Ervaringen met Klean-Prep

Moviprep (165 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (78 meningen)
Dulcolax (62 meningen)

01-12-2010 | Man
Darm onderzoek
Ik kan simpelweg niet 4L vloeistof wegdrinken, zeker niet in de gestelde 4 uur. Al was het bier geweest. De smaak van klean prep is het beste als goor te beschrijven. Met vanillesmaak probeert men het drinkbaar te maken. Als je zoetmiddel en cintoensap toevoegt verbeterd de smaak tot 'drinkbaar' Ik vraag me serieus af hoeveel procent van de gebruikers wel 4L vlo[lees meer...]eistof kunnen wegtanken

17-11-2010 | Vrouw
Darm onderzoek
hallo, ik wil graag vertellen dat ik vandaag een darmonderzoek heb ondergaan en daarvoor de klean prep heb gedronken. vaak hoor je vervelende verhalen. nou hier eens x niet. zonder moeite heb ik de 4 liter naar binnen gewerkt en heb er zelfs geen siroop of id voor gebruikt. ja lekker is iets anders maar heb er helemaal geen moeite mee gehad. nasmaak is beetje vanille. ik [lees meer...]moest er om 16.00 uur mee beginnen. eerste 2 uur 1 liter gedronken. koud. kauwgompje erna. tussen door lekkere thee of boullion. ik had overdag om 8 uur een boterham op en om 12 uur 1 boterham. toen om 14.00 uur en 15.00 uur nog volle bak met vla. prima gegaan, want mijn eerste ontlasting was toen al dunner. is toch wel fijn. ja en in de buurt van de wc blijven, maar dat is allemaal niet zo'n punt toch. afijn voor mij is het dus allemaal reuze meegevallen. ook het onderzoek vond ik persoonlijk weinig voorstellen. had ook een roesje. dus....maak je niet te druk over de voorbereidingen. het kan dus ook meevallen. succes en een groet van Jose

07-02-2010 | Vrouw
Klean prep
Ik vond het echt heel heel walgelijk. Kreeg erge braakneigingen en na 2.5 liter (van de 4) ging het niet meer. Steeds braken. Ik ben toen gestopt. Gelukkig waren mijn darmen schoon genoeg. Hierna heb ik nog maanden last gehad van misselijkheid en een zwak gevoel. Ik hoop enorm dat er een ander middel op de markt komt dat beter is te verdragen.

17-05-2013 | Vrouw | 15
Darmproblemen - verstopping
Ik zat heel erg verstopt toen ik in het ziekenhuis lag (7weken) ik had al van alles gehad van pillen tot xpreap maar niets hielp, dus kreeg ik Klean prep. Ik lag op de kinderafdeling en daar krijg je het meestal via een neussonde. Was ik wel blij mee trouwens want het was heel erg vies. Ondanks dat het gelijk naar mijn maag ging werd ik super misselijk, overgeven, en hyper[lees meer...]ventileren en diarree natuurlijk. Uiteindelijk heeft het wel geholpen.

18-01-2017 | Vrouw | 16
macrogol/elektrolyten (69g/l)
Darmproblemen - verstopping
Ik moest dit drinken wegens erge last van buikpijn waarschijnlijk wegens een erge verstopping, ik lag op de kinderafdeling en mocht kiezen tussen zelf proberen of een neussonde. Ik heb gekozen om het zelf te drinken en dit ging erg goed. De eerste slokken moest ik nemen waar de arts bij was om te kijken hoe ik het vond smaken en natuurlijk was dit erg vies, ik moest de eer[lees meer...]ste dag 4 liter en heb het goed weggekregen, ik heb met een rietje gedronken zodat ik mijn neus dicht kon knijpen en in een keer een beker leeg kon drinken dit ging goed totdat ik mijn neus opendeed en begon te kokhalzen. Dus ik geef de tip wat mij hierna erg goed heeft geholpen om een beker ranja ernaast te zetten en na dat je je beker leeg hebt eerst een paar slokken ranja te drinken voordat je je neus weer opendoet, ik heb dit 3 dagen achterelkaar moet drinken iedere dag 4 liter.

03-03-2011 | Vrouw | 17
Verstopping
Ik vond de Klean-Prep afschuwlijk. Het heeft een hele vieze smaak, ik had al moeite met 4 zakjes Forlax per dag. Ik moest elke dag een liter Klean-Prep en dat moest dan binnen een uur op zijn. Omdat ik het zo vies vond, heb ik 3 maanden lang met een sonde in me neus gelopen, en daar ging dan elke dag een liter door heen. Ik raad een sonde echt aan, de eerste week is die [lees meer...]sonde echt vreselijk, lijkt net of er iets vast zit in je keel en je slikt maar het gaat niet weg. En na een week voel je het niet eens meer, dan keek ik in de spiegel en dacht ik oja ik heb een sonde.

19-01-2012 | Vrouw | 19
macrogol/elektrolyten
Ik heb nu ongeveer 5 jaar last van pds, in combinatie met ernstige verstopping. Al die jaren veel forlax geslikt (4 zakjes), en nu sinds 6 dagen ipv de forlax, aan de klean prep. Ik moet een half zakje per dag gebruiken, in een halve liter water, voor sowieso het komende half jaar. Qua smaak vind ik het persoonlijk wel meevallen, paar druppeltjes citroen erbij, verstand [lees meer...]op nul & drinken maar. Best te doen hoor! Wel veel last van bijwerkingen; hele heftige buikkrampen ongeveer 2 uur na inname, maar hopelijk raak ik daar wel aan gewend.

27-11-2011 | Vrouw | 19
Constipatie
Ik moest 1 liter van dit goedje drinken in het ziekenhuis nadat ik op de spoedgevallen opgenomen was voor ernstige constipatie. Na 4 verschillende soorten laxeermiddelen die niet bleken te helpen, moest ik dit drinken: 1 glas per 10 minuten. Dit bleek echt onmogelijk. Ik probeerde de vieze anijssmaak te verminderen door er suiker in op te lossen. Maar dit hielp echt niet. [lees meer...]Aangezien ik het echt niet door mijn keel kreeg (kokhalzen), stelde de verpleger voor om een maagsonde te steken. Uiteindelijk stemde ik hiermee in. Nadat die liter in mijn maag 'gepompt' was, kon ik toch eens naar het toilet. Het hielp dus, maar het is het ergste wat ik ooit al heb moeten drinken.

04-07-2011 | Vrouw | 20
Verstopping
Vanwege verstopping moet ik elke dag 4 liter klean prep drinken. De smaak vind ik nog meevallen, zeker in vergelijking met sommige andere berichten. Neus dicht en adten, snoepje erachteraan en het zit erin. De werking is zeer slecht, de bedoeling is dat het spoelt maar vaak heb ik nog wekenlang geen ontlasting. Daardoor krijg ik hevige krampen en misselijkheid, overgeve[lees meer...]n, flatulentie, en passen m;n kleren niet meer door het opzwellen van m'n buik. Daarbij is 4 liter gewoon overdreven veel, dat kan best compacter lijkt me

03-07-2018 | Vrouw | 27
macrogol/elektrolyten (4)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Voorbereiding endoscopie dus 4l van dit goedje moeten drinken. Ik heb dit onderzoek al verschillende keren ondergaan door pbs en nu vermoedelijke Crohn en iedere keer word die smaak erger. Maar goed, ik had er goede hoop in, heb de zakjes koel bewaard en ijskoud water gebruikt aangezien de smaak daarmee zou verbeteren. Het tegendeel is waar, aangezien ik van de geur all[lees meer...]een al mijn maag voelde protesteren. Met als gevolg, na het eerste glas al kokhalzen, zelfs met toevoeging van citroensap of grenadine. Uiteindelijk moeten stoppen na het derde glas, aangezien ik moest braken. Na drie uur nog altijd geen enkele reactie behalve de misselijkheid en braken ; geen darmkrampen of vloeibare stoelgang.(Hoewel ik dit dan wel iedere keer heb bij iedere maaltijd.) Kan pas morgenvroeg naar het ziekenhuis bellen aangezien het laat op de avond is en er niemand van de afdeling aanwezig is. Daar hebben ze me aangeraden om te stoppen als ik moest braken. We zien wel wat er gebeurt maar ik raad Klean-Prep aan niemand aan, zelfs niet voor een stomme grap uit te halen.

01-07-2012 | Vrouw | 27
Bloedarmoede
Ik krijg morgen (2-7-12) een coloscopie . Nu krijg ik Klean Prep voor lege darmen. 2,5 uur na inname eerste liter nog niks gemerkt op war geborrel in mijn darmen na. De 2e liter innemen ging door de zoute en vanilleachtige smaak al een stuk moeilijker en ik kreeg kokhalsreflexen. Ik heb nu literkan nummer 3 naast me staan en die is halfLEEG. :) Het wordt steeds moeilijker[lees meer...] om te drinken. Ik heb geprobeerd om ranja zonder Sorbitol toe te voegen, dan gaat in ieder geval de zoute smaak weg, maar dan heb je een overdaad aan ranja en da's ook niet lekker. Ik had toch liever Movi Prep gehad, zelfde doel, maar dan maar 2 liter ipv 4!

09-01-2018 | Vrouw | 28
macrogol/elektrolyten (4)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Ik moest 2 liter klean prep drinken op de avond voor mijn darmonderzoek. Waarna er binnen een uur waterige ontlasting zou komen.. is dit helaas niet gebeurt. Nu om 5 uur Mn wekker weer zetten voor meer Twee liter klean prep kijk er nu al tegen op. Voel me nu al een opgeblazen ballon. Toevoeging van siroop hielp niet echt misschien mocht het ooit nog eens voorvallen d[lees meer...]an maar appelsap proberen. Hopelijk valt het onderzoek mee

27-06-2012 | Vrouw | 29
Endometriose
De eerste drie liters gingen prima, maar de laatste kreeg ik haast niet weg. Gelukkig viel het me na alle angstaanjagende gebruikerservaringen van anderen heel erg mee! Gewoon verstand op nul zetten en een glas in een teug opdrinken met een rietje. Vooral geen pepermuntkauwgom tussendoor nemen, want daardoor lukte de laatste liter dus haast niet. Overigens hoorde ik in het[lees meer...] ziekenhuis dat je kunt stoppen met drinken als je ontlasting 'schoon' is. Dat hadden ze eerder kunnen zeggen, want het had me een liter kokhalzen gescheeld.

25-04-2016 | Vrouw | 33
macrogol/elektrolyten (3l)
Constipatie
Kleanprep gebruikt wegens ernstige constipatie. In vergelijking met 2006 is de smaak van kleanprep er echt veel op vooruit gegaan. Het drinken ging dus goed. De effectiviteit was voor mij een enorm pluspunt. Ik hoop dat ik het niet meer tegen moet komen, maar als het moet dan moet het.

01-11-2016 | Man | 36
macrogol/elektrolyten (59)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Naar alle horrorverhalen zag ik er erg tegenop om het te gaan gebruiken. de 1e 3 liter kreeg ik moeilijk weg, maar de volgende dag toen ik voor de laatste liter echt goed koud water ( had de hele nacht in de koelkast gestaan ) gebruikte met een scheutje siroop ging het VEEL makkelijker. Dus zorg dat het water echt heel koud is ! Van het hele onderzoek heb ik weinig tot nik[lees meer...]s mee gekregen dankzij het roesje. Dus laat je niet gekmaken door alle horrorverhalen, gebruik IJSKOUD water en neem een roesje. Succes !!

17-06-2012 | Vrouw | 37
macrogol/elektrolyten
Zo, ik heb net mijn 4 liter op! Tjongejonge ik moet zeggen dat de laatste anderhalf me wel wat zwaarder viel hoor...maar verder hoor je me niet klagen! Pas na twee uur begon het te werken en kreeg ik ook behoorlijke buikkrampen maar toen het eenmaal liep, liep het! Dus dat viel me alles mee. Mij lijkt het beter om bv twee smaken te mogen kiezen, vanille of citroen, dan kan[lees meer...] een ieder zijn voorkeur bepalen.