Ervaringen met Dulcolax

buikkrampen darm/maag van streek

Moviprep (165 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (78 meningen)
Psylliumvezels (62 meningen)

31-12-2023 | Man | 35
Darmproblemen - verstopping
Ik heb al 3 weken niet kunnen poepen. Toen heb ik de pillentjes gehaald bij de kruidvat. Eerste paar uur merkte ik niks. Maar om 10 uur in de avond kreeg ik krampen. Die krampen werden steeds heftiger en pijnlijker. Mijn ontlasting werd wel dunner dus de pillen werken wel. Maar met deze bijwerkingen is het niet waard. Heb heel de nacht wakker gelegen van de krampen.

17-09-2023 | Vrouw | 66
Geen fijn middel

15-05-2023 | Vrouw | 27
Darmproblemen - verstopping
Had ik maar eerder de ervaringen van anderen gelezen, want ik kan me bij velen hier aansluiten. Het is een effectief middel, maar tegen welke prijs? Nog lang last gehad van hele hevige krampen, misselijkheid, zweten en flauwvallen. Voelde me verschrikkelijk. Dat iets wat je bij de kruidvat kan halen zulke zware bijwerkingen kan hebben..

05-06-2022 | Vrouw | 36
Obstipatie
Omdat poeders van de huisarts en allerlei andere middeltjes tot nu toe niet geholpen hebben, toch maar eens dulcolax gekocht bij de Kruidvat. In de veronderstelling dat het een veilig product is. Op de verpakking staat 1 tot 2 tabletten innemen. Ik heb er 2 ingenomen omdat eigenlijk nooit iets helpt, dus ik dacht dat ik dit wel kon hebben. Ongeveer twee uur na inname m[lees meer...]oest ik 3x naar het toilet en had normale stoelgang, geen buikkrampen. Ik was blij dat ik eindelijk iets gevonden leek te hebben wat wel werkt. Daarna gaan slapen, en werd 's nachts wakker met het gevoel alsof er een steen door m'n darmen ging. Erg pijnlijk. Na een bezoekje aan het toilet (weer normale ontlasting) weer naar bed gegaan maar daar weer buikkrampen. Éénmaal op het toilet werd ik zeer misselijk, ging zweten en had het idee te gaan flauwvallen. De buikpijn was enorm en bijna niet uit te houden. Enorme diarree gekregen uiteindelijk. Na de halve nacht op de wc doorgebracht te hebben met een emmer voor me, weer naar bed gegaan en had het enorm koud. Volgende ochtend na wat eten weer gelijk buikpijn en diarree, en nog zo'n 3 dagen een vervelende buikpijn gehad. Ik zou niemand aanraden dit te gebruiken..ik vind het een gevaarlijk product en er wordt niet genoeg gewezen op de bijwerkingen. Vreselijk ziek geweest ervan. (En dat heb ik echt niet snel)

07-09-2021 | Vrouw | 48
Darmproblemen - verstopping
Blijkbaar heeft mijn lichaam heel heftig gereageerd. Maar dit pas 20u na inname! Dokter van wacht moeten opbellen. Inspuiting buscopan gehad. 2 dagen later nog steeds krampen en misselijk! Terug dokter laten komen, opnieuw inspuiting buscopan en gans de week werkonbekwaam! Nooit meer Dulcolax voor mij!

19-03-2021 | Man | 42
Darmproblemen - verstopping
22.00 uur in de avond ingenomen 04.00 uur in de ochtend wakker met hevige buikkrampen heel erg zweten misselijkheid en uiteindelijk flauwgevallen🤮 tijdens flauwvallen hoofdgestoten en hersenschudding , zeer zeer gevaarlijk vind ik, dat mogen ze zonder recept niet verkopen

14-06-2020 | Man | 34
Constipatie
Ik had al pijn aan de rechterzijde net onder mijn rib. Als ik vettig eet heb ik wel eens dat het daar echt pijn kan doen. Ik dacht ik probeer dit pilletje eens. In de loop van 6 uur begon de pijn erger en erger te worden. Na 8 uur wanneer ik thuis kwam van mijn werk heb ik moeten 3 dafalgan codeine 's nemen en een uur later was de pijn weg. Ik ben maar de dag erna naar het[lees meer...] toilet gegaan. Dus het enige dat die pil heeft gedaan is me meer pijn gegeven. Ik raad dit niet aan. Koop Movicol , het smaakt niet maar helpt wel. En als het dringend is koop je een Enema.

16-05-2020 | Vrouw | 18
Darmproblemen - verstopping
Ik kocht dit omdat ik altijd last heb van verstopping, Ik nam het in om 3 uur s’nachts en werd om 7 uur wakker met enorme buikpijn en misselijkheid, het voel echt alsof ik moet overgeven, de buikpijn is bijna niet te doen. Ik keek juist maar snel op het internet waarom ik me zo beroerd voelde, nou alle reviews hierover zijn blijkbaar zo, ik gebruik dit nooit meer. (Ben n[lees meer...]og niet naar de wc geweest maar ik voel wel dat er wat gebeurt is in mijn darmen)

22-10-2019 | Vrouw | 41
Obstipatie
Gebruikt vanwege obstipatie. Na de eerste pil (in de ochtend), kwam er inderdaad na zo'n 10 uur verlichting. Omdat er toch bloed bij zat en waarschijnlijk scheurtjes ontstaan waren, die avond voor het slapen gaan nog een pil genomen. Dit keer al na 4 uur ernstige buikkrampen (in de bijsluiter staat dat het de nachtrust niet verstoort, maar dat klopte in mijn geval dus niet[lees meer...]) en opnieuw ontlasting. Helaas wel gepaard met heftig zweten en duizeligheid. Daarna geen pil meer genomen, maar 2 dagen later is de misselijkheid nog steeds niet weg en heb ik continu flinke hoofdpijn. Deze pillen gaan meteen de prullenbak in!

13-11-2018 | Vrouw | 27
bisacodyl (5mg)
Zondagavond per ongeluk het verkeerde pilletje ingenomen. Deze pillen gebruiken wij normaal alleen op vakantie ivm meestal slechte stoelgang in het buitenland. Zondag dus ingenomen en maandag lag ik in het ziekenhuis, compleet uitgedroogd! Giga diarree gehad en binnen een aantal uur een keer of 20 gespuugd. Voor mij nooit meer een dulcolax, gelijk alles in de prullenbak[lees meer...] gegooid. Snap niet dat dit medicijn zonder recept verkrijgbaar is!!

07-10-2017 | Vrouw | 60
Darmproblemen - verstopping
8 uur na inname vreselijke buikkrampen die dagen aanhielden. Was er dooodziek van. Heb alleen maar in bed gelegen. Voor mij nooit geen dulcolax meer. Waardeloos en gevaarlijk!

23-04-2015 | Vrouw | 44
Darmproblemen - verstopping
Zeker geen aanrader omwille van de extreme nevenwerkingen! Extreem koud - warm zweten, bijna flauwvallen alsof het leven uit u wordt gezogen. Extreem buikpijn (erger dan een bevalling). Bloeddruk zakt extreem. Wordt niet gemeld bij verkoop. Raad iedereen aan om zonder doktersadvies Dulcolax NIET in te nemen!

25-01-2013 | Vrouw | 59
Darmproblemen - verstopping
2 pilletjes dulcolax doen niet veel. Ik moet er zeker 3 nemen en dan niet met eten. Gelijk met eten merk ik niet meer dan alleen dat ik mislijk ben. Een paar uurtjes voor het slapen gaan genomen. Daar werd ik snacht met maagpijn van wakker. Verder heel mislijk de hele dag erna en alleen pijn in mijn darmen. Voor mij is het niet hoed. Ik ben ermee naar de arts geweest, maa[lees meer...]r zijn advies is gelijk met eten nemen. En dat doet niets dan alleen lucht in de darmen en mislijk.

06-01-2013 | Vrouw | 50
bisacodyl
Heel erg zweten flauwvallen dag erna overgeven en diaree tegelijk heel angstig en heel ziek geweest twee dagen.

19-08-2023 | Vrouw | 24
Darmproblemen - verstopping
Ik had een aantal dagen geen ontlasting en ik heb dit normaal gesproken elke dag. Ik was op vakantie en m’n buik deed zo pijn dat ik dit medicijn heb gekocht. Ik had beter research moeten doen want het was een absolute hell nacht. Ik had het rond 21:00 uur voor het slapen ingenomen. Rond 2:00 uur werd ik wakker met ernstige buikkrampen, alsof iemand m’n darmen uit m’n lich[lees meer...]aam rukte. Wél kon ik gelijk naar de wc maar kwam niet alles er in één keer uit. Ik moest wel zo’n acht keer op en neer, gepaard met intense misselijkheid, duizeligheid en de laatste paar keer diarree. Ja, het medicijn helpt wel want ik kon weer naar het toilet maar de bijwerkingen die je ervan krijgt zijn het niet waard. De volgende ochtend voelde m’n maag nog steeds raar maar de klachten waren wel wat afgenomen. Wel heb ik nu hoofdpijn, een dikke tong en keelpijn, terwijl ik niet heb overgegeven. Wat een apart spul zeg, ik neem dit NOOIT meer weer.

09-05-2023 | Man | 66
Darmproblemen - verstopping
Het werkt inderdaad maar als je 6 keer naar toilet moet lijkt mij dat toch niet normaal. Verder pijnlijke krampen.