Ervaringen met Movicolon

Moviprep (166 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (79 meningen)
Dulcolax (63 meningen)
Psylliumvezels (62 meningen)

10-03-2010 | Vrouw
Verstopping
Je mengt het met een glas water, dit word (na een tijdje staan) een soort olie/water-substantie. Dit voelt vies in de mond aan. Ik heb een variant met limoen/citroen smaak, dus de smaak opzich valt mee. Helaas krijg ik het niet goed weg vanwege het 'dikke-water-effect'. Soms spuug ik het gewoon weg uit. Mengen met meer water helpt niet, ik ga het proberen met minder water [lees meer...](in 2 grote slokken op). Effectief is het wel.

12-02-2010 | Vrouw
Obstipatie
het middel helpt wel. Het is alleen heel vies. Ik dacht dat er ook 1 was met een smaakje. Die schijnt niet zo vies te zijn.

03-10-2009 | Vrouw
Ontlastng preventief zacht laten
het werkt op zich wel goed, maar wat is het vies!!!!!! Het heeft een heel rare zout-achtige smaak, die bij mij echt kokhalsneigningen opwekt. zelfs bij oplossen in appelsap ofzo komt die nasmaak naar boven. Ik krijg het echt amper weg. Kreeg dit van huisarts omdat ze zei dat het minder gas vormde dan legendal, maar die smaakte prima... misschien dat ik straks toch weer ter[lees meer...]ugga naar legendal.

10-09-2008 | Vrouw

21-10-2019 | Vrouw | 76
Darmproblemen - verstopping
Movicolon naturel wordt niet meer vergoed door de verzekering. Je moet met een smaakje nemen. Ik kan daar niet tegen. Ik koop nu zelf via mijn huisartshoudende apotheek macrogol en elektrolyten naturel. Dat is de goedkoopste optie! Voor mij is deze vorm van laxeren met darmspoelen de beste optie met de minste bijwerkingen. Ik heb veel andere laxeermiddelen gebruikt . dez[lees meer...]e is echt de beste voor mij. Veel mensen kunnen met 1 zakje toe . Dat is natuurlijk verschillend hoe je darmen nog functioneren.

31-01-2019 | Man | 65
macrogol/elektrolyten (13.9)

15-11-2018 | Vrouw | 32
macrogol/elektrolyten (2)
Aambeien en vaatscheurtjes
Tijdens de zwangerschappen last gekregen van constipatie. Eerst movicolon zakjes gekregen, chocolade smaak, smaak was heel goed maar lag als een baksteen op mijn maag, kon het niet verdragen. Daarna overgeschakeld op de unidosissen, smaak was in het begin niet lekker, maar ben het ondertussen gewend; is ook handigere dan de zakjes om op te lossen. Dit is gewoon een drankje[lees meer...] in een zakje en ligt niet zwaar op de maag. Over het algemeen werkt het heel goed (ook al was het tijdens mijn 2 zwangerschappen zoeken naar de juiste hoeveelheid: constipatie versus diarree). Nu postnataal weer begonnen met 2 zakjes per dag, omdat ik op deze moment erg geconstipeerd ben, helaas werkt het voorlopig nog niet goed, even afwachten of het alsnog in gang schiet.

10-08-2016 | Man | 62
macrogol/elektrolyten (125ml)
Aambeien en vaatscheurtjes

18-06-2015 | Vrouw | 38
Obstipatie
Bij lichter obstipatie is dit een middel dat je kan verder helpen zonder perse een arts te hoeven raadplegen. Als je het neemt voor het slapengaan, ben je er soms de volgende dag alweer vanaf!

29-05-2015 | Vrouw | 24
macrogol/elektrolyten (17,5)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik ben dit gaan gebruiken om mijn stoelgang te stimuleren. Ik doe per keer een half zakje in een mok thee. Als ik het in water doe lijkt het net of ik slijm aan het opdrinken ben. Het varieert per periode of ik 1 of 1,5 zakje gebruik. Als ik het helemaal niet gebruik kan ik dit vaak meteen merken. Ik ben er tevreden mee.

15-03-2013 | Man | 64
MS (multiple sclerose)
Ik drink veel het product heeft mij wel verlichting gegeven . Maar ik denk dat er nu wel weer mee stop om dat ik nu aandrang voel om steeds naar het toilet te gaan .En de ontlasting goed is

31-01-2013 | Man | 48
macrogol/elektrolyten
Al jaren gebruik ik movicolon vanwege last van zuurbranden (gevolg operatie ivm darmkanker). Werkt goed, wel wat bijwerkingen. O.a. de hier vaak genoemde 'winderigheid'. Al die jaren krijg ik het merk MOVICOL van Norgine. Bij een recente bestelling krijg ik echter drie dozen van het middel van Sandoz. a) het lost minder goed op ('stukjes' zweven in je glas. brrr) en b) ik [lees meer...]heb het idee dat het minder goed werkt. Om de zaak toch goed op gang te houden nu ipv één per dag (en die vergeet ik ook nog wel eens een dag) maar twee zakjes per dag gaan slikken. Natuurlijk beste zorgverzekeraar, ik hoor het u al zeggen: "in beide zakjes zitten echt dezelfde bestanddelen". Maar, verzekeraar, ik denk van niet! (bv alleen al de 'zwevende stukjes' in mijn glas). Of misschien heb ik - volgens u - het idee van niet. Maar wat het ook is: ik slik nu meer van die zakjes en per saldo bent u, en via u de samenleving en ook ik (eigen risico en premie), duurder uit. Hou aub toch op met het verstrekken van steeds andere merken medicijnen!

06-11-2012 | Vrouw | 26
Darmproblemen - verstopping
Sinds 4 dagen ben ik met movicolon begonnen. Hiervoor had ik lactulose, daarmee was het hollen of stilstaan (letterlijk). Movicolon naturel was helemaal niet lekker en bij 2 zakjes per dag had ik niet genoeg. Toen bij de huisartsenpost dit weekend advies gekregen om even 3 dagen 6 zakjes te gebruiken, met de smaak......en jawel hoor, hier komt ie....chocolaaaaa!!! Wat een [lees meer...]vrouwvriendelijke uitvinding! Werkt nu sinds 6 zakjes goed (hopelijk nu ook weer met 2). Maar het smaakt naar optimel chocolademelk.

27-08-2012 | Vrouw | 57
Darmproblemen - diarree
Wie wet of er aspartaam in movicolon zit? Dit las ik in gezond nu, maar het staat niet op de bijsluiter.

26-10-2011 | Vrouw | 55
Verstopping
Ik gebruik dit middel vanaf afgelopen maandag, dit in de plaats van lactulose ook een laxeermiddel. Ik had van de apotheek de citroen smaak gekregen, vreselijk vies en werd er gelijk heel erg misselijk van. Ik vandaag terug naar de apotheek en wat blijkt, je hebt ook CHOCOLADE smaak, YEAH dat is lekker!! Ik zou zeggen proberen voor diegene die het vies vinden. PS: er zi[lees meer...]jn dus 3 smaken t.w. neutraal, citroen en chocolade.

18-10-2011 | Man | 18
Aambeien
momenteel kan ik niet zonder, dan is mijn ontlasting zo hard. echt goed spul, dokter bedankt! ik lees veel dat mensen het vies vinden. ik vind het ook vies, maar met deze methode proef je het minst: movicol in een beker, beker tot ongeveer 1/3 vullen met dubbel fris, of een andere drank, waar veel zuren in zitten en ook een beetje zoet is (die nemen het zoute weg) (sin[lees meer...]as is ook een goede!, lost door het koolzuur meteen de movicol op). goed mengen, daarna snel achterover. en een beker met water o.i.d. er achter aan. werkt super! probeer maar;)