Ervaringen met Movicolon

Moviprep (167 meningen)
Macrogol en elektrolyten (85 meningen)
Bisacodyl (79 meningen)
Dulcolax (63 meningen)
Psylliumvezels (62 meningen)

08-05-2012 | Man | 41
macrogol/elektrolyten
je kan er ook diarree van krijgen en meer buikpijn dit heel vervelend buiten de deur als er geen wc in de buurt is .

27-01-2023 | Man | 43
macrogol/elektrolyten (1)
Dit werd mij aangeraden door de huisarts en later door de MDL arts. Bij de Proctos Kliniek werd het meteen afgeraden bij Obstructieve Defecatie Syndroom. Ik heb het ooit weleens eerder genomen tijdens de chemo en bij constipatie is het wel goed spul. Bij ODS wil je dat de ontlasting juist indikt, dus psyllium.

15-11-2016 | Vrouw | 43
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Voorgeschreven door de huisarts. Moet het minstens 4 weken volhouden. Ben nu 2 weken bezig. Maar het duurt lang voor het loskomt. Dus advies gevolgd om 4 zakjes op te lossen in gelijke delen water. Dit 2 keer gedaan en toen kwam het los....maar nu steeds ik iets eet, lijkt het meteen naar de uitgang te gaan.. ....Ontlasting blijft dun. Ben nu even 2 dagen gestopt om te kij[lees meer...]ken of mijn ontlasting dikker wordt. Heb nu last van opgeblazen gevoel, pijn a.d. rechterkant van mijn zij en voel me erg moe. Ik weet niet of het daardoor komt.

15-05-2016 | Vrouw | 43
macrogol/elektrolyten (13,8g)
Obstipatie
Wegens problemen met de ontlasting kreeg ik movicolon van de huisarts. Per dag een zakje oplossen in water. Heb ze van de diverse merken en soorten gehad. Gestart per dag met 1 zakje. Uiteindelijk vier zakjes per dag en soms nog wel meer. Maar het werkte gewoon niet.

06-08-2012 | Vrouw | 43
Darmproblemen - verstopping
in verband met ernstige obstipatie gebruik ik movicolon 4x per dag 2 zakjes. Hiernaast gebruik ik nog meerdere laxeermiddelen. Helaas dit alles zonder resultaat.

20-12-2010 | Vrouw | 45
macrogol/elektrolyten
Ik ben zeer tevreden over dit middel. Gebruik het nu 5 jaar. Volgens de mld-specialist kan langdurig gebruik geen kwaad. Zelf vind ik dat wel bezwaarlijk maar vooralsnog is het niet anders. Na een jaar enorme krampen te hebben gehad ben ik daar al 5 jaar dankzij dit middel grotendeels vanaf. Gebruik 1 zakje per dag. Vind de smaak helemaal niet vies, je drinkt het zo weg.

18-10-2019 | Vrouw | 46
macrogol/elektrolyten (13,7)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik gebruik Movicolon al jaren vanwege prikkelbare darm. Nu kreeg ik van de Apotheek ineens Macrogol. Dit was hetzelfde zeiden ze. Nu al meer dan een maand heel erg ziek. Me zelfs ziek moeten melden op mijn werk. Heb veel paracetamol geslikt tegen de hoofdpijn, maar dat hielp niks. Mensen in mijn omgeving maakten zich zorgen omdat ik zo mat was. Omdat ik er van overtuigd wa[lees meer...]s dat ik iets mankeer vorige week bloed laten prikken. Nu vroeg ik me van de week ineens af of het niet door die Macrogol kwam, omdat ik geen last heb als ik opsta en na een half uur me misselijk begin te voelen en hoofdpijn krijg. Dan heb ik natuurlijk een zakje Macrogol genomen! Op deze site gezocht en veel dezelfde verhalen tegengekomen. Ik ben nu 3 dagen gestopt met Macrogol en ik voel me ineens niet meer ziek! Ik heb dit zojuist gemeld bij mijn huisarts

22-06-2012 | Vrouw | 46
Darmproblemen - verstopping
Ik gebruik sinds februari 2 zakjes per dag naar volle tevredenheid! Ik probeer wel eens te minderen maar dan gaat het gelijk mis.

27-01-2011 | Vrouw | 47
verstopping meerdere malen nalv Diverticulitis
Uitstekend middel. Gebruiksvriendelijk. Geen vieze smaak, begrijp reakties over vieze smaak dan ook niet. Het is lang niet zo erg zoals het laxeer middel dat men moet gebruiken om de darmen te reiningen voorafgaande aan een darmonderzoek in het ziekenhuis, maar ook hier ga je niet dood van...). Er is nu overigens een alternatief middel met (exact dezelfde produkt s[lees meer...]amenstelling als Movicol), Laxtra, orange gneaamd. De naam zegt het al, het smaakt vaag naar sinaasappel. Gebruik 1 zakje per dag, was bij aanvang 2 per dag. Zelf afgebouwd, en eetpatroon blijvend aangepast. Ik gebruik het nu bijna 2,5 jaar. Nooit geen buikpijn/ krampen meer, sinds jaren , erg prettig. Wel raadzaam om voldoende (water) te blijven drinken, omdat dit middel extra vocht aan de darmen onttrekt. Logisch, gezien het feit dat de ontlasting er ' zachter' van wordt.

31-01-2013 | Man | 48
macrogol/elektrolyten
Al jaren gebruik ik movicolon vanwege last van zuurbranden (gevolg operatie ivm darmkanker). Werkt goed, wel wat bijwerkingen. O.a. de hier vaak genoemde 'winderigheid'. Al die jaren krijg ik het merk MOVICOL van Norgine. Bij een recente bestelling krijg ik echter drie dozen van het middel van Sandoz. a) het lost minder goed op ('stukjes' zweven in je glas. brrr) en b) ik [lees meer...]heb het idee dat het minder goed werkt. Om de zaak toch goed op gang te houden nu ipv één per dag (en die vergeet ik ook nog wel eens een dag) maar twee zakjes per dag gaan slikken. Natuurlijk beste zorgverzekeraar, ik hoor het u al zeggen: "in beide zakjes zitten echt dezelfde bestanddelen". Maar, verzekeraar, ik denk van niet! (bv alleen al de 'zwevende stukjes' in mijn glas). Of misschien heb ik - volgens u - het idee van niet. Maar wat het ook is: ik slik nu meer van die zakjes en per saldo bent u, en via u de samenleving en ook ik (eigen risico en premie), duurder uit. Hou aub toch op met het verstrekken van steeds andere merken medicijnen!

31-10-2011 | Vrouw | 48
Obstipatie
Ik gebruik dit middel al jaren en sinds kort de smaak chocolade. Beter dan neutraal of citroen vind ik persoonlijk, Ik gebruik dit middel sinds kort icm Volcolon vanwege veel luchtklachten in mijn darmen.

07-01-2013 | Vrouw | 49
Darmproblemen - verstopping
Gebruik dit middel al enige tijd en ben tevreden. Los het op in een weinig water en drink daarna dan nog een extra glas. Ontlasting is wel plakkerig en het middel zorgt ook voor meer lucht in je darmen. Smaak is prima, gewoon slikken en niet zeuren. Krijg wel soms een dikke keel van dit middel. Gebruik het daarom 's morgens voor het ontbijt wat bij mij het beste werkt.

31-05-2020 | Vrouw | 50
macrogol/elektrolyten (1)
Na verwijdering van maag en dunne darm en omlegging van de galwegen ivm ernstige complicaties na een GBP, kan ik niet meer normaal eten. Hierdoor zware pijnaanvallen waarvoor ook weer zware medicatie waaronder oxycodon en morfine soms Fentanyl injecties. Hierdoor dus obstipatie en niets lijkt te helpen. 4x movicolon en nog 20 ml X-prep. Tips zijn welkom !!

23-11-2012 | Vrouw | 50
Darmproblemen - diarree
Ik gebruik vanaf 23 oktober dit middel maar het werkt voor geen meter ik heb 2keer 2 klima's gehad en dat ging beter ik krijg alleen maar een beetje diaree en meer niet hoe ik verder moet is mij een raadsel kan iemand mij raad geven want dit maakt mij erg moedeloos

28-09-2022 | Vrouw | 53
macrogol/elektrolyten (37g)
Darmproblemen - verstopping
Helaas genoodzaakt dit middel twee maal daags te gebruiken ivm Verapamil gebruik wat verstopping veroorzaakt. Vies drankje maar te doen. Alleen de bolle buik winderigheid en vreselijk stinkende scheten ..het doet mij wegrennen voor mezelf. Wat een drama. Als.iemand daar een oplossing voor weet!

20-08-2019 | Vrouw | 53
macrogol/elektrolyten (13.8g)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Movicolon had niet de gewenste werking