Ervaringen met Macrogol en elektrolyten

Macrogol-elektrolyten

Gewichtstoename opgezette buik droge lippen buikkrampen hoofdpijn gasachtig

Moviprep (167 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Bisacodyl (79 meningen)
Dulcolax (63 meningen)
Psylliumvezels (62 meningen)

15-10-2022 | Vrouw | 45
Macrogol-elektrolyten (10g)
Darmproblemen - verstopping
Werkt prima, mits je er ook voldoende bij drinkt.

30-11-2019 | Vrouw | 45
Obstipatie
Macrogol voorgeschreven gekregen samen met Oxycodon. Opiaten veroorzaken obstipatie. Drankje is vies, maar vooruit. Het werkt voor mij echter niet. Voor zover er al ontlasting kwam (2 x per week ofzo) ging het ontlasten erg moeilijk. Mijn ontlasting was kurkdroog, bijna niet uit te poepen. En aangezien ik gebroken ribben heb (vandaar pijnstilling) deed persen erg pijn. Bis[lees meer...]acodyl werkt voor mij veel beter.

17-01-2023 | Man | 44
Darmproblemen - verstopping
Ik had een serieuze verstopping in mijn dikke darm, zo erg dat ik na eten over moest geven omdat mn darmen vol zaten. Daarnaast constant pijnlijke steken in de buik. In het begin te voorzichtig begonnen met 2 zakjes per dag (Apotex 13,8g). Omdat ik nogal wat negatieve ervaringen las op het internet te snel ermee gestopt. Helaas waren de klachten niet minder geworden. Di[lees meer...]verse buikonderzoeken gehad, maar alles was verder ok, dus op last van de dokter een week lang 3x 2 zakjes per dag gaan nemen, na die week waren de klachten aanzienlijk minder geworden. Hierna over op 3x1 zakje per dag (je moet een koeienvlaai poepen zoals de dokter zegt om het week te maken in je darmen, zodat de harde ontlasting op kan lossen), tot de buikpijn compleet verdwenen was. Ik kon zelfs weer normaal plassen. Ook ik heb een beetje last van de bijwerkingen: winderigheid, ietwat opgeblazen gevoel en beetje misselijk direct na inname (maar neemt snel af). Het smaakt ook niet echt lekker, dus je kan het op 2 manieren doen: oplossen in klein beetje water en in 1x naar binnen gieten en dan een glas water er achteraan. Of oplossen in een groot glas water, de zoute smaak is dan bijna weg zodat het makkelijker (rustig) te drinken is. Conclusie: het heeft mij enorm geholpen. De bijwerkingen zijn er, maar zijn zeker te overkomen. Zeker als je merkt dat het werkt. De fout die ik gemaakt heb, is in het begin te sceptisch te zijn begonnen. Hierdoor met een te lage dosering gestart, waardoor ik het veel langer heb moeten gebruiken dan eigenlijk nodig was en natuurlijk ook langer met buikpijn rond gelopen heb. Succes!

28-12-2019 | Vrouw | 44
Macrogol-elektrolyten (13,4g)
Obstipatie
Dit product gebruik ik nu een aantal maanden en naar grote tevredenheid! Door problemen met het verteren van voedsel kon ik niet goed naar het toilet. Dit middel voorgeschreven gekregen (Teva), zonder zoetstoffen. Ik ga nu netjes iedere dag naar het toilet. Het middel neem ik iedere dag rond hetzelfde tijdstip in, op een nuchtere maag. Daarna nog een glas extra water. [lees meer...]Ongeveer een kwartiertje later ontbijt ik. Nog voor ik naar het werk ga, ben ik mijn ontlasting kwijt. Let wel op: je moet bij dit middel echt iedere dag minimaal 1 1/2 liter vocht gebruiken. Doe je dat niet, dan werkt het averechts en raak je juist verstopt! Het middel is eigenlijk niets anders dan vezels en vezels hebben veel vocht nodig om soepel te blijven! Gebruik dit middel niet in de avond, bijv voor het slapen gaan. Dat geeft verstopping doordat er 's nachts weinig tot geen vocht wordt ingenomen.

25-12-2017 | Vrouw | 44
Macrogol-elektrolyten (13,6)
Preventief macrogol en elektrolyten 13,7 gram poeder zakjes bij Fentany pleisters om verstopping te voorkomen. Het is erg vies om te drinken. Neus dichtknijpen en er een lekker drankje er na drinken is het enige dat de vieze smaak van het poederzakje maskeert. Niet te doen, vaak misselijk, opboeren en veel ongelukjes door het gebruik. En bij elk toiletbezoek de hele[lees meer...] dag door komt er ontlasting. Ik kap met deze vieze Macrogol zakjes

23-01-2022 | Vrouw | 42
Macrogol-elektrolyten (13,7)
Wegens een Tailor,s bunion operatie heb ik deze zakjes gekregen omdat een week Oxycodon slik voor de pijn. Pas na 3 dagen kwam er wat bij mij,wat een opluchting. Kan dus niet zeggen dat het snel werkt.Drink er mega veel water bij en zelfs nog extra vezels.Gelukkig bijna van de Oxycodon af! Maar geef mij maar Psyllium Husks,veel effectiever en sneller,samen met probiotica[lees meer...].

16-11-2021 | Vrouw | 42
Macrogol-elektrolyten (13.7)
Aambeien en vaatscheurtjes
Heel erg last van pijnlijke aambeien met bloedens toe bij ontlasting neem 2 zakjes per dag om de ontlasting dun te houden

06-07-2016 | Vrouw | 42
Macrogol-elektrolyten (13,8)
Niet te doen dat drankje. Het is erg vies.

04-04-2022 | Vrouw | 41
Macrogol-elektrolyten (13,6)
Aambeien en vaatscheurtjes
1 zakje per dag vanwege harde ontlasting, aambeien. Meteen de eerste 2 dagen niet gepoept en ook geen scheetjes gehad, dat voelde eigenlijk een beetje verontrustend.. Eerste dag buikpijn, tweede dag ook erg misselijk, kon hierdoor weinig eten. Tegen de middag/avond (2e dag) ernstig vermoeid, niet alleen door het weinig eten, mijn hele lichaam voelde uitgeput, ik kon mijn [lees meer...]werk niet aan en moest eerder naar huis. Heel eng gevoel. Sliep 11u lang en belde de volgende ochtend de gezondheidslijn om advies omdat ik dit gevoel niet nogmaals wou meemaken. Ze belde na een uur terug met het advies om door te gaan. Dus ik ben op de 3e dag doorgegaan, was nog vermoeid en lag de hele dag in bed (ondanks dat ik moeder ben, dus dit was een zware soort vermoeidheid) eind van de middag opgestaan en naar buiten gegaan, savonds had ik eindelijk trek in eten en kort daarna gepoept! Perfecte konsistentie, zacht. Nu in de vroege ochtend van dag 4 nog steeds buikpijn maar ik voel me niet moe. Ik heb het idee dat het werkt maar ik schrok enorm van de bijwerkingen.

02-11-2021 | Vrouw | 41
Macrogol-elektrolyten (13,7g)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Voorgeschreven ivm zware kramp, huisarts dacht spastische darm ivm PDS. Vanaf starten geen ontlasting meer gehad, terwijl ik erg regelmatig ben. Na 3dgn gestopt met deze zakjes, na een week nog steeds volledig verstopt. Nu na diverse klysma's enige ontlasting, maar weinig. Morgen weer naar de huisarts

02-11-2021 | Vrouw | 41
Macrogol-elektrolyten (13,4g)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Had regelmatige stoelgang, maar heftige buikkramp door spastische darm. Door huisarts voorgeschreven, meteen na starten volledig verstopt. Na 3 dagen gestopt met innemen, na een week nog steeds volledig verstopt, geen ontlasting. Na meerdere klysma's nu iets aan ontlasting gehad, maar niet veel. Morgen weer naar de huisarts

09-10-2021 | Vrouw | 41
Macrogol-elektrolyten (1)
Obstipatie
Kon altijd prima naar het toilet. Standaard s' ochtends om 7 uur. En hoefde verder nooit meer op de dag. Maar sinds paar weken kon ik niet, onwijs dikke buik. En de hele dag aandrang. Van de dokter dit gehad. En het werkt perfect, ga weer zoals altijd!

16-02-2024 | Vrouw | 40
Macrogol-elektrolyten (1)

droge lippen gasachtig

al paar maanden door jaren geluidsoverlast buren, flinke slaaptekort heb ik moeite met ontlasting. komt met moeite eruit. veel te hard, en pijnlijk. bij persen word ik al duizelig. Gebruik deze merk macrogol zakjes, maar na korte periode gebruik, droge lippen, uitgedroogt met schilfers. Maar geen dorst. Zeer vervelend. Komt bovenop je problemen die je al hebt.

08-01-2018 | Vrouw | 40
Macrogol-elektrolyten (13.8)
Rectale / anale fissuur
1x dag is niet effectief genoeg voor mij, ik moet minimaal 2x drinken. Smaak nite zo lekker maar ook niet te vis. Ik heb tot nu geen bijwerking gevoeld dus geen probleem daar, ik gebruik merk Sandoz. Helpt wel na ee dag 2x dag gebruik om de ontlasting soeppel genoeg te maken maar ik kan niet stoppen met de dagelijks inname wand als jij een dag vergeet dan stopt de effe[lees meer...]ct zo meteen ook.

30-07-2017 | Man | 40
Macrogol-elektrolyten (13,8g)
Darmproblemen - verstopping
De werking tegen de verstopping was prima, maar de bijwerkingen waren erger dan de kwaal. Ik heb het middel 5 maanden gebruikt en 5 maanden zo ziek geweest als een hond. Daardoor 4 maanden in de ziektewet gezeten. Omdat de verstopping ook problemen gaf, legde ik het verband niet zo bij dit middel, maar toen ik ermee stopte en het na 4 dagen uit mijn lichaam ging, knapte i[lees meer...]k helemaal op. Maar de verstopping kwam terug en heb toen van de dokter sterke magnesium tabletten gekregen, daarmee is het probleem nu helemaal opgelost.

01-11-2022 | Vrouw | 39
Macrogol-elektrolyten
Ik heb deze zakjes van de dokter gekregen nadat ik een week lang met de zelfde pijn rondliep, heftige pijn onder mijn maag. De dokter had geconstateerd dat het mijn darmen zijn en dat mijn spijsvetering niet goed werkte. Nu gebruik ik Macrogol en Electrolyten al meer dan 2 weken, mijn stoelgang is soepel, maar ik ben niet van de pijn af, ook heb ik extra klachten bij gekr[lees meer...]egen, met name opgeblazen gevoel en heel veel last van vieze windjes de hele tijd door. Ik moet de dosis ophogen van de dokter, ik vraag me af of dit wel gaat werken.