Ervaringen met Sulfasalazine

sulfasalazine

depressie paniekaanvallen vermoeidheid verstoorde leverwaarden

Artritis psoriatica (9 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Colitis ulcerosa (3 meningen)
Ziekte van Crohn (2 meningen)
Juveniele artritis (1 mening)

Humira (276 meningen)
Entocort (84 meningen)
Pentasa (66 meningen)
Salofalk (61 meningen)
Mesalazine (42 meningen)

11-05-2012 | Vrouw | 28
Reumatoïde artritis
sulfasalazine had bij mij zo weinig effect dat ik er eigenlijk niets mee op schoot.

07-04-2011 | Vrouw | 37
Colitus
In november 2010 slikte ik een paar weken Sulfasalazine voor Colitus Ulscerosa. Binnen een paar weken kreeg ik een ernstige huidreactie hierop. Het begon met een soort van uitslag en daarna zweren en ontstekingen over mijn hele lichaam, van top tot teen. Ik heb 2 weken in het ziekenhuis gelegen. Met 140 gram prednison werd het onderdrukt. Ik ben inmiddels al 4 keer gestopt[lees meer...] met de prednison maar de huiduitslag met heel veel jeuk komt steeds terug. De artsen weten hier geen raad mee en het enige wat ze voorschrijven is prednison, maar daar word ik veel te dik van en krijg ik andere bijwerkingen van. Wie heeft er zo'n dergelijke tox reaction meegemaakt?

16-11-2010 | Vrouw
Reuma
Na 6 wk het medicijn te hebben gebruikt voel ik me zeer beroerd. Kan slecht zien, hevige hoofdpijn, duizelig, misselijk , uitslag over mijn hele lichaam, bultjes op mijn tong, donkere urine, gewrichtspijnen, hartkloppingen, kortademig, darmen van streek, na 4 happen eten vol gevoel,ontzettend moe en voel me depri. Heb door een eerdere ziekte chemo kuren gehad en dit is e[lees meer...]en beetje vergelijkbaar. Heled ag uitgeput en ziek gevoel. Moet nu stoppen en weer langzaam aan beginnen als ik me weer helemaal beter voel.Eigenlijk wil ik niet meer beginnen met dit medicijn. De prednison prik die ik eerst kreeg had ik het meeste baat bij.

18-09-2010 | Man
Reactieve Atritus
Gebruik dit medicijn ongeveer 4 maanden. Begon met 2 x per dag 2 tabletten sinds 2 maand 2 x per dag 3 tabletten. Merk niets van het medicijn. geen bijwerkingen, geen effect. De Atritus verminderd niet. Krijg er nu Methotrexaat bij. Is nog te kort om hier wat van van te zeggen.

16-06-2010 | Vrouw

19-11-2009 | Man
Ziekte van Crohn
Sinds het gebruik van dit medicijn heb ik last van erge jeuk, constante hoofdpijn, misselijkheid en erg veel alst van mijn botten/spieren, vooral in mijn benen

27-08-2009 | Man
Artritis psoriatica
Ik heb het gevoel dat de volgende bijwerkingen aan dit medicijn liggen, dus als andere mensen dat ook hebben, hoor ik het graag: - Stress/ nerveus, concentratieproblemen, - stank, gele plas, stinkend zweet (door afvalstoffen) -meer last van huidschilfers (bijwerking/ psoriasis?) Ervaring met prednison (2jaar) Methotrexaat 1 jaar (moest stoppen ivm lever problemen) Nu[lees meer...] binnenkort aan de humira

05-10-2015 | Vrouw | 50
Reumatoïde artritis
Zit in de opbouw van sulfasalazine van 1 naar 4 tabletten per dag. Nu week 3 met 3 tabletten. Voel me beroerd en heb zoveel bijwerkingen dat ik vandaag ermee gestopt ben. Morgen bellen met het ziekenhuis. Slik ernaast al een paar maanden arcoxia 90 Mg per dag en daar voelde ik me heel goed bij. Doordat ik toch weer gezwollen en pijnlijke handen had, kreeg ik van de reumato[lees meer...]loog er sulfasalazine bij. Eerste twee weken beetje misselijk, maar te doen, sinds paar dagen met 3 tabletten: keelpijn, hoesten, enorme hoofdpijn, enorme vochtophoping in enkels, maar ook een dikker gezicht, meer pijn aan gewrichten, krachtsverlies, moe, duizelig, lusteloos, huilerig, etc. Niets voor mij!!

09-01-2013 | Vrouw | 38
Reumatoïde artritis
liep al geruime tijd met vage klachten aan beiden knieen, later kwam daar ook mijn voet bij. De reumatoloog stelde voor om te beginnen met sulfasalazine. Ik moest dit opbouwen en slik nu 2 maal 2 tabletten. Naar mijn idee heeft het wel effect, ben een stuk flexibeler, ik kan zelfs weer hurken. Heb helaas wel last van bijwerkingen. ik heb vaker hoofdpijn en ben vaak erg m[lees meer...]oe, ook heb ik sinds een week jeuk( ben toen begonnen met 2 maal 2 pillen) op mijn benen. En sinds gisteren overal rode uitslag op mijn lijf .na gebeld te hebben met het ziekenhuis meteen gestopt.

28-03-2011 | Vrouw | 29
Ziekte van bechterew
Ik heb bijna twee weken sulfasalazine gebruikt. na een week werd ik misselijk en kreeg ik een onregelmatige hartslag. heb nu 5 dagen niet meer geslikt, maar ben nog steeds misselijk. mijn hart is wel weer rustig. Weet iemand hoe lang je misselijk kunt blijven na gebruik van sulfasalazine 500mg?

29-09-2010 | Vrouw
Reuma
De eerste zes weken ging het goed bloedwaardes verbeterde. Maar met een week of acht kreeg ik maagklachten duizeligheid moe misselijk. Op[ een gegeven ogenblik was ik zelfs depri en kon ik niet meer functioneren was zo duizelig. Weer gestopt om de bijwerkingen. ook al methotrexaat geprobeert was ook geen succes

14-07-2010 | Vrouw
Reumatoïde artritis
Gebruik het sinds 4 weken en ben helemaal niet meer mezelf. Misselijk, hoofdpijn, somber, mat en neerslachtig. Medicijn heeft nog geen effect verder.

20-12-2021 | Man | 62
Reumatoïde artritis
De rituximab infusen geven het beste resultaat na jarenlange enstige actieve RA. Ik verdraag geen mtx vandaar dit erbij , en prednisolon.

14-04-2021 | Man | 61
Reumatoïde artritis
Slik het al heel lang echter ben er niet echt tevreden over.

17-10-2017 | Man | 61
Artritis psoriatica
Ik ben sinds augustus bezig met Sulfazalazine, begonnen met 2x 2 tabletten per dag en al snel overgegaan naar 2x daags 3 tabletten, maar ben nu ontzettend moe, kan mijn werk nog wel doen, maar gaat niet meer snel en de ontstekingen in mijn handen worden niet echt minder. Slik op advies van de Reumatoloog 4x daags 2 paracetamol erbij en heb ook nog 2x daags 15 mlg prednisol[lees meer...]on, maar het heeft allemaal nog niet veel effect.

27-05-2015 | Vrouw | 44
Artritis psoriatica
Vandaag de 3e week in met dit medicijn. Al vanaf dag 3 veel hoofdpijn en jeuk met name op de benen. Vanochtend wakker geworden met pijnlijke tong en blaar op mijn lip. Reumatoloog gebeld, overgevoelig moet direct stoppen.