Forlax

macrogol

Darmproblemen - verstopping (7 meningen)
PDS (prikkelbare darmsyndroom) (5 meningen)
Buikpijn (2 meningen)
Colitis ulcerosa (1 mening)

26-10-2017

Obstipatie

Onze dochter kreeg Forlax vanwege obstipatie nog voor ze één jaar werd. Hielp gelukkig erg goed. Later bleek dat ze veel moeite had met zindelijk worden. Met vijf jaar plaste ze nog gerust drie keer per dag in haar broek. Als ze moest, moest ze ook direct ontzettend nodig. Daarvoor werd ze ook begeleid door plaspoli in het ziekenhuis. Die adviseerden om niet met de Forlax [lees meer...]te stoppen, want door verstopping kun je nog sneller in je broek plassen. Toen wij uiteindelijk met de Forlax stopten, hield ook het broekplassen direct op. En dat na alle moeite die we eerder gedaan hadden om haar zindelijk te krijgen en al het verdriet die het haar gekost heeft, dat ze wéér een natte broek had.
26-10-2016

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik heb nu jaren PDS. Heel vervelend. Ik had altijd last van diarree. En zulke erge krampen. Toen ik het onderzoek had gehad endoscopie kwam dus PDS eruit. Toen heb ik Forlax gekregen om mijn ontlasting op juiste dikte te houden. Wat ben ik hier blij mee. Dit helpt mij zo goed, mijn darmen gaan heel goed. Top medicijn.
12-09-2016

Buikpijn

Al drie maanden iedere dag last van buikpijn. In het begin van het nemen van de forlax werd de buikpijn alleen maar erger, maar na ongeveer een week ging de buikpijn helemaal over. Nu al vijf dagen zonder buikpijn! De ontlasting komt twee a drie keer per dag in kleine hoeveelheden. Geen diarree, maar "kipnuggets".
02-05-2016

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik gebruik Forlax nu ongeveer al 7 jaar lang. Neem per dag 4 tot 6 sachets in van 10 gram en ben erg tevreden over dit laxeer middel! Alleen nu kan ik niet meer zonder de Forlax. Als ik het niet neem, raak ik weer verstopt en pas als ik het weer neem dan kan ik weer naar de wc. Zo heb ik weleens gehad dat ik weken de forlax vergat te slikken en dan kon ik gewoon weken lang[lees meer...] niet naar de wc (ontlasting). Totdat ik 3/4 zakjes tegelijkertijd neem. In lage doseringen zoals maximaal 2 zakjes per dag is het niet echt effectief (maar dat is mijn mening). Voor de rest als ik het goed consequent inneem, nergens last van. Wel veel bijwerkingen, maar die bijwerkingen zijn beter te doorstaan dan de pijn en krampen en alles die ik krijg als ik verstopt zit. Dus Forlax is een echte aanrader! het zij dan wel meer als 2 zakjes per dag.
25-07-2015

Hartinfarct

Nadat ik alsmaar vocht bleef vasthouden en ook nog allergische symptomen kreeg bleek me dat er in de maagwandbeschermer pantaprazol ook forlax( macrogol) zit. Ik ben na 1 zakje forlax een keer letterlijk weggezakt, dus ik wist dat ik er niet tegen kan. Nu blijkt inmiddels dat aan metropololsuccinaat ook forlax ( macrogol) is toegevoegd. Ik slik nu een klein jaar deze alle[lees meer...]rgenen en ik vermoed dat de metropolol (50 mg) mij vocht helpt vasthouden. Er ontstaan opnieuw allergische reacties ( oogoedeem) Tegen dat vocht krijg ik dan weer plaspillen. Niemand heeft enig idee dat deze PEG verbinding doodgewoon aan zogeheten medicijnen is toegevoegd. Ik heb zelf de 50 mg gehalveerd ( telefonische nazorg biedt mijn specialist niet) en zal tijdens het eerstvolgende consult mijn ontdekking vertellen. Het wordt tijd dat zgn medicijnen op allergie worden getest.
08-06-2015

Anorexia

Mijn ontlasting ging altijd heel moeilijk, met de forlax gaat het wel beter. Ik heb alleen veel last van lucht, winderigheid en een opgeblazen gevoel. Maar dat hoeft niet persé van de forlax te komen.
26-05-2015

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik kreeg op mijn 16e te horen dat ik PDS had, wat ook wel enige psychische klachten met zich mee bracht. Ik had vaak buikpijn en ook regelmatig aanvallen van krampen. Dit heb ik nog af en toe, de laatste tijd is het weer verergerd. In december 2012 heeft mijn huisarts movicolon voorgeschreven, omdat ik een aantal keren achter elkaar verstoppingen had gehad en enorme opgebl[lees meer...]azen buiken had. Dit medicijn heb ik een jaar gebruikt waarna ik er echt alleen nog maar van kon braken. Dit kwam vooral door de smaak, extra smaakjes aan het medicijn toevoegen hielp niet. Hierna kreeg ik lactulose. Hier werd ik heel ziek van, omdat ik er veel lucht van in mijn buik kreeg. hiermee moest ik na twee weken stoppen en toen kreeg ik forlax voorgeschreven. Dit medicijn is voor mij een betere hoeveelheid en ik kan het nog steeds innemen zonder te braken, al moet het wel door vruchtendrank gedaan worden. Zodra ik een aanval heb van een aantal dagen met buikkrampen moet ik wel naar de huisarts, omdat ik dan dit medicijn niet mag gebruiken. Ik ben erg tevreden over het medicijn en het laxeert ook wat minder naar mijn idee dan het ''gewone'' movicolon. Ook heb ik lang niet meer zoveel last van opgeblazen buiken.
14-07-2014

Obstipatie

Ik heb afgelopen jaren lastige stoelgang gehad, werd laatste jaar alleen maar erger. Zakjes vezels gekregen van huisarts, voedingstips en veel water drinken. Het werkte minimaal. Op een gegeven moment zo ziek en beroerd van ontlasting dat ik maar niet kwijt kon, huisartsenpost en dienstdoende huisarts zei tegen mij: 'Je krijgt ander poeder dat wel werkt. Ik kreeg ook 2 kly[lees meer...]sma's mee. Huilend op de toilet, wat een ellende en wat een opluchting dat ik het kwijt was! Ik gebruik Forlax 1 keer per dag, werkt perfect. Je hoopt zonder te kunnen, maar dat gaat gewoon nu niet. Ik weet niet waarom. Huisarts zei: 'Ben je wel eens getest op verhoogde schildklierwerking?' Nee, maar aangezien ik alles aan elkaar eet en geen gram aankom zal het wel. Met Forlax elke ochtend en 2 klysma's op voorraad ben ik niet bang meer om mijn ontlasting niet kwijt te raken. Ik moet eerlijk bekennen dat ik te weinig water drink, maar vroeger deed ik hetzelfde en had ik nergens last van.
21-08-2013

Forlax (macrogol)

Nadat ik eerst movicolon had gebruikt voor mijn PDS (geen succes) overgestapt op Forlax. Erg fijn middel. 2x per dag een zakje en om de dag goede ontlasting. Enige bijwerking dat een half uur voor de ontlasting ik last krijg van winderigheid, maar na het poepen is het weer voorbij.
01-06-2013

Darmproblemen - verstopping

Op zich is dit één van de weinige medicijnen die het op den duur ook blijft doen. Wel veel last van opgeblazen buik en winderigheid. Zeer onregelmatige ontlasting en als het komt, komt het onmiddellijk. Maar nu, na een maand gebruik, ben ik helemaal volgelopen met vocht. Rond mijn ogen, ook dikke handen, voeten en onderbenen. Minstens 3,5 ltr. volgens de weegschaal. Snel g[lees meer...]estopt, want minderen is geen optie, dan werkt het niet meer.
19-04-2013

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik gebruik dit nu al 2 maanden maar zonder resultaat, ik blijf verstopt. Ze begonnen bij mij met 2 zakjes, werkte niet. Ze bleven het maar vermeerderen, tot 6 zakjes. Maar nog steeds zonder resultaat en nu hebben ze het weer teruggebracht naar 2 zakjes en ik heb er nu ook metamucil bij gekregen en nu maar hopen dat het werkrt! Heb trouwens geen probleem met het innemen, fo[lees meer...]rlax met limonade is nog best lekker! Eerst nam ik het altijd met water maar toen zei iemand dat het met limonade ook kom en dan is het goed te drinken!
08-02-2013

29-08-2012

Darmproblemen - verstopping

Forlax helpt goed bij mij alleen ga ik het minderen want ik krijg er een opgeblazen gevoel van en vooral DIKKE buik en winderigheid. Wie herkent die dikke buik??? Dat had ik vroeger nooit... Tessie
06-05-2012

Forlax (macrogol)

Wegens moeizame en pijnlijke stoelgang (met name na zwangerschap en bevalling) ben ik forlax gaan gebruiken. Ik neem het naar behoefte. Iedere ochtend in een glas water oplossen. Pas na twee of drie dagen merk ik dat mijn darmen weer regelmaat vertonen. Het is wel van belang om veel water te blijven drinken! Enige bijwerking die ik ondervind is onfrisse winderigheid.
24-03-2012

Forlax (macrogol)

mijn dochter van 8 jaar heeft al een paar jaar last van verstoppingen ook in het ziekenhuis gespoeld heb nu forlax maar mijn vraag is aan iedereen die dat gebruik (forlax) hebben jullie ook last van haar uitval lusteloosheid moe niet willen eten nergen geen zin in hebben....
14-02-2012

Forlax (macrogol)

Dochter van 6 jaar al 4 jaar last van verstopping niets hielp maar sinds deze week nu forlax gebruikt elke ochtend 1 zakje in limonade en sindsdien elke dag mooie ontlasting en geen kramp meer in de buik, wou dat we dit eerder hadden geweten

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum