Ervaringen met Dulcolax

bisacodyl

buikkrampen darm/maag van streek

Moviprep (165 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (78 meningen)
Psylliumvezels (62 meningen)

23-03-2024 | Vrouw | 68

buikkrampen darm/maag van streek

Gebruik Dulcolax zo weinig mogelijk, één capsule om de paar maanden, maar het helpt wel. Helaas veel maag- en vooral buikpijn van dit product. Indien ik het nodig heb neem ik het rond middernacht, en rond 06.00u ‘s morgen wordt ik dan gewekt door krampen in mijn buik en maag die steeds heftiger worden. Het gaat weer wat beter na toilet bezoek. Maar ik kan de ganse dag niet[lees meer...] buiten want zelfs als ik moet plassen is er steeds stoelgang bij, dit over de hele dag. Ik ga de volgende keer Dulcosoft proberen, hopelijk werkt dit product ook goed maar niet zo heftig en pijnlijk.

01-11-2023 | Vrouw | 18
Eetstoornis

17-09-2023 | Vrouw | 66
Obstipatie
Geen fijn middel

19-08-2023 | Vrouw | 24
Darmproblemen - verstopping
Ik had een aantal dagen geen ontlasting en ik heb dit normaal gesproken elke dag. Ik was op vakantie en m’n buik deed zo pijn dat ik dit medicijn heb gekocht. Ik had beter research moeten doen want het was een absolute hell nacht. Ik had het rond 21:00 uur voor het slapen ingenomen. Rond 2:00 uur werd ik wakker met ernstige buikkrampen, alsof iemand m’n darmen uit m’n lich[lees meer...]aam rukte. Wél kon ik gelijk naar de wc maar kwam niet alles er in één keer uit. Ik moest wel zo’n acht keer op en neer, gepaard met intense misselijkheid, duizeligheid en de laatste paar keer diarree. Ja, het medicijn helpt wel want ik kon weer naar het toilet maar de bijwerkingen die je ervan krijgt zijn het niet waard. De volgende ochtend voelde m’n maag nog steeds raar maar de klachten waren wel wat afgenomen. Wel heb ik nu hoofdpijn, een dikke tong en keelpijn, terwijl ik niet heb overgegeven. Wat een apart spul zeg, ik neem dit NOOIT meer weer.

30-07-2023 | Vrouw | 64
bisacodyl (10mg)
Het werkt wel maar ik ga het nooit meer gebruiken. Heb 24 uur lang vreselijke krampen gehad en bovengenoemde bijwerkingen.

21-06-2023 | Vrouw | 47
Darmproblemen - verstopping
zetpil gebruikt. Na 10 minuten naar wc. Ik denk dat ik alles kwijt ben. Had geen diaree, of vreselijk krampen. Zetpil inbrengen was gelijk een branderig gevoel. Na de toiletten gang gaat dat over.

14-06-2023 | Vrouw | 57
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Na alle 'spookverhalen' hier mijn ervaring. I.v.m. voorbereiding dikke darmonderzoek 2 tabletjes om 22.00uur. Om 05.00uur wakker met een beetje kramp (echt niet onoverkomelijk), naar toilet en zonder moeite de eerste lozing (veel en snel). Omdat het, bij mij, zonder moeite erg snel eruit kwam wel even last van dizzy zijn. Terug naar bed en na nog geen 2 minuten weer aandr[lees meer...]ang, geen noemenswaardige kramp. Er weer even rustig voor gaan zitten en dat was het! Echt, ik had me op alle denkbare ellende voorbereid maar heb het niet als iets vreselijks ervaren. Mijn tip? Let goed op je ademhaling (helpt echt) en ga niet 'geforceerd' op de pot zitten meehelpen...laat het maar gewoon gebeuren.

15-05-2023 | Vrouw | 27
Darmproblemen - verstopping
Had ik maar eerder de ervaringen van anderen gelezen, want ik kan me bij velen hier aansluiten. Het is een effectief middel, maar tegen welke prijs? Nog lang last gehad van hele hevige krampen, misselijkheid, zweten en flauwvallen. Voelde me verschrikkelijk. Dat iets wat je bij de kruidvat kan halen zulke zware bijwerkingen kan hebben..

06-04-2023 | Vrouw | 33
Darmproblemen - verstopping
Dit medicijn voorgeschreven tijdens de zwangerschap omdat movicol niet voldoende hielp voor ernstige verstopping. Om 18u ‘s avonds genomen en wakker geworden met felle krampen rond 2u, rond 3u pas echt naar toilet moeten gaan. Ging gepaard met hevige krampen, welke aanleiding gaven tot licht gevoel in het hoofd en tintelingen in de vingers. Afwisselend op de grond moeten [lees meer...]liggen -om flauwvallen te voorkomen- en naar toilet gaan (dit laatste was wel effectief). Al bij al hoge effectiviteit, maar vervelende bijwerking, de hevigheid van de krampen zorgde bij mij voor een te licht gevoel in het hoofd waarbij ik dreigde het bewustzijn te verliezen.

14-12-2022 | Vrouw | 22
Darmproblemen - verstopping
Ik was 6 dagen na mijn coloscopie niet meer naar de grote wc kunnen gaan. Dus ik ga naar de apotheek en vroeg iets ervoor. Hij zei ook dat dit geen buikkrampen ging geven dus ik dacht ideaal! Zaterdag avond heb ik 2 pilletjes genomen en om 3 uur snachts begon ik buikpijn te krijgen dus ik ga naar wc... het werd erger elke minuut ik kreeg het echt warm ! Ook werd ik super m[lees meer...]isselijk en heb ik moeten overgeven. Ik had het gevoel dat ik ging flauwvallen en ik had geen kracht meer alsof ik een vod was. Ik dacht dat ik mss toevallig buikgriep had gekregen. Hoe konden 2 pilletjes mij zo naar de hel brengen. Ik was gewoon een beest geworden lol Dus ik heb het nog een kans gegeven (5 dagen later) en maar 1 pilletje genomen. 4 uur erna begon dezelfde hel weer. Overgeven buikpijn flauwvallen trillen. Dus dit ga ik NOOIT meer nemen

15-09-2022 | Vrouw | 28
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik heb erg last van obstipatie, nu was ik op vakantie maar ik kreeg geen ontlasting. Dus een tabletje ingenomen om 8 uur s avonds om 4 uur in de ochtend kreeg ik krampen gepaard met diarree. Naarmate de dag vorderde kreeg ik krampen en diarree beetje duizelig. Het werkt, maar ik gebruik het nooit meer.

30-08-2022 | Vrouw | 102
Darmproblemen - verstopping
Vijf dagen verstopt. Dulcolax in mijn darm geschoven en na 20 minuten resultaat.

29-08-2022 | Vrouw | 39
Darmproblemen - verstopping
Ik heb pds en ga vaak maar 1 keer om de 2weken naar het toilet, alsof ik alles opneem en niks verwerk? De dokter schreef me laatst dulcolax voor (ik nam al movicol, lijnzaad,alle natuurlijke en medische opties zijn al gepasseerd maar het lijkt dat mijn darmen er steeds gewoon aan worden) en de 1ste nacht had ik ongelofelijk veel spijt dat ik het genomen had. Krampen, maa[lees meer...]gpijn, enorm heftig. In de ochtend kon ik eindelijk naar het toilet. De 2 avond weer 2 genomen, weer krampen, weer diarree. Ik nam ze de laatste 3weken telkens ongeveer 2x per week maar telkens heftige krampen en diarree. Alleen, duurde het steeds langer voordat ik naar het toilet kon. 1st ongeveer 12u,dan een 18u,dan 24u. Nu week heb ik ze al 2 avonden genomen en nog steeds niet naar het toilet. Zijn mijn darmen ook hier weer gewoon aan geworden? Ik weet het niet... maar helaas werkt het niet meer.

30-07-2022 | Vrouw | 33
Darmproblemen - verstopping
Ivm vakantie ruim 5 dagen niet naar de wc gekunt. 23:00 2 tabletten ingenomen. 07:30 een opgezette buik en krampen. 08:00 eerste toiletbezoek, flink wat krampen voor de ontlasting kwam maar ik had niet anders verwacht. Je neemt laxeermiddelen dus logisch dat je ongemak gaat ervaren. Ontlasting was zacht, maar geen diarree. Zeker een opluchting!

05-06-2022 | Vrouw | 36
Obstipatie
Omdat poeders van de huisarts en allerlei andere middeltjes tot nu toe niet geholpen hebben, toch maar eens dulcolax gekocht bij de Kruidvat. In de veronderstelling dat het een veilig product is. Op de verpakking staat 1 tot 2 tabletten innemen. Ik heb er 2 ingenomen omdat eigenlijk nooit iets helpt, dus ik dacht dat ik dit wel kon hebben. Ongeveer twee uur na inname m[lees meer...]oest ik 3x naar het toilet en had normale stoelgang, geen buikkrampen. Ik was blij dat ik eindelijk iets gevonden leek te hebben wat wel werkt. Daarna gaan slapen, en werd 's nachts wakker met het gevoel alsof er een steen door m'n darmen ging. Erg pijnlijk. Na een bezoekje aan het toilet (weer normale ontlasting) weer naar bed gegaan maar daar weer buikkrampen. Éénmaal op het toilet werd ik zeer misselijk, ging zweten en had het idee te gaan flauwvallen. De buikpijn was enorm en bijna niet uit te houden. Enorme diarree gekregen uiteindelijk. Na de halve nacht op de wc doorgebracht te hebben met een emmer voor me, weer naar bed gegaan en had het enorm koud. Volgende ochtend na wat eten weer gelijk buikpijn en diarree, en nog zo'n 3 dagen een vervelende buikpijn gehad. Ik zou niemand aanraden dit te gebruiken..ik vind het een gevaarlijk product en er wordt niet genoeg gewezen op de bijwerkingen. Vreselijk ziek geweest ervan. (En dat heb ik echt niet snel)

17-05-2022 | Vrouw | 22
bisacodyl (5mg)
Doet wat het moet doen maar kreeg erg veel onprettige bijwerkingen. Zou hierdoor nooit meer gebruik maken van dit medicijn.