Ervaringen met Dulcolax

bisacodyl

buikkrampen buikpijn rug krampen darm/maag van streek

Moviprep (167 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (85 meningen)
Bisacodyl (79 meningen)
Psylliumvezels (62 meningen)

22-04-2011 | Vrouw | 17
Constipatie
De effectiviteit van dit medicijn is redelijk, ik vraag me enkel af wanneer je er meer dan 1 zou nemen, het product misschien beter werkt.?

03-03-2011 | Vrouw | 19
Obstipatie
Het effect is zo miniem dat er enorme hoeveelheden nodig zijn om te laxeren - zo veel dat mijn organen falen..

20-05-2008 | Vrouw

31-12-2023 | Man | 35
Darmproblemen - verstopping
Ik heb al 3 weken niet kunnen poepen. Toen heb ik de pillentjes gehaald bij de kruidvat. Eerste paar uur merkte ik niks. Maar om 10 uur in de avond kreeg ik krampen. Die krampen werden steeds heftiger en pijnlijker. Mijn ontlasting werd wel dunner dus de pillen werken wel. Maar met deze bijwerkingen is het niet waard. Heb heel de nacht wakker gelegen van de krampen.

09-05-2023 | Man | 66
Darmproblemen - verstopping
Het werkt inderdaad maar als je 6 keer naar toilet moet lijkt mij dat toch niet normaal. Verder pijnlijke krampen.

23-03-2021 | Man | 27
Darmproblemen - verstopping
Tweede keer dat ik nu dit medicijn gebruik. Voorheen regelmatig zakjes met laxeerpoeder voorgeschreven gekregen van de apotheek/huidarts. Hier kreeg ik altijd ongelooflijk veel buikkramp van. Toch maar een keer voor een zetpil gekozen. Bij een 1X 10mg zetpil voel ik een zeer lichte druk op de buik. Vervolgens na halfuurtje volhouden komt alles er zeer geleidelijk uit als [lees meer...]'pasta' waarbij je nog zeer licht moet drukken. Op zich perfect... Als je dit niet ziet zitten en in één keer van de verstopping af wil zijn dan is mijn ervaring 2x 10mg toedienen perfect. Let wel op... dit is een stuk heftiger dan 1x 10mg.

19-03-2021 | Man | 42
Darmproblemen - verstopping
22.00 uur in de avond ingenomen 04.00 uur in de ochtend wakker met hevige buikkrampen heel erg zweten misselijkheid en uiteindelijk flauwgevallen🤮 tijdens flauwvallen hoofdgestoten en hersenschudding , zeer zeer gevaarlijk vind ik, dat mogen ze zonder recept niet verkopen

04-03-2021 | Man | 18
Obstipatie
Dit product is goed voor als je een verstopping hebt maar de bijwerkingen bij mij zijn gigantisch, ik voel me er erg ziek door.

14-06-2020 | Man | 34
Constipatie
Ik had al pijn aan de rechterzijde net onder mijn rib. Als ik vettig eet heb ik wel eens dat het daar echt pijn kan doen. Ik dacht ik probeer dit pilletje eens. In de loop van 6 uur begon de pijn erger en erger te worden. Na 8 uur wanneer ik thuis kwam van mijn werk heb ik moeten 3 dafalgan codeine 's nemen en een uur later was de pijn weg. Ik ben maar de dag erna naar het[lees meer...] toilet gegaan. Dus het enige dat die pil heeft gedaan is me meer pijn gegeven. Ik raad dit niet aan. Koop Movicol , het smaakt niet maar helpt wel. En als het dringend is koop je een Enema.

05-02-2018 | Man | 66
Constipatie
Heb veel last van constipatie van alles reeds geprobeerd en nu met Dulcolax heel goed geholpen.

15-01-2017 | Man | 21
Buikpijn

25-04-2016 | Man | 59
Darmproblemen - verstopping
Met een Dulcolax zetpil ben je binnen het uur van je verstopping af. Maar stel je in op een bijzonder onprettig uurtje. Je zult buikkrampen krijgen, je krijgt het heel warm (alle kleren uitdoen) en het gevoel dat je flauw gaat vallen (een ventilator helpt en ook een natte washand op je gezicht). Al dit nare gevoel verdwijnt gelijk als de prop er uit is. Even lekker douchen[lees meer...] en je voelt je weer prima !

07-12-2014 | Man | 42
Darmproblemen - verstopping
Doet wat het moet doen. Ik neem het product 's ochtends in. Na ongeveer 4 uur moet ik naar de wc en is mijn verstopping voorbij. Wel het meest heftige medicijn dat ik ken tegen een verstopping.

22-05-2014 | Man | 22
Darmproblemen - verstopping
's Avonds pil genomen, 's nachts 4 uur werd ik wakker met een misselijk gevoel en krampen, verder hevig zweten, bijna griepachtig. Overgegeven en voelde me erg flauw worden. Denk inderdaad dat het iets met de bloeddruk doet. Het werkt wel goed laxerend en een langdurige verstopping is verholpen. Het is echter geen medicijn waar licht over gedaan moet worden.

16-06-2013 | Man | 21
Constipatie
In de ochtend ingenomen en in de avond begon het te werken. Heeft zijn werk goed gedaan zonder enige klachten.