Ervaringen met Macrogol en elektrolyten

Psylliumvezels (62 meningen)

19-03-2022 | Vrouw | 55
Macrogol-elektrolyten (13.7mg)
Darmproblemen - verstopping
Nu al 5dg 3 pd .. nog steeds verstopping. Werkt totaal niet. 2zware antibiotica kuren gehad ivm schouder operatie.. zelfs oma's recept erbij. Lauw water met zonnebloemolie.. nu toch maar laxeermiddelen gekocht.. hoop dat dit wel helpt.

24-08-2019 | Vrouw | 55
Obstipatie
Na jaren van alles tevergeefs geprobeerd te hebben ivm obstipatie door PDS eindelijk bijna iedere dag normaal naar 't toilet. ..

06-02-2018 | Vrouw | 56
Macrogol-elektrolyten (1)
Darmproblemen - verstopping
Al problemen met de stoelgang vanaf ca. 16 jaar. Alles geprobeerd ook qua voeding. Niets hielp. Najaar 2016 zo'n enorme kramp dat ik bang was dat er iets ernstig mis zou gaan. Toen deze poeders (Sandoz) van huisarts gekregen. Stoelgang kwam weer op gang. Heeft wel tijd geduurd (hoeveelheid poeder soms te veel, soms te weinig) voor er enige regelmaat in de ontlasting kwam. [lees meer...]Nu volstaat 1 zakje per dag. Blijft al met al toch problematisch en heeft invloed op je sociale leven. Vind verder de smaak van de poeders vies, megazoet en bevat kunstmatige zoetstoffen. Heb er problemen mee dat ik dit waarschijnlijk de rest van leven moet blijven slikken.

12-07-2016 | Vrouw | 56
Darmproblemen - verstopping
Ben er sinds kort achter dat ik de opvliegers die ik al jaren heftig heb, heb te danken aan aspartaam wat ook in dit medicijn zit.Ik ben gestopt met zoetjes in koffie en thee en na een paar dagen waren die opvliegers verdwenen. Waarschijnlijk heb ik lange tijd teveel aspartaam binnen gekregen.

06-06-2021 | Vrouw | 57
Macrogol-elektrolyten (1)
Trage schildklier
Door obstipatie erachter gekomen dat ik een traag werkende schildklier heb. Slik daar nu medicijnen voor maar obstipatie bleef. 1 zakje per dag macrogynol gaan gebruiken. Goede stoelgang nu maar wel met enorme stank.

04-10-2021 | Vrouw | 58
Darmproblemen - verstopping
Na verzakking dunne- en endeldarm operatie macrogol gekregen om ontlasting soepel te houden. 1/2zakje per dag is voldoende. Helaas veel lucht in darmen en vieze stinkende winden waardoor ik niet graag op pad ga. Overweeg te stoppen met gebruik omdat ik door de bijwerkingen teveel beperkt word.

14-08-2022 | Vrouw | 59
Macrogol-elektrolyten (13,8)
Ik heb chronische pijnklachten, hiervoor gebruik ik een hoge dosering Tramadol. Om te voorkomen dat ik een verstopping krijg , ben ik genoodzaakt om de Macrogol dagelijks te gebruiken.Gelukkig heb ik totaal geen bijwerkingen. Ik gebruik het al 17 jaar nu. Als ik het een keer vergeet in te nemen, is de kans op verstopping groot. Ik gebruik 1 zakje per dag.

21-06-2018 | Vrouw | 59
Macrogol-elektrolyten (13,7mg/ML)
Baarmoederhalskanker
Kreeg voorgeschreven na operatie, 30 zakjes vond ik wat veel. Heb 1 zakje gebruikt dus 29 over, maar wel eigen risico. Dus als iemand ze elke dag gebruikt kunt u ze ophalen.

16-12-2019 | Vrouw | 60
Macrogol-elektrolyten (13,7g)
mijn ervaring is bij de eerste 2 zakjes niks, de dag erop 3e zakje, ik werd ineens behoorlijk ziek, moest naar de wc en had allemaal diarree. en voelde me echt beroerd, ik dacht wat gebeurt me nou.. m'n buik ging te keer en weer diarree 3 x de pot vol en flinke naweeën . en de hele nacht ziek. dat middel moet eigenlijk uit de handel, is zo heftig, pak een paar pruimen, wan[lees meer...]t net als vandaag een dag later, heb ik nog steeds behoorlijk buikpijn, ik adviseer dit middel niet te nemen, is niet hetzelfde als movicolon veel heftiger, nou doe wat je wilt maar dit is een waarschuwing.....

02-06-2018 | Vrouw | 60
Macrogol-elektrolyten (13mg)
Darmproblemen - verstopping
Obstipatie ontstaan door gebruik pijnstillers (zoals gebruikelijk) welke ik 2 dagen nodig had. Hierna Macrogol voorgeschreven gekregen , 3 zakjes per dag. Geen enkele werking of bijwerking. Na 7 dagen gestopt wegens geen effect. Nu maar hopen dat de 3 porties groene groenten per dag meer resultaat opleveren.

19-10-2016 | Vrouw | 60
Macrogol-elektrolyten (15g)
Obstipatie
Ik ben naar de huisarts geweest, omdat ik heel veel last van obstipatie had. ik kon ook niet meer dan 3x per week. de huisarts zei toen, het is heel goed dat je gekomen bent, want 3x per week is veel te weinig. toen heeft ze voor mij Macrogol en Electrolyten voorgeschreven. vanaf de dag dat ik er mee ben begonnen, kan ik weer elke dag. ik ben hier zeer tevreden over.

25-01-2020 | Vrouw | 61
Rectale / anale fissuur
Voor de anale fissuur, werkt het goed, maar ik neem alleen zo nodig in, anders ben ik bang dat ik luie darmen krijg, ik heb hier veel baat bij, ik ben er ooit mee begonnenals bijwerking van medicijnen tegen obstipatie, met veel vsn deze medicatie ben ik inmiddels gestopt, maar gebruik het nu indien nodig

13-11-2019 | Vrouw | 61
Macrogol-elektrolyten (13,8)
Darmproblemen - verstopping
Door foutief medicijn gebruik voorgeschreven door de huisarts, werd ik steeds zieker. Ben. Naar de huisartsenpost gegaan, kreeg toen microgolf en elektrolyten 13,8 mg drie keer per dag. Nu de derde dag ben ik ermee gestopt, je wordt er steeds zieker van, doodmoe en mijn buik werd steeds dikker door de lucht. En in de nacht slapen hoe maar, weinig. Dus morgen weer terug na[lees meer...]ar mijn huisarts. Ik heb namelijk een middenrifbreuk en daardoor had ik zo’n pijn in mijn maag en bovenbuik, daardoor ontstond de obstipatie.

06-12-2019 | Vrouw | 62
Obstipatie
Smerig, mierzoet, vreselijk chemisch. Voornamelijk Sorbitol, maar dat wordt in de bijsluiter van de apotheek niet vermeld. Het wordt je door elke arts die morfine voorschrijft (en dat doen ze al heel snel tegenwoordig) door de strot geduwd en weigeren lukt bijna niet. Ook de apotheek reageert als een hert in de koplampen als je zegt dat je er niet om gevraagd hebt ("de ve[lees meer...]rzekering betaalt, hoor") en het ook niet wil hebben ("ja maar... obstipatie...."). Resultaat geeft het ook niet, een paar gewelde pruimen werkt beter. Snel overgestapt op psylliumvezels met inuline. De smaak daarvan is ook niet alles maar het is tenminste natuurlijker en het werkt veel beter op je stoelgang.

29-04-2019 | Vrouw | 62
Obstipatie
ik had een onregelmatige stoelgang en ondanks het feit dat ik al jaren vezelrijk eet met vooral veel groenten, kon ik slecht ontlasten. Dat gaf enorme hoofdpijn en pijnlijke ontlasting met scheurtjes in de anus en het kostte enorm veel tijd. Met een zakje per dag is dit heel erg veranderd. Ik heb een paar keer moeten rennen naar de toilet, maar over het algemeen voel ik aa[lees meer...]n dat ik naar de wc moet en heb genoeg tijd. Ik heb overigens ook last van Proctalgia Fugax. Maar dat heb ik sinds ik deze zakjes gebruik alleen voelen aankomen, maar geen daadwerkelijke krampen gehad.

15-07-2018 | Man | 62
Macrogol-elektrolyten (13.7g)
door slechte stoelgang voorgeschreven door huisarts.