn klachten erger. Daarom nu overgestapt op 1G . Met deze medicatie kan ik goed leven en mijn werk doen. Wel heb ik meer last van een opgeblazen buik en wat vage klachten. Maar alles beter dan het alternatief, 14 keer naar het toilet. Ik ben er dus over te spreken. [lees meer...]Wie weet kan het ooit zonder

28-07-2023 | Man | 67
mesalazine (3g)
Colitis ulcerosa
ik weinig tot geen suikers , geen extra zout , geen melk en weinig vlees , veel vis uitkijken met chemische kruiden , liever biologisch, s avond neutrale muslie in het water zetten mrt stukjes vijg , abrikoos beetje lijnzaat stukje walnoot bv of cranberies , s ochtend deel appel erin met deel kiwi of perzik, geweldig houd de darmen in beweging.

21-09-2016 | Man | 35
mesalazine (500mg)
Ziekte van Crohn
Tot vorig jaar goed resultaat, maar sinds vorig jaar augustus een zoektocht geweest waar de klachten vandaan kwamen. In 1 jaar 10 kilo afgevallen veel pijn, maar niet vaak naar toilet moeten. Dus niet echt klachten die meteen wijzen op een opvlammen, ook uit ontlasting en bloedonderzoek kwam niets naar voren. Uiteindelijk toch een scopie en toen bleek de hele dikke darm ge[lees meer...]heel ontstoken te zijn. Gestart met prednison en pure-nethol. met goed resultaat, alleen veel last van duizeligheid. Het gaat om mijn zoon met down syndroom.

02-03-2015 | Man | 48
mesalazine (2g)
Colitis ulcerosa
Salofalk is voor mij een effectief middel om acute ontstekingssituaties onder controle te krijgen. Met de specialist is afgesproken dat ik de klysma's gebruik naar eigen inzicht. Door te letten op voeding (niet teveel rauwe groenten bijvoorbeeld) en door het nemen van voldoende rust kan ik het ziektebeeld aardig onder controle houden.

30-01-2014 | Man | 76

12-05-2012 | Vrouw | 47
Colitis ulcerosa
In het begin heb ik 2x per dag 3 capsules geslikt. Mijn darmen bleven onrustig, daarom is de dosis naar 2x 4 verhoogd. Hiernaast gebruik ik klysma's, die bij gebruik direct effect op mijn darmen hebben, indien deze onrustig zijn. Ik ervaar bijna geen bijwerkingen, alleen dat mijn haar ervan gaat krullen (alleen niet overal en de krul zit voornamelijk bij de pony).

25-01-2012 | Vrouw | 20
Colitis ulcerosa
3x per dag 2x 500mg innemen met water. geen bijwerkingen. Helpt goed tijdens het verloop van mijn ziekte. Geen klachten als ik het 3 maal daags inneem. mag het afbouwen als het goed verloopt elke half jaar.

23-01-2011 | Vrouw | 55

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum