Volcolon

Metamucil (44 meningen)
Psylliumvezels (42 meningen)

23-12-2012

Darmproblemen - verstopping

Ik heb nu een hele maand volcolon gebruikt en de bijwerking is enorm!! Ik had erg veel last van obstipatie en de hele maand is er nog maar 3 maal ontlasting geweest!!. Dit bij de huisarts gemeld en kreeg er laxeerzetpillen bij. Nou.........dat is echt geen goede combinatie. Het eten wil niet meer zakken en staat mij vreselijk tegen en dat met de feestdagen over 2 dagen. [lees meer...]Ik drink 4 liter of meer per dag, ik sport 2 uur per dag naast mijn werk als sport docente en ik ben vegetarisch/macrobiotisch. Toch maar een kijkje in de darmen laten nemen denk ik, wie weet is er meer aan de hand
18-09-2013

Volcolon (plantago ovata)

Ik ben enige tijd gestart met Volcolon. Ik heb een spastische darmsyndroom, ik heb al veel mogelijke medicijnen gehad om mijn stoelgang op gang te krijgen. Volcolon helpt bij mij niet het lijkt wel alsof het alleen maar erger wordt, die vezels die prikken langs mijn darmwand waardoor ik superveel buikkrampen krijg. Als ik 1 zakje inneem per dag dan is het dat ik 2 dagen [lees meer...]later echt naar de toilet moet en dan nog heeel veel moeite moet doen om het eruit te persen, mijn ontlasting wordt niet zacht van dit middel. Ik drink 1,5 liter water per dag en probeer ook veel fruit te eten. Nu heb ik voor die buikkrampen colofac 200 MG en dit helpt wel iets beter. Toch moet ik nog een ander alternatief gaan bedenken voor Volcolon. iemand suggesties? Ik hoor het graag.
07-10-2010

Verstopping

Ik ben vandaag precies een maand geleden begonnen met het slikken van volcolon, ik vind het echt heel vies om in te nemen, neem het met vla wat wel veel beter is als met water.. Nou ben ik wel altijd al wat moeilijker met het innemen van medicijnen.. Ik heb een enorm opgezette buik.. Maar volcolon helpt bij mij helemaal niets, dokter weer bellen volgende week! Maaaar, ik[lees meer...] denk dat dit een medocijn is wat bij de een heel goed werkt en bij de ander niet. Ik heb bijv. een enorme verstopping..
05-01-2012

Volcolon (plantago ovata)

Eet nu volcolon en doe dat in de yoghurt (gefermenteerde, dus niet uit de supermarkt) maar ben ervan overtuigd dat het beter is goed op te letten wat je eet. Dus geen suiker(producten) geen brood (veel te veel bewerkt en zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel enorm stijgt zodat je alleen maar trek krijgt. Het bevat ook gluten, wat aan je darmen plakt. Geen zuivel, is caseï[lees meer...]nehoudend wat erg slecht is voor vooral je darmen. Geen granen en peulvruchten, is ook teveel bewerkt en bevat toxische stoffen. De eerste zes/zeven weken is het handig alleen gepureerde groenten en geschild fruit te eten. Dus geen volcolon!! Zodoende los je de ontsteking(en) in je darmen op. Daarna kun je langzaamaan weer wat andere dingen eten. Succes! M.
25-05-2010
Man

Veel last van reflux

het middel helpt goed, maar is erg vies
02-05-2011

Obstipatie

Kan me voorstellen dat sommigen van jullie het medicijn VOLCOLON vies vinden om in te nemen. Heb het zelf ook enige tijd gebruikt, maar ben nu over gegaan naar 'physyllium' vezels. Dit is veel makkelijker innemen met water en het heeft een sinaasappelsmaak. ( Eigenlijk best lekker ! ) Het effect is hetzelfde. Helpt echt goed. Succes ermee....
31-01-2015

Ziekte van Crohn

Dit is t fijnste middel dat ik in die 30 jaar crohn heb gekregen. Géén aspartaam, geen migraine door de aspartaam ! die zit wel in metamucil. Neutraal van smaak, maakt de darm helemaal schoon. Ook bij divertikels die ik had--maar t colon is er nu uit--fijn voor de stoma zak want de ontlasting is nu compact i.p.v. vloeibaar. Wat mij betreft blijf ik t gebruiken ! Super[lees meer...].
11-10-2014

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik heb al zeker 2 jaar echt erge buikkrampen, eerst was het dat ik dacht dat het kwam omdat ik prei gegeten had, echt niet goed werd ik daarvan, later bleek dat het veel meer soorten eten betrof. Na het eten van het minste geringste kreeg ik weer ontzettende pijn in mijn buik, met als gevolg urenlang met de ipad op de wc...gelukkig gaat die batterij lang mee.... ;-) Al[lees meer...]s ik mijn maandelijkse vrouwelijke ongemakken had, werd het meestal nog veel erger, dus ik , ik ben 43, dacht dat het mijn baarmoeder was die dit veroorzaakte, dus eruit met dat ding! Prima, dat werd gedaan, toen ik na de operatie wakker werd, ervaarde ik zoveel pijn in mijn buik dat ik mijn eigen morfinepomp mocht bedienen en dat ik continue aan de ketenine lag, wat een partycocktail zeg, ik ga zeker nooit aan de harddrugs, dat is echt niet mijn ding hoor...maar dat terzijde. Het hield niet op, ik mocht naar huis en ik had nog steeds heel veel pijn, na drie weken lijden, toch maar eens naar de huisarts gegaan.... Daar werd een spastische dikke darm geconstateerd...bah! Maar wel een antwoord op al die jaren pijn... Ik kreeg volcolon mee... Fijn er was een oplossing! De apotheker vertelde dat het wel een dag of twee kon duren voordat ik het zou merken, en inderdaad, dat klopte precies.... Nu heb ik nog steeds zeurpijn in mijn buik, maar de hele heftige krampen zijn weg...(die waren continue) ik ben zelfs al een hele ochtend pijnvrij geweest!! Ik kan me een eerder moment niet eens herinneren! Ik zie dat veel mensen schrijven dat het vies is, ik vind dat echt helemaal niet, ik zou bijna willen stellen dat ik het lekker vindt! Ik meng het in de vanille yoghurt en dat gaat prima! Misschien wel als je het in iets vloeibaarders mixt? Ik vind het lekker en ik hoop dat ik er nog lang baat bij heb. (Omdat ik een bakje yoghurt eet en daarna twee grote glazen water, ben ik ook nog eens ruim 4 kilo afgevallen yeay!!!) Succes to you all!
11-09-2013

Darmproblemen - verstopping

Volcolon is toppie...gebruik dit 2x per dag 2 zakjes nu al vele vele jaren en het werkt klasse al vanaf dag 1, gewoon met water innemen en heb dan iedere ochtend een normale ontlasting, vergeet ik het in te nemen omdat ik het vergeten ben mee te nemen als ik weg ga dan heb ik een gigantisch probleem, dan kan het zomaar gebeuren dat ik 4-5 dagen geen ontlasting heb. Zodra [lees meer...]ik dan thuis kom gebruik ik het en ben dan de ochtend erop zo'n 3-4 kilo kwijt, gemeten voor en na ontlasting........nogmaals een top middel voor mijn onwillige darmen
21-02-2012

Volcolon (plantago ovata)

Ik heb jaren last gehad van winderigheid, opgeblazen buik. Ik had geen verstopping. Ontlasting elke dag, 1 of 2x. Op advies van mijn huisarts ging ik 1 zakje (sachet) Volcolon oplossen in 1 kop (200ml) met karnemelk. S'morgens. Dat was mijn ontbijt. Vanaf de volgende dag had ik al gevormde ontlasting en geen last van winderigheid. Ik wilde toch stoppen met dit medicijn en[lees meer...] iets aan mijn voedingspatroon doen. Ik ging geen vlees eten (max 1-2x per week kip). Mijn voedingspatroon was 80% vegetarisch. Ik gebruik nu GEEN Volcolon (psyllium zaad) al een halfjaar, ik eet zeer weinig vlees of vis of kip. Ik drink WEL koffie 1 keer per dag altijd NA het ontbijt. Ik ben blij en met dit medicijn, en met de aanpassingen in mijn voedingspatroon. Voel me nu een stuk beter ! Ben ook een paar kilo afgevallen en zit nu op gezonde gewicht.
25-02-2011

jarenlange obstipatie

Heb ook andere vezelpoeders gebruikt voor mijn obstipatie en kreeg bij mijn apotheek laatst Volcolon omdat er verder door leveringsproblemen niet wat anders voorhanden was. Moet zeggen, het werkt voor mij geweldig! Ging jarenlang maar eens in de drie dagen naar het toilet en nu ieder dag. Wat een opluchting. Enige, en toch wel grote nadeel, is dat het niet te drinken is. V[lees meer...]ieze smaak en je voelt de dikte van de vezels in je mond. Ondanks dat heb ik het er graag voor over.
29-11-2009

Volcolon (plantago ovata)
Na boulimia ernstige obstipatie gekregen

Na een lange, ellendige, periode van Boulimia, moest ik weer leren om normaal te gaan eten en om een normale stoelgang te krijgen. Nou was dat niet gemakkelijk na jarenlang misbruik te hebben gemaakt van laxeerpillen en braken. Eerst een gezond eetpatroon en minderen van de pillen. Het afgaan op het toilet was niet makkelijk en ben ik met volcolon begonnen. Twee per dag. N[lees meer...]a een verloop van een week of twee ging ik makkelijker naar het toilet en merkte dat ik ook geen vocht meer ging vasthouden. Iets wat ik wel deed, zonder de volcolon. Ik ben over dit produkt heel tevreden.
08-11-2008

Prikkelbare Darm Syndroom