Ervaringen met Dulcolax

bisacodyl

buikkrampen buikpijn rug krampen darm/maag van streek

Moviprep (167 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (85 meningen)
Bisacodyl (79 meningen)
Psylliumvezels (62 meningen)

26-03-2021 | Vrouw | 26
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik heb prikkelbare darmen dus ben wel wat gewend. Ik heb het rond 17u savonds genomen. Nu tegen 2u snachts al 2x geweest. Fel buik krampen en je voelt dat u darmen aan het werken zijn. Raar gevoel in de onderbuik. De bujwrtkingd zijn niet min maar voor 1x wekelijks heb ik het er wel voor over.

20-07-2018 | Vrouw | 27
Obstipatie
Ik gebruik Dulcolax enkel als het écht niet anders kan. Door gebruik van morfine heb ik heel veel last van obstipatie. Ik probeer al het laxerend eten en poedertjes maar niks helpt. Ik heb met mezelf het ultimatum gesteld dat als ik 10 dagen niet naar het toilet heb kunnen gaan ik een dulcolax neem. Waarom zo lang vraag je je dan af? Omdat dit medicijn echt geen pretje is.[lees meer...]... elke keer als ik het neem heb ik extreme buikkrampen, word ik helemaal koud en bezweet, misselijk en ik ben al 2 x erdoor flauwgevallen op het toilet. Een hele vervelende ervaring!!!! Maar het helpt... alles gaat eruit. Dat is ook de enige reden waarom ik dit medicijn gebruik. Ik vind dat bij elke drogist en website een melding moet staan op het doosje met deze bijwerkingen zodat je er op voorbereid bent.

13-07-2011 | Vrouw | 24
Verstopping
Dit medicijn gekocht omdat zakjes poeder bij de dokter niet hielpen. Nadat ik Dulcolax op de reclame had gezien, dit heel simpel weg gekocht bij de Etos. Goed de bijsluiter gelezen en 1 tablet ingenomen rond 22.30 's avonds. Het zou de volgende ochtend werken. Nou het was zeker weten aanwezig. 's nachts rond 05.00 buikkrampen en is niet meer overgegaan totdat ik naar de w[lees meer...]c was geweest. Ook op de wc bleven de krampen aan, waardoor het bijna als een bevalling aanvoelde tot het er uit kwam. Het heeft geholpen, dat wel, maar dit voelde echt niet normaal. Forums gelezen, en hoor hier meer over.

22-04-2011 | Vrouw | 17
Constipatie
De effectiviteit van dit medicijn is redelijk, ik vraag me enkel af wanneer je er meer dan 1 zou nemen, het product misschien beter werkt.?

03-03-2011 | Vrouw | 19
Obstipatie
Het effect is zo miniem dat er enorme hoeveelheden nodig zijn om te laxeren - zo veel dat mijn organen falen..

01-11-2023 | Vrouw | 18
Eetstoornis

30-07-2023 | Vrouw | 64
bisacodyl (10mg)
Het werkt wel maar ik ga het nooit meer gebruiken. Heb 24 uur lang vreselijke krampen gehad en bovengenoemde bijwerkingen.

14-06-2023 | Vrouw | 57
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Na alle 'spookverhalen' hier mijn ervaring. I.v.m. voorbereiding dikke darmonderzoek 2 tabletjes om 22.00uur. Om 05.00uur wakker met een beetje kramp (echt niet onoverkomelijk), naar toilet en zonder moeite de eerste lozing (veel en snel). Omdat het, bij mij, zonder moeite erg snel eruit kwam wel even last van dizzy zijn. Terug naar bed en na nog geen 2 minuten weer aandr[lees meer...]ang, geen noemenswaardige kramp. Er weer even rustig voor gaan zitten en dat was het! Echt, ik had me op alle denkbare ellende voorbereid maar heb het niet als iets vreselijks ervaren. Mijn tip? Let goed op je ademhaling (helpt echt) en ga niet 'geforceerd' op de pot zitten meehelpen...laat het maar gewoon gebeuren.

30-07-2022 | Vrouw | 33
Darmproblemen - verstopping
Ivm vakantie ruim 5 dagen niet naar de wc gekunt. 23:00 2 tabletten ingenomen. 07:30 een opgezette buik en krampen. 08:00 eerste toiletbezoek, flink wat krampen voor de ontlasting kwam maar ik had niet anders verwacht. Je neemt laxeermiddelen dus logisch dat je ongemak gaat ervaren. Ontlasting was zacht, maar geen diarree. Zeker een opluchting!

23-03-2021 | Man | 27
Darmproblemen - verstopping
Tweede keer dat ik nu dit medicijn gebruik. Voorheen regelmatig zakjes met laxeerpoeder voorgeschreven gekregen van de apotheek/huidarts. Hier kreeg ik altijd ongelooflijk veel buikkramp van. Toch maar een keer voor een zetpil gekozen. Bij een 1X 10mg zetpil voel ik een zeer lichte druk op de buik. Vervolgens na halfuurtje volhouden komt alles er zeer geleidelijk uit als [lees meer...]'pasta' waarbij je nog zeer licht moet drukken. Op zich perfect... Als je dit niet ziet zitten en in één keer van de verstopping af wil zijn dan is mijn ervaring 2x 10mg toedienen perfect. Let wel op... dit is een stuk heftiger dan 1x 10mg.

12-03-2019 | Vrouw | 23
Obstipatie
De eerste keer dat ik de zetpil van Dulcolax had gebruikt een aantal maanden geleden had ik al een week last van een verstopping en had ik er alles voor over gehad om er vanaf te zijn. Ik had na 20 minuten na inbrengen al enorme aandrang en heb het toch nog 10 minuten volgehouden voordat ik naar het toilet ging, alleen daar had ik toch een teleurstelling. Het eerste beetje[lees meer...] was inderdaad bijna water maar de rest nog net zo hard en verstopt als voor gebruik van de zetpil. Ik weet ook zeker dat de zetpil diep genoeg zat, daar lag het niet aan. Nu heb ik vandaag opnieuw, na 2 dagen verstopt te zijn, de zetpil geprobeerd, en deze keer met moeite 50 minuten gewacht voor naar het toilet te gaan (de aandrang was er wel weer na 20 min). Met succes, gelukkig. Het kwam er allemaal gemakkelijk uit zonder verdere bijwerkingen.

07-07-2018 | Vrouw | 27
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik dit midden omdat ik een eetstoornis heb. Ik snap dus eigenlijk absoluut niet dat dit middel zonder recept verkrijgbaar is. Iedereen vanaf 16 jaar kan zo aan deze pillen komen en daarmee feitelijk wel hun lichaam verzieken!!! Nadat ik het gisteravond weer had ingenomen en er bet vroeg in de ochtend heel ziek van geworden ben(misselijk, braken, maagpijn, duiz[lees meer...]elig, flauwvallen) heb ik besloten om de pillen zie ik nog heb zo gelijk weg te gooien. Ik ga vanaf maandag weer in behandeling voor mijn eetstoornis. Hoop dat ik er helemaal vanaf kom. Aan de mensen die erover denken om dit midden te gaan gebruiken om af te vallen. Doe het NIET!!! Je verziekt te hele lichaam /leven ermee. Ga naar een diëtiste of in het geval dat je al een eetstoornis hebt zoek hulp bij een kliniek waar eetstoornissen behandeld worden!

21-04-2018 | Vrouw | 30
Darmproblemen - verstopping
Verschrikkelijk maar effectief. Werkt na 10 minuten waar andere klysmas niets doen. Gevoel van aandrag borrelt na 10 minuten op. Verschrikkelijke buikkrampen gevolgd door het welbekende buikgriep gevoel. Duurt gemiddeld een dag voordat mijn darmen na een week van verstoppingen weer leeg zijn. Ne een week van verstoppingen en alle ongemakken vandien neem ik de bijwerkingen [lees meer...]van de zetpil graag voor lief.

15-01-2017 | Man | 21
Buikpijn

22-05-2014 | Man | 22
Darmproblemen - verstopping
's Avonds pil genomen, 's nachts 4 uur werd ik wakker met een misselijk gevoel en krampen, verder hevig zweten, bijna griepachtig. Overgegeven en voelde me erg flauw worden. Denk inderdaad dat het iets met de bloeddruk doet. Het werkt wel goed laxerend en een langdurige verstopping is verholpen. Het is echter geen medicijn waar licht over gedaan moet worden.

16-06-2013 | Man | 21
Constipatie
In de ochtend ingenomen en in de avond begon het te werken. Heeft zijn werk goed gedaan zonder enige klachten.