Ervaringen met Forlax

macrogol

Darmproblemen - verstopping (15 meningen)
PDS (prikkelbare darmsyndroom) (5 meningen)
Buikpijn (2 meningen)
Colitis ulcerosa (1 mening)

Moviprep (166 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (79 meningen)
Dulcolax (63 meningen)

21-08-2013 | Vrouw | 23
macrogol
Nadat ik eerst movicolon had gebruikt voor mijn PDS (geen succes) overgestapt op Forlax. Erg fijn middel. 2x per dag een zakje en om de dag goede ontlasting. Enige bijwerking dat een half uur voor de ontlasting ik last krijg van winderigheid, maar na het poepen is het weer voorbij.

01-06-2013 | Vrouw | 54
Darmproblemen - verstopping
Op zich is dit één van de weinige medicijnen die het op den duur ook blijft doen. Wel veel last van opgeblazen buik en winderigheid. Zeer onregelmatige ontlasting en als het komt, komt het onmiddellijk. Maar nu, na een maand gebruik, ben ik helemaal volgelopen met vocht. Rond mijn ogen, ook dikke handen, voeten en onderbenen. Minstens 3,5 ltr. volgens de weegschaal. Snel g[lees meer...]estopt, want minderen is geen optie, dan werkt het niet meer.

19-04-2013 | Vrouw | 14
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik gebruik dit nu al 2 maanden maar zonder resultaat, ik blijf verstopt. Ze begonnen bij mij met 2 zakjes, werkte niet. Ze bleven het maar vermeerderen, tot 6 zakjes. Maar nog steeds zonder resultaat en nu hebben ze het weer teruggebracht naar 2 zakjes en ik heb er nu ook metamucil bij gekregen en nu maar hopen dat het werkrt! Heb trouwens geen probleem met het innemen, fo[lees meer...]rlax met limonade is nog best lekker! Eerst nam ik het altijd met water maar toen zei iemand dat het met limonade ook kom en dan is het goed te drinken!

08-02-2013 | Vrouw | 48

29-08-2012 | Vrouw | 60
Darmproblemen - verstopping
Forlax helpt goed bij mij alleen ga ik het minderen want ik krijg er een opgeblazen gevoel van en vooral DIKKE buik en winderigheid. Wie herkent die dikke buik??? Dat had ik vroeger nooit... Tessie

06-05-2012 | Vrouw | 28
macrogol
Wegens moeizame en pijnlijke stoelgang (met name na zwangerschap en bevalling) ben ik forlax gaan gebruiken. Ik neem het naar behoefte. Iedere ochtend in een glas water oplossen. Pas na twee of drie dagen merk ik dat mijn darmen weer regelmaat vertonen. Het is wel van belang om veel water te blijven drinken! Enige bijwerking die ik ondervind is onfrisse winderigheid.

24-03-2012 | Vrouw | 8
macrogol
mijn dochter van 8 jaar heeft al een paar jaar last van verstoppingen ook in het ziekenhuis gespoeld heb nu forlax maar mijn vraag is aan iedereen die dat gebruik (forlax) hebben jullie ook last van haar uitval lusteloosheid moe niet willen eten nergen geen zin in hebben....

14-02-2012 | Vrouw | 6
macrogol
Dochter van 6 jaar al 4 jaar last van verstopping niets hielp maar sinds deze week nu forlax gebruikt elke ochtend 1 zakje in limonade en sindsdien elke dag mooie ontlasting en geen kramp meer in de buik, wou dat we dit eerder hadden geweten

30-01-2011 | Man | 14
Iets in mijn buik.
Ik slik dit nou al een paar maanden/weken maar heeft niet veel effect... Ik heb een tijd 6 gebruikt dat dramatische ontlasting tot gevolg had je kan om de minuut naar de WC en er kwam nog veel uit ook... Ik sinds ik dit gebruik ook erg moe en slaap slecht maar ik weet niet of dit hier door komt? De smaak is vies en met hoe meer zakjes hoe viezer... Groetjes

20-09-2010 | Vrouw
Buikpijn

27-07-2010 | Vrouw
Collitus ulserosa
Ik gebruik het middel al enkele jaren naar behoefte. Als ik teveel inneem dan krijg ik diaree maar bij 1 -2 zakjes per dag gebeurd er eigenlijk weinig.Kan wel regelmatig naar het toilet.Nu las ik dat het middel niet gebruikt mag worden bij darmontstekingen terwijl ik daar last van heb.Er is 30 cm ontstoken vanaf de endeldarm.Heb er geen problemen door ondervonden.Tijdens [lees meer...]de zwangerschap ook gebruik gemaakt van forlax 10mg.

20-05-2010 | Vrouw
Moeilijke ontlasting
de ontlasting gaat veel beter als ik forlax elke dag gebruik, maar dan heb ik wel veel slijmvorming, een loopneus en aan de binnenkant van mijn mond losse velletjes. Vooral het slijm en de loopneus vind ik heel vervelend.

19-11-2009 | Vrouw
Waarschijnlijk PDS/veel pijn bovenbuik
Dit medicijn is gegeven met waarschijnlijke diagnose PDS. Eerst heb ik oplosbare vezels gebruikt, zonder resultaat. Nu gebruik ik 2 weken achtereen deze zakjes, maar ook hierbij is het resultaat, op de eerste paar dagen na, minimaal.

26-01-2009 | Vrouw
Obstipatie
ik gebruik Forlax 1x 10mg poeder in water opgelost pd gedurende 2 weken en ik merk dat mijn ontlasting niet vaker komt maar soms wel wat minder hard is. Maar echt tevreden ben ik nog niet Huisarts zei dat ik naar 20mg pd mag als ik niet voldoende resultaat heb dus dat ga ik proberen.

08-12-2008 | Vrouw
Obstipatie
makkelijk in te nemen met water, lekkere smaak, geen darmkramp, geen diarrhee maar mooi ontlasting.