Ervaringen met Volcolon

Moviprep (165 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (78 meningen)
Dulcolax (62 meningen)

29-11-2022 | Man | 111
plantago ovata (980)
Eerlijk gezegd snap ik niet waarom ik dit spul voorgeschreven kreeg, heb namelijk geen klachten zoals de meeste hier. Wat een vies spul is dit, dit zou inkapselde moeten zijn met laagje zodat het makkelijk weg te spoelen is en dat pas in de maag oplost. Spul kleeft overal aan, is erg moeilijk weg te krijgen, kleeft aan glas en in je mond aan alles wat er zit.

01-08-2022 | Man | 68
plantago ovata (980)
Collagene colitis
Ik had 2 dagen gebruikt, 1e dag prima, 2e dag goed tot ik naar bed ging. Ik kon niet meer in bed liggen van de pijn ik Han namelijk een onaangenaam vol gevoel in de boven buik, een opgeblazen gevoel, buikpijn, misselijkheid en braakneigingen. Het was zo erg dat ik s- nachts de huisartsenpost heb gebeld welke mij uit eindelijk aanraadde om een extra omeprazol en 2 paracetam[lees meer...]ols te nemen. Deze verlichten uiteindelijk de pijn waardoor ik om ongeveer 5 uur in de ochtend in sla ben gevallen. De 3e dag heb ik flinke diarree gekregen wat wel opluchtte. Nu nog 2 dagen verder gaat het wel weer beter maar nog niet goed ik heb nog steeds vreemd/raar gevoel in mijn buik. Dit medicijn gebruik ik dus niet meer!!!

23-12-2012 | Vrouw | 49
Darmproblemen - verstopping
Ik heb nu een hele maand volcolon gebruikt en de bijwerking is enorm!! Ik had erg veel last van obstipatie en de hele maand is er nog maar 3 maal ontlasting geweest!!. Dit bij de huisarts gemeld en kreeg er laxeerzetpillen bij. Nou.........dat is echt geen goede combinatie. Het eten wil niet meer zakken en staat mij vreselijk tegen en dat met de feestdagen over 2 dagen. [lees meer...]Ik drink 4 liter of meer per dag, ik sport 2 uur per dag naast mijn werk als sport docente en ik ben vegetarisch/macrobiotisch. Toch maar een kijkje in de darmen laten nemen denk ik, wie weet is er meer aan de hand

28-10-2021 | Vrouw | 22
plantago ovata (3,25g)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
PFS en Endometriose. Idd een vol gevoel na het innemen maar vooral erg misselijk. Ik ga dit niet meer gebruiken.

03-02-2021 | Vrouw | 72
plantago ovata (586mg/g)
Rectumkanker
Ruim 10 jaar geleden endeldarm verwijderd. Daarna LARsyndroom wat zorgt voor veel poepproblemen. Metamucil werkt goed maar is nogal prijzig. Via recept huisarts overgestapt op Volcolon. De grootte van de zaadjes vermengd met water+Karvan is een drama. Blijft hangen in de mond.

29-08-2020 | Man | 82
plantago ovata (3,96g)
Aangezichtspijn
Veel krampen weinig effect

18-09-2013 | Vrouw | 27
plantago ovata (4g)
Ik ben enige tijd gestart met Volcolon. Ik heb een spastische darmsyndroom, ik heb al veel mogelijke medicijnen gehad om mijn stoelgang op gang te krijgen. Volcolon helpt bij mij niet het lijkt wel alsof het alleen maar erger wordt, die vezels die prikken langs mijn darmwand waardoor ik superveel buikkrampen krijg. Als ik 1 zakje inneem per dag dan is het dat ik 2 dagen [lees meer...]later echt naar de toilet moet en dan nog heeel veel moeite moet doen om het eruit te persen, mijn ontlasting wordt niet zacht van dit middel. Ik drink 1,5 liter water per dag en probeer ook veel fruit te eten. Nu heb ik voor die buikkrampen colofac 200 MG en dit helpt wel iets beter. Toch moet ik nog een ander alternatief gaan bedenken voor Volcolon. iemand suggesties? Ik hoor het graag.

07-10-2010 | Vrouw
Verstopping
Ik ben vandaag precies een maand geleden begonnen met het slikken van volcolon, ik vind het echt heel vies om in te nemen, neem het met vla wat wel veel beter is als met water.. Nou ben ik wel altijd al wat moeilijker met het innemen van medicijnen.. Ik heb een enorm opgezette buik.. Maar volcolon helpt bij mij helemaal niets, dokter weer bellen volgende week! Maaaar, ik[lees meer...] denk dat dit een medocijn is wat bij de een heel goed werkt en bij de ander niet. Ik heb bijv. een enorme verstopping..

16-03-2022 | Vrouw | 24
plantago ovata (980mg/g)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Hi, de afgelopen twee jaar heb ik enorm veel last van buikkrampen, een "opgeblazen" buik (alsof ik werkelijk waar + 6 maanden zwanger ben), enerzijds soms een week niet naar de wc kunnen maar nu sinds 3 maanden veel misselijk, diarree of wat dunnere ontlasting en continue het gevoel hebben dat na het ontlasten niet alles eruit is. Daarnaast is er ook sprake van ontzette[lees meer...]nd veel slijmproductie en een altijd aanwezig zeurend gevoel in de buikt. Ik ben nu een jaar gestopt met lactose en dit werkt wel. Maar toch niet volledig optimaal. Het frustreert mij al twee jaar dat ik zoveel klachten heb in mijn buik. Voorheen heb ik ook veel klachten gehad vanuit mijn baarmoeder, dit is op het moment gelukkig wat rustiger. Maar het zorgt wel voor een bepaalde vorm van onzekerheid omdat je altijd bezig bent met het verbloemen van de opgeblazen buik, de buikpijn etc. Nu heeft de huisarts het vermoeden van PDS en hier heb ik VOLCOLON voor gekregen. Ik heb gelukkig geen last meer van verstoppingen maar mijn ontlasting is nu iets vaster dan diarree, met diarree krampen en nog steeds het gevoel dat niet alles eruit komt. Ook moet ik er eerlijk bij zeggen dat ik PDS ook niet helemaal geloof omdat er ook wat gynaecologische klachten bij komen.. Maar goed.. Ik ben geen dokter dus laten we er vanuit gaan dat de huisarts het bij het goede eind heeft en de zakjes misschien ter zijner tijd toch gaan meewerken aan een stabiel ontlastingspatroon. Maar tips zijn en blijven welkom haha.

26-05-2020 | Vrouw | 68
plantago ovata (3,4g)
Darmontsteking
Volcolon veroorzaakt bij mij hoestbuien. Ik heb astma en word er vervolgens benauwd van met allergische ontstekingsreactie en temperatuursverhoging. Ik heb dit gekregen ivm preferentiebeleid van de zorgverzekeraar. Ik gebruikte voorheen Metamucil dat bij niet deze klachten veroorzaakt. Het kan zijn omdat het poeder veel fijner gemalen is. Volcolon is heel veel grover, het[lees meer...] blijft hangen in mijn keel ondanks vla, yoghurt en heel veel water erna.

05-01-2012 | Vrouw | 56
plantago ovata
Eet nu volcolon en doe dat in de yoghurt (gefermenteerde, dus niet uit de supermarkt) maar ben ervan overtuigd dat het beter is goed op te letten wat je eet. Dus geen suiker(producten) geen brood (veel te veel bewerkt en zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel enorm stijgt zodat je alleen maar trek krijgt. Het bevat ook gluten, wat aan je darmen plakt. Geen zuivel, is caseï[lees meer...]nehoudend wat erg slecht is voor vooral je darmen. Geen granen en peulvruchten, is ook teveel bewerkt en bevat toxische stoffen. De eerste zes/zeven weken is het handig alleen gepureerde groenten en geschild fruit te eten. Dus geen volcolon!! Zodoende los je de ontsteking(en) in je darmen op. Daarna kun je langzaamaan weer wat andere dingen eten. Succes! M.

25-05-2010 | Man
Veel last van reflux
het middel helpt goed, maar is erg vies

01-10-2023 | Vrouw | 65
plantago ovata (3,4g)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Al jaaaaren darmklachten; vooral heel vaak dunne ontlasting. Soms angst om het toilet niet te halen. Ik wilde dat ik dit eerder voorgeschreven had gekregen. Niet met water innemen! Dat is vies en kan zelfs averechts werken. Ik neem het met een beetje yoghurt of vla. Niet er doorheen roeren, maar in gedeeltes op de lepel strooien en doorslikken. Neutrale smaak; gaat prima

16-09-2021 | Vrouw | 38
plantago ovata (3,96g)
Obstipatie
Ik had geen problematische ontlastingsproblemen want ga elke dag zeker 2x naar het toilet (naast het plassen dan), maar wel veel last van winderigheid en vaak dunnere ontlasting en eens om de 1 à 2 maanden flinke buikkramp. Huisarts constateerde een opstopping dus op haar advies van de huisarts volcolon gekregen, 2x per dag voor een maand. Eerst met vla ingenomen maar dat [lees meer...]vind ik geen aanrader. Dan lijkt het op Brinta (niet mijn favoriet). Ik neem het in met appelmoes, dat is wat grover van structuur en zo proef/voel ik de vezeltjes niet. De eerste paar dagen wat meer buikkrampen, diarree. Maar daarna werkt het als een tierelier! Er komt veel meer uit dan ik gewend was, dus blijkbaar bleef er voorheen toch wat achter in mijn darmen. Groot nadeel bij mij is dat zodra ik nu stop met elke dag 1 zakje, het lijkt alsof mijn darmen lui zijn geworden. Dan ga ik moeilijker naar het toilet dan voorheen.

07-04-2021 | Vrouw | 65
plantago ovata (980mg)
Darmproblemen - verstopping
Ik heb al lange tijd last van mijn darmen. Tijdens vakanties of na een ziekenhuis opname duurt het zo maar twee weken voordat ik ontlasting krijg. Van alles geprobeerd maar werkelijk niets werkte naar tevredenheid. Zakjes Macrogol werkte een beetje maar de ontlasting kwam te pas en te onpas. Ik durfde niet meer gaan wandelen bv met een vriendin of op bezoek te gaan. Het [lees meer...]kon zo maar gebeuren dat ik aandrang kreeg en de wc niet haalde. Na een darmonderzoek kreeg ik Volcolon voorgeschreven en ik ben een ander mens geworden. In de ochtend roer ik het zakje door de yoghurt en 's avonds in een glas water of sap. Iedere ochtend ga ik durf weer op pad te gaan.

02-05-2011 | Vrouw | 43
Obstipatie
Kan me voorstellen dat sommigen van jullie het medicijn VOLCOLON vies vinden om in te nemen. Heb het zelf ook enige tijd gebruikt, maar ben nu over gegaan naar 'physyllium' vezels. Dit is veel makkelijker innemen met water en het heeft een sinaasappelsmaak. ( Eigenlijk best lekker ! ) Het effect is hetzelfde. Helpt echt goed. Succes ermee....