Ervaringen met Klean-Prep

Moviprep (165 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (78 meningen)
Dulcolax (62 meningen)

10-10-2016 | Vrouw | 46
macrogol/elektrolyten (1)
Darmproblemen - verstopping
Vrezelijk van smaak, moest het innemen als 1 liter toedieningen, bijna niet te doen. Totaal onduidelijk waarom ik deze zo onsmakelijke medicijn moest nemen en niet een ander laxeermiddel.

25-04-2016 | Vrouw | 33
macrogol/elektrolyten (3l)
Constipatie
Kleanprep gebruikt wegens ernstige constipatie. In vergelijking met 2006 is de smaak van kleanprep er echt veel op vooruit gegaan. Het drinken ging dus goed. De effectiviteit was voor mij een enorm pluspunt. Ik hoop dat ik het niet meer tegen moet komen, maar als het moet dan moet het.

06-06-2015 | Man | 57
macrogol/elektrolyten (69)
Rectumkanker
Ik heb voor 3 onderzoeken en 2 operatie voorbereidingen dus 5 keer een kuur Kleanprep gebruikt. De eerste 2 keer ging het nog wel, de 2 keren erop met veel kokhalzen maar net binnen kunnen houden, de laatste keer met zeer veel moeite 2 liter kunnen gebruiken en veel zware maag krampen gehad, ontlasting kwam zeer slecht op gang en slechte darmreiniging. Daarna Moviprep gebr[lees meer...]uikt en dat was een stuk prettiger. Voor de goede orde, ik geef nooit over, ben nooit misselijk, kan voedsel en drank desnoods in grote hoeveelheden naar binnen werken, maar Kleanprep gebruik ik dus echt nooit meer.

09-04-2015 | Man | 59
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Dag voor onderzoek 2x één liter dag van het onderzoek idem. Over smaak valt niet te twisten. Bij het klaarmaken ruik je een lichte vanillegeur, dat viel mee. Vloeistof uurtje in de koelkast. Glas 1/4 liter vullen. Even zuchten en ademen en het hele glas met grote slokken leegdrinken. Achteraf proef je de smaak. Even spoelen met schoon water en klaar! Na het vierde glas nog[lees meer...] vier te gaan. Niet nadenken en telkens die plons opdrinken. Achteraf gezien: waar hebben wij het over. Gewoon doen. Bij het allerlaatste glas (16de) denk je. Pft, best veel. Je hebt geen hongergevoel gehad. Aan extra drinken is geen behoefte! Waarom zet men angst veroorzakende reacties ? Overigens een dag na het onderzoek hoef ik geen vanille-ijs!

09-02-2015 | Vrouw | 46
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Vijf jaar geleden Klean-prep gebruikt. Het was niet te doen, zo smerig. Het laxeerresultaat was ook nog niet eens voldoende waarop werd geadviseerd om een volgende keer 5 tot 6 liter te gebruiken. Na enig onderzoek op internet blijken er meerdere laxeermiddelen te zijn: Moviprep, Picoprep en sinds heel kort Eziclen. Ik heb, in overleg met de mdl arts gekozen voor Eziclen. [lees meer...]Wat een verademing! In het doosje zitten twee flacons. De eerste flacon leng je aan tot een halve liter, deze drink je binnen het uur langzaam op. De tweede flacon drink je 10-12 uur later. Daarnaast moet je veel drinken. Eziclen is een doorzichtige drank en de smaak is goed te doen. Het laxeerresultaat was prima. Moet wel toegeven dat ik in de aanloop naar het onderzoek mijn voeding heb aangepast naar licht verteerbaar. Hopelijk hebben jullie iets aan deze tip?

18-03-2014 | Vrouw | 59
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Voor mij is vier liter ondrinkbaar binnen de gestelde tijd. Ik wordt dan te misselijk en het lijkt niet door toestromen maar in mijn maag te blijven hangen. Liever nog zou ik 100 capsules slikken met die troep, met een hoop water. Maar dat onverdund in een capsule zal wel niet mogen met deze chemicaliën. Uiteindelijk heb ik drie van de vier liter binnengehouden.

23-11-2013 | Man | 63
macrogol/elektrolyten (1000mg)
Constipatie
twee dagen na dikke darm onderzoek kon ik bijna niet meer plassen, er kwam bloed mee en het ging pijnlijk. Ook kreeg ik puisten in mijn gezicht. Dit moet iets te maken hebben met dit onderzoek/Klean Prep. Wie heeft deze ervaring ook?

17-05-2013 | Vrouw | 15
Darmproblemen - verstopping
Ik zat heel erg verstopt toen ik in het ziekenhuis lag (7weken) ik had al van alles gehad van pillen tot xpreap maar niets hielp, dus kreeg ik Klean prep. Ik lag op de kinderafdeling en daar krijg je het meestal via een neussonde. Was ik wel blij mee trouwens want het was heel erg vies. Ondanks dat het gelijk naar mijn maag ging werd ik super misselijk, overgeven, en hyper[lees meer...]ventileren en diarree natuurlijk. Uiteindelijk heeft het wel geholpen.

16-08-2012 | Man | 66
macrogol/elektrolyten
In afwijking van wat op de verpakking staat mocht ik de klean-prep innemen met een 1/2 ltr water en een 1/2 ltr appelsap.Dat 2x maal 1 liter 's avonds voor het onderzoek en 2x 1 ltr op de dag van het onderzoek.Dit indrinken ging prima.Het vervelendste was de leegloop.Geen moment kon ik de w.c verlaten.Op het moment dat je moest was het al te laat, dus .............boek mee[lees meer...] en de zaak laten lopen.

01-07-2012 | Vrouw | 27
Bloedarmoede
Ik krijg morgen (2-7-12) een coloscopie . Nu krijg ik Klean Prep voor lege darmen. 2,5 uur na inname eerste liter nog niks gemerkt op war geborrel in mijn darmen na. De 2e liter innemen ging door de zoute en vanilleachtige smaak al een stuk moeilijker en ik kreeg kokhalsreflexen. Ik heb nu literkan nummer 3 naast me staan en die is halfLEEG. :) Het wordt steeds moeilijker[lees meer...] om te drinken. Ik heb geprobeerd om ranja zonder Sorbitol toe te voegen, dan gaat in ieder geval de zoute smaak weg, maar dan heb je een overdaad aan ranja en da's ook niet lekker. Ik had toch liever Movi Prep gehad, zelfde doel, maar dan maar 2 liter ipv 4!

27-06-2012 | Vrouw | 29
Endometriose
De eerste drie liters gingen prima, maar de laatste kreeg ik haast niet weg. Gelukkig viel het me na alle angstaanjagende gebruikerservaringen van anderen heel erg mee! Gewoon verstand op nul zetten en een glas in een teug opdrinken met een rietje. Vooral geen pepermuntkauwgom tussendoor nemen, want daardoor lukte de laatste liter dus haast niet. Overigens hoorde ik in het[lees meer...] ziekenhuis dat je kunt stoppen met drinken als je ontlasting 'schoon' is. Dat hadden ze eerder kunnen zeggen, want het had me een liter kokhalzen gescheeld.

17-06-2012 | Vrouw | 37
macrogol/elektrolyten
Zo, ik heb net mijn 4 liter op! Tjongejonge ik moet zeggen dat de laatste anderhalf me wel wat zwaarder viel hoor...maar verder hoor je me niet klagen! Pas na twee uur begon het te werken en kreeg ik ook behoorlijke buikkrampen maar toen het eenmaal liep, liep het! Dus dat viel me alles mee. Mij lijkt het beter om bv twee smaken te mogen kiezen, vanille of citroen, dan kan[lees meer...] een ieder zijn voorkeur bepalen.

01-03-2012 | Vrouw | 39
Ziekte van Crohn
Wat is het toch vreselijk smerig, ook met roosvice. Het is omdat ik weer een colonscopie krijg maar anders zou ik er mee stoppen, ik krijg er kots nijgingen van! Bah! (Red; mening ingekort tot gebruikerservaring )

13-02-2012 | Vrouw | 47
macrogol/elektrolyten
Ik vind het bijna onwerkelijk dat voor zoiets als Klean Prep geen smaak toegevoegd kan worden. Het is werkelijk een smerig goedje. $ liter hiervan opdrinken vond ik erger dan het hele onderzoek. Als we zelf limonadesiroop mogen toevoegen, moet de fabrikant dat toch ook kunnen???? 4 liter is niet niks....

31-01-2012 | Man | 49
Maagzuur
Vandaag 31-01-2012 Coloscopie gehad met een roesje.Dit laatste is aan te bevelen omdat ik er in ieder geval geen vervelende ervaring nu meeeheb. Met Klean-Prep weinig moeite gehad met het innemen afgezien van de erg vieze smaak. Wel wat last van krampen gehad,maar goed te verdragen.Tip : Neem na de behandeling eventjes goed rust.

26-01-2012 | Man | 50
Maagklachten
Ik heb Klean-Prep vandaag gebruikt vanaf 17:00 uur tot 20:00 uur. Ik had eigenlijk de tijd tot 21:00 uur voor 3 zakjes waaraan ik 1 liter water moest toevoegen. Ik had flessen water in de koelkast gezet waarmee ik de poeders heb aangemaakt samen met een flinke scheut Slimpie limonade siroop zonder suiker met aspertaam. Met een rietje dus koud opgedronken en dat ging zeer g[lees meer...]oed. Na de eerste liter en een uur verder kon ik al goed na het toilet en na de tweede liter was ik eigenlijk al schoon. Heb het wel afgemaakt. Ben nu helemaal schoon. Morgenvroeg vroeg op en dan de laatste liter Klean-Prep en dan nog even naar toilet en douchen en dan naar het ziekenhuis. Ik had dus totaal geen problemen met innemen en inderdaad het is fijn drinken als het ook koud is. Iedereen veel succes en laat je niet gek maken met de verhalen over dit product op het internet.