Ervaringen met Klean-Prep

Moviprep (166 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (79 meningen)
Dulcolax (63 meningen)

02-06-2021 | Vrouw | 54
macrogol/elektrolyten (3)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Niet weg te krijgen zo veel en zo vies. En op het laatst braakneigingen. Volgen de keer vraag ik om picoprep. 150 ml vieze vloeistof ipv 3 liter en daarna 3 liter water drinken. Lijkt me beter te doen

17-04-2020 | Man | 57
macrogol/elektrolyten (4l)
Dikkedarmkanker
Dit is de 2de keer in mijn leven dat ik zo'n kuur moet doen. Is bijna niet binnen te krijgen/houden en brengt de stoelgang bij mij niet onmiddellijk op gang. Waar ik 't meeste schrik voor heb: Ik ben nu aan mijn laatste 2 liter bezig en moet seffens richting ziekenhuis, een trip van 'n uurtje met openbaar vervoer, want omdat ik onder narcose moet mag ik niet zelf rijden en[lees meer...] door corona maatregelen mag niemand me voeren (ben alleenstaande). Hopelijk begint in de bus het product niet te werken...

14-03-2019 | Vrouw | 57
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Probeerde het met rietjes, caravan cevitam en koudwater maar daar moest ik enkel van overgeven. Met het gevolg dat spul te weinig binnen kwam. Moest om 18 uur begonnen en ben om 23 uur gestopt. Niet alles genomen want het kwam er alleen maar uit. Ben gaan slapen en midden in de nacht begon de ontlasting. De tweede helft moest ik vanaf 8 uur 's ochtends nemen. Ben om 6 uur[lees meer...] begonnen. Andere strategie gekozen geen rietjes, geen koud water. Dat werkte voor mij veel beter. Spul(+ caravan cevitan) in glas. Adem inhouden en dan zoveel mogelijk slikken. Afgewisseld met slokje lauwe groene thee. Wekker om de 10 minuten gezet. dus even rust en dan weer slikken. Nog steeds veel overgegeven. Achteraf gezien denk ik dat ik in tijd dat ik nog niet nuchter had moeten zijn, beter suikervrije dropjes had kunnen eten, want daar raak ik sneller van aan de diarree dan dit spul. Ik vraag me af, net als de anderen op deze site waarom is het zo vies. De levensmiddelen technologie maakt al het vieze eten lekker waarom kan dat niet met dit spul gebeuren.

07-01-2019 | Man | 65
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Innenem met koud water Niet denken Niet ruiken Tussendoor een slokje water drinken

03-07-2018 | Vrouw | 27
macrogol/elektrolyten (4)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Voorbereiding endoscopie dus 4l van dit goedje moeten drinken. Ik heb dit onderzoek al verschillende keren ondergaan door pbs en nu vermoedelijke Crohn en iedere keer word die smaak erger. Maar goed, ik had er goede hoop in, heb de zakjes koel bewaard en ijskoud water gebruikt aangezien de smaak daarmee zou verbeteren. Het tegendeel is waar, aangezien ik van de geur all[lees meer...]een al mijn maag voelde protesteren. Met als gevolg, na het eerste glas al kokhalzen, zelfs met toevoeging van citroensap of grenadine. Uiteindelijk moeten stoppen na het derde glas, aangezien ik moest braken. Na drie uur nog altijd geen enkele reactie behalve de misselijkheid en braken ; geen darmkrampen of vloeibare stoelgang.(Hoewel ik dit dan wel iedere keer heb bij iedere maaltijd.) Kan pas morgenvroeg naar het ziekenhuis bellen aangezien het laat op de avond is en er niemand van de afdeling aanwezig is. Daar hebben ze me aangeraden om te stoppen als ik moest braken. We zien wel wat er gebeurt maar ik raad Klean-Prep aan niemand aan, zelfs niet voor een stomme grap uit te halen.

09-01-2018 | Vrouw | 28
macrogol/elektrolyten (4)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Ik moest 2 liter klean prep drinken op de avond voor mijn darmonderzoek. Waarna er binnen een uur waterige ontlasting zou komen.. is dit helaas niet gebeurt. Nu om 5 uur Mn wekker weer zetten voor meer Twee liter klean prep kijk er nu al tegen op. Voel me nu al een opgeblazen ballon. Toevoeging van siroop hielp niet echt misschien mocht het ooit nog eens voorvallen d[lees meer...]an maar appelsap proberen. Hopelijk valt het onderzoek mee

10-10-2016 | Vrouw | 46
macrogol/elektrolyten (1)
Darmproblemen - verstopping
Vrezelijk van smaak, moest het innemen als 1 liter toedieningen, bijna niet te doen. Totaal onduidelijk waarom ik deze zo onsmakelijke medicijn moest nemen en niet een ander laxeermiddel.

06-06-2015 | Man | 57
macrogol/elektrolyten (69)
Rectumkanker
Ik heb voor 3 onderzoeken en 2 operatie voorbereidingen dus 5 keer een kuur Kleanprep gebruikt. De eerste 2 keer ging het nog wel, de 2 keren erop met veel kokhalzen maar net binnen kunnen houden, de laatste keer met zeer veel moeite 2 liter kunnen gebruiken en veel zware maag krampen gehad, ontlasting kwam zeer slecht op gang en slechte darmreiniging. Daarna Moviprep gebr[lees meer...]uikt en dat was een stuk prettiger. Voor de goede orde, ik geef nooit over, ben nooit misselijk, kan voedsel en drank desnoods in grote hoeveelheden naar binnen werken, maar Kleanprep gebruik ik dus echt nooit meer.

09-02-2015 | Vrouw | 46
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Vijf jaar geleden Klean-prep gebruikt. Het was niet te doen, zo smerig. Het laxeerresultaat was ook nog niet eens voldoende waarop werd geadviseerd om een volgende keer 5 tot 6 liter te gebruiken. Na enig onderzoek op internet blijken er meerdere laxeermiddelen te zijn: Moviprep, Picoprep en sinds heel kort Eziclen. Ik heb, in overleg met de mdl arts gekozen voor Eziclen. [lees meer...]Wat een verademing! In het doosje zitten twee flacons. De eerste flacon leng je aan tot een halve liter, deze drink je binnen het uur langzaam op. De tweede flacon drink je 10-12 uur later. Daarnaast moet je veel drinken. Eziclen is een doorzichtige drank en de smaak is goed te doen. Het laxeerresultaat was prima. Moet wel toegeven dat ik in de aanloop naar het onderzoek mijn voeding heb aangepast naar licht verteerbaar. Hopelijk hebben jullie iets aan deze tip?

18-03-2014 | Vrouw | 59
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Voor mij is vier liter ondrinkbaar binnen de gestelde tijd. Ik wordt dan te misselijk en het lijkt niet door toestromen maar in mijn maag te blijven hangen. Liever nog zou ik 100 capsules slikken met die troep, met een hoop water. Maar dat onverdund in een capsule zal wel niet mogen met deze chemicaliën. Uiteindelijk heb ik drie van de vier liter binnengehouden.

01-03-2012 | Vrouw | 39
Ziekte van Crohn
Wat is het toch vreselijk smerig, ook met roosvice. Het is omdat ik weer een colonscopie krijg maar anders zou ik er mee stoppen, ik krijg er kots nijgingen van! Bah! (Red; mening ingekort tot gebruikerservaring )

04-07-2011 | Vrouw | 20
Verstopping
Vanwege verstopping moet ik elke dag 4 liter klean prep drinken. De smaak vind ik nog meevallen, zeker in vergelijking met sommige andere berichten. Neus dicht en adten, snoepje erachteraan en het zit erin. De werking is zeer slecht, de bedoeling is dat het spoelt maar vaak heb ik nog wekenlang geen ontlasting. Daardoor krijg ik hevige krampen en misselijkheid, overgeve[lees meer...]n, flatulentie, en passen m;n kleren niet meer door het opzwellen van m'n buik. Daarbij is 4 liter gewoon overdreven veel, dat kan best compacter lijkt me

07-04-2011 | Man | 76
Coloscopie op 21 maart 2011
Klean Pep heeft als hulpstoffen Aspartaan en Vanillesmaakstof. Als die stoffen medisch niet strikt nodig zijn, zou ik de fabrikant willen aanraden ze niet langer toe te voegen. Veel mensen, zoals ikzelf, hebben een hekel aan vanille en worden daar zelfs misselijk van. Mij is gebleken dat Klean Prep daardoor bij velen een slechte naam heeft gekregen. Waarom laat men het nie[lees meer...]t aan de gebruiker over om desgewenst een hem/haar passende smaakstof toe te voegen? Over 6 jaar moet ik weer een coloscopie ondergaan. Ik hoop van harte dat tegen die tijd Klean Prep geen vanillesmaakstof meer bevat.

07-02-2010 | Vrouw
Klean prep
Ik vond het echt heel heel walgelijk. Kreeg erge braakneigingen en na 2.5 liter (van de 4) ging het niet meer. Steeds braken. Ik ben toen gestopt. Gelukkig waren mijn darmen schoon genoeg. Hierna heb ik nog maanden last gehad van misselijkheid en een zwak gevoel. Ik hoop enorm dat er een ander middel op de markt komt dat beter is te verdragen.

30-04-2019 | Man | 57
macrogol/elektrolyten (50mg)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Gekoeld gaat het beter, maar de smaak is vies

23-11-2013 | Man | 63
macrogol/elektrolyten (1000mg)
Constipatie
twee dagen na dikke darm onderzoek kon ik bijna niet meer plassen, er kwam bloed mee en het ging pijnlijk. Ook kreeg ik puisten in mijn gezicht. Dit moet iets te maken hebben met dit onderzoek/Klean Prep. Wie heeft deze ervaring ook?