Ervaringen met Volcolon

plantago ovata

Moviprep (165 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (78 meningen)
Dulcolax (62 meningen)

01-10-2023 | Vrouw | 65
plantago ovata (3,4g)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Al jaaaaren darmklachten; vooral heel vaak dunne ontlasting. Soms angst om het toilet niet te halen. Ik wilde dat ik dit eerder voorgeschreven had gekregen. Niet met water innemen! Dat is vies en kan zelfs averechts werken. Ik neem het met een beetje yoghurt of vla. Niet er doorheen roeren, maar in gedeeltes op de lepel strooien en doorslikken. Neutrale smaak; gaat prima

08-08-2023 | Vrouw | 35
plantago ovata (3,92g)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik heb al jaren last van PDS. Sinds maanden had ik bijna elke dag kleine beetjes diarree en slijm. Er was geen peil op te trekken welk soort voedsel dit veroorzaakten. Sinds ik de zakjes Volcolon gebruik is de diarree helemaal gestopt. Bij mij doet dit product precies wat het belooft en dit maakt mij super blij en opgelucht. Had ik dit maar eerder geweten! Met water inne[lees meer...]men vind ik vies maar in de mag. yoghurt met een beetje honing vind ik goed te doen.

16-03-2022 | Vrouw | 24
plantago ovata (980mg/g)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Hi, de afgelopen twee jaar heb ik enorm veel last van buikkrampen, een "opgeblazen" buik (alsof ik werkelijk waar + 6 maanden zwanger ben), enerzijds soms een week niet naar de wc kunnen maar nu sinds 3 maanden veel misselijk, diarree of wat dunnere ontlasting en continue het gevoel hebben dat na het ontlasten niet alles eruit is. Daarnaast is er ook sprake van ontzette[lees meer...]nd veel slijmproductie en een altijd aanwezig zeurend gevoel in de buikt. Ik ben nu een jaar gestopt met lactose en dit werkt wel. Maar toch niet volledig optimaal. Het frustreert mij al twee jaar dat ik zoveel klachten heb in mijn buik. Voorheen heb ik ook veel klachten gehad vanuit mijn baarmoeder, dit is op het moment gelukkig wat rustiger. Maar het zorgt wel voor een bepaalde vorm van onzekerheid omdat je altijd bezig bent met het verbloemen van de opgeblazen buik, de buikpijn etc. Nu heeft de huisarts het vermoeden van PDS en hier heb ik VOLCOLON voor gekregen. Ik heb gelukkig geen last meer van verstoppingen maar mijn ontlasting is nu iets vaster dan diarree, met diarree krampen en nog steeds het gevoel dat niet alles eruit komt. Ook moet ik er eerlijk bij zeggen dat ik PDS ook niet helemaal geloof omdat er ook wat gynaecologische klachten bij komen.. Maar goed.. Ik ben geen dokter dus laten we er vanuit gaan dat de huisarts het bij het goede eind heeft en de zakjes misschien ter zijner tijd toch gaan meewerken aan een stabiel ontlastingspatroon. Maar tips zijn en blijven welkom haha.

28-10-2021 | Vrouw | 22
plantago ovata (3,25g)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
PFS en Endometriose. Idd een vol gevoel na het innemen maar vooral erg misselijk. Ik ga dit niet meer gebruiken.

11-10-2014 | Vrouw | 43
plantago ovata
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik heb al zeker 2 jaar echt erge buikkrampen, eerst was het dat ik dacht dat het kwam omdat ik prei gegeten had, echt niet goed werd ik daarvan, later bleek dat het veel meer soorten eten betrof. Na het eten van het minste geringste kreeg ik weer ontzettende pijn in mijn buik, met als gevolg urenlang met de ipad op de wc...gelukkig gaat die batterij lang mee.... ;-) Al[lees meer...]s ik mijn maandelijkse vrouwelijke ongemakken had, werd het meestal nog veel erger, dus ik , ik ben 43, dacht dat het mijn baarmoeder was die dit veroorzaakte, dus eruit met dat ding! Prima, dat werd gedaan, toen ik na de operatie wakker werd, ervaarde ik zoveel pijn in mijn buik dat ik mijn eigen morfinepomp mocht bedienen en dat ik continue aan de ketenine lag, wat een partycocktail zeg, ik ga zeker nooit aan de harddrugs, dat is echt niet mijn ding hoor...maar dat terzijde. Het hield niet op, ik mocht naar huis en ik had nog steeds heel veel pijn, na drie weken lijden, toch maar eens naar de huisarts gegaan.... Daar werd een spastische dikke darm geconstateerd...bah! Maar wel een antwoord op al die jaren pijn... Ik kreeg volcolon mee... Fijn er was een oplossing! De apotheker vertelde dat het wel een dag of twee kon duren voordat ik het zou merken, en inderdaad, dat klopte precies.... Nu heb ik nog steeds zeurpijn in mijn buik, maar de hele heftige krampen zijn weg...(die waren continue) ik ben zelfs al een hele ochtend pijnvrij geweest!! Ik kan me een eerder moment niet eens herinneren! Ik zie dat veel mensen schrijven dat het vies is, ik vind dat echt helemaal niet, ik zou bijna willen stellen dat ik het lekker vindt! Ik meng het in de vanille yoghurt en dat gaat prima! Misschien wel als je het in iets vloeibaarders mixt? Ik vind het lekker en ik hoop dat ik er nog lang baat bij heb. (Omdat ik een bakje yoghurt eet en daarna twee grote glazen water, ben ik ook nog eens ruim 4 kilo afgevallen yeay!!!) Succes to you all!