sulfasalazine

Reumatoïde artritis (29 meningen)
Artritis psoriatica (8 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Colitis ulcerosa (3 meningen)
Ziekte van Bechterew (3 meningen)
Ziekte van Crohn (2 meningen)
Juveniele artritis (1 mening)

Humira (242 meningen)
Entocort (71 meningen)
Pentasa (61 meningen)
Salofalk (56 meningen)
Mesalazine (39 meningen)

06-10-2020 | Vrouw | 72
Artritis
Ivm teruggekeerde RA na ca. 3 jaar, opnieuw klachten gekregen in voeten, ik zit nu in 3e week met 3 st. opbouwend naar 4 st. Per dag en daarnaast ook nog afbouwende prednisolon nog 2 weken. Morgen belt de reumatoloog mij met advies.. Voel me echt beroerd, normaal aktief mens. Ik heb ook ernstige vorm van astma, daarvoor geen prednison meer sinds februari, maar Me[lees meer...]tuzalab injecties. Artritis krachten zijn wel verdwenen, maar dit is ook niet leuk. De tabletten zijn ook erg groot en lastig door te slikken.

07-08-2020 | Vrouw | 48
Artrose
Begonnen met opstartdosis. Na een paar dagen merkte ik dat mijn hartslag constant hoger was. Omdat ik me het mogelijk verbeeldde, wel doorgegaan. Na een week begon ik slechter te slapen. Niet meer diep, korte slaapjes. Oké, ik geef het een kans. Na twee weken moest de dosis verdubbeld worden. Ik sliep nog slechter en mijn hartslag bleef onveranderd hoog. 5 dagen na verdubb[lees meer...]elen ben ik gestopt. Na 1 dag niet gebuiken sliep ik al beter. Na een paar dagen weer als normaal. Hetzelfde gold voor mijn hartslag. Ik heb te kort gebruikt om iets over de effectiviteit van het middel te zeggen. Kreeg het voorgeschreven ivm artrose.

31-08-2019 | Vrouw | 28
Artritis psoriatica
Vanaf de eerste week kreeg ik last van vermoeidheid en dat ik veel vergat, vanaf week 3 vaginale klachten en erg moe maar sliep niet. Kon mijn werk wel uitvoeren maar regelmatig naar wc om te kotsen, mijn urine onwijs donker de hoofdpijn gaat sinds de 2de week niet over alsof ik mezelf verloren ben.

09-08-2018 | Man | 59
sulfasalazine (500mg)
Traumatische ervaring. Word er meermalen per dag aan herinnerd wegens het vele malen moeten oogdruppelen.

02-06-2018 | Man | 45
Artritis psoriatica
na opgebouwd te zijn naar 2x2 tabletten toch regelmatig heftige reumatische ontstekingen in mijn knie. Nu naar 2x3 tabletten, maar medicijn lijkt geen resultaat te hebben. Gezien de ernst en frequentie van de ontstekingen (4x in de laatste 16 dagen is de knie leeggehaald met zo'n 400 cc vocht in totaal) nu besloten een Yttrium injectie te proberen. Ondertussen blijft de su[lees meer...]lfasalazine gehandhaafd.

05-04-2018 | Vrouw | 34
Artritis
Volgens schema opgebouwd van 2 naar 4 stuks per dag. Ik werd steeds vermoeider, slapper en duizeliger. Stekende hoofdpijn die na 2 weken gebruik dag en nacht aanhield. Compleet van de wereld en suïcidaal. Direct gestopt. Daarna bijna aan een stuk door 48 uur geslapen en toen kwam ik weer bij. Nu een week gestopt en nergens last meer van. Dit medicijn wil ik nooit meer.

31-12-2017 | Man | 30
Reumatoïde artritis
Heel lang de medicijnen gebruikt zonder problemen, maar ook zonder effectiviteit (voor mijn gevoel). De reumatoloog was overtuigd van de werking (al merkte ik zelf geen verandering). Ik kreeg de medicatie in combinatie met een maagbeschermer en prednisolon. Na de plotselinge bijwerkingen en het bezoek aan de eerste hulp ben ik op advies van de internist gestopt met de medi[lees meer...]catie (hier was de reumatoloog achteraf niet blij mee). De bijwerkingen hebben zo'n indruk achter gelaten, dat ik op het advies van de internist ben afgegaan en afscheid heb genomen van de reumatoloog. In een medicijnen encyclopedie, las ik dat de oorspronkelijke functie van Ibuprofen een anti-reumatica was, hierop ben ik dit gaan proberen en heb ik mij laten adviseren over het gebruik. Het gebruik haalt niet het vocht in mijn gewrichten weg, maar (tijdelijk) wel een hoop klachten, zoals pijn en stijfheid. De kosten zijn relatief laag in verhouding met de andere medicatie, en het resulteert in een eerste jaar zonder mijn eigen risico te hebben gebruikt. (normaal was ik voor 10 minuten reumatoloog al 2/3 van mijn eigen risico kwijt). Daarnaast heb ik een baan waarbij ik 32 uur per week werk en lichamelijk relatief zwaar is (veel staan, tillen, bukken, onregelmatige/nacht diensten ect). Dit werk wil ik ter bevordering van mijn gezondheid geen jaren meer doen, maar tot die tijd is het in combinatie met ibuprofen goed vol te houden.

04-04-2016 | Man | 28
Reumatoïde artritis
Dit medicijn doet naar mijn idee helemaal niks, behalve een hoop geld kosten. Pillen zijn smaakloos, wat wel prettig is.

13-05-2015 | Vrouw | 57
Reumatoïde artritis
Sinds de start met dit medicijn, ben ik zéér moe, heb geregeld last van korte maar zeer heftige ontstekingen. Meer dan voor het gebruik. Plus heb ik, zoals ik ook bij anderen lees, erg veel last van jeuk en een rode huid . Nu gebruik ik dit samen met 1x per week 3 tabletten MTX, en 1 tablet plaquenil per dag. Reumatologe vertelde dat jeuk van de plaquenil afkomstig was, en[lees meer...] ik was in samenspraak met haar 1 week gestopt met alle medicatie. nu weer 4 dagen begonnen met de meds (behalve de plaquenil) en ik word momenteel weer gek van de jeuk!

29-04-2015 | Vrouw | 79
Spierreuma
Ik werd ziek en had elke dag verhoging en meer pijn. Heb spierreuma.

09-04-2014 | Vrouw | 26
Ben ook diabeet type 1 en samen me reuma artritis werkt totaal niet samen

09-04-2014 | Vrouw | 26
Gewrichtsontsteking
Eind 2013 gestart met sulfasalazine, alleen merk ik er niks van voor de ontstekingen in mijn gewrichten! Ik moest stap voor stap beginnen mjah bijwerkingen was erg veel hoofdpijn, wat bleek er moest 12u tussen zitten, dus opnieuw geprobeerd na maanden later. "begin april begin ik heel erg veel jeuk te krijgen, dus krab me mateloos heel me lichaam kapot" heb de arts vandaa[lees meer...]g ingelicht, ik heb ook rare kleur urine, maar dat is kennelijk heel normaal sinds ik het gebruik. Ik vind het absurd! Ik zie ook geen resultaat van het medicijn voor me gewrichten!! Heb daarvoor biologicals gebruikt zoals mtx "kreeg ik ongelooflijk veel haar uitval van" en injecties er ook van geprobeerd! Ik heb ook waarvan je twee x per jaar mag spuiten gehad om me ontstekingen tegen te gaan maar hoe die heette weet ik niet meer. Enbrel heb ik geprobeerd, kreeg van die hele grote plekken "groter dan Senseo pad en jeuk!!" Bleek dat ik allergie heb voor die medicijn dus ben na 4 weken al gekapt.

08-03-2013 | Man | 27
Reumatoïde artritis
Na drie weken slikken kreeg mijn man een ernstige toxicodermie, enorme hoge temperatuur, huiduitslag, moe, slap, meerdere weken in het ziekenhuis gelegen. Hij heeft het gered maar het was kantje boord. Na ontslag ziekenhuis nog maanden enorme jeuk gehad en nu nog steeds een erg dunne en droge hoofdhuid. Nooit meer sulfapreparaten voor ons!

21-11-2012 | Vrouw | 54
Reumatoïde artritis
sinds start hoofdpijn, duizelig, misselijk, maagzuur en heel veel ontstekingen in gewrichten gehad. Veel meer dan daarvoor. Het enige waar het goed voor geholpen heeft zijn mijn darmontstekingen

11-05-2012 | Vrouw | 28
Reumatoïde artritis
sulfasalazine had bij mij zo weinig effect dat ik er eigenlijk niets mee op schoot.

07-04-2011 | Vrouw | 37
Colitus
In november 2010 slikte ik een paar weken Sulfasalazine voor Colitus Ulscerosa. Binnen een paar weken kreeg ik een ernstige huidreactie hierop. Het begon met een soort van uitslag en daarna zweren en ontstekingen over mijn hele lichaam, van top tot teen. Ik heb 2 weken in het ziekenhuis gelegen. Met 140 gram prednison werd het onderdrukt. Ik ben inmiddels al 4 keer gestopt[lees meer...] met de prednison maar de huiduitslag met heel veel jeuk komt steeds terug. De artsen weten hier geen raad mee en het enige wat ze voorschrijven is prednison, maar daar word ik veel te dik van en krijg ik andere bijwerkingen van. Wie heeft er zo'n dergelijke tox reaction meegemaakt?

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum